Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
psbot [Picsearch]
om dette......
Æ trenger hjelp iallfall.
Har hatt høyt blodtrykk i mange år. Går på medisiner for dette. Har også høyt kolestrol, e overvektig (ifølge BMI, eller ka det nu heter), og har en far som fikk hjerte infarkt når han va 46 år. Dvs. i medisinsk sammenheng ligger æ VIRKELIG i faresonen for å få hjerteinfarkt sjøl.
Æ har vært innlagt på Bærum sykehus to ganger pga blodtrykket og mistanke om infarkt. Nu har æ fått innkallelse til Rikshospitalet, først på torsdag, til en forundersøkelse, deretter skal de ta en undersøkelse som heter hjertekateterisering. Da går de inn med ett plastrør gjennom lysken til hjertet, der de skal måle trykket i hjertet.
æ gruer meg til alt dette, og håper at de ikke finner noe.
æ ber om hjelp til å finne styrke til alt dette.
GjenopprettetMedlem
Kjære ædni mor...
Jeg vil gjerne sende deg healing.
Sender deg en melding.
Alt ordner seg
Klem fra meg
GjenopprettetMedlem
Hei Ædni
Jeg like ikke å komme med gode råd til damer som er kloke i hodet.
Men prøv å kutte ned på kjøtt-måltider,rødt kjøtt,svinekjøtt.
Kutt ned på kaffen,gå over til grønn te,litt kjedelig,men den er mye snillere på hjertet.
Protein trenger vi hver dag,men det går å erstatte mye av kjøttet med egg,da uten gulen.
Gå deg en liten tur,morgen å kveld,å ikke spis når det snart er leggetid. (min uvane)
Ellers har det gode humøret ditt,resten av jobben.
Og husk,du er ikke din far.
Med ønske om god helse til deg.

Anonymous
kjære ædni,
Henger meg på, jeg og.
Formidler healing til deg i kveld.
Send meg gjerne en mail (adressen min er forhåpentligvis synlig), så skal jeg sende deg det som kommer opp.
varme tanker til deg,
gro
Anonymous
Jeg er også med. Selvsagt!!! Samler meg om deg kl. 20.00 i kveld.
GjenopprettetMedlem
Har sendt deg en PM,jeg. Lykke til og god bedring!
GjenopprettetMedlem
Ædni, jeg ønsker deg lykke til og en strålende god helse , nå og i all framtid!

GjenopprettetMedlem
Ædni; lat anatomane gjere jobben sin og romstere rundt i kroppen din!
Ja,
gled deg til det,og tenk at du er heldig som har sjangsen i motsetning til store deler av verdens befolkning m/liknande problem.

Ventetiden er i grunn værst,det veit denne av erfaring.
Men du er jo snart i gang,og etterpå- vis resultatet av prøvene er bra,har me jo
alle ein tendens til å gløyme arv og livsstil -til neste korsveg?
Lykke til frå meg.
psbot [Picsearch]
æ føler meg bedre allerede, bare ved omtanken dokkers
Teleterkjii
takk for gode råd......
æ følger de allerede. Gikk til og med ned 12 kilo (kunne sikkert ha vært 20 til), fordi legen sa æ burde gjøre det. Ingen utslag på hverken blodtrykk eller kolestrol i løpet av ett år.
æ går mellom 8-10000 skritt hver dag på jobb og fritid(skritt teller i gave fra kommunen)
Tror dette stikker litt dypere på det psykiske plan(mulig tidligere liv)
æ e heldigvis ikke min far... takk høyere makter for det.... kan ikke være lett å ha en sånn umulig datter som meg

takk for omtanken alle sammen....
æ vandrer med freidig moot, mot legen sitt kontor
der står æ i dype tanker
mens legen ser på mine skavanker
GjenopprettetMedlem
Hei Ædni.
Tar ei trommereise for deg og sender deg en epost.
+ mange varme tanker og ønske om et godt helbred
Klem
Inger Lise.
GjenopprettetMedlem
Kjære Ædni
Jeg vil gjærne hjelpe deg. Sender healing i kveld. Sender deg en mail på hva som kommer opp.
Alt vil gå bra.
Stooooor klem og kjærlighet til deg
RITA

