Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Pappa har lenge slitt med en arm som ikke vil fungere, og i dag kom beskjeden jeg ikke ville høre. Han har fått sykdommen ALS, og prognosene for det er for å si det mildt elendig. Med en dødsrate på 100 % vil jeg si at det er berettiget å si det på den måten. Jeg er i fullstendig sjokk, siden jeg vet at den som har levd lengst med dette i Norge levde i 4 år, de siste to årene som pleiepasient. Det er ikke slik jeg har lyst til å se pappan min. Han som alltid beholder humøret uansett gråt i telefonen da jeg snakket med han i dag, og jeg kan ikke si at jeg klandrer han for det. I og med at dette kan være arvelig, vil de ha meg inn til sjekk også, men jeg drøyer det til over helga. Må ha tid til å fordøye det først, for dette var tøft.

Så om noen av dere snille sjeler har lyst til å være med å sende pappan min healing, så heter han Jan og er 60 år, bosatt på Averøya i Møre og Romsdal.
Anonymous
Jeg skal prøve å fokusere på han nå og gi han healing.
Anonymous
Det skal jeg gjerne gjøre Alias  :wub:
GjenopprettetMedlem
Kjære Alias.

Dette var et tøft budskap for dere.
Jeg vil gjerne gjøre noe for dere.
Siden jeg skal på Mesnabakken i helga og jobbe sammen med flere, kommer jeg til å foreslå at vi har dere også i tankene og intensjonene denne helga, og særlig din far.

:eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/27/461969.html

Her står det litt om hva ALS er... Er fremdeles i sjokk, men fikk beskjed fra pappa om å kose meg i helga likevel. Skal endelig få oppleve en trommereise der det ikke er meg selv som trommer, og forhåpentligvis får jeg en del svar da.

Tusen takk til alle dere snille sjeler som er villig til å hjelpe, det setter jeg STOR pris på
GjenopprettetMedlem
:wub: :eusa_pray: :wub:

Hold fokus unna vitenskapelig fakta..

Kjælihet, lys, varme din gode far.
Anonymous
Kjære Alias,

Det er tungt å få slike nyheter, både for den det gjelder og de rundt.
Jeg stiller meg til disposisjon for Kraften, og formidler alt jeg evner å formidle til dere begge i kveld.

Alt godt til dere begge!

Gro

Jeg sender deg en pm i etterkant, så du kan ta del i det som kom fram
GjenopprettetMedlem
Kjære Alias,du er i sjokk no,og det er ein tøff diagnose for heile familien.
Likevel vil eg du skal vite at eg kjenner til ein pasient(mann) med flott familie rundt seg og et helseapparat,som gjer at han har levd  med diagnosen i  12 år.
No rører han kun på augene,men du verden for et liv det er i dei augene.
All kommunikasjon går gjennom dei,og det greier han.
Eg har sett glede i dei augene.
Dette seier eg for å gje deg litt håp i det håplause.
Sender deg kraft til å sjå framover.
Anonymous
Kjære Alias, jeg skal gjøre så godt jeg kan!  :wub:

Lys og varme fra Kira!
GjenopprettetMedlem
Var en tur på sykehuset i går og snakket med legen som hadde stilt diagnosen. Dette var en såpass sjelden diagnose at de husket faktisk navnet til alle som hadde denne sykdommen. Og de syntes det var litt rart at jeg faktisk hadde hørt om dette før.

Pappa selv var ved godt mot, men jeg fikk høre at det kunne komme til å gå fort. Han ble anbefalt å slutte å røyke, i og med at sykdommen også påvirket lungefunksjonen. Hele venstre armen hans er helt lam, den bare henger der. Og han har begynt å få det i den andre også. Samtidig la jeg merke til at han har begynt å gå litt rart, samt at han roter med datoer blant annet. Ikke noe jeg liker å se, men når det nå engang er slik, må vi bare nødt til å gå videre og gjøre det beste ut av det. Håper bare at utviklingen kan bremses, slik at han kan få noen gode år til.

Så, det var statusrapport herfra, hvis noen vil fortsette å sende setter jeg stor pris på det.

Laila ;D
Anonymous
Vilket töft budskap!  :sad2:
Skal også gjöre så godt jeg kan...
Anonymous
Det er tøffe tider for dere, dette her.
Det lyser styrke gjennom ordene i det du skriver, sterk er du!

Jeg skal formidle det jeg evner av Kraft i løpet av kvelden.

Gro
Anonymous
tenker på deg....
Siv.
GjenopprettetMedlem
Sender lys, varme og gode tanker.
GjenopprettetMedlem
...det som er viktig når man skal heale en person er at den aktuelle personen selv ønsker å bli healet...etisk sett skal man ikke blande seg inn i andres liv hvis de ikke selv ønsker det...
så spørsmålet er da "ønsker din far healing ?"...uansett ønsker jeg deg og din far det aller beste for fremtiden...jeg sender med glede fjernhealing hvis din far ønsker det...
GjenopprettetMedlem
Ja, han ønsker å bli healet. Da jeg spurte han sa han at de fikk bare holde på, selv om han ikke hadde noen videre tro på at det kunne hjelpe. Han setter stor pris på at folk tenker på han, bryr seg. Så lenge det er av det positive, han er redd okkultisme. Etter mine begrep er det stor forskjell på healing og okkultisme, healing er positive krefter mens okkultisme går mer på det negative.
GjenopprettetMedlem
Hei igjen Laila...
...jeg sender med den største glede fjernhealing både til deg og din far  :innocent2:

...jeg vil også anbefale deg å lese alle bøkene til Louise Hay ( finnes i pocketversjoner hos bokhandelen), Bernie Siegels "Kjærlighet, Medisin og mirakler" (fåes i pocket) og Sogyal Rinpoche "Den tibetanske boken om livet og døden" (www.energica.no) og Brandon Bays "Reisen", Carmen Harra "bruk ditt karma (forferdelig tittel men en fantastisk bok - billig på www.energica.no)....og boka til Elisabeth Kübler-Ross (fåes i pocket). Dette er bøker som gir håp selv i en ekstremt vanskelig situasjon samt styrke til å godta at det som skjer "er en del av en plan på et høyere nivå"...deg ønsker deg og din far det beste videre i prossessen...

Bøker kan kjøpes billig og brukt på www.familia-antikvariat.no og www.antikvariat.net eller nye på
www.energica.no (ofte billigst her) , www.bokkilden.no , www.norli.no
GjenopprettetMedlem
Kärlek och styrka att orka med detta till er båda!
Anonymous
seder healing til din far kun kjærlighetskraft ,skal holde healinsirkel til onsdag han er alt satt opp på fjærnhealingslisten kl 20.00 masse kjærlighet til deg å din familie klem bast
GjenopprettetMedlem
Takker for alle som har vært med og fortsatt er med og bidrar. Først nå har jeg i grunnen tid til å kjenne etter hvor sliten jeg er av alt dette. Pappa kommer antakelig hjem fra sykehuset onsdag, hvis de har fått rotet seg til å ta røntgen av nakken og blodprøvene viser noe bedring i forhold til slik de var. Da han kom inn på tirsdag viste blodprøvene at han var skikkelig underernært, han hadde ikke hatt matlyst på lenge. Det har de nå tatt tak i, siden det er spesielt viktig for ham å få i seg riktig ernæring med en slik diagnose. Han fikk faktisk spørsmål om han ikke tok dette alvorlig nok, i og med at han faktisk har beholdt humøret oppi alt dette. Han er ikke typen som setter seg ned og gir opp, og det føler jeg kommer til å hjelpe ham oppi dette her også. La det så være at en del omarbeidinger av huset må til, det som er viktig er å leve livet nå, ikke utsette det han har lyst til å gjøre. Tilbringe tid sammen med de han er glad i, som meg og søsteren min samt barnebarnet som han forguder. Jentungen min og han har et spesielt forhold, og jeg ser for meg at de skal få tilbringe en god del tid sammen i fortsettelsen. Hun har forstått at bestefaren trenger en del hjelp, og hun er mer enn villig til å hjelpe han. Så når de to er sammen går alt på skinner. Ting hun vil at jeg skal hjelpe henne med klarer hun merkelig nok godt selv når de to er sammen.

Pappa og jeg har gjort oss en avtale om at når han slipper ut skal vi slå oss sammen og lage mat. Han er så glad i å koke mat, og han er veldig flink til det. Han var mest bekymret for hvordan han skulle løfte stekepanna og røre i grytene. Sa til han at det var praktiske ting, og at det skulle vi løse sammen. Etter hvert får vi snakke med hjelpemiddelsentralen om det kan finnes ting som kan gjøre hverdagen enklere for han.

Så vi har beholdt håpet tross alt. Det hele handler i grunnen om å ta et valg og holde seg til det. En kan velge å sette seg ned og deppe, og lage livet surt både for seg selv og de rundt en, men det er ikke noe alternativ vi liker. Vi liker bedre alternativet som sier at en skal ta hver dag som de kommer og forsøke å gjøre det beste ut av det. Leve livet til fulle.

Nok en gang takk til alle dere snille sjeler her inne som er villig til å bidra i en slik stund. Klemmer til dere alle sammen :wub: