Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har tilbragt noen dager i fjellet, disse dagene har vært innholdsrike på mange måter.
På min fjellrute finnes en plass som alltid har fasinert meg.
På et ganske stort område er landskapet dominert av ringer hvor det ikke vokser noe, inni disse ringene står det ett eller flere trær.
Når jeg kommer inn i dette området blir alt så lunt og stille, nesten som om tiden stopper opp.
Det finnes også steinhauger der.
Jeg har aldri tatt bilder der men det gjorde jeg denne gangen. Når jeg la inn bildene på Pc`n ser jeg noen rundinger som jeg tror er såkaldte orbs.
Jeg har alltid vært skeptisk til slike bilder, har trodd de var manipulerte.
Det var kun på dette stedet og et annet sted disse "orbsene" dukket opp på bildene.
Begge stedene har en spesiell atsmosfære.
Jeg tok bortimot hundre bilder tilsammen på forskjellige plasser, alle de andre bildene var "normale".
Kun på de to omtalte stedene oppsto disse ringene.
Jeg er veldig interessert i om det er andre som har opplevd dette og vil gjerne høre deres meninger om hva dette er.
Legger ved et par bilder.
GjenopprettetMedlem
Morsomt... så internett tv akkurat om en Nasa forsker som hadde fått en av disse på sine bilder, han var en mann med rasjonell hjerne og utelukket med det første at dette var paranormalt og prøvde å finne ut om det var kameraet, linsa, eller om det kunne være lys refleksjoner eller hva... Han begunte ta hundrevis av bilder med forskjellige kameraer osv, det viste seg etterhvert at de dukket opp på flere og flere bilder og etterhvert on command... Han er nå overbevist om at dette er ett overnaturlig fenomen... kjærlighet til deg
GjenopprettetMedlem
Se her er en lengre blogg om saken:
http://groups.google.com/group/alt.folk ... 4?lnk=raotGjenopprettetMedlem
Hva er orbs?
GjenopprettetMedlem
Ordet
orber brukes om iriserende, noen ganger fargerike, gjennomsiktige sirkler/bobler som opptrer på digitale bilder, vist nok med større hyppighet de siste 10 årene. Skeptikere argumenterer for at dette er et resultat av støvpartikler i luften ...
Valmuen i Nettby har mange bilder av orber.
Jeg har fått låne noen hit:
http://www.kokongen.no/Tankefro/orber.htmGjenopprettetMedlem
Spennende....

Men er det bare kameraet som fanger de..? Kan de ikke ses med blotte øyet?
GjenopprettetMedlem
Jo det tror jeg så visst aventura ! du vet når du ser "stjerner" som donald gjør når han slår hodet, eller du ser opp mot blå himmel, jeg tror dette er orbsene

GjenopprettetMedlem
Tusen takk for linkene rokkingfakkingroll (love from me to you to) og Guro, takk for de fine orbs bildene du fikk låne av Valmuen.
Jeg tror orbsene på mine bilder er av paranormal art, siden stedet jeg tok disse bildene på sies å ha vært bebodd i gammel tid.
Det området som er min vandringsrute når jeg plukker multer, fisker og koser meg i naturen har også gamle trekkruter for samene når de flyttet reinflokkene sine før i tiden.
Når jeg ser på orbsene forstørret ser jeg et menneskelignende ansikt i den ene og et slags tegn i det andre.
Jeg er utrolig nyskjerrig av natur når det gjelder sånne ting og må vel bare innfinne meg med det inntil videre.
Tar gjerne mot flere innspill og betraktninger fra dere

GjenopprettetMedlem
Når mine besteforeldre på morsida var døde, så begynte det å komme slike Orbs på bildene når vi hadde familieselskaper i deres hus. Vi har alltid tenkt at det er mormor eller morfar som var med oss i familieselskapet. Det samme kameraet har vært brukt både før og etter at de døde, og det har ikke vært orbs andre steder enn der.
Det er vakre rosa bobler som henger under takene på bilder, men som vi ikke kan se med det blotte øye.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Å så godt å høre, takk skal du ha Stridshjelp.
Nå føler jeg meg ikke så alene med mine opplevelser og tanker rundt dette fenomenet lenger.
Jeg har også brukt det samme kamera overalt ellers og har aldri fått med orbser før.
Det at det er forskjellige farger på disse orbsene er interessant, rosa står vel for kjærlighet etter min ringe forståelse.
Hmm.....spennende!
Noen flere som har kommentarer?
GjenopprettetMedlem
Jeg testa litt på egenhånd da jeg fikk slike på mine bilder for noen år siden. De dukket opp på et trommemakerkurs jeg var på. Det var jo en god stemning der. Jeg fant også ikke lenge etterpå noe skriverier om fenomenet. Der ble bl.a. sagt at disse dukke særlig opp når der var dans og glede tilstede.
Så leste jeg at det var støv og at ettersom digitalkameraer har slikt et spesielt blitzlys så speilet dette seg noen ganger i disse støvpartiklene. Da tok jeg og banka skikkelig i sofaen min og knipsa i vei og jammen kom der en mengde orbs ja. Fant ut at de som oftest synes best mot mørk bakgrunn.
Men altså....jeg står da litt åpen også for at det kan være litt av hvert og dette som rokkingfakking skriver ang slikt lys man ser når man ser mot himmelen f.eks burde vel kanskje et kamera også kunne fange opp? Er ikke det selve livspranaen da? Jeg har selv sett den kraftig i perioder....selv når det er mørkt og selv uten at jeg har slått meg i hue.
Og at der skjer ting mellom oss, de på andre siden, støv og prana....er vel like mye mulig som alt annet
UlveMor