Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
The Maitreya Project!

Här i helgen har jag upplevt ett himla hjärte-berikande projekt i Asheville, USA, där jag befinner mig just nu...

Och vill dela detta med er, då det är möjligt att bjuda in projektet till sin hemtrakt.

"Maitreya project" innefattar en kollektion av heliga Buddha reliker, som nu turnerar världen runt, och kommer
till sist att placeras inuti en staty, som föreställer Maitreya, den näste Buddha som tros bli inkarnerad på jorden.
Maitreya står för loving-kindness, "maitri" är sanskrit och betyder kärlek som bottnar utifrån medkänsla och ansvar.
Relikerna är pärl-liknande kristaller och buddisterna menar att de uppstår i askan efter att en andlig mästare har
kremerats, och att de innehåller själva den andliga essensen av den personen. Dessa reliker kan ändra färg,
form och kan även föröka sig, de är som levande väsen och hålles i liv genom tro och bön.
I samlingen finnes en hel rad fantastiska reliker, bla reliker av den historiska Buddha, hans discipler
(bla Ananda), reliker från 1100- 1600- talet, från andra dimensioner, bla några som kallas för "the sky- relics",
då de har fallit ner från himlen. Alltså reliker från flera epoker och den äldsta är 2500 år gammal och kommer
från den historiska Buddhan.

Och så till min upplevelse...vilket helt klart inte kan göras rättfärdigt med simpla ord från denna dimensionen.
Det var milt sagt som att träda rakt in i Saivo, och att omhyllas av den renaste kärlek som är alltomfattande,
medkännande och bara ger rum till att vara i all sin enkelhet. Den bara är. Sagolik stämning spred sig,
hjärtat smälte till den ljuvligaste choklad, skapad direkt av självaste änglarna. Det var som att sitta mitt uppe i
Buddhas famn. Tiden stod stilla, friden låg som en himmelsk väv över alla och envar. Tårarna trillade...

Det var även ett ypperligt bra tillfälle för att studera sitt sinne, och vilka tankar som hämmar en, då de
försvann en efter en, som dugg från solen.

Så om någon av er känner att ni vill uppleva projektet själva, så skynda er att gör en inbjudan då
de är igång att planera Europa- turnén för 2007, och de har som regel full rulle. Jag vet att de även
har haft projektet i skolor, fängelser, sjukhus, allteftersom där det finns behov.
Läs mera på: www.maitreyaproject.org. Och för evt inbjudan kontakta då,
Victoria Ewart: relictour@maitreyaproject.org, eller telefonnr: 001-(831)462-1487

Och till sist lite info på engelska: "From loving-kindness, then you can achieve freedom", Lama Zopa Rinpoche, Spiritual Director, Maitreya Project

What is the Maitreya Project Heart Shrine Relic tour?
A collection of more than 1000 sacred relics of the Buddha and other Buddhist Masters is now touring the world. These relics
will be permanently enshrined inside the heart of a magnificent Maitreya Buddha statue being built in Kushinagar, India due for
completion in 2010.

What are Relics?
When we think of Relics we tend to think of something dead, inanimate and maybe not very appealing, such as clothing,
bones or tooth fragments.
That is not what these Relics are. When a spiritual master is cremated, beautiful, pearl-like crystals are found among their ashes.
Tibetans call these Ringsel. These Ringsel are special because they hold the essence of the qualities of the spiritual master.
His inner purity appears as in the form of relics. True spiritual teachers do not generally discuss their own attainments.
The relics are physical evidence that the teacher attained qualities of compassion and wisdom before death.

What are the benefits of seeing Relics?
The relics provide a unique opportunity to make a personal spiritual connection with enlightened beings. These Masters
deliberately chose to leave Relics behind so that we can create the causes for our own happiness. Again and again,
people have connected directly with the powerful loving energy emanating from the relics. Buddhists and non-Buddhists
alike tell us that they feel inspired, healed and at peace simply by being in the presence of the relics. Each visitor
touches the divine within them.

How many Relic Shows have taken place?
Since the Tour began in March 2001 there have been more than 100 exhibitions throughout USA, Canada, Singapore,
Taiwan, Mongolia, New Zealand, Russia and Europe.
We constantly receive messages of support and invitiations to display the Relics.

His Holiness the 14th Dalai Lama explains:
"When we have inner peace, we can be at peace with those around us. When our community is in a state of peace,
it can share that peace with neighbouring communities and so on. When we feel love and kindness towards others
it is not only makes other feel loved and cared for but also helps us to develop inner happiness and peace."

"This Project is really wonderful and is the result of great courage and determination, and from the depth of my heart
I appreciate and applaud this wonderful project and all those people connected with this project- the benefactors and
all the others who have contributed and are contributing to it."

Jo, jag glömde att säga..."de" vill verkligen att vi alla ska vara lyckliga, glada och osa oss i kärlek...!!!

Rainbow
GjenopprettetMedlem
Och en bild...
📎 PB200052.JPG
GjenopprettetMedlem
Jag inser att Maitreya project har ju inte direkt något med schamanism att göra, så jag hoppas
ni tar det med en nypa salt och har överseende med mig. Entusiasmen drog iväg med mig...
eller rättare sagt bort från fokus.
MVH Rainbow
GjenopprettetMedlem
Jeg synes det er fint at du anbefaler denne rensende meditasjonsseremonien. Sjamanismen og buddhismen har jo mye til felles. Det gode er jo - renselse.

Jeg har vel ikke slike forutsetninger at jeg kan invitere til en slik seremoni, men jeg blir glad om dette gå an å få oppleve i Norge.

Lys og kjærlighet