Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Vel, den 25-26 august setter jeg meg på benken, og skal lære meg reikihealing kurs 1. Dette gleder jeg meg veldig til!  :icon_biggrin:
Syns det er kjempespennende, og håper jeg finner ut at jeg har noe der å gjøre!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg er sikker på at du kommer til å kose deg masse, masse.
Da jeg tok Reiki 1 var jeg helt grønn på dette med energier og hadde f.eks aldri fått healing før. Jeg så jo totalt lyset i løpet av kurshelgen jeg da  :eusa_dance: Men uansett, det var utrolig spennende og lærerikt. Jeg prøver så godt jeg kan å oppleve alle nye opplevelser (det var jo óg en ordlegging) i tilsvarende sjanger med samme forundring og glede som den gang, men det er ikke så enkelt når man allerede "vet hva det går i". Det er noe spesielt med første gangen, uansett hva i livet det handler om  :wub:

Ihvertfall; lykke til på kurs!
GjenopprettetMedlem
Lykke til på kurs Silva.
Det er spennende.

RITA :wub:
GjenopprettetMedlem
Virkelig spennende , Silva

Det var også på reiki kurs jeg åpnet opp for meg selv.

Kos deg, du vil garantert få mange fantastiske opplevelser !

Stor klem fra meg  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg ble overtalt til å ta Reikikurs for 8 år siden. Jeg var (er fortsatt) negativ til Reiki og skulle se om jeg tok feil. I løpet av første helgen ble jeg skikkelig dårlig (bronkitt), men gjennomførte. Innimellom lå jeg på en sofa i et annet rom og hostet, andre ganger var jeg med på å heale de andre. Når jeg healet fikk jeg beskjed om at det ble så glohett at det "brant" (jeg hadde ikke feber,altså).

Selvom jeg fikk bekreftet at fjernhealing virker, så var det nok det eneste jeg fikk ut av kurset. Jeg hadde drevet med healing av dyr før kurset, så for meg var det ikke ukjent at jeg hadde varme hender.

Jeg er fortsatt like negativ til Reiki-systemet,-sorry :innocent2:
Grunnen til at jeg er det, er at i utgangspunktet kan alle bli healere (men ikke alle skal), og det er greit at noen trenger et kurs for å komme igang,men Reiki er jo et helt system som etterhvert er ganske kostbart. Noe jeg mener ikke er nødvendig.

Siden det er så mange som tar disse kursene skjønner jeg jo at mange er uenige med meg,men sånn er det bare.

Håper allikevel du får en fin helg,Silva- det blir sikkert spennende  :)
GjenopprettetMedlem
"arkadia":

Jeg er fortsatt like negativ til Reiki-systemet,-sorry :innocent2:
Grunnen til at jeg er det, er at i utgangspunktet kan alle bli healere (men ikke alle skal), og det er greit at noen trenger et kurs for å komme igang,men Reiki er jo et helt system som etterhvert er ganske kostbart. Noe jeg mener ikke er nødvendig.

Jeg tror også alle er healere. Noen har lett for å koble seg til energien, andre ikke. erfor er det bra med kurs , for å "koble" seg på , eller hjelpe å huske.
Jeg har gått reiki kurs, som hjalp meg og åpne opp for mine energier. Nå bruker jeg ikke reiki symbolene lenger i healingen. Jeg har funnet min måte å jobbe .
Hvis noen jobber med reiki energier og symboler, synes jeg det er helt greit. Hvorfor være negativ til healing energier, egentlig?
Det er jo så mange som kommer med nye metoder osv. Alle må finne sin måte.Det er healing - gode energier.
DET er det viktigste.
ikke alle jobber med det i etterkant, men gjør det for seg selv.

Alle mulige healingkurs ( ihvertfall de fleste ) koster jo penger nå. 

Det er min mening  ;D
GjenopprettetMedlem
Har selv tatt Reiki 1-2 og 3,meget bra,bruker det ofte,med gode resultat :eusa_clap:
Anonymous
Handpåläggning är ngt lika gammalt som händer.

Att just den japanska handpåläggningen blivit så populär är väl god marknadsföring att tacka.

Men det är som det är sagt; en business som blir kostsam för praktikanten i slutänden.

Nu finns det iofs reiki-folk som lär ut det helt gratis, för de anser att det skall vara gratis. Jag håller med, och fick min träning i Reiki-systemet på det viset.

