Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei !  ;)

Jeg lurer i bunn og grunn på om det er noen som kan fortelle meg en teknikk å bruke vist jeg ønsker å forandre mitt følelse liv permanent ?

Jeg skal forklare litt så dere skjønner hva jeg mener.

Jeg har over lengre tid ( kansje hele livet ) hatt veldig lett for å irritere meg over ting. Det føles ut som om det er en ball inni meg som er fylt av energi, men jeg kan liksom ikke forløse det uten i form av irritasjon.
Så jeg har svært lite energi til å bruke på fammilie, venner osv.

I går natt før jeg la meg, lå jeg å mediterte. tenkte jeg skulle gå inn i meg selv for å finne " sperren " Det jeg fikk opp var akkurat en ball, eller is-tapper av energi inne i meg.

Er det noe mulighet å frigi denne energien på noen måte ? En eller annen form for teknikk jeg kan bruke når jeg mediterer kansje ? Håper at noen kan hjelpe meg litt på vei her!
Anonymous
ja du kan begynne med å se på de ting som ireterer deg , er det viktige ting for deg, kan det skade deg,
eller kan noen bli skadet av det,
hvis noen slenger med leppa til deg , takk for gode komplemanger istede for å bli iritert.
da snur du prosessen,
du kan da begynne med det
Anonymous
Hiv det på bålet  :w00t:
Du kan visualisere et bål for ditt indre, så ser du for deg at du kaster ballen på bålet. Du ber ilden nøytralisere dette, for så å sende det ut i universet. alt dette mens du tenker på det med kjærlighet.  Kanskje en enkel måte å gjøre dette på, men det har fungert fint for meg noen ganger.
GjenopprettetMedlem
Det finnes en blomst som fjerner heavy irritasjon og lar du blomsten  være din åndehjelper ,lar du være å bli irritert. Den blomsten ligger i min medesinpung,den har jeg fått av skogen.
Du kan få din blomst eller plante om du går i skogen med ditt problem og spør om hjelp,ikke glem at vi har natur til rådighet.  :biggrin:
Anonymous
Har du god greie på planter Dimi? Vet du noe om blåklokke? hvilken egenskaper den har? Jeg blir alltid trukket til den blomsten, når jeg er ute i naturen.
GjenopprettetMedlem
Du snakker om irritasjon. Men det er mange former for irritasjon :)

Hva går det mest utover? Ting?...de som er rundt deg? Deg selv?

Om det er ting rundt deg, så ville jeg satt meg ned, tenkt godt gjennom hva som er mest irriterende. At du ikke greier å la være uvaner?...ikke får til ting?..at de rundt deg ikke forstår? At de gjør ting som irriterer? Det første du må gjøre er å finne definisjonen eller kilden/kildene til irritasjonen din.

Er det materielle ting, er det fint å begynne å tenke hvor viktig disse tingene er for deg. Er de ikke viktige, så fjern dem. Kast dem, bli kvitt dritten.

Er det uvaner, ting ved deg, begynn å forandre i det små. Ta en ting av gangen. Begynn med den minste irritasjonen først. Så jobber du deg videre opp til de største elementene til irritasjonen.

Er det de rundt deg?...Vel, for meg fungerer dette....sett dem i godstolen...(ikke i det virkelige liv) men for ditt indre, å fortell dem hvor planeten ligger, jeg hudfletter dem der i mitt indre, øser ut av meg alt sinne og frustrasjon. Ingen tar skade av det. Fordi de vet det ikke, hehe....på denne måten stikker du hull på ballen, luften går ut, å det blir enklere å tenke klart. Så kan du, i det virkelige liv, sette deg ned med personen/personene...å ta opp det som forårsaker irritasjonen din. Da gjør du det på en ordentlig måte, fordi du har tatt livet av den værste irritasjonen.Å du blir kanskje hørt mer, fordi det du sier kanskje ikke er sårende ord, som det gjerne blir under irritasjoner.

Dette må være slitsomt, så for all del, ta tak i dette, hvilket du gjør :)....All ære til deg for det ;)
GjenopprettetMedlem
"Fønix":

Har du god greie på planter Dimi? Vet du noe om blåklokke? hvilken egenskaper den har? Jeg blir alltid trukket til den blomsten, når jeg er ute i naturen.

Ikke så god greie på planter.Blåklokke jaaaa fred,himmel,refleksjon,rolig glede,betraktning.
Egentlig kan du spørre den selv om hva den kan dele med deg.
:biggrin:
Anonymous
Jada hehe, jeg får spørre selv. Men de ordene du kom med syns jeg passet godt til den planten  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
"Hrothgar":

Hei !  ;)

Jeg lurer i bunn og grunn på om det er noen som kan fortelle meg en teknikk å bruke vist jeg ønsker å forandre mitt følelse liv permanent ?

Jeg skal forklare litt så dere skjønner hva jeg mener.

Jeg har over lengre tid ( kansje hele livet ) hatt veldig lett for å irritere meg over ting. Det føles ut som om det er en ball inni meg som er fylt av energi, men jeg kan liksom ikke forløse det uten i form av irritasjon.
Så jeg har svært lite energi til å bruke på fammilie, venner osv.

I går natt før jeg la meg, lå jeg å mediterte. tenkte jeg skulle gå inn i meg selv for å finne " sperren " Det jeg fikk opp var akkurat en ball, eller is-tapper av energi inne i meg.

Er det noe mulighet å frigi denne energien på noen måte ? En eller annen form for teknikk jeg kan bruke når jeg mediterer kansje ? Håper at noen kan hjelpe meg litt på vei her!

Her er en teknikk som er fin for å løse opp tung og forstenet energi:

Sett deg godt til rette på en stol. Fokuser på pusten din og slapp av. Kjenn hvordan del for del av kroppen din blir tung, som om den blir trukket nedover. Så visualiserer du at du er inne i kroppen din. Se deg rundt der inne, observer det som er der. Forestill deg at kroppen din har et "tak", visualiser at du strekker henden opp og lager en åpning i taket og at lys strømmer inn i kroppen din. Dette er lys fra Den Store Kilden, la det spre seg utover i kroppen, samtidig observerer du at lyset løser opp/smelter den tunge energien ettersom lyset treffer den. Når energien løses opp, observer at den renner/siger nedover i kroppen din. La den sige nedover og nedover til den når rotchakraet og slipp den ut der og ned til Moder Jord. Fyll opp kroppen helt med lys.

Dette er en fin renselsesmeditasjon som gjerne kan gjentas hver dag til å begynne med. Du kan også ta med lyskroppen din i denne meditasjonen. Når du er ferdig med den fysiske kroppen kan du visualisere lyskroppen din som et egg rundt deg. Trekk lyset ned i den via kronechakraet og la det rense inni egget.

Når du har gjort denne øvelsen noen ganger, vil du merke at enegiene dine blir lettere og du vil ikke bli like irritert som tidligere.

Dette betyr ikke at årsaken til at irritasjonen oppstod er borte. Sannsynligvis er årsaken å finne i et sår/traume fra tidlig barndom. Hvis du klarer å finne dette såret og hva som kan ligge bakom det, er du på god vei til å heale det.

Alle våre reaksjonsmønstre er nettopp det...mønstre. Og de kan endres. Finner du ikke årsaken til et mønster, betyr ikke dette at selve mønsteret ikke kan endres.

Lykke til  :)
Anonymous
For meg har det vært kjempe viktig  og  finne rota  til irritasjonen.
Prøve og se et  mønster i  min adferd når det gjelder irritasjonsmomentet.
Enkelte ting kan ha fulgt oss  fra barnsben av. Og derfor har det  hent jeg har  måttet  gå ganske mange år til bake og få  tatt onde med rota.
For  slik jeg ser det, er det og heale situasjonen som oppstår der og  da , en slags enkel "brannslukking" hvor glørne ligger og ulmer.
Det er  nesten som du  prøver og fjerne en Løvetann, det sitter som regel en bit av rota igjen og den vil dukke  opp  før eller siden.
Lykke  til !!
GjenopprettetMedlem
Tusen tusen takk for alle svar.  : :eusa_clap: :wub:

Det var mangen gode " teknikker " her. Skal legge meg nå, så jeg skal forsøke å visualisere det dere har snakket om. Og for all del, dette er sikkert et mønster som jeg har bygget opp gjennom en årekke, kansje som en taktikk for å beskytte meg selv. Men det blir slitsomt nå når jeg ikke har lyst å beskytte meg for alt.

Og det som irriterer meg er ikke ting, men folk. At folk ikke forstår hva som skjer. Lette ting som er logisk for meg, men som virker fremmende for " nesten " alle andre. Om naturen, mennesket.. og igjen helt vanlige ting. Hvor fokuset er ( etter min mening ) feil. Men jeg vil bryte mønsteret og denne sirkelen, fordi det tapper meg isteden for å bygge meg opp. Og naturen for meg står helt sentralt i det bildet, den er vel den eneste plassen jeg kan føle meg fri og enegifull. Derfor er jeg så ofte jeg kan der.

Men tusen takk igjen for gode svar  :respect: