Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
I århundrer har legenden om en skjult dal i Himalaya, der menneskehetens siste
åndelige hemmeligheter voktes av åndelige ledere, holdt seg levende.
Når disse læremestrene gir sin kunnskap videre til trosfeller, øver de en indirekte
innflytelse på menneskenes skjebne.
Dette hemmelige rådet, der medlemmene er i besittelse av overnaturlige evner,
lever i Shangri-La-samfunnet (også kalt Shambala).
Blir menneskeheten styrt av en usynlig hånd? Finnes det en slags verdensregjering
i det tibetanske høylandet?
Utallige henvisninger fra antikke forfattere tyder på en "høyere makt" som har
grepet inn i historiske hendelser - vanligvis gjennom en "himmelsk manifestasjon".
Et eksempel er den lysende bjelken som kom tilsyne i skyene da spartanerne
i sjøslaget ved Knidos (394 f.kr.) måtte gi fra seg makten til athenerne.
Ifølge asiatiske overleveringer er Shangri-La det åndelige sentrum for vår klode,
der man forbereder menneskehetens spirituelle fornyelse.
Et nytt ideal, som resultat av et mer fredsommelig menneskesyn, vil så i det
21.århundre bli innført i verden. Buddah, zarathustra, Lao-Tse og Jesus skal
alle ha tilbragt tid hos disse mestrene i sine yngre år.
I "Den Tibetanske dødeboken" står dette å lese om det hemmelige rådet :
"Som stilletiende vaktposter skuer de fra sine bolverk ned på jorden med guddommelig
medfølelse, fra enden av Kali Yuga - den mørke tidsalder - til dagen da
samtlige nasjoner vil våkne opp."
Med tanke på neste års tur til Tibet!!!
GjenopprettetMedlem
I en bok av flere steder nevnte James Redfield blir shambala beskrevet som en landsby i en høyere bevissthetssfære, hvor du fysik må befinne deg i Himalya, og psykisk være berdt til å tre inn i Shambala, hvor husene er bygd organisk med tankefeltskraft. Bare en fiksjon, kanskje, eller ren og skjær visjon? Glad jeg er her, hvertfall. Undres om boka heter den ellevte innsikt, eller noe???

Fascinerende bok og fascinerende tanker.

Anonymous
Boka heter: "SHAMBHALAS HEMMELIGHET - på søken etter den ellevte innsikt." og er en oppfølger til
den niende og den tiende innsikt.
Alle tre bøkene er forsåvidt fasinerende, men etter å ha lest de to første, synes jeg den tredje (ellevte innsikt)
ble for overstadig. Jeg var muligens mett av de to første og man vet jo hvordan det føles å bli stappmett.
Uansett...en drivende god forfatter!

GjenopprettetMedlem
Enig. Har lest alle tre, men det er lenge siden nå. Den første leste jeg i 97, tror jeg. Men da var det helt nye tanker for meg . Ser jo at modningen og bevissteheten blandt folk endrer seg, eller er det bare meg som endres???

Anonymous
"månestråle":
Ser jo at modningen og bevissteheten blandt folk endrer seg, eller er det bare meg som endres??? 
Tror det kan være begge deler. Ihvertfall opplever jeg det sånn. Når jeg endres, skifter jeg også fokus. Jeg leste Shamabalas hemmelighet et par år etter Den niende innsikt og Den tiende innsikt etter det igjen. For meg ble Shamabalas hemmelighet favoritten. Men jeg tror kanskje jeg også ville blitt litt mett om jeg hadde lest alle like etter hverandre. Nå har jeg lest boka Visjonen av samme forfatter. Bra bok det også.
Jeg tror Shambala handler om en bevissthet vi beveger oss mot. Og for å komme dit, må vi først løse opp i energiblokkeringer som hindrer livsenergien i å strømme fritt.
GjenopprettetMedlem
For å komme dit må alle blokkeringer være borte