Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
AdsBot [Google]
Hvordan kan vi forvente å nå inn i andres hjerter, hvis vi ikke har vårt eget hjerte med, fullt og helt? Eller hvis vi baker det inn i masse svada for å beskytte oss selv? Og gjemmer oss bak stolthetens eller redselens maske.
Eller vi kan skape noe fra hjertet som vi ønsker å formidle, i ord eller bilde. Så drysser vi på masse intellektuelt tøv for å imponere mottakeren. Tøvet blir som gardiner som dekker det vinduet vi ønsket å formidle. Og mottakeren klarer ikke å oversette budskapet til at det kan berøre hjertet. Og skjønner nada...
Er det egentlig vits i å bruke tid på å skape noe som ikke viser mitt sanne jeg? Er det ikke bare det sanne jeget som kan berøre en annen. Er det ikke bare der vi kan oppnå den unike forståelsen, finne den gjenklangen vi har felles, fordi vi stammer fra den samme kilden?
GjenopprettetMedlem
Ja. Ja. Ja.
Godt spurt. Jeg ble litt målløs, for dette her gav så gjenklang. I den grad at jeg ble irritert på meg selv, fordi jeg har prøvd å gå den usanne veien og trodd at det skulle være mer "fordøyelig".
Nei, denne her skal jeg søren meg skrive av og henge opp på veggen.
GjenopprettetMedlem
Så vakkert .
Om du berører ditt eget hjerte , berører du alles hjerter
Det er for meg, den eneste sannhet
i å skape
GjenopprettetMedlem
Ohh du hjertens dame
Veien dit er vanskelig, men den er der,
og man finner dit gjennom de magiske øyeblikkene

GjenopprettetMedlem
det er ikke kunst
hvis ikke hjertet er med
(BBD som er i skarpt humør i dag)
AdsBot [Google]
"Bjørnebloddanser":
det er ikke kunst
hvis ikke hjertet er med
(BBD som er i skarpt humør i dag)

Glad jeg kunne berøre ditt hjerte

GjenopprettetMedlem
"Liljee":
Hvordan kan vi forvente å nå inn i andres hjerter, hvis vi ikke har vårt eget hjerte med, fullt og helt?
Interessant innlegg Liljee.
Hvordan vet man sikkert at hjertet er med fullt og helt? Hvordan føles det når hjertet er helt med?
AdsBot [Google]
"Tullsjura":
Hvordan vet man sikkert at hjertet er med fullt og helt? Hvordan føles det når hjertet er helt med?
Det kan være når klarheten når hjernen, og umerkelige tråder av informasjon kommer til deg. Som om åndene er med på laget, hjertet er varmt og alt kjennes godt. F.eks..
GjenopprettetMedlem
Og dette er en av tingene man bare vet...
Når hjertet styrer hånden
GjenopprettetMedlem
"Bjørnebloddanser":
Og dette er en av tingene man bare vet...
Når hjertet styrer hånden
Ja men hvis et hjerte er halvåpent, så kan en alikevel tro at hjertet er fullstendig åpent. Man har aldri kjent hvordan det er å virkelig ha et åpent hjerte. Så hvordan føles dette egentlig? Man bare vet? Men, hvordan kan man virkelig være sikker på at det man vet, er slik?
Ei med halvåpent hjerte kan ikke være sikker på å vite, men kan tro at man vet.
hehe, føler jeg roter meg inn i mange MEN her

GjenopprettetMedlem
"Tullsjura":
ækte følelsa
Fri, fri, æ e fri - det synger fuglene i mitt hjerte
Når æ tenke på dåkker (det gjør æ no etterhvert hele tia)
Det e som om hjerte
rommer hver celle i mæ
det e godt for da vet æ
at gud e i mæ og lar mæ
elske av hele mitt hjerte
Åh, herre min hatt

Det e ufattelig godt å få uttrykt dette, - med stor klump i halsen, gjennom snørr og tårer, for da vet æ at det er ekte, ærlige og oppriktige følelser - førr en gave
Det e ikkje korsjen man har det, men korsjen man tar det, - Sier folk! Forstår dem da meningen bak ordene? spør jeg! Det e korsjen æ tar det som forteller meg korsjen æ egentlig har det, - tenke æ!
Den indre kritikereren æ god å ha spesielt når du har blitt venn med den, for gode venner dolker deg i brystet!
Om det å utlevere mine tanker på sonen...
Hvem er sjef i mitt liv?
Hva vil jeg med meg og livet mitt, hvor vil jeg gå?
Vil jeg gå som en grå mus ut i A4 massen, eller går min veg mot Saivo?
Fører min frykt meg ut i A4 massen eller tar den meg til Saivo?
Hvor leder da mitt mot meg hen?
Skal jeg la skammens smerte drepe mitt mot og la meg sakte svinne hen av mine speilbilder som forteller meg hvem jeg er? Her og nå? eller skal jeg våge å utlevere meg selv, ikke bare for gud, - men også hvert medmenneske, leve og utvikle meg selv og mitt potensial som er gitt meg i gave, - i kjærlighet til meg selv og alle, ja alt jeg elsker av hele mitt hjerte.
Eplekinnsklem

GjenopprettetMedlem
Cenobit!
You speak no shit!
But words made of flowers!
GjenopprettetMedlem
"cenobit":
"Tullsjura":
ækte følelsa :biggrin:
Fri, fri, æ e fri - det synger fuglene i mitt hjerte :wub:
Når æ tenke på dåkker (det gjør æ no etterhvert hele tia)
Det e som om hjerte
rommer hver celle i mæ
det e godt for da vet æ
at gud e i mæ og lar mæ
elske av hele mitt hjerte
Æ ska ikke komme med nokka men her