GjenopprettetMedlem
Oliver, olivenolje og hvitløk er virksomt både mot høyt blodtrykk og høyt kolesterol.
Bruk olivenoje å steke i og press hvitløk i olivenolje og bruk som dressing til salat for eksempel.
Fersk sitronsaft er virksomt mot høyt kolesterol.Du kan presse sitron og blande med like mye (eller mer) vann og drikke 2 ggr eller mer/ dag. Kansje bruke som måltidsdrikk.
Jeg ville og prøve sitronmelisse, kansje kan du kjøpe fersk på butikken. Spis noen ferske blad flere ganger/dag.
Sitronmeliss hette førr "hjärtansfröjd" på svensk og virker beroligende og gledende. Jeg syns det er en god urt å prøve i denne sammenhengen, særlig om besværene kommer av stress eller har følelsemessig grunn.
Hvis du vil bruke sitronmeliss som te, ta 1-2 tsk til en tekopp. Hell kokende vann over, trekk 5 - 10 min. Drikk mindst 2 kopper per dag.
Det finns andre urter som er mer spesialvirksomme på høyt blodtrykk. Kan fortelle mer hvis du vil.
Lykke til
Gunilla
psbot [Picsearch]
så flott Gunilla.
æ bruker alt det du har skrevet, bortsett fra sitron. Det blir det neste æ prøver.
ellers en Stor TAKK til alle dokker andre
æ e ydmyk og glad over all responsen og hjelpen æ får
takk igjen
Anonymous
sonja ønsker ædni alt det gode
AdsBot [Google]
Alle gode tanker ønskes ædni

- i det hun står foran nå og ellers.
ps. husk å spise NOK, så ikke kroppen går inn på nødrasjon og ødelegger forbrenningenAnonymous
Jag har inga tips, har ingen kunskap alls om blodtryck och kolesterol, men tänker på dig då och då och hoppas du blir bättre. Jag vet vad det är, att ha övervikt...

men har inga bättre råd, än du redan har fått:
Motionera i form av promenader och spis bra mat i lagom mengde. Det ska jag också göra

Anonymous
Alt blir bra, ædni, helt sikkert. Masse varme sender jeg til deg

( leste et tips om å få kolestrolet ned: spis halv eple sammen med måltidene, bruk råkost, som gulerøtter og kål, og kålrabi som grønt med maten, lag salat av det og, men eplet skal du alltid spise sammen med maten, ikke alene. Det er pektin i eplet og råkosten som setter kolestrolen ned, i mange tilfeller.Men uansett om det ikke hjelper så er det iallefall sunt

Skriv dikt og få følelsan ut, det hjelper også. God bedring, er helt sikker at om ikke så lenge hopper du overalt som en ung reinkalv.
marihøna

GjenopprettetMedlem
Goda tankar och kraft till dig ædni!

GjenopprettetMedlem
Noen ganger er det "å gi" det samme som å sette grenser...
andre ganger er det "å gi" å velge å ta imot.
Gi til deg selv ved å velge å ta imot,
Drikk hver kveld, morgen og middag et stort glass medisin -mentalt.
La glasset inneholde "vår" medisin, vår omtanke for hva du og den du egentlig er trenger.
Og så slipper du for en gangs skyld taket litt...

psbot [Picsearch]
takk alle sammen
takk biernna for nydelige ord
GjenopprettetMedlem
Takk Biernna! Det var et nydelig metode, som fler kan få nytte av!
Se at det kommer å gå bra, ædni! Sender deg gode helbredende tanker!

Nutch/CVS [Bot]
Det var mange ganger i livet at jeg var for sent som nå. Men jeg ser at du er innlogget og så lever du jo!!!
hjertelig klem (beste medisin du kan få)
Gåååja
Anonymous
En stor hjerteklem fra meg å ædny

psbot [Picsearch]
æ har ikke tenkt å forlate denne verden ennå, gåååja

æ har såååååå mye å gjøre
så mye å være med på
så mye æ skal dele med andre
så mye æ skal lære
så mange å elske
så mange å le med
så mange å gråte med
så mange å irritere
såååå, nei, æ kan ikke dra ennå

Skal forøvrig på rikshospitalet den 11.09 for å gjøre det inngrepet. Valgte den datoen selv

Anonymous
Den danske legen Uffe Ravnskog MD har forsket på temaet kolesterol, både gjennom egen forskning og gjennom grundige studier av andres forskningsresultat. For oss vanlige dødlige har han laget en nettside med info om temaet. Tittelen til siden er:
The Cholesterol Myths http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm
Her er en av hans artikler om kolesterol og hjerteinfarkt:
http://www.ravnskov.nu/svmyte4.htm på svensk for den som forstår slikt.
En annen MD med alternative synspunkt på saken er amerikaneren Barry Sears
http://www.drsears.com/welcome.page
Han har skrevet flere bøker om kosthold og helse som er oversatt til norsk. Barry kommer fra en famile som er arvelig belastet mhp hjerte og karr sykdommer. Derfor hans interesse for temaet.
Denne artikkelen er ganske god.
http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32162.ece
Konklusjonene er sikkert omstridt, men de vanlige kostholdsekspertene har jo gitt råd i mange år til ingen nytte.
For de som er skikkelig opptatt av fett. Udo Erasmus har en del synspunkter på omegafett:
http://www.udoerasmus.com/articles/udo/fthftk.htm
Når det gjelder Omega3 så finnes denne i et forstadie i linfrøolje (kjøpes på helsekosten). Fordelen med linfrøolje fremfor de fiskebaserte er at den er naturlig fri for PCB og tungmetaller, og at kroppen selv danner den mengden omega3 den behøver fra linfrøoljen. Fiskeoljen du finner i handelen er kraftig filtrert, dermed fjernes og viktige vitaminer og sporstoffer, disse blir derfor erstattet med kunstig fremstilte substitutter.
Styr unna lifrøolje som lukter maling! Denne er oksidert og forringet.
Om naturlig kolesteroldempende medisin:
http://www.aftenposten.no/livet/article1744164.ece
I artikkelen nevnes et narurlegemiddel HypoCol som skal virke godt mot høyt kolesterol.
Det har noen av de samme virkemidlene som vanlige receptbelagte midler, men det skal ikke gi bivirkninger.
Teksten under er hentet fra en debattråd i nettutgaven av Aftenposten (NB! Rødt ris er utgangspunktet for HypoCol):
Ingen tvil om at rød gjæret ris inneholder lovastatin (som medisinen Mevacor er laget av). Lovastatin har også navnet Monakolin K. Imidlertid finnes det 8 andre monakoliner i rød gjæret ris, i tillegg til monakolin K. Dette kan være med å forklare hvorfor en dose med 7,5 mg lovastatin (= 4 kapsler rød gjæret ris) har omtrent samme effekt som 20 mg Mevacor. For de fleste er dette uviktig. Men noen få, kanskje 5% av de som bruker statiner, får så mye bivirkniger at de må slutte. Per i dag er det ca. 350.000 personer som bruker statiner i Norge, så 5 % av disse blir ca 20.000 personer. Av disse har det igjen vist seg at noen som ikke har tålt noen av de registrerte statinene på markede, faktisk tåler rød gjæret ris. Tenk deg om det var deg som hadde hatt hjerteinfarkt og ikke fikk ned kolesterolet. Så blir du fratatt muligheten til effektiv godt tolererert behandling. Du ville være neppe vært veldig fornøyd over situasjonen, mens du gikk å var engstelig for når det neste infarktet kommer.
En annen interessant artikkel om hvordan legemiddelindustrien virker i norge (korrupsjoooon):
http://www.aftenposten.no/livet/article1744165.ece
Har du vurdert entogener?
Disse plantehjelperne kan bidra med så mangt.
Ellers kan du jo leve som du lærer:
spør, lytt og lær!