Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg skulle kjøpe et spill til mannen min for ca 2 dager siden. Når jeg sto og ventet på min tur så var det en ung mann som sto (gjetter) ca 3 meter bak meg, plystret noen toner akkurat som om det var innledningen på en sang og så kjente jeg at han dro energi ut av meg. Jeg prøvde å skjerme meg så fort jeg kunne, men synes det tok lengre tid enn hva jeg pleier å få til. (jeg kan føle andres sykdommer eller blokkeringer og da stopper jeg det på mindre enn et sekund) Jeg klarte å "lukke" meg ganske fort likevel. Det skremte meg ikke så veldig mye, men jeg har opplevd at de som stjeler energi som oftest ikke vet det selv. Men denne gangen var det som om plystringen åpnet døren og så strømmet det ut av meg. Hadde plystringen noe med det å gjøre? Eller er det jeg som surrer? Jeg VET at vedkommende gjorde det med vilje. Men hva er dette for personer som gjør sånn? Noen som har noen spesielle tips? Eller skal jeg trene på "skjoldet" mitt? Har ikke opplevd noe slikt før.
GjenopprettetMedlem
Jeg vet det finnes ulike syn på det å beskytte seg. Jeg er en som aldri har beskyttet meg og har fått en del hevede øyenbryn pga det

Jeg tror det å være bevisst er den aller største beskyttelse. Men så klart mange utfordringer på veien.
Hvis man ikke er bevisst energier så tror jeg det kan være lurt å beskytte seg....kanskje, vet ikke helt egentlig og hver en må jo gjøre hva de selv føler er best for seg. Men en som du som kan kjenne slike ting med en gang........kan du ikke også gjøre noe med det? F.eks når du kjenner en annens "inntreden" kan du åpne opp og kjenne hvor det treffer deg, hva slags energier er det snakk om? Hva vil personen suge? Er det oppmerksomet, hva slags? Er det noe den ønsker seg fra deg? Hvordan vite at det er negativt eller positivt før det er skikkelig kjent på? Så når en ser mer bevisst hva det er snakk om så kan en svare tilbake i klarhet om hvor en selv står og hva en ønsker....også på et energinivå.
Håper det kan bli en skikkelig diskusjon på dette her inne. Energityveri og hvordan det funker virker å være et brennhet tema for tiden. Jeg snakker med mange ulike mennesker om dette. Det er så mange ulike oppfatninger. Det hele kan være meget subtilt og vanskelig å se i klarhet, virker det som.
Noen sier at energityveri er en stor illusjon egentlig, men at den virker når man tror på den. Eller når man tror på løgnen om at man ikke er bra nok, eller likeverdig en annen.
GjenopprettetMedlem
I have read alot and experienced souls who one can be consider energy thieves. These are often soul sick with alot of personal problems and should be healed. I define an energy thief as a person who is only talking about his own problems and will most often not listen to others opinion of his situation.
Just my thoughts on this topic.
Peace and love to you Nellie.
GjenopprettetMedlem

tenkte å si æ itj har vært borti maken men ved ettertanke er det ren løgn
ved all menneskekontakt skjer en energioverføring, bevisst eller ubevist fordi vi tar kontakt. Har hørt at det er noen som bevisst suger energi har vel vært borti en slik og men man kan velge å gi eller la være ,stort sett, ved å gi eller ikke gi oppmerksomhet. Altså fullt og helt.
hmm ordet frykt farer innom her så veeel frykter man å bli spist blir en spist tenker jeg
GjenopprettetMedlem
Takk skal dere ha for sysnpunktene, jeg har ikke lest så mye om energi-tyveri, må ha litt pause i bok-lesingen nå. Det hjelper å se at noen tror på meg fordi dette var rart, har ikke annet ord for det akkurat nå. De som ikke tror skal få lov til det også, vi har alle vår egen virkelighet kanskje, eget trossystem, tanker og erfaringer.
Klem!
Nellie.