Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Legger inn et spørsmål her:

Vi våknet i natt av at min datter på 17 år kom og vekket oss, helt fortvilet.
Hun holdt seg for brystet og fikk ikke pustet.
Hun hadde sterke smerter i form av prikkninger der.
Ikke vondt ellers når hun pustet, men tungpusta.
Hun klaga også på kramper i magen.

Vi dro til legevakta, men de fant ingen verdens ting. Vi trodde kanskje det
var lungebetennelse, men som sagt ingen ting.
De lurte på om hun kanskje hadde hyperventilert.
Litt vondt for å svelge, men halsen var bra
så var også streptokok-prøvene.

I dag er hun hjemme fra skolen, pga stikkende
smerter i brystet. Hun hoster også ganske kraftig.
Det jeg lurer på, noen av dere som har no
erfaring med dette? Som kan kjenne igjen, å
vite hva det kan være?

Hilsen en bekymret mamma!!!
GjenopprettetMedlem
Krampe i magemunnen gjør fryktelig vondt.
En kan ta feil og tro det er hjerteinfarkt så vondt gjør det.

Hvis det er det så kan en prøve med ryllik eller fennikel.
Ryllik er det beste, laga te og legg på brystet.
Det er ikke skadlig for barn og hvis det ikke er krampe så skjer inget annet enn at det ikke hjelper.

ta 2 teskjeder ryllik til en kopp vann. Hell kokende vann over urtene. Trekk 10-15 min. Legg en klut i vannet og legg på brystet.
Rylliken har begynnt å komme her , det er kun bladene ennå, men det går bra med de.

Av Fennikel tar en 1-2 tsk, knuser frøene og gjør på samme vis. Eller lar dem koke i 5-10 min.

Gunilla
GjenopprettetMedlem
Takk Gunilla... :wub:

Jeg er desverre ikke så kjent med urter, jeg vet vel hva ryllik er når jeg ser blomsten.
Kan man få tak i ryllik i helsekost? Noen forslag der?

Stooor klem silva!
GjenopprettetMedlem
Ryllik Finst på helsekosten,trur dei har både ferdig ekstrakt,og urte-te med ryllik som ein av indgrediensane.
Prøv også å ha vinduet att om kvelden,eller sørg for at det ikkje trekker i rommet hu sover i.
Go bedring. ;D
GjenopprettetMedlem
Hei Silva
Ryllik får du kjøpt i helsekost. Du kan også prøve sitronmelisse avkok eller hagetimian - Sitronmelissen er bl.a avslappende, krampeløsende og virusdrepende. Du får også kjøpt den som te, men det bese er om du kjøper en plante og lager avkok av det - trekkes 10 - 15 min. Hagetimian: viktig antioksydant og er effektiv mot infeksjoner i hals, nedre luftveier, bronkitt, kikhoste og bukhinnebet. Den er antisptisk, styrkende, krampeløsende og slimløsende. Kok avkok og la det trekke i 10 - 15 min.

Lykke til
RITA
Anonymous
jeg tror det kan være stramme muskler i rygg nerkant av skulderblad.
prøv med en masaje på ryggen .
for mange ganger har jeg folk som tror de har hjertefeil og det høres ut som samma symtomer .
prøv det,
ha en fin dag
GjenopprettetMedlem
Takker for tips, alle mann...... :wub:
GjenopprettetMedlem
Sjekk ut Oakmann sitt tips mtp bindinger i ryggen,
Å oppsøke en kiropraktor anbefales.
Det kan være at musklene son starter bak på siden, og går fremover langs ribbene er strame eller kramper seg opp
Jeg har selv 6-7 ganger fått dette akutt, og da føes det nesten som hjerteslag, jeg mister da pusten, og det kjenne som en kniv i hjerte.
Men det egentlig bare er muskulere spasmer som starter opp i ryggen og danner ett belter som stramer seg rundt overkroppen.

Lykke til, varme tanker
GjenopprettetMedlem
Sender varme tanker til Silvas datter. Dette gjør vondt. Har hatt det selv opp til flere ganger det siste året og det kan vare flere dager i strekk før det gir seg. Og takk til dere som forklarte hva det er for noe. I og med at dette er så vanlig at mange her inne har hatt smerten burde legene vite hva det er og anbefalt kiropraktor eller fysioterapi? Forklaringene til arctic wolf og oakmann sier meg nå at dette (for meg) er stressrelaterte smerter. For tunge bører å bære alene over for lang tid. Men det er beroligende å vite hva det er. Akkurat nå er det ikke der heldigvis.
GjenopprettetMedlem
Mye fine tips her .
Har hatt samme selv  ( har det fortsatt i perioder.... :innocent2:)
Stress relatert , helt sikker på det .
For meg hjalp det med avkok av timian/ ingefær .
Prøv deg frem , Silva . Mange gode råd her  :icon_biggrin:

Har lyst å sende henne healing og, spør om det er greit for henne ?

Klem Kristin :wub:
GjenopprettetMedlem
Åhhh, takker så myyye igjen.... :wub: Dere er bare hærlige.

Hun har hatt mye og tenke på ja, og vært litt stressa, så da er nok det årsaken.
Jeg tenkte nok litt på muskelsmerter, for jeg har selv hatt stikkinger, men ikke disse
krampene. Men jeg ville undersøke dette, da jeg ble ganske bekymret.

Det letter mye og høre at dere kan fortelle hva dette kan komme av.
Hun gikk på skolen etterhvert her, så jeg skal høre med henne
senere i dag Malaika...tusen takk for at du spør.... :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg har også et par forslag, basert på egne erfaringer:

1. Kan det være astmatisk / allergisk anfall? Bjørkepollensesongen er vel på sitt høyeste omtrent nå på Østlandet, og mange kan nå en terskel hvor de får symptomer for første gang.

2. Ligner veldig på noe jeg har hatt mange ganger, så skremmende og smertefullt at jeg trodde det kunne være hjerteinfarkt. Min dyktige og erfarne lege forsto med en gang hva det var: Krampe i spiserøret (har glemt det lege-latinske navnet). Smertefullt, men harmløst. Løsning: Klarer man å tvinge i seg et glass vann, opphører anfallet momentant. Øyeblikkelig. Faktisk sant, jeg har tatt den en del ganger nå...

For øvrig fortalte legen at før noen oppdaget det med vannglasset, så fjernet kirurger på Rikshospitalet spiserøret på folk, og sydde inn en bit av tynntarmen i stedet... Det minner meg igjen om alle jeg kjenner som i sin tid ble operert for blødende magesår, kirurgi som var standard rutine. Så fant bl.a. norske forskere ut at magesår forårsakes av en bakterie. Nå er det antibiotikakur som gjelder, og slutt på all kirurgi. (Er det rart jeg er litt redd kirurger?)
Anonymous
har nettopp behandlet flere unger med dette symtom i overhalla ette drapene dær.
det var angst stress fra de voksne, og det som skjedde i demmes omgivelser.
prøv å maser fra nakke til midt på rygg.
de sitter i nedkant av skulderblad
GjenopprettetMedlem
Jeg behandlet min kone for noe lignende i fjor, etter at hun hadde vært undersøkt opp og ned av lege og hjertespesialist uten at de kunne finne noe. Jeg fant, med hjelp av mine åndelige veiledere et punkt på ryggen, rett til høyre for ryggsøylen omtrent midt på ryggen. Etter en kort energioverføring til det punktet ble hun bra. Jeg ser at noen har skrevet her inne om muligheter for stramme muskler i ryggen, så det er verdt et forsøk.

Du er jo ganske sensitiv, så jeg tenker at du skal få din datter til å legge seg ned på en benk el.l. med ryggen opp. Før det gjennomfører du noen avslappingsøvelser. Kjenn på problemet og hva som skal gjøres, da vil du finne punktet som skal behandles. Gjør en rask energioverføring til det punktet, og følg gjerne opp med litt massasje. Hvis din datter plutselig kjenner en kort stikkende forbigående smerte vet du at du har funnet punktet. Men det er slett ikke nødvendig at hun kjenner noe slikt.

Lykke til og varme tanker til dere
GjenopprettetMedlem
En ganske innlysende bikommentar, men jeg nevner det selvfølgelige alikevel.
Hvis det er stressrelatert så er det fint å få løst opp i de knuter som starter "kjedereaksjonen" med at det strammer rundt brystet.
Men til syvende og sist så må man se på hva som forårsaker stresset og anspendheten, hva som lager knuten.
Innlysende og selvklart, men det tok litt tid før det kom til meg
Ser ikke skogen for bare trær osv.
Varme tanker og god bedrng