Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
uff, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, eller hva man kaller sånt. men tror jeg på en eller annen måte har åpnet meg opp altfor mye. det er svært ubehagelig. føler at jeg har åpnet opp noe som burde fått ligge i fred en god stund til. er det noen som kan hjelpe meg ? jeg antar at det går over med litt tid men, alikavell.

jo, og hvis noen vil at jeg skal forklare bedre, så kan jeg altids det. men jeg føler egentlig at det jeg har skrevet sums it up :P
GjenopprettetMedlem
Er ikke bra å være alt for åpen heller…
Er det så at du trenger å jorde deg…?

Finner svært lite om jording her inne…..

Noen som har noen teknikker å lære ut…?
Om det ikke er det du er ute etter, så kanskje andre kan ha nytte av det….

Hva jeg selv gjør om jeg kjenner jeg ikke har helt bakkekontakt;

Sitt godt til rette med begge fotsålene, forestill deg at røtter springer ut fra føttene og ned i jorden…  Se for deg at du lukker shakra for shakra, fra hodet og ned….

Noen som har noe bedre..... :icon_rolleyes:
GjenopprettetMedlem
ja, jeg kjenner til sånne teknikker. men det er på en måte ubehagelig bare det å begynne å jobbe med chakra`er, samma om det er for jording eller lufting =P men takk dog. jeg tror vell egentlig det kommer til å gå over med litt tid og kjærlighet. :)

så, vet ikke helt hva som kunne hjulpet jeg men, kan jo bruke posten som en advarsel og, det er en veldig god grunn til at vi er bundet fast av vårt ego. nettop at det å kjenne seg ett med alt kan være fryktelig ubehagelig, når du ikke er klar for det. denne gangen var jeg ikke mange skritt unna kokohuset, og føler meg fortsatt ikke helt god. og sånt tjener vell ingen nytte.

men men, nå lukker jeg den boka for noen tiår tror jeg *småkvalm*  :o
GjenopprettetMedlem
Ta en flere-dagers pause fra all åndelig aktivitet som meditasjon, yoga, hva det enn måtte være. Gå ut og gå tur! Spis kjøtt, og drikk kaffe. Kle deg i rødt. Kjør på med sportslige aktiviteter. Lukk pannechakra og kronechakra symolsk med bevegelser som om du lukker en liten dør.
Se på TV, ring noen du er glad i , gjør noe helt vanlig, gjør noe som gjør deg glad.

Alt dette kan være jordende uten at du trenger å visualisere farger og røtter og gjøre energiøvelser.

Men det kan jo hende at en kyndig healer eller sjaman kan hjelpe deg rent energimessig, og gjenopprette balanse.

Det kan i hvertfall være en liten start.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
ja, det er sånne ting jeg gjør, begynner å lande bra igjen nå. det var godt å høre noen andre som foreslo det, så jeg på en måte får verifisert at jeg gjør riktige ting :). nå vet jeg ihvertfall hva som menes med ekstase, det er en fin kunnskap :)
GjenopprettetMedlem
:wub: :wub: Sender deg litt kjærlighet her Bob Eirik :wub: :wub:

og ønsker om jorda ekstaser....eller noe

UlveMor  :)
GjenopprettetMedlem
hehe. tusen takk =)

du sier noe. jeg tror ting ville blitt veldig annerledes, hvis jeg viste hva jeg drev med rett og slett. hvis man leser om tradisjonell sjamanisme, så er det som oftest noen som passer på sjamanen når når personen kommer tilbake igjen etter ekstasen. får kontakt, passer på at han ligger ordentlig, hvisker betryggende i øret osv. har ihvertfall lest dette i de fleste gjenngivelser av ekstatiske ritualer.

men jeg tror også at det jeg opplevde var mer som en test. en smakeprøve. og jeg har skjønt at sånt tar tid. så, godnatt, og takk for at dere er så snille og hjelper :) bare det i seg selv kan være nok
GjenopprettetMedlem
Du skal bare ta tingene som de kommer,så sorterer du ut tingene slik at du kan sette dem i perspektiv. :respect:
GjenopprettetMedlem
hehe, nåh. lettere sagt enn gjort. men nå har jeg det bra igjen, tusen takk alle sammen  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Bra, du har det b ra, jeg har det bra, vi har det bra, mend det er vanskelig å svelge. I nyhetsbilder som flimrer over sola roper verden sin smerte, og det er tungt å bære lyset i mørket, hardt å tro på godhet i en urettferdig , egoistisk og maktbegjærlig verden, men i hjertet er en skatt som hvisker: Slapp av, det er bare natt, det er en krystallnatt, og vi må vokte lyset som en sjelden skatt.
Anonymous
Takk for dine ord, Månestråle. :wub:
De gikk rett i hjertet på meg, nå i en vanskelig fase.
En nydelig påminnelse! :wub:
GjenopprettetMedlem
Jo flere vi er som sprer lyset,jo fortere vil verden forandre seg.Det er snakk om å ha kjærlighet til mangfoldet og ikke dyrke sin egenintrese som går ut over andre. :wub:
GjenopprettetMedlem
:wub:
Anonymous
Hei Eirik,
det er godt å høre at du har det bra igjen.
Jeg vet ikke hvordan du forholder deg til kraftdyr, men i en lignende situasjon som den du beskriver, fikk jeg hjelpen fra en av mine kraftdyr. Flere kraftdyr prøvde å spise det  forstyrrende, men klarte ikke å hanskes med det. Men ett kunne overta, og til slutt ble inntrengerne forvandlet til noe harmløst.
Det kan være en ide å framelske kraftdyrene dine.
Lykke til!
Masha
GjenopprettetMedlem
ja... har liksom aldri fatta det der med kraftdyr fullstendig jeg. var på et kurs med Ailo en gang, og fant et kraftdyr. men han er så koko i hue at jeg tror ikke det ville hjulpet i denne sammenhengen :P (kraftdyret altså, ikke Ailo) desuten er problemet at jeg ble overladet av kraft og insikt, mengder kraft og insikt som jeg absolutt ikke var klar for eller i stand til å tolke på noen fornuftig måte.
fryktet for kokohuset, for å si det på den måten. tror ikke kraftdyr ville gjort saken stort bedre, noe som derimot hjalp var å kose litt med huskatten min :)

men jeg tror jeg virkelig burde komme meg til en healer av et eller annet slag, for å få orden på det. en som kan se problemet bedre en jeg gjør. det eneste jeg ser er at jeg er plaget av en slags ubeskrivelig ekkel følelse, hver gang jeg tenker på hendelsen. og det er ikke videre forklarende, ikke sant ? :P uansett, det er tanken som teller.