Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Sþk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig Ă„ logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg var i sverige, og hÞrte der et foredrag med en svensk sjaman som jobber etter Maya-sjamanismen. Han snakka om noe han kalte entiteter. Dette har jeg aldri hÞrt om fÞr. Men i fÞlge maya-kulturen ble det foretatt et eksperiment for 13- 14 tusen Är siden, og det ble en tidsrevne i bermudatriangelet. (Dette hÞres jo helt sprÞtt ut, men det var det han sa, ta det med en klype salt).

Ut av denne tidsrevnen kom det ved et uhell entiteter hit. Entiteter er demonlignende vesener som lever som parasitter pÄ mennesker, og vissnok er det bare en sjaman som kan fjerne dem. De kan fullstendig Þdelegge et menneskes liv, bÄde med mÞrke tanker og store energitap.

Jeg spurte hvordan en entitet ser ut, og da svarte han at det kan se ut som insekter. Jeg trodde fÞrst dette var som "vanlige" parasitter som man lÊrer Ä fjerne pÄ Saivo, men nÄr jeg fortalte ham om dette i en pause sa han at entiteter var noe helt annet.

Er det noen som har hÞrt om dette fÞr, og som har erfaringer Ä dele? Hvis det er sant at det er bare en sjaman som har fÄtt opplÊring i dette, sÄ er det jo selvsagt ikke noe vi skal lÊre oss her, men det er jo fint Ä vite mer om temaet!

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Og entitetar fjerner seglbÄtar og fly i triangelet enno?

Eg hugsar nokon skreiv her inne om konkrete entitetar under huda,det var rart, kven skreiv det?
GjenopprettetMedlem
Ordet entitet, anvÀnds ocksÄ annars inom healing/shamanism i Sverige - alltsÄ inte bara inom Maya-shamanism -  som en beskrivning pÄ om man blivit ansatt av nÄgot riktigt dÄligt (dÄlig energi/nÄgon bruker dÄliga vÀsen pÄ dig)

Det Àr alltsÄ kraftigare grejer Àn de smÄ "saker" vi vanligtvis plockar bort frÄn klienter.

Jag drog sjÀlv ut nÄgot frÄn min rygg, som skapade ett stort blÄmÀrke efterÄt.
Min lÀrare menade dÄ, att jag varit ansatt av en entitet (som nÄgon antagligen bar ansvar för)
GjenopprettetMedlem
Hei Do.

Eg trur det finnes  entitetar ogsÄ,som hjelper sjamanen i arbeidet sitt.
Gjennom sitt lange virke blant Änder,fÄr han entiteter pÄ sin side,for bare disse typen Änder har tilstrekkelig fordÞyelse
nÄr det virkelig gjelder,nÄr det er skadelige inntrengere.
Og nÄr de stÄr i tjeneste hos en snill Man som Dimi ville sagt,er de meget effektive hjelpeÄnder,eller Kraft-insekt.
Det er ogsÄ en kjennskap at mange av sjamanens planter og urter har Ändelege entitetar som ikkje liknar pÄ Þrn,bjÞrn og ulv
i det heile tatt. desse entitetane verkar avskremmande pÄ inntrengjarar,og det er nettop kva ein sterk sjaman treng.
Dei som verkeleg vil ha sÄnn hjelp,eller tsen-tsak,som dei kallar dei blant sjamanar i regnskogen,ligg i hardtrening med faste og isolasjon
fÞr dei fÄr innta planter som er sÄ giftige at ein kan krepera pÄ flekken,om ikkje kroppen er rein frÄ andre gift stoff.
GjenopprettetMedlem
Jeg kom pÄ mer: Entiteter mÄ ha energi for Ä leve, og mÄ sette seg pÄ andre for Ä fÄ kraft, og de trenger hjelp til Ä komme hjem til sine egne, som er en verden der de kan leve som seg selv og ikke som parasitt.

Det var ikke sagt noe om at man kunne "gi" entiteter til andre pÄ samme mÄte som gand, men det er vel kanskje ikke usannsynlig heller. De kommer pÄ en nÄr man er svak i hvertfall var det sagt.

HjelpeÄnder for sjamanen? Hvem vet? Men stjeler de ikke da kraften fra sjamanen, og gir ham et vanskelig liv? PÄ den andre siden er det kansje nettopp det de gjÞr. Man har jo hÞrt historier om sjamaner som har et tung liv selv.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Hei do. takk for  fine refleksjoner.

Jeg kom pÄ dette med demoner,her er det ogsÄ en kjennskap at demoner kan vÊre av det gode ogsÄ
det avhenger av hvordan ens forhold til skyggesiden og underbevisstheten er ,tenker jeg.
Det finnes demoner som hjelper oss ogsÄ,kristendommen har svertet det meste av Ändeverdens beboere som ikke ligger over bakken.
Herunder sjamanens hjelper Änder og kraftdyr som har blitt demonisert eller forsÞkt sÄdan av de kjolekledde snurpemenn og kvinner.
Det er ikke sÄ lenge siden man fryktet sjamanen og hans usynlige fÞlge av Änder. krefter som vekket avsky hos de dannede og etablerte.
GjenopprettetMedlem
Takk Stridshjelp, jeg streifer rett som det er innom begrepet uten helt Ä ha hatt den grunnleggende og vide forstÄelsen...

http://no.wikipedia.org/wiki/Entitet

http://en.wikipedia.org/wiki/Entity

gjorde et googlesÞk med ordene; entity shaman - kanskje finner man mange sammenhenger her som kan Þke forstÄelsen... hmmmm....

hmmm... sÄ denne snutten i gÄr som bla. omhandler identitestyveri. fikk bare en fÞlelse av sammenheng pÄ et annet plan... The Gregory Mental Show -- Evil Twin - http://www.youtube.com/watch?v=m5YYJZ25tVo&NR=1
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":

Men i fÞlge maya-kulturen ble det foretatt et eksperiment for 13- 14 tusen Är siden, og det ble en tidsrevne i bermudatriangelet. (Dette hÞres jo helt sprÞtt ut, men det var det han sa, ta det med en klype salt).