Silva: Det är ett ok system att lära av, det ger oftast bra resultat och folk är nöjda. Dessutom kan man, eftersom det är ett så KÄNT system, tjäna pengar på att vara reikihealer.

Lycka till!

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
Hei Silvia! Min erfaring med Reiki kurs er kjempebra. Det første kurset jeg var på fikk jeg åpnet hjertechakra og så alt med kjærlighet. Var etter den gang forelsket i livet og er det fortsatt, enda jeg tok kurset for 13-14 år siden  :wub:. Fant meg selv, viste hvor jeg ville være i livet. Har hatt en spennende reise for å komme dit jeg er idag, og gleder meg til hva livet har å by på videre. En annen ting som skjedde med meg var at jeg kunne se auraen til andre mennesker. Dette er noe jeg ikke har vedlikeholdt så den evnen har jeg mistet (kan se det etter meditasjoner noen ganger). Men det jeg vil frem til er at alle opplever disse kursene forskjellig. Jeg har ikke brukt healing energien noe særlig, men har blitt mer følsom for energier. Kjenner det når andre har det vondt og andre ikke jordslige energier. Så for min del fikk jeg veldig mye igjen for det. Kjempespennende med symbolene, de har jeg brukt en del nå jeg skal rense hus og sånt. Kjempe effekt av det :icon_biggrin:

Lykke til på kurset og en varm klem fra meg
Anonymous
Hva kul for deg Silva!  :)
GjenopprettetMedlem
Takk alle sammen! Godt å få litt støtte. Jeg vet at noen har delte meninger om dette, men jeg må nok gjøre dette til min egen erfaring!  :wub:
GjenopprettetMedlem
...jeg har reiki 1,2 og 3. Det har mange av mine venner, familie og jeg hatt mye glede av  :eusa_dance: Du kan bare glede deg Silva...
GjenopprettetMedlem
"Malaika":

Hvis noen jobber med reiki energier og symboler, synes jeg det er helt greit. Hvorfor være negativ til healing energier, egentlig?
Det er jo så mange som kommer med nye metoder osv. Alle må finne sin måte.Det er healing - gode energier.
DET er det viktigste.

Men jeg er jo ikke negativ til healing-energier :shock: Jeg driver med healing selv og vet jo hvor viktig det er.
Det er ikke healingen jeg er negativ til,det er systemet og sluttsummen og markedsføringen som gjør meg negativ til Reiki.

Nå er det vel heller ingen av metodene særlig nye, "alle" er jo kanalisert ned fra store mestere. Og der er det også noe som skurrer for meg: jeg tenker at healing er healing. Det viktigste er at det funker, eller? Om det er Reiki,Tibetansk,Egyptisk eller sjaman healing, så er det jo uansett energi som overføres fra en annen kilde og gjennom kroppen til healeren. Men, selvfølgelig- det er viktig å finne det som fungerer for en selv.

Silva,- det er ikke min mening å ødelegge din forventning til kurset,men jeg tenkte at det kan jo være allright å høre at noen sitter med andre erfaringer, og ikke er helt i skyene etter kurs? Du får uansett ei spennende helg,- bare gled deg  :)
GjenopprettetMedlem
Skjønte det arkadia ;D

Forstår hva du mener! Du ødelegger ingen forventninger for meg!. Jeg må som sagt danne egen erfaring, men det er godt å høre syn om saken fra begge sider! Heldigvis har jeg beina planta godt på jorda, og følger intuisjonen på hva som kjenns riktig ut og ikke!

