Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg har i flere år drevet på og lagd dekorasjoner av røtter, gamle trestubber, stein,tresopp, skjell o.a. Det er et utrolig mangfold av matriell å finne i skog og mark. Jeg har til tider oppsøkt gamle hogst-områder, og der florerer det av røtter og gamle forvridde furu-stubber. Man kan oppleve å finne ferdige skulpturer, hvor naturen selv har stått for dekoreringen. Hvor vind og vær har vært med på å forme.
Jeg lager både troll og nisser som jeg monterer på røtter. I den senere tid har jeg også lagd lysholdere,knagg-rekker, hyller og skilt av gammelt tømmer, som jeg bl.a. henter fra gamle nedrevne fjøs og lignende.
Å holde på med "levende" matriale er veldig fasinerende. Man ser hvor ulikt alt er formet, ingenting blir likt det andre. Når tre-verket blir pusset og lakket/smurt Skifter det farge og får en spesiell glød, det er som det livner til igjen.
Dette er rekreasjon for slitne sjeler.

GjenopprettetMedlem
Opphissende lesning.
Fikk lyst å gjøre det du sier.meget bra høres det ut.
Ta med seg litt av magien hjem og bygge videre på den.
Veldig bra.

Anonymous
Hvor ofte har jeg ikke tenkt at livet skriver de beste romaner.
Naturen, livet, er den mest innfallsrike kunstneren og også den som kan sitt håndverk best. Vi etterligner så godt vi kann eller fortsetter med noe som er påbegynt av noe annet.
Så det e r veldig filosofisk det du driver med. Jeg har også bestandig vært opptatt av røttenes og steinenes og skjellenes utseende. Men ofte lar jeg dem ligge der de er,
fordi der ser de bedre ut enn på stua mi. Alt ettersom.
Kanskje du kan sende meg et nøkkelbrett av gjenbrukt tre, jeg trenger ett?
GjenopprettetMedlem
Som barn var jeg bestandig med bestemor i skogen,der hun lette etter ting hun brukte til kunst.Trollene hun laget var av papimasse og granskjegg,bilder av never og div.

Anonymous
En del av gavene vi får og kan glede oss over.
Hei Masha, har sendt deg en pm.

GjenopprettetMedlem
Åh takk för inspiration!
Det er noe som våkner, har vart inne i det der men helt kommit bort fra det i det seneste.. Sekkert fordi at jeg bott inn i samfunnet en tid, bl a. Men jeg skall tillbake.. Liker mye sånn som vart i vann en tid - som går å finne vid strendene. Eller gå ut i skoen og lytte til noe som roper..
Har sett fine grejjer som en kvinne lager - hon bruker tre som hon snider i tills det kommer fram bilder. Bilder som allreden finns inni treet fra ådringene og sånn, som ho tar fram så de blir mer ”synlig”, og fyller i videre med farg og sånn. Det blir otrolig flotte og levende skapelser
Ja, det er spennende
GjenopprettetMedlem
Naturen tilbyr alltid den beste kvalitet - t.o.m. de gamle Ford-bilene var jo i tre..., men det ville gått veldig mye skog om vi skulle bruke det i dagens multimasseproduksjon...
Jeg har alltid samlet med meg stener, skjell, trebiter, kongler, hva som helst bare formen var god og det kom fra naturen. Det kunne skape en del rot, ja. I nesten ett tiår har jeg nå bodd i "de svenska skogarna" og hatt naturen virkelig tett inn på livet. Min trang til å dra med meg "alt mulig" naturlig hjem har stilnet - skogen er
I meg nå. Som Oslo-jente fra barndommen av er der en merkbar forandring. Motiver som "datt" ut av meg før var surrealistiske og inspirert av folk, by og kanskje bilder fra kunstbøker eller museer - og indre opplevelser i forhold til disse omgivelsene. Nå er skogen i meg, og det som er der kommer jo so kjent ut i det man gjør. For en opplevelse. For en fin indre luftfuktighet
Ha det moro på kunstskolen!