Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har bodd fem måneder på Gotland, så jeg tenkte fortelle dere alle som ikke vet det, at Gotland er et av de mest fantastiske stedene i hele norden.

Det föles rart å bevege seg i den vanlige naturen etter man har bodd på gotland. Hvorfor finner man ikke en kraft-kilde, et jernaldergravfelt, eller en kirke fra 1200 hver 100 meter? Hvorfor er det ikke uendelig vakkre steinformasjoner på alle strender man besöker? Spörsmålene blir mange, og savnet enda större. Gotland.

Energiene på Gotland er utrolig varierende, men den generelle energien er så treig, (treig men kreativ, derfor bor det så mange kunsthåndtverkere der...) at jeg ikke klarer bo der lengre. 3 timer til fastlandet gjör også sitt...

Ettersom jeg har litt lite tid akurat nå tenkte jeg bare fortelle om et sted som er det heftigste jeg besökte. Trullhalsar, eller "Troll Hallsar" som det kan oversettes som, er det kraftigste stedet jeg noensinne har värt på. Det er så heftig at jeg ikke tror jeg skulle klare av en utesitting der enda. De jeg snakket med som har forsket på det sier at det er en port der til andre verdner, og det tviler jeg ikke det minste på. Bare å tenke meg tilbake dit gir meg gåsehud, når min egen frekvens har ökt tilrekkelig skal jeg besöke stedet og läre kjenne dets hemmeligheter. Les mere her: http://m2arkeologi.se/trullhalsar/

Det intressantaste inslaget i djurbensmaterialet är förekomsten av björn och lodjur. Varken lo eller björn har förekommit naturligt på Gotland. Av dessa djur är det uteslutande klofalanger som påträffats. Detta kan tolkas som att den döde fått med sig en fäll av björn eller lo i samband med begravningen. Vissa gravar innehåller ben från både lo och björn. Sammanlagt 13 gravar hade ben från lo eller björn och av dessa var nio kvinnogravar och en mansgrav.

Jeg svarer gjerne på spörsmål, for akurat nå har jeg ikke tid til å skrive alt jeg önsker, og tenkte bare fortelle om dette. Gotland er virkelig et sted alle sjamanist-praktiserende bör besöke. Fra juni-august er det fullt av turister (600 000, en tragedi), men etter og för det er det tomt. Kontakt meg för dere drar!
GjenopprettetMedlem
Ja, kanskje det er derfor... Ble svært tiltrukket av Gotland under mine år i Stockholm.
Seilte dit ofte... Kunne godt tenke meg å slå meg ned der...  Sukk... :biggrin:
Anonymous
Har lenge drømt om å besøke Gotland og Visby etter at jeg så på noen eldre illustrasjoner og kobberstikk for en tid tilbake.  Takk for innlegget. Kanskje blir det en påsketur?