Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
SEO Crawler
Her er noe jeg opplevde som barn. Jeg var omkring 10-12 år, og ventet på en kompis på vei til fotballtrening. Han spiste middag med sin familie, og jeg stod og ventet i gangen. Dette var nokså vanlig prosedyre på den tia. Men denne spesielle gangen varte og rakk det før de ble ferdige med spisinga. 2-3 meter i fra meg hang et stort speil, og ettersom jeg ble stående helt alene ganske lenge, ble jeg stående å betrakte meg selv. Først litt i smug (i tilfelle noen skulle komme) men etterhvert med lange og granskende blikk. Fokuset skiftet (ganske umerkelig) fra nysjerrig forfengelighet til mer meditativ grubling. "Hvem er han der?"
Ihvertfall var det som tiden ble forandret, den ble svært langsom, eller opphørte helt og plutselig så jeg en serie ansikter i speilet. Det var som livssykluser, for de startet unge og ble eldre og eldre, avbrutt av et tomrom og så nye sykluser. Spesielt godt husker jeg et gammelt, hvitskjegget og julenisseaktig ansikt. Jeg følte at ansiktene hadde forbindelse til meg. Det hele varte sannsynligvis bare noen korte sekunder, jeg så på med undring og fascinasjon.
På vei til treningen forsøkte jeg å fortelle dette til min venn, men han syntes ikke å høre og tok til å prate om fotball eller noe sånt.
Jeg har mange ganger siden brukt speil, og spesielt det å stirre inn i egne øyne.... Jeg har sett andre ting, men ingen ting som kan måle seg med disse ansiktssyklusene.
Det er helt sikkert andre der ute som har stiftet bekjentskap med speilenes magi?
Anonymous
Disse ansiktene du så den gangen kan være slik du så ut i tidligere liv. Så det er godt mulig du var en gammel, hvitskjegget mann

Det du kan prøve er å fokusere på andre personer, se de i ansiktet i en mediativ tilstand, da er det ikke umulig at du kan se ansikter på de også. Har du prøvd det?
GjenopprettetMedlem
Takk for din fortelling! Den var fin å lese.
Det finns en bok som i Sverige heter : "Återföreningar, visioner av möten med döda anhöriga"
På engelsk heter den: "Visionary encuonters with departed love ones"
Forfatter er Raymond A Moody.
I denne boken fortelles om å skue i speil.
Gunilla
GjenopprettetMedlem
Jeg har opplevd noe av det samme som du beskriver, og en av disse personene har jeg hatt besøk av i huset mitt før jeg etter flere år så vedkommende i speilet blant flere. Han var den siste i rekka av personer som dukket fram bak mitt eget speilbilde. Jeg føler nær tilknytning til denne personen som levde i førhistorisk tid, en person som forventer at jeg skal fullføre en slags syklus eller et oppdrag.
Hvem er han - meg selv i et annet liv mange tusen år tilbake - eller en nærtstående i min sjelefamilie? Svært fascinerende og faktisk veldig beroligende -
føler meg tatt vare på - samtidig som det stilles krav til meg...
hilsen kariw
P.S. Fant nettopp denne linken som beskriver teknikken til R.A. Moody...
http://www.near-death.com/experiences/triggers18.html
http://www.lifeafterlife.com/autographed.html