Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
"Alle mennesker er kunstnere, og den høyeste kunst er å gi uttrykk for skjønnheten i vår ånd"

Ved å forstå dette synspunkt kan vi se hvor vidunderlig det er å kalle seg kunstner istedet for menneske.
Ved å betrakte oss som mennesker, begrenser vi måten vi uttrykker oss på i livet.
"Jeg er bare et menneske, jeg er ikke fullkommen".
Som kunstnere har vi ikke slike begrensninger, da er vi skapere.
Livskraften som arbeider gjennom oss, er den egentlige skaper av kunsten.
Og alle er vi et instrument for denne kraften.
Kunsten lever og den er bevisst seg selv fordi den stammer fra selve livet.
Skapelsen er igang, den er uendelig og den skjer til enhver tid og overalt.
Anonymous
Å Wolf, jeg omfavner disse ordene, tar dem til mitt hjerte! :wub:
For en flott måte å si det på! :icon_biggrin: :eusa_dance:
W3 [Sitesearch]
Takk wolf  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Anonymous
Hoho! Mange takk  :beer: Disse ordene er nettopp kunst  :respect:  Det finnes så mange teorier om kunst, men det er ikke alle som tar med selve skapelsen. At alt liv stammer fra nettopp kreativitet, og at det er nettopp det som gjør oss kreative. Jeg tror skapelsen bare ofte blir tatt for gitt. Våre kreative evner også. Men hva er vitsen med å drive med det, det er jo ikke nyttig, du blir ikke rik også videre. Så går man på jobb, skylder på samfunnet for at det er blitt som det er blitt, svelger en pille, og tar mennesket som en selvfølge. Det er døden.
Kreativiteten er livet  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
I dette perspektivet er vi alle her på sjamansonen kunstnere. Vi driver jo med personlig utvikling, og SKAPER DERMED OSS  SELV - eller blir den man har potensiale til å være. Livskunstnere - det er det vi er!

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Å skape noe ut av denne kaotiske verden er et kunststykke.
Å skape er å være i skjønnheten som lever i det indre.
Å skape gir mening i det meningsløse,å skape er terapi for apatien.
Når jeg skriver har jeg kraft med meg,jeg får en god bærende følelse
av å ha arbeidet med noe viktig,som det å si noe til andre sjeler.
Ulvemann er inkluderende i sine yttringer og det liker vi.
:respect:
GjenopprettetMedlem
Ja! Vi er alle kunstnere.... Vi skaper vårt liv hver dag....
Det gjelder bare å skape det til det beste for oss selv!!!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Og når vi skaper det beste for oss selv,så helbredes jorden.
Jo slik enkel magi fungerer,care for yourself and the world will follow
be patient,and you will see,that the transformation of your secret spiritual life,will affect the whole of the creature-ball we call earth.
being patient,is like nature,study nature,study deep the patience of nature.
Oj,nå er det engelsk-kurs,tenker du,tenker jeg,tenker verden.
Er det min hjerne eller kosmos,hjernen o.k.,men så liten,kosmos,ahhhh,ja der kan man utvides.
Noen har sagt:((ja!,det er ditt hode)),men det er ikke mitt,ingenting er mitt,jeg eier ikke en dritt.
:biggrin:
Anonymous
Teleterkji - dine ord er som gull!
yess they are! :wub: :)
Anonymous
Yess they are!  :respect: :beer:
GjenopprettetMedlem
Varme,varme,deilige varme mennesker!! :respect:
GjenopprettetMedlem
"Wolf":

"Alle mennesker er kunstnere, og den høyeste kunst er å gi uttrykk for skjønnheten i vår ånd"

Ved å forstå dette synspunkt kan vi se hvor vidunderlig det er å kalle seg kunstner istedet for menneske.
Ved å betrakte oss som mennesker, begrenser vi måten vi uttrykker oss på i livet.
"Jeg er bare et menneske, jeg er ikke fullkommen".
Som kunstnere har vi ikke slike begrensninger, da er vi skapere.
Livskraften som arbeider gjennom oss, er den egentlige skaper av kunsten.
Og alle er vi et instrument for denne kraften.
Kunsten lever og den er bevisst seg selv fordi den stammer fra selve livet.
Skapelsen er igang, den er uendelig og den skjer til enhver tid og overalt.

"alle mennesker er kunstige, og den ypperste falskhet er å ikke gi utrykk for svakheter i oss selv"

jeg følte bare for å balansere litt... gloomy gloomy glomm  :icon_twisted:
Anonymous
Men har det ikke noe å gjøre med hvordan man ser på "svakheter"? Det jeg tenker på når jeg leser teksten, er blant annet at mennesker ofte kan ha litt for rigide oppfatninger av seg selv, ting man vil se og ting man ikke vil se.
Det er jo i mange situasjoner man hører setningen, "Jeg er bare et menneske, jeg er ikke fullkommen." Det kan være riktig å si det noen ganger og feil andre ganger. Som når man unngår og ta ansvar, eller ikke ser at man kan utvikle seg.
Men du har et bra poeng. Man kan finne et kreativt uttrykk for sine svakere sider. For det er viktig å skape bevissthet rundt dem, og behandle de på en måte som er til det bedre for en selv og andre.
Anonymous
Jeg er enig i at det er viktig å kunne tilkjennegi sine svakheter. Dessuten tror jeg at de største kunstneriske uttrykk er skapt på grunnlag av de smertefulle erfaringene som begrensninger og svakheter gir.
Jeg tror igrunnen dette hører uadskillelig sammen. Kan man i det hele tatt skape uten motstand, uten friksjon?
Men alt med måte, selvsagt, man må vel også se lyset i tunnelen, for å se det sånn.
Ble det her vettig ? :razz:
GjenopprettetMedlem
kjære deg, det ble veldig vettigt =) livet er sort/hvitt med gråtoner. eller rødt/blått med lillatoner, eller gult/blått med grønntoner.
Anonymous
Ja  :eusa_clap:  Men ble det ikke litt på siden av det Wolf sa egentlig? Eller hva mente han? Aauuuooo! Hallo?! Psst!Hvor er du?
GjenopprettetMedlem
Aooooouuuuuuuu... jeg hørte du kalte Kristin.

Jeg er veldig enig i det Sister Drum skriver og tror også dette henger sammen som lys og mørke.
Ofte opplever ihvertfall jeg det slik at smerten er skapende, i den forstand at for at livet skal bli bedre må det først bli verre, slik at når det lysner kan man hente svakhetene og uttrykke disse det være seg i tekst, bilder, musikk eller annet. Hvor mange store kunstnere gjennom historien har ikke levd et liv i smerte og elende, hvor dette har fått sitt utløp nettopp gjennom kunsten. Man må være litt "gal" nettopp for å gi slipp på alle begrensninger som samfunnet pålegger mennesket gjennom regler, lover, forskrifter eteceraetecera...

"alle mennesker er kunstige, og den ypperste falskhet er å ikke gi utrykk for svakheter i oss selv"
som Erik skriver synes jeg også er riktig i den forstand at mennesket blir kunstig nettopp på grunn av alt samfunnet pålegger oss.

RIV SLAGGEN AV KROPPEN FOLK, OG FINN IGJEN DEGSJØL OG DITT OPPRINNELIGE  :beer:

[/quote]
Anonymous
Aooouuu! Takk for svar Wolf. "Smerten er skapende."  :eusa_dance: Det var noe slikt jeg tenkte også. At livets utfordringer og smerter ses på som muligheter istedenfor håpløse hindringer.
Anonymous
utrulig intresangt tråd dette  :) likte hvert et ord jeg leste..

Vi er alle skapere på godt og ondt, på det lave og det høye.

vi er perfekte i vår eksistens med våre såre sider, gode sider og de sidene som vi helst ikke vil se på selv engang..

takk til deg Wolf og dere andre for og dele deres tanker  :)
Anonymous
Det er viktig å ikke være passive i en verden full av rigide tankesystemer. Det har vært en utfordring i mitt liv å plukke fra hverandre ting som ikke er noe verdt å samle på. Avsløre livsløgner og hva som har gjort meg til jeg har blitt. Hvor det kommer fra de måtene jeg tenker på. Jeg var veldig opptatt av å finne sannheter. Og leter man så finner man. Jeg fant mange sannheter, men da jeg fortsatte å søke stod jeg til slutt bare på en måte tomhendt igjen. Og da fant jeg muligheten til å skape. Blir kanskje litt uklart det her.
Men skapelsen skjer herfra. Så alle er kunstnere  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Det er et kunststykke i seg selv å komme seg gjennom en hektisk hverdag :wub: