Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En venninne av meg trenger deres hjelp!
Hun har svært negative tanker om seg selv og spesielt hennes forhold til menn... Hun er hellig overbevist om at hun aldri vil få den mannen hun vil ha. Jeg har prøvd å få henne til å tenke positivt, men det virker ikke som om hun vil det selv. Jeg anbefalte meditasjon, men det sa hun at hun hadde prøvd og at det gjorde henne værre (!). I en samtale på msn nylig sa hun at hun (nesten) ønsket en spådom gikk i oppfyllelse. Jeg spurte hva hun mente og hun fortalte at hun en gang ble spådd av en spådame og at denne spådamen sa hun ikke ville fylle 30. Hun virker ikke på meg som suicidal, men jeg er ikke ekspert på området så jeg kan ikke vite sikkert...
Utenom dette er hun en intelligent, oppegående jente med beina godt plantet på jorda.
Jeg håper at dere på sonen kan gjøre noe for å hjelpe min venninne!! Hun trenger all hjelp hun kan få...
GjenopprettetMedlem
Unnskyld at jeg sier det, men den som spådde henne i sin tid virker ikke særlig seriøs...

Slike ting sier man ikke, har de aldri hørt om selvoppfyllende profetier og menneskets frie vilje? Skal være med på å sende til henne, men det jeg kan sende henne er livsvilje, hennes forhold til menn kommer av dårlig selvbilde, føler at livsviljen må være der for at hun skal kunne jobbe med den biten.
Varme tanker fra Laila

Anonymous

Jeg blir så eitrende forb.... av slike spåkjærringer. Her ville en solid bruntape gjort seg og teipet der det var mest ønskelig.
Det er ingen som spår 100 % rett, og i allefall ikke når det gjelder fremtid. Det er komplett umulig. Man har flere valgmuligheter når det gjelder fremtid. Det handler om at et menneske har denne frie viljen og at fremtiden kan man skape selv, man velger selv hvilken vei man går. En del av veien er nok staket ut på forhånd, men et menneske velger selv til syvende og sist.
Jeg håper ikke venninen din tror for mye på denne spådamen.
Skal tenke på din vennine med lys og kjærlighet.

Nutch/CVS [Bot]
"Wolfcry":
... Hun er hellig overbevist om at hun aldri vil få den mannen hun vil ha.
Spådamen er det ene problemet, ja. Det andre er:
Se på sitatet. Hvem har den hundre prosent ønskede partneren? Men vi kan leve ganske godt likevel.
Jeg ønsker din vennine at hun kan se på det vi kaller for realiteten. Ved siden ev dette finnes det idealer. De er nødvendige! men ikke målestokken.
Jeg kommer til å tenke litt på din vennine i dag når jeg jobber, da er jeg helt sikker på.
Hilsen
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Alias og Fønix — helt enig når det gjelder den spådamen. Fy fan! Jeg var mye syk som barn, og ble fortalt av folk som mobbet meg at jeg aldri ville bli så mye som 20 år gammel, men dø som tenåring. Det var med betydelig lettelse jeg feiret min 20-årsdag, i Panama-kanalen for øvrig. (Vel, ikke i kanalen, jeg kan jo ikke svømme en gang, men ombord på en båt som seilte gjennom den.) Nå er jeg over tre ganger så gammel, så Wolfcry sin venninne kan godt håpe på å bli 90!
Så må jeg tenke på et gammelt fyndord, antagelig et dansk ordtak, men dets opprinnelse taper seg foreløpig i det fjerne:
Hvis man ikke kan få den man elsker, får man elske den man kan få. Dette tror jeg det går an å lære seg! Det har ihvertfall vært nyttig for meg å tenke på oppigjennom årene. Det gir et tak på en virkelighet (realiteten som Gåååja sier) som man kan arbeide videre med.
GjenopprettetMedlem
Takk til dere alle!!
Jeg har prøvd å fortalt henne omtrent det dere sier om spådamer, men det synker liksom ikke inn... Håper dere klarer å hjelpe og at hun får livsviljen tilbake! Har fortalt at jeg har bedt om hjelp og hun ble glad for å høre det... Jeg skulle takke fra henne også...
Skal prøve å fortelle dere hvordan det går fremover...