Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noe av det vanskeligste eg kan gjøre er å be om hjelp.
Men jeg gjør det likevel; denne gangen.
Har voldsomme muskel smerter fra korsryggen og ned, noe som gjør meg bevegelseshemmet.Jeg er så inderlig avhengig (i disse dager) av å være fungsjonerende...
Noen som kunne tenke seg å hjelpe? *ber pent*
GjenopprettetMedlem
Det jeg kan gjøre er å sende varme helbredende tanker

GjenopprettetMedlem
takk.
Wolf og Ørnen; tusen takk.
Eg fikk meg en flott reise innover, og kom raskt i kontakt med deler av meg selv som trengte RO.
Så ved å sette ned tempoet, gikk alt så mye bedre.
Nok en gang; tusen takk.

GjenopprettetMedlem
kanskje yoga kan fungere? man har egne øvelser for spenninger i korsryggen. Et veldig vanlig sted å ha spenninger. Der fins mange bra bøker på bibl. Her kan man finne den som passer en selv best, til enhver tid. Det er bra dersom har anledning til å sette av tid til øvelser regelmessig. f.eks. en time, tre ganger i uken el.l. Timene kan gjøres hjemme, eller hos yogainstruktør, avhengig av hva man foretrekker.
GjenopprettetMedlem
Prøv å finne ut om det finnes noen bra psykosomatiske fysioterapauter der du bor.
Det går ut på å lære å bevege kroppen i forhold hva den er ment å gjøre, samt lære kroppbevissthet
F.eks så beveger mennesker i afrikanske mennesker seg mye mer rytmisk enn vi nordboere,
vi beveger oss mer som tinnsoldater.
De løser opp mens de spaserer, mens vi "dunker" støtbølger opp i ryggsøylen
Mine korsryggsproblemer ble kraftig forbedret ved hjelp av dette.
Det er bare å bli bevisst at man egentlig går rundt og er forknydt.
Rist på rompa, senk skuldrene.
Gi slipp på spenningene
Varme tanker
Anonymous
du har blokeringer i hoften og energien din strømmer ikke rett

GjenopprettetMedlem
Takk for all hjelp.
Blokkeringene er blitt mindre, det jobbes mye med de. Yoga var et godt tips. Det førte til helsebot på flere nivåer.
Takk igjen.