Her er litt salt til Ä begynne med. Men det trengs nok mer til denne type pÄstander.

http://www.filination.com/gallery/main. ... nty-22.JPG[/img]

(Fra: http://www.filination.com/gallery/main. ... tmountain/ )
GjenopprettetMedlem
Det var mykje salt,Passopp! :w00t:
Men kva med Philadelphia-eksperimentet? Kan mayaene ha hatt kunnskaper/teknologi for 14.000 Är sidan som matcha dette meir eller mindre vellukka forsÞket pÄ Ä usynleggjere amerikanske marinefartÞy i krigshandlingar?
Tidsrevne i havet....mystisk.... Bahamas,Bermuda og Yuacatankysten er spennande stader... ::)
Kan entitet vere antimaterie? takler sjamaner antimaterie??
Nutch/CVS [Bot]
"cenobit":

Takk Stridshjelp, jeg streifer rett som det er innom begrepet uten helt Ä ha hatt den grunnleggende og vide forstÄelsen...

gjorde et googlesÞk med ordene; entity shaman - kanskje finner man mange sammenhenger her som kan Þke forstÄelsen...

En entitet er noe som finnes men den mangler energien og relasjonene. Og dermed kan det bli til en parasitt.

Det finnes mennesker som har en mÄte Ä tenke pÄ som baserer pÄ entiteter. Slike mennesker vet hva som er riktig og hva som er galt og hevder at de vet hvordan verden er.

Og det finnes mennesker som har en tenkemÄte som baserer pÄ relasjoner og energimÞnstre og slike mennesker hevder at de vet hvordan verden fungerer.

PÄ hvilken mÄte tenker du?

Ha en god dag (her i Sveits snĂžr det hele dagen!!)
GÄÄÄja
GjenopprettetMedlem
Takk for interessante spÞrsmÄl og info, GÄÄÄja.

Jeg har tenkt litt i det siste pÄ dett med noaide-gadze som ogsÄ har vÊrt nevnt i denne trÄden. Jeg lurer pÄ om det kanskje er slik at man kan drives til Ä bli sjaman av en entitet, for Ä heale seg selv, men jeg tror alltid man kan finne bedre hjelpere enn dette, slik som kraftdyr, forfedre, guider og engler. Men sÄ blir det da et nytt spÞrsmÄl av denne refleksjonen: Skal man fÄ entiteten fjerna av en sjaman, eller fjerne den selv nÄr man finner ut hvordan, eller skal man rett og slett beholde den?

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Om man ska fjerne den beror vÀl pÄ, om man har nÄgot besvÀr av den? Eller?

Ja jag vet egentlige inte alls, eftersom jag inte intresserat mig for entiteter. Det var nÀr min lÀrare sa att jag nog haft en sÄn i min kropp, som jag tog reda pÄ mer fakta. Orsaken till att jag drog ut energin, var att jag lÀnge haft besvÀr i den delen av kroppen. Efter lÄng tids egenbehandling med handpÄlÀggning, kunde jag sedan dra bort det sjÀlv.
Har man inga besvÀr... dÄ mÀrker man vÀl inte av den?
GjenopprettetMedlem
"GÄÄÄja":

"cenobit":

gjorde et googlesÞk med ordene; entity shaman - kanskje finner man mange sammenhenger her som kan Þke forstÄelsen...

En entitet er noe som finnes men den mangler energien og relasjonene. Og dermed kan det bli til en parasitt.

Det finnes mennesker som har en mÄte Ä tenke pÄ som baserer pÄ entiteter. Slike mennesker vet hva som er riktig og hva som er galt og hevder at de vet hvordan verden er.

Og det finnes mennesker som har en tenkemÄte som baserer pÄ relasjoner og energimÞnstre og slike mennesker hevder at de vet hvordan verden fungerer.

PÄ hvilken mÄte tenker du?

Ha en god dag (her i Sveits snĂžr det hele dagen!!)
GÄÄÄja

Tja -si det? Jeg tenker at man lÊrer bÄde pÄ godt og vondt samt alt i mellom, jeg tenker at der man stagnerer skal man vie ekstra oppmerksomhet. Jeg tenker at man ved Ä gÄ staterisk til verks unngÄr Ä bli "hengende fast" i en verden, - i den tro at man vet hvordan den fungerer og at dette en en utfordring som krever mer enn den sÄkalte hverdagsbevissthet for Ä se og ikke minst gjÞre noe med...

Det er herlig med snĂž!  NĂ„ er nistepakken klar, skifĂžret upĂ„klagelig og solranden i sĂžrĂžst lokker, - ha en fin dag  :wub:Â