Anonymous
Fasting er undervurdert.

Men nå er det voksne vi snakker om her.

GjenopprettetMedlem
Ta det med ro og la doktor tid pleie deg med sin tikkende medisinium.
Du er i ferd med å finne ny kraft,men må gjennom en nødvendig lille død.
Spis peanøtt-smør med syltetøy på rugbrød å så setter du på noe fin musikk og reiser ut av smerten.
God bedring.

Anonymous
"brukernavn":
lite vann og? Jeg kan lage et regime med grønnsakjuice til middag osv. Dette har jeg prøvd før, men hatt litt besviming og feber under faste. Sist gang jeg fastet hadde jeg ingen av delene. Det gikk fint. Uansett skader det ikke å prøve. Om noe skjer, kan man jo bare avbryte. Jeg går og setter linfrøene i bløt...
takk for tips... (alt er bedre enn dette...)
Nææi, nå blir jeg bekymret. - Synes ikke det høres særlig lurt ut å faste når du har vært syk i fem dager!!!!
Hva sa legen egentlig? Fikk du beskjed om at det var mandlene, eller halsbetennelse?
Engang hadde jeg en hard halsbetennelse som ikke ga seg selv med antibiotika. Til slutt klarte jeg ikke å svelge mitt eget spytt og var ikke helt i vater. Legen min mente det ville gå greit, men det forstod jeg at det ikke gjorde og gikk til en øre-nese-hals-spesialist. Han visste heldigvis råd. Det viste seg at jeg hadde en slags byll i halsen som ikke ville ha gå bort av seg selv. Visstnok alvorlige saker. Byllen måtte stikkes hull på og tømmes

og det var mildt sagt grusomt, men hadde umiddelbar effekt. Jeg gikk ut av kontoret helt frisk.
Husker dessverre ikke hva dette het, men det er visstnok ganske vanlig og skjer innimellom med folk som har halsbetennelse, problemer med mandler etc. Sympomer er bl.a at det er vanskelig å gape(kjevelås) Tenkte bare å nevne det i tilfelle du kan ha noe sånt.
Mitt råd er at du ihvertfall bør du tenke deg godt om før du begynner å begrense væskeinntaket!
Hør heller på Dr. Teleterkji hvis du er rimelig sikker på at det vil gå over av seg selv.
GjenopprettetMedlem
Abcess, heter det du tenker på NNy. Broren min hadde det i halsen. Han kunne ikke svelge, og smertene gikk ikke bort. Han hadde ikke feber. Han ble lagt inn på sykehuset for å få det fjerna, for byllen hadde visst begynt å vandre. Men det er jo ikke sikkert at det er dette brukernavn har, da.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Nemlig! Abcess!
Og de sprekker til slutt av seg selv,vis de ikke går til hjernen da

!
Hver gang de sprekker,blir hullet større,slik at man til slutt har mandler som blafrer i vinden og som ingen bakterier og propper setter seg !
Anonymous
"brukernavn":
Hvor mange dager tar det fra man stikker hull, til man er frisk da Final Tribe?
Jeg er ikke Final Tribe, men svarer likevel: Gode nyheter; det tar ingen dager. - Du får umiddelbar lindring for når væsken tømmes er vondten borte.
GjenopprettetMedlem
Beklager at jeg tullet litt når jeg skrev,men dette er noe jeg kjenner meg igjen i ,og vet at det er jævlig,om ikke direkte dødelig.
Det stemmer at ting ordner seg når det blir stukket hull på byllen. Feber og ubehag går raskt tilbake,men antibiotika er sikkert det beste,for sikkerhetsskyld.
Personlig har jeg aldri blitt punktert(på den måten),tonsillene har eksplodert rett og slett!Det som kommer ut er sikkert å sammenligne med onde sykdomsånder og andre vedheng.

Dette pleier å skje etter noen dager. Særlig vis jeg drikker noe kjempekaldt og "skroer" meg som bøndene sier.
Kanskje det er hals-shacraet som ikke er i flyt?
For øvrig bør du resten av vinteren gå med gode ullsokker på beina,og kjøpe deg en slik "løshals".
Stress ned,og vær god med din sjel.. Ingen flere fyllefester nå!

Og spør legen som punkterer deg om han ikke kan henvise deg for fjerning av evt. mandler.Like greit.

GjenopprettetMedlem
La oss nå si at denne abcessen er en skikkelig rensekur og etterreaksjon i halschakra etter at du nå har opplevd alt du har gjennomgått med rettsak og annet h****** som du har beskrevet. Da vil det være en "sunn" og riktig fase du er gjennom nå. En Åndelig rensing, med store fremskritt i ettertid. Da vil det evt. være dumt å fjerne mandlene, for da får man ikke slike betennelser/reaksjoner, hvis det skulle trenges en annen gang.
Det kan jo være en måte å se det på.......
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Du kan prøve et naturlig antibiotikapreparat som heter Urtepensil - fås på helsekosten - forutsatt at du da ikke er allergisk mot de plantene det inneholder. Urtepensil kan være utrulig effektivt, men du må ta en større dose enn det står på boksen. (6 tabl. x 3 de første dagene). Hos oss er dette preparatet fast innslag i husapoteket, og hjelper også effektivt mot begynnende virusifeksjoner sammen med 1 g C-vit. Elles kan gurgling med Aloe Vera Juice også være bra. Men altså - gi kroppen ro... psykiske påkjenninger kan kjøre immunforsvaret helt til botn.
Ellers lykke til hos legen og vær go mot deg selv.
hilsen kariw
Anonymous
Kan ikke dy meg...SVARTHYLLEBÆR-ekstrakt!
Det er blitt mitt lille universal-middel og hjelper spesielt godt på
hals og mage.
Har visst nevnt det før her inne et sted.
Svarthyllebær er fra gammelt av mye brukt blant hekser/kloke koner.
Fås kjøpt på helsekost-butikker.
GjenopprettetMedlem
Brukenavn. Ikke ta det personlig,men den bildet du har som logo,ligner på det du slitter med.

GjenopprettetMedlem
Stiller meg bak deg Kira, jeg!Svarthyllekstrakt er bra i en tidlig fase.
Til deg dama med
koppen der oppe i spalten: du er egentlig ganske observant ,du!
Mener du dette ,at det kan ha en sammenheng?
Jeg har egentlig nesten aldri slike problemer lengre,kanskje jeg har kommet til enighet med fortiden snart?

Anonymous
Stakkars brukernavn! Du lever nok opp til myten om at når en mann er syk, så ER han døden nær! Selv barnefødsler, uten bedøvelser, er bare barnematen i forhold til en syk mann. Makan til klaging og jamring skal en nok lete lenge etter!¨
Nei, det er viktigere ting som foregår her i verden enn å syte og klage over litt vondt her og der!!
(Påkaller samtlige av mine hjelpere, skytsengler og andre gode energier til å beskytte meg fra en evt gand fra syke menn...

)

Anonymous
Øh Englemor, er ikke brukernavn ei kvinne? hm eller har jeg tatt helt feil her.
Anonymous
Øhhh..... Kvinne?
Hmm.... Jaja... Ingen regel uten unntak....

GjenopprettetMedlem
Ja du englemor,man er her for å hjelpe ikke å rake ned på noen,hvis du hater menn, så har du et problem.

GjenopprettetMedlem
Hvordan gikk det med halsen din,Brukernavn?

Gud,som jeg lo av beskrivelsene dine mens det stod på som værst!

Særlig det med kotelettene...
GjenopprettetMedlem
Det lurer jeg også på

GjenopprettetMedlem
etter to penicilinkurer og to tilbakefall, og under trusselen av å måtte operere bort mandlene, satte jeg i gang følgende opplegg mot tonsilitt. Antibioitkaresepten hadde jeg i bakhånd, i tilfelle krise, men den har ikke blitt brukt.
Yoga- øvelser for hals og skuldre/ nakke- asanaer. Disse er velkjente for yogautøvere og beskrives grundig i andre kilder. Stod på hodet to- tre ganger dagen. Det renser hode og hals- regionen når blodet skyller gjennom skallen

Men vær forsiktig. Jeg hvilte i barnestillingen ca fem min etter hver hodeståing. I tillegg er det viktig å varme opp med skulder- og nakkeøvelsene før hver hodestå. Korsryggen belastes også noe, så man bør følge opp med øvelser for korsrygg etter behov. Simha asana og ushtra asana er spesielt effektive mot tonsilitt. Dessuten er shava asana svært viktig ved intensive yoga opplegg.
Pranayamaer: Brukte nadi sodhana mudra,ujjayi, kapalabhati, ujjayee. Etterhvert også shitali og shitakari, men ved bruk av disse bør man kjenne godt etter om de har positiv effekt, da de virker kjølende og kan føre til forkjølelse. Kaphalabhati vurderes av meg som den som hadde størst effekt, og jeg utførte den to ganger for dagen. Men hver utøver bør kjenne etter hva som passer best i hvert tilfelle. Pranayamaer fjerner slim. De skal helst utføres på tom mage, men jeg gjorde noen unntak i denne regelen i begynnelsen, pga. behov for å holde halsen ren. Pranayama skal ikke utføres av folk med hjerte- kar problemer, uten under kyndig veiledning.
Mat: Sattivsk mat= inget krydder. Ikke melk eller oster av kumelk. (jeg spiste geitost en gang daglig, og det gikk bra). Salat med bladsalat minst en gang daglig. Bladgrønnsaker styrker lunge- og hals. Spiste kun lett vegetarisk mat tre ganger for dagen, for ikke å oppmuntre til bakterievekst. Tygge godt den maten som spises, for god fordøyelse.
Munnskylling: Etter hvert måltid skylles nesen, og gurgles i hals med saltvann temperert til 37 grader. Skal smake som tårer. Videre skylte jeg etter behov i forb. med utførelse av pranayama. Når man slutter å spytte farget slim, så kan man slappe litt mer av med saltvannskyll. Men viktig å rense etter måltidene. Skylte med corsodyl (fås reseptfritt på apoteket) morgen og kveld (i begynnelsen også midt på dagen, men skyllevannet er sterkt, så tre ganger er litt i overkant. Tennene pusses ikke med tannkrem, men kan renses med kost og vann, på grunn av det samme (sterkt skyllevann).
Hvilte etter behov mellom yogaøktene.
Probiotikum: anskaffet etterhvert probiotikumet molkosan. Dette fås i helsekostforretning. Les pakningsvedlegget nøye

