GjenopprettetMedlem
"susamel":
Min bestemor pleide å smelle til med et kraftuttrykk noen ganger, " -Dyske de!", og da var det like før det ble månelyst...
Har noen en ide om hva " Dyske de!" egentlig betyr? På forhånd takk...
Tror det er en gml. omskriving av "djevelen ta" - brukt ved fremsettelse av trusselbilder.
GjenopprettetMedlem
Sitat fra susamel
På disse forumene har jeg fremmet Samenes sak, alltid i nærkamp med Nazister, rasialister, forstokkede kristne, og USAmerikanere.
For å gi mine kritikere her mere vann på mølla, jeg er nasjonalist, mørkeblå, og definitivt imot fjernkulturell innvandring.
Går man tilbake i historien, så stammer også samene fra innvandring; fra øst, og også fra landene rundt ekvator….
Nordlenninger sies også å ha hatt en ennå større påvirkning av dette…
Er det derfor det er så mange mørke, tempramentsfulle og varme, vennlige nordlenninger…?
Går man ennå lenger tilbake , er vi alle i slekt!
Mitakuye oyasin
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":
Mitakuye oyasin

Anonymous
"Sjelevenn":
Går man tilbake i historien, så stammer også samene fra innvandring; fra øst, og også fra landene rundt ekvator….
Nordlenninger sies også å ha hatt en ennå større påvirkning av dette…
Er det derfor det er så mange mørke, tempramentsfulle og varme, vennlige nordlenninger…?
Nyere genetisk forskning har identifisert et gen, husker ikke haplogruppen, men kan hente original avhandlingen og poste den her. Det genet finnes kun hos Samer og Berbere. Mange genetikere anser derfor Samene for å være et alpint folkeslag, med overskuelige røtter i Nordafrika, og ikke i Østen som tidligere antatt. Allikevel har det selfvfølgelig været input fra Øst, så noe innflytelse er det fra både her og der.
Det som tidligere ble kalssifisert som "mongoloide trekk" hos Samer, som resultat av innvandring østfra, har man nå for en stor del gått bort ifra. Blandt fagfolk kalles denne "mongoliseringen" av de ytre trekk, for "infantilisering", og gir utslag som generell småvoksthet, etc. Dette både som rasens spesialisering for klimaet, men også ifølge mange forskerne som et resultat ev ensidig kosthold, underernæring, kulde og mørke. Med forbehold om referansefeil.
Så jeg gikk til sengs som enslags mongol, og våknet som enslags berber.
Når det gjelder innvandring er det bortkastet tid å forsøke å diskutere med meg, eller å forsøke å påvirke meg, jeg står som en klippe tvert imot. Og om man på liv og død vil diskutere innvandring med meg, så er ikke dette rette tråden, og jeg sparer heller ikke på konfekten i slike debatter. Og det er rett og slett ikke ønskelig for forumet, for da kan gryter og kar veggimellom så det suser. 
La oss heller fokusere på temaer der vi har mulighet for et konstruktivt utfall. Og heller holde en diplomatisk avstand til, i denne settingen, slike betente temaer, om det ikke har noen konkret hensikt eller er nødvendig å konfrontere da.
Men jeg aksepterer og respekterer at andre har andre meninger.
MvhGjenopprettetMedlem
Til Susamel
Mitt svar til deg kom etter at jeg leste bloggen
på din hjemmeside hvor du kaller sønn til Mette Marit (Marius)
for "a waisted little shit".
Jeg skal slett ikke implisere deg i mine følerier. Jeg kan godta
at du har andre meninger enn meg,men jeg trenger ikke like dine
meninger.
PS Jeg er hverken syrehue (eller hva du nå skrev) eller liksomsjaman,
jeg er bare meg selv og dilter ikke etter noen.
Anonymous
Kjære Liluth!
Jeg har skrevet " a wasted little shit", ja. Det betyr en bortskjemt liten dritt.
A "waisted " little shit, derimot , som du skriver at jeg har skrevet, og som jeg ikke har skrevet, betyr derimot en "drept liten dritt". Fy skam deg! Jeg har ikke tenkt den tanken engang, før du kom med den her. Jeg vet at du ikke mener det på den måten, no problem, men det gjør ikke jeg heller.
Det er stor forskjell på å påskrive passet til en borskjemt liten parasittspire, og på det som ligger i a "waisted", noe som for meg gir assosiasjoner som nærmest ligger opp til det asosiale, eller kriminelle.
Riktignok er det slemt av meg å skriftlig angripe de parasittene som utgjør kongehuset, og de plutokratene som skalter og valter med makta her i landet, men et sted går grensen for metoder, og den går blant annet der hvor Norges lover, moralske normer og egen evne til empati viser seg.
Kritiser meg gjerne, men kritikken er mere effektiv om den forholder seg til reelle fakta.
I kongeriket Norge florerer justismordene, og de parasittene som fronter, representerer, og pynter opp denne tragiske praksisen må regne med å før eller seinere konfronteres med vreden til de som de får betalt for å tråkke på...Sånn synes jeg det skal være.
Og det skal for min del foregå i lovlige former.GjenopprettetMedlem
ja hær går d unna i meninger å hentydniger ,
er det rart d e krig

Anonymous
E det rart main drikk...iiihikk...!

GjenopprettetMedlem
Ja jeg skrev nok ordet feil..beklager det så mye. Jeg føler ikke noe avsky
for deg pga dine skriverier om kongehuset, ble litt opprørt akkurat da
fordi Marius ble dradd inn i det.
Du skal vite at jeg godtar at folk har sine meninger og kritiserer deg ikke
for det. Har selv sterke meninger om mangt og meget og har i yngre dager
ertet på meg endel folk, men kanskje alderen har mildnet meg.

Anonymous
Dagens pris på den fantastiske romsteinen er regnet ut etter prinsippene 3 og 7.
3 og 7
3 x 7 = 21
21 x 37 = 777
777 millioner norske kroner blir således dagens riktige pris.
Om du behøver en passe stein å grunnlegge en religion på...
, så løp å kjøp, mens prisen ennu er lav!
Anonymous

Æ trur jeg ber Samin om unnskyldning uansett. ..

GjenopprettetMedlem
Det er helt i orden Susamel,
din innskyldning er annerkjent
Vi kan alle bli litt overivrig i våre reaksjoner,
jeg tok den ikke personlig.
Det er viktig og skille mellom sak og person,
og det å være uenig er ikke det samme
som å være uvenner.
Samin

GjenopprettetMedlem
Alle meninger skal respekteres

Anonymous
Jeg setter stor pris på den krystallklare visdommens kilde som finnes åpenbart her.
På kort tid har jeg bare måttet erkjenne stor respekt for noen av de lysende åndene jeg har møtt på her.
Anonymous
"susamel":
Hønsementaliteten blandt bånnsjiktet her finner jeg plagsom og altfor dominerende, og takker således for meg.
Lykke til videre i livet susamel, håper du finner et annet forum som du trives på
Hilsen Englemor, en høne i bånnsjiktet som kan både være plagsom og dominerende

GjenopprettetMedlem
Som man roper i skogen får man svar, sier et gammelt ordtak.
Har du ikke egentlig lagt opp til dette selv? Du begynte å hugge før noen fikk hugget deg. Og så stilte du deg lagelig til for hogg, for å ta et annet ordtak.
Samtidig har du også kommet med mye som er svært givende å lese. Jeg likte tråden om hatten, om din nær døden-opplevelse, og nettsida med dine bilder.
Dette kan være et forum du IKKE bør forlate. Det kan være noe vi kan lære deg her, blant annet om smerte og egodød og gjenfødsel, har jeg en følelse av. Det er høyt under taket her, og rom for tilgivelse - se bare på hva jeg selv sa under Biernnas tråd om "tillatelse til å dø".
Det er nå i hvertfall ingen som kan beskylde deg for å ikke være en forfriskende vind her. Og som Gorm sa, så kan man jo bare hoppe over det man ikke liker å lese. Og det gjelder for deg også.
Med vennlig hilsen Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
På kort tid har du satt store avtrykk i noen av debattene her... måtte du finne det perfekte forum
Lykke til videre på din vei

GjenopprettetMedlem
Oakman det var det med tilgivelse

Anonymous
Dagens jublieumstilbud på den fantastiske romsteinen er latterlig lavt!
Idag skal jeg kun ha en liten bil i bytte. Det skal være Mercedes, Audi eller BMW, stasjonsvogn, og den skal være grå metallic, mørk blå eller sort. Den må være under 5 år gammel og i god stand.
LØP TIL TELEFONEN, OG RING MEG MED EN GANG!!! 
Husk at på denne steinen kan du grunnlegge en egen religion, slik at du slipper å tilbe falske profeter.GjenopprettetMedlem
Hva betyr det?

GjenopprettetMedlem
Jeg for min del har allerede en stein fra det ytre rom - en moldavitt. Og siden jeg ikke har lappen har jeg heller ingen bil å avse.
Mvh Stridshjelp
Men det hadde jo vært artig å lage en religion for Stein. Stein fra det ytre rom.
Anonymous
"Stridshjelp":
Jeg for min del har allerede en stein fra det ytre rom - en moldavitt. Og siden jeg ikke har lappen har jeg heller ingen bil å avse.
Mvh Stridshjelp
Men det hadde jo vært artig å lage en religion for Stein. Stein fra det ytre rom.
Som sagt, muslimene har en slik på et alter midt i Helliidommen i Kaaba, Mecca.
Får du inn noen spesielle signaler gjennom romsteinen din?
Ånden i steinen? Den har reist langt...og lenge...wow!
Fjerne stemmer kanskje?

Fra myriader av ørsmå galakser mellom atomene, milliarder av bittesmå romvesner med tynne pipestemmer som man såvidt hører...

GjenopprettetMedlem
Hvem vet?

GjenopprettetMedlem
Min er formet som ett egg...kanskje den klekker

GjenopprettetMedlem
Moldavitten sies å lede deg i den retningen du skal i livet. Og du åpnes for kontakt oppover. Jeg har ikke hørt noen enda ( kanskje denne steinen bør være med i fantasihistorien under humor). Men jeg føler selv at jeg ble leda mot sjamanismen i hvertfall.
Egg!

Kanskje det er nettopp slik moldavitten virker?