Er en ivrig leser av esoterisk astrologi for tida, og nå da jeg leste kapitlet om skorpionen i boka "Herkules' arbeider" kom det
opp noen fine setninger om magi:
Scorpio, tegnet for magi
Magi betyder ikke at gøre merkverdige ting: sand magi er sjælens udtryk gennem formens medium.
Sort magi er brug af formen for at opnå det, vi ønsker for formen. Sort magi er uforfalsket selviskhed.
Hvid magi er brug af sjælen med det formål at løfte mennesket op ved at bruge personligheden. Hvorfor er
Scorpio magiens tegn? En gammel bog siger: "Virgo er heksen, hun forbereder de ingredienser, der vejes
på vægten i Libra, og i Scorpio udføres det magiske arbejde." For en aspirant betyder dette, at i Virgo
opdagede jeg Kristus i mit indre, at min formnatur ned gjennem tiderne har næret en Kristus.
I Libra svinger jeg mellem modsætningernes par, formen og Kristus-naturen, indtil jeg finner balancen,
og Kristus og materien er i en ligevægtstilstand. I Scorpio bliver jeg prøvet for at se, hvad der vil sejre, formen
eller Kristus, det højere eller det lavere selv, det virkelige eller det uvirkelige, det sande eller illusionen.
Det er den historie der ligger til grund for Scoripio.