:D
GjenopprettetMedlem
Gled deg Silva!Tatt reiki 1og 2 og det har vært nyttig å ha med seg i min egen prosess,fått åpnet opp for en del blokkeringer og jeg får så indre ro av å gi meg selv reiki.I starten kom mye opp og frem i meg av følelser/blokkeringer så det satte igang en indre prosess for meg.Har gitt flere rundt meg reiki og hendene mine har blitt mer og mer varme,kjenner godt denne energien i hendene som strømmer gjennom dem.Prøvd meg litt på å sende reiki også og fått noen positive tilbakemeldinger på at det blir mottatt :DBruker det og til å sende ut positive affirmasjoner ut i "eteren",stoler på at det en skal oppleve kommer i riktig rekkefølge og nåe det skal :D
GjenopprettetMedlem
Ett Reikilys for dere alle fra meg
📎 i10876454_84002_7.jpg
Anonymous
hei silva gled deg over ditt valg,jeg er selv Karuna Reiki Master det er rene kjærlighetsenergier å jobbe med en fin ingang til healingenergien,samtidig som det kan kombineres med alt annet  :wub: jeg har ikke angret en dag for å få anledningen til å jobbe med healing,det kan sies mye om å tjene penger på kurs, jeg holder reiki 1-2-3 på en gang etter et halvt til et år kan man ta Master graden da kan man selv holde kurs dette er en utdanningsvei.Med litt om å men fikk jeg det dekket under yrkesrettet atføring, litt hjelp fra energiene  :wub: forde jeg hadde Reiki 1-2-3 før jeg begynte på aetat,det som gleder meg ang dette er jo at vi må stå på å få aetat til å hjelpe de som ønsker å jobbe alternativt,vi må inn mere i systemet,skal vi få flere inn i kjærlighetsenergien Balanse.klem bast  :respect:
📎 cherokee.jpg
GjenopprettetMedlem
Takker igjen for støtten! Jeg har veldig lyst til å ta hele kurset....og bli Karuna Reiki Master! Nå skal jeg vertfall begynne, å se om det er noe for meg! Jeg har hittils ikke turt å spørre Aetat om dekking av dette, derfor sitter jeg nå på skolebenken og tar en utdannelse som jeg vet jeg ikke kommer til å jobbe med resten av livet. Men som et springbrett for å få råd til å ta resten av kursene jeg vil ta! Så for vi se hva som bringer meg videre!

Takk Bast og alle for oppmuntringen! Jeg gleder meg ennå mer!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Lykke til på reikikurset, Silva! Det tror jeg blir et løft!  :biggrin:  :wub:
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Lykke til på reikikurset, Silva! Det tror jeg blir et løft!   :biggrin:  :wub:

Takk!  :biggrin: :wub: Jeg håper det iallefall!  :innocent2:
Anonymous
Jag är Reiki Grandmaster, så vill du kan jag initiera upp dig i gradera när du vill. Även på distans. Gratis.

Mvh,
Thomas
GjenopprettetMedlem
"trumman":

Jag är Reiki Grandmaster, så vill du kan jag initiera upp dig i gradera när du vill. Även på distans. Gratis.

Mvh,
Thomas

Så flott Trumman! Det hadde jeg satt stor pris på!  :biggrin: Dette kunne jeg tenke meg å høre nærmere om!  ;D
GjenopprettetMedlem
Da har jeg vært på Reikikurs 1! 

Dette var utrolig spennende. Jeg lærte masse! Jeg var eneste elev, men det var egentlig greit! Hun som jeg gikk kurset hos, var en utrolig hærlig jente, rolig og morsom. Jeg følte vi kom helt på bølgelengden. Noe som er ganske viktig på slike kurs.

Vel, jeg hadde jo vært borti dette, jeg har jo varmen i hendene. Men jeg ville lære å bruke dem. Vite det grunnleggende. Så jeg lærte forskjellige typer healing, både på andre og meg selv. Jeg lærte også å bruke pendelen på chakraene og heale dem.

Jeg føler dette er riktig for meg. Jeg føler en stor indre glede og ikke minst takknemlighet over å ha fått denne muligheten til å kunne hjelpe andre. Og meg selv også!

Jeg kommer til å fortsette. Om jeg får muligheten hiver jeg meg på neste kurs i oktober. For dette vil jeg lære mer om!

Mange ting falt på plass for meg denne helgen. Ikke bare om healing, men også andre ting. Jeg lærte flere typer meditasjoner også. Jeg har skrevet et dikt om en av mine meditasjoner som heter kvinnen og mannen som ligger under dikt.

Jeg ble selv healet! Under healingen av meg, kom det en falk som satte seg på armen til kurslederen min. Så den må jeg undersøke mer om. Jeg hadde også selskap når jeg healet henne. Jeg kjente mine rundt meg. Og jeg kjente en glede fra dem, at jeg er på vei nå!

Takk takk takk!!!
GjenopprettetMedlem
Så flott å høre,Silva :eusa_dance: Det alltid inspirerende å høre fra folk som har vært på kurs, synes jeg. En hører at det bobler over av glede og entusiasme. Deilig!
Så da er det bare å stå på videre.

Stor klemz fra arkadia
Anonymous
glad du kom på riktig plass (utrolig herlig jente) bølgelengden er viktig lykke til videre glad på dine vegne klem bast.