Blandet en ørliten dose av dette i saltskyllevannet. Inntas i tillegg etter bruksanvisningen sammen med mat, for å bøte på antibiotikaens skadevirkninger i kroppens økologi. I tillegg vil tilførsel av melkesyrebakterier føre til at mindre heldige bakterier får feste seg til slimhinnene. Etter min mening burde probiotika inntas forebyggende av alle.
Linfrø: 2ss står i ferskvannvann over natten. Før inntak blandes frøene med saltvann etter samme prinsipp som ved neseskyll. Linfrø styrker slimhinner i øye/ hals og tarm. Det kan inntas sammen med maten, for å dempe sultfølelsen (siden man kun inntar lett mat tre ganger for dagen, kan det oppstå noe frustrasjon, men linfrø fjerner som sagt denne frustrasjonen, og magen blir glad).
Vann: drikkes etter behov. Alt vann kokes og drikkes temperert eller iallefall ikke kaldt (minimum romtemperatur).
Te: Urteteer. Etter egen kunnskap og behov. Her kan jeg ikke så mye, men jeg tror groblad- te kan benyttes. Nypete er ikke så bra for slimhinnene, tror jeg. Men jeg vet ikke hvorfor. Jeg bruker myntete, helios universal og hestehovsblad fra Gunilla (takk, Gunilla

). Tilsetter alltid noe ingefær. Teen har jeg stående hele dagen, på en stor kanne, slik at det holder å lage den en gang for dagen.
Dette var mitt yogaopplegg mot tonsilitt. Folk som ikke har drevet yoga før, bør sikkert være noe forsiktig med så ekstreme opplegg som dette. Da man kan få uønskede sinnsrelaterte effekter. Imidlertid antar jeg at dersom man unngår meditasjon, og holder seg til de fysiske øvelsene, så vil det gå bra for de fleste. Målet er jo som sagt å få bukt med en infeksjon. Opplegget hadde som hovedformål å fjerne slim og bakterier, samt styrke kropp, immunforsvar og slimhinner. Dette blir som en rensekur for kroppen. På denne måten blir det onde (tonsilitt) snudd til noe positivt (rensing og styrket helbred). Jeg tror dette er tusen ganger bedre enn å ta antibiotika. Jeg formoder at faren for tilbakefall blir mindre dersom man følger opp med jevnlig daglig yoga og inntak av salatblader hver dag i uoverskuelig framtid. Men dette vil tiden vise.
Positive tanker, er også viktig. Hvis man får tid, kan man ta en liten tur ut, midt på dagen.

GjenopprettetMedlem
Åååååh,jeg er lei meg nå,for at jeg lo slik av sykdomsbeskrivelsene dine tidligere(men du er jo uhyre morsom

)
Men sykdom er det jo,og jeg har tro det eller ei opplevd mye av det samme.
Kroppen din og halsschakraet? skriker etter en forandring,samtidig som du sliter med posttraumatisk stress fra langt tilbakes.
Du er midt inne i forandringen til noe bedre,og det er ofte da dette oppstår.
Ta signalene alvorlig,og stress ned.Sørg for ikke å dyrke bitterhet,og hold deg unna folk som trigger det.Det er viktigst.
Og du er
kjempeheldig som har funnet ny kjærlighet.Stell den som en skjør ,sjelden blomst.
Tror ikke det er bra med så mye mer antibiotika nå?
Jeg har ikke greie på aktiv healing ennå,men ønsker deg lykke til i fasen du er i.

Anonymous
Kl.23.00 i kveld skal tromma få sende sin kraft utover denne fjorden og vidre til dere som trenger det. Du er med Brukernavn.