Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Sensis [Crawler]
Jeg har kjent meg så veeelll til mote i dag. Alt har gått så lett. Innsiktene har vært så innlysende og klare. Energien har flytt som en dyp flod.
Har flere hatt den erfaringen?
Det var en internasjonal meditasjonsdag i går. Kanskje er det effekten av noen millioner meditatører som jeg/vi har kjent???
Jeg tror vi er midt inne i en oppvåkning, en oppvåkning som gjør at stedig flere opplever livet som en åndelig affære, med større glede og innsikt enn før.
Jo flere som går inn i en slik erfaring, desto bedre for oss alle. For medtasjon kan føre deg inn i det stille indre rommet som er hellig tid og hellig sted i ditt indre.
For meg er meditasjon den største kunsten. Det er selvbesinnelse og healing i å slippe polariseringen som ligger i galt og rett, ondt og godt, tap og vinning, håp og frykt. Og er det ikke summen av alt dette som rir verden som en mare?
Jeg tror det er meditasjonseffekten som mange har vært med på å skape som jeg har surfet på i dag.
Og hva med deg? Har du merket noen forskjell?
Med vennlig hilsen
Ailo
Anonymous
Det er tydeligvis noe jeg har gått glipp av, den internasjonale meditasjonsdagen

Jo, jeg har vært veldig happy i dag, og jeg har kjent en boblende yr glede av å bare være til.
Jeg har i lang tid strevd med å forstå noe, og i går kveld kom jeg endelig til "fornuft", og det er en lettelse.
GjenopprettetMedlem
Absolutt Ailo...og enda hakket bedre blir det når man kommer inn her å leser :)
Freden var stor hos meg i går ja

....en større enn vanlig del av dagen ble her brukt til meditative øvelser, uten at jeg viste om at det var "selve dagen"...det falt seg helt naturlig. Rolig glede bor her i dag også :wub:.
UlveMor
Francis [Bot]
Har di siste to dagene (inkludert i dag) hatt en utrolig ro og glede inni meg og føler at "ååå så herlig å være til".
Jeg har også brukt disse dagene til å meditere og vært mere "åndelig" (om jeg kan si det sånn), enn jeg har vært på lenge!
Btw har jeg ikke vært klar over at det var noe som het internasjonal meditasjonsdag... og at den var i går.
I går måtte jeg bare avslutte midt i en sammtale (på msn) for å sette meg ned å meditere. En slik trang til å meditere har jeg heller aldri vært borti før!

Det føltes bare helt riktig å gjøre det!
Men det er herlig å kjenne en slik ro og glede! Og ikke minst kjenne all energien som flyter rundt meg! Har så mye kjærlighet brusende inni meg som jeg vil dele med omverdenen, at det er like før jeg bobler over!

GjenopprettetMedlem
Jeg har også surfet på en sånn bølge i dag...
Har begynt å ta rosenrot-tinktur, og trodde det var årsaken, men skjønner at det kanskje er flere grunner til den utrolige energien jeg har kjent

GjenopprettetMedlem
Nope
Det var en helt pyton- dag i går.
Låste nøklene inne i bilen, måtte gå til toget (langt i kulda) toget var forsinket, måtte jobbe over for å ta igjen tid, og toget var 50 minutter forsinket hjem. Måtte igjen gå 50 min. i kulde hjem og hele operasjonen tok 12 timer. Jeg var dritsur i går
Elin
GjenopprettetMedlem
Den Internasjonale meditasjonsdagen sier dere
Dagen starta elendig for min del, jeg forsov meg og våkna 10-15 minutter før drosja hente meg og kjørte meg til flyplassen... der virka ikke bilettautomaten og køa var milelang til innsjekkings skranken...
omsider kom jeg meg på flyet og sovna, våkna av at tantebarna mine sloss over yougurten så den til slutt kraslanda i mindtgangen, der kabinpersonalet fikk herligheten servert på skoa...
Landa i Oslo, rakk flyet til danmark, landa i kbh 20 minutter før sittingen... ikke forbered att all

Ånden som kom igjennom til kunden starta med å si "har du tid til dette da"?
Tok taxi til sentrum av kbh, handla klær, da jeg skulle forlate butikken gikk alarmen (dem hadde glemt å fjerne en ) det har alltid vært mitt største mareritt *sukk* rød som en tomat fikk jeg ordna opp i dette, tok taxi tilbake til flyplassen og flyet til Oslo, hadde 40 minutter på gardermoen mellom flyene da jeg skjønte at jeg hadde glemt noe, det var å få med meg bagasjen som lå i flyet jeg hadde gått ut av
Blek men fattet landa jeg i Bodø 19.45 og bagasjen kom i dag
Jeg håper jeg blir inkludert neste år når det er den internasjonale meditasjonsdagen, for det ble jeg ikke denne gangen
Tina
GjenopprettetMedlem
Hei. Jeg hadde det fantastisk på søndagen - selve meditasjonsdagen.
Mandag - da dere surfet og hadde det herlig ELLER hadde det helt forferdelig (det er litt interessant!) denne mandagen brukte min sjef nøyaktig ett -1- minutt på å snu min arbeidssituasjon fullstendig på hodet! Totalt uventet! IKKE en god dag!!!
Men i dag derimot, tirsdag, er en fin dag for innsikt. Jeg skjønner at jeg har fått en flott gave: å finne balansen mellom tilknytning og det å slippe. Å ha evnen til å gå fullt inn for noe, uten å bli knust når det rives vekk fra meg. Det er en hårfin grense...
Som idrettsutøverne sier: "Jeg nullstiller meg før neste løp".
Så i dag har jeg tatt en flott avgjørelse- jeg reiser noen dager til København for å lære å bruke stemmen som "tromme". Å synge meg inn mellom verdnene. Gleder meg!
Mira
GjenopprettetMedlem
øhh
Så var det søndag som var den internasjonale meditasjonsdagen og ikke i går, jaja der kan dere se

jeg lider enda etter dagen min i går
Tina
Den forvirra nordlæningen
GjenopprettetMedlem
AAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMNNNNNNG