Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
GjenopprettetMedlem
"Masha":

Til det du skriver om mareritt:

Jeg opplevde en gang mens jeg holdt på å sovne at svært negative energier som kom fra omgivelsene var på vei inn til meg. Jeg fornemmet "noe", nærmest som en entitet. Med ett våknet jeg helt igjen og fikk ristet dette ubehagelige av meg. Noen sekunder senere våknet er barn i sengen under meg av et forferdelig mareritt. Jeg satt med inntrykket at jeg hadde gitt marerittet videre.

Dette skjedde på et nattog, jeg kjente ingen av de andre i kupeen.

Dette har jeg opplevd flere ganger,jeg ligger ved siden av min datter og drømmer noe fælt som jeg våkner av,og så hopper dette fæle,over på min datter,som så reagerer med gråt eller sinne, mens hun sover,da er jeg rask med å ta på henne for å gi henne kraft.
Jeg aner misunnelse i luften,fordi vi ligger der å har det godt.Opplever dette som negativ telepati fra omverden.
Dette har ofte skjedd,etter lysets frembrudd,da det er mye energi og telepati på gang mellom folk.
Jeg tror mennesker fanger opp gode energier fra omverden,og at disse kan bli for sterke kontraster,for enkelte,som tyr til svart telepati.
Jeg tror det er uheldig å sove når dagen er i gang,med mindre en er beskyttet av f.eks.krystaller,da søvnen ikke blir for dyp med sånne lys-hjelpere.
:respect:
Anonymous
Var det her på sonen jeg leste det igår? At det advares mot å sove etter lysets frembrudd hos en del urfolk.

Det passer til tidspunktet du skriver om. Jeg selv står opp når jeg våkner tidlig, siden jeg har erfaring med dårlige drømmer hvis jeg sover videre.
Jeg kjenner noe igjen når du skriver om at du trøster datteren din i søvnen når hun har mareritt for å gi henne kraft. Jeg tror slike forhold gjørt det viktig at man sover i nærheten av barn sålenge de er små.

Jeg har trøstet barna mine ofte mens de sov. Denne trøstende kraften blir etterhvert noe de kan integrere i psyken sin, tror jeg. Slik at de senere kan trøste seg selv, dvs. fornemmer trøstende stemmer og hendelser i drømmene som kommer fra denne tidlige kilden av foreldrenes varme.
GjenopprettetMedlem
Det kan være unødvendig å si, men det er noe som kan kalles selvganding. Å begynne på en oppgave og starte med å si: Dette kan jeg ikke. Å våkne opp om morgenen å si: Det er en forerdelig dag.

Magi er tankekreft, og vi er mest mottagelige mot vår egen svake vilje.

Jepp... negative tanker er selvdestruksjon. Selvganding!

Ang. svart magi....
Kom over denne nyheten.... Og dette skjer i våre dager!
http://www.abcnyheter.no/node/45812
Anonymous
Selvganding er ikke bra nei  :respect:

Siden vill jeg bare nevne, at hvis man tror at fjernhealing fungerer... så må ju kraften også kunne brukes i negative måte... Jeg hade ikke tenkt på det, men naturligtvis; Likevel som andre ting, kan brukes bra eller dårlig. De må vare det samme med kraften. Vi må alle fundere på våre egne motiver, till våre handlinger og hvilken intensjon vi har, med det vi gjör... og vare nöye med at velge hvem men åpner för og lukke när det ska vare lukket.
Anonymous
og Lie, hvis man er sterk i kraft, sterk i tanke. Må man ikke da være tusen ganger mer forsiktig på hva man sender ut? Det meste av ganding er jo fra fjernt. Det er ikke sånn at man kan sette en person ned for å gande ham....
Anonymous
Ja... men jeg vet ikke om jeg forstår deg presis nu Tourao... Kan du forklare mer?
Anonymous
Og jeg vet ikke helt hva du lurer på, men her kommer forsøket.

Hvis jeg er så sterk i min kraft og min kobling til den store kraften at jeg kan ønske meg selv frisk, sende mine hjelpere til min bror å gjøre ham frisk, male vakre bilder,si de riktige tingene på de riktige tidspunktene, så er det ogå slik at hvis jeg sender ut en negativ tanke vil den være like sterk. En tanke eller en energi kan man si i bunn er nøytral, det er budskapet oppå som er negativt eller positivt. Sender man ut negativt budskap hvis man er sterk i kraften kan det være lett at din energi bryter inn i et annet menneskes liv.
Det var om mulig enda vanskeligere, men jeg håper det var litt bedre
Anonymous
Nej då det blev inte vanskligare. Nu förstod jag precis.
Och visst har du rätt i det. Det var därför jag skrev att;
"Vi må alle fundere på våre egne motiver, till våre handlinger og hvilken intensjon vi har, med det vi gjör..."
Anonymous
akkurat    ;)
GjenopprettetMedlem
hvordan kan du si det er sort magi :shyone: og viss man er i en knipe med en person er det da lov og bruke sort magi som selforsvar :icon_twisted: (viss det går da?)
GjenopprettetMedlem
jeg tror ikke det finnes sort magi. jeg tror at de bruker "vanlig" magi til onde hensikter.  :badgrin:
GjenopprettetMedlem
"K.H":

hvordan kan du si det er sort magi :shyone: og viss man er i en knipe med en person er det da lov og bruke sort magi som selforsvar :icon_twisted: (viss det går da?)

Selvforsvar mot hva da?

Sender du ut sort magi, kommer det tilbake mot deg ti ganger sterkere.

(loven om tiltrekning = det du sender ut , kommer tilbake til deg . En universell lov . )
GjenopprettetMedlem
Din største fiende er deg selv :) Selvforsvar, Forsvar mot deg selv.. eller ditt ego.. Ego kler seg ut som deg, egoet føles som deg, men ikke la deg lure, det er ikke deg.. puuh  :razz:  :respect:
GjenopprettetMedlem
Ser at det er mange antagelser rundt dette temaet...forfatter/sjaman Alberto Villoldo hadde i sine "yngre" dager ikke tro på at man kunne bli gandet hvis man ikke trodde på det...han ble gandet og ble skikkelig syk...han skriver om dette i sin bok "sjaman, healer, vismann " (boken anbefales)...medisinmannen Bear Heart skriver også om ganding / svart magi i sin bok "vinden er min mor" (som også anbefales)...han forteller bl.a. at mye av hans "medisinmann-utdanning" har gått på at man må fjerne svart magi fra pasienter og at han måtte lære seg teknikker for ikke å bli utsatt for dette selv...Michael Harner skriver om hvordan man skal fjerne slike energier i sin bok "The way of the shaman / shamanens vej (dansk)" (denne boka anbefales også på det sterkeste)...vel...må si at jeg tar akkurat de gutta der ganske seriøst altså... :o
GjenopprettetMedlem
:shyone: for meg så høres sort magi dumt ut :razz: jeg merner at det ikke finnes magi i det hele tatt (drep meg :P)  så sort magi og divs som forbannelser blir bare alt for dumt iallfall det det der med sjamaner mot hvarandre. hvordan kan en beseire en annen med magi :shyone: å sort magi kan ingen definere for det spørs hvilke synspunkt du har for magikeren selv må ha en moral en grunn å den er det bare han som kan definer om det er ondt eller godt. :moreevil: uansett sjønner jeg meg ikke på dette sort magi arg!
GjenopprettetMedlem
"Malaika":

"K.H":

Selvforsvar mot hva da?

Sender du ut sort magi, kommer det tilbake mot deg ti ganger sterkere.

(loven om tiltrekning = det du sender ut , kommer tilbake til deg . En universell lov . )

ja på deg vil det komme tilbake ti ganger sterkere for det er det du tror det er det du forventer skal skje å da skjer det somregel. låven om tiltrekning sier ikke det, dette er tiltrekningens låv: det er du som gjør alt, det er du som har ratte, du styrer livet ditt så hva du tenker på skjer som oftest. la oss ta aladin som et eks han har jo en ånd i en lampe som kan oppfylle tre ønsker, tenk om det ikke hvar grenser for hvor mange ønsker du kan ha ;D det er sånn det er med tiltrenkningens låv. du tenker og forestiler deg å så vil det manifistere. det er ikke alltid like lett, for du må handle også, du kan ikke bare fotrestile deg at du får et drømme hus og ikke gjøre noe med det. tenk deg om de gangene du skal på jobb å sitter i bilen å tenker plz plz ikke la det være kø i dag, å det hører unsiverse på å svarer, men husk at en posetiv tanke er 10 ganger sterkere. dette kan være utrolig vanskeligt å forståd, men ikke se bort fra det. på samme måtte som elektrisitet du vet ikke hva det er men du nyter fordelene med den :icon_biggrin: også se posetivt på alle ting uansett hva det kan være :P
GjenopprettetMedlem
møte svart magi med kjærlighet
elske gandet til det er rent
og la det urene eller skitne brennes på bålet

ikke sort mot sorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt
GjenopprettetMedlem
beklager men her er nok et eksempel på det der med å tenke posetivt på alt :P hvor mange ganger har du ikke hørt om en som har kreft men han/hun overlever, hva sier den personen somregel. jo han/hun vil si at de er så glad for at de måtte gjennom denne kreft perioden for nå tar jeg vare på livet, nå nyter jeg livet mer, nå tar jeg med meg familien min og elsker dem vært eneste sekund, nå vil jeg hjelpe folk i samme situasjon, nå har jeg fått masse styrke til å overvinne mine andre problemer osv osv, selv! selv om det ikke var sælig hyggeligt å ha kreft der og då for da vile de sagt ting som: å dette er det værste som kan skje meg o.l. sefølgeligt er det ikke alltid det ender godt å det er dumt, men om du har problemer sett deg ned å begynn å skriv ned alle de posetive tingene om det selv om du ikke finner noen i begynelsen bare tenk til slutt vil du ende opp med en del posetive ting som er 10 ganger sterkere enn det negative :biggrin: ekstra ettertanke 'marihøna' :innocent2: håper det hjelper deg litt :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Heisann Alle.

Opplevet flere ganger og komme til en plass eller inn i et hus eller møte mennesker som er utsatt for energier som man ikke forstår seg på...Mennesker som er utsatt for en energi som setter en i tåke. Dette kan være skapt av en selv, men hvor utgangspunktet for tilstanden er skapt av en tredje person eller gruppe. En eller annen ting kan trigge en energi.
Som jeg kaller meg - Healer - så har jeg healet mennesker og gandet har sluppet tak. Flere ganger, særlig før, virket det som om jeg fikk det på meg selv...  Kunne gå og føle meg tåkete, totalt utenfor, utenfor meg selv, satt ut av balanse etc...
Heldigvis for jeg si, så er jeg ikke redd for dette, heller ikke erfaringer med at jeg selv har tatt på meg saker og ting. Kan nesten si det slik at jeg ofrer meg selv, selv om det er litt vel hardt sagt...

En gang for mange år siden opplevet jeg og se huden min bli gråaktig - samtidig som jeg følte at en kraft var over meg - jeg gikk og følte ikke at det var meg som beveget meg - da var jeg litt nervøs for å si det mildt - og hvorfor jeg fikk oppleve det ser jeg i dag.. Det var en del av treningen min..

Har også opplevet mange fine healinger. Både av meg selv og andre. Mørk magi skal man vel ha respekt for, men selv i mørket finnes det lys. 

Tusen takk.

Hilsen fra meg.  I nordre del av riket.
GjenopprettetMedlem
ganding i seg selv er forskjellig med forskellige virkninger,virkningen avhenger av en som fikk gand.
ganding kan ligge i man eller like ved man,ligge pa lur i flerre ar om ikke lengre. Den venter pa at mennesket den fikk adressen til skal apne dorer for den,da kan den komme inn eller aktivere den energi som trenges for den type gand. Hva larer den oss?,Jo nemlig a vare ren og det vil si snill og grei. noen ganger nok a bli sint for a gi liv til ganden.
Tuvinian sjamaner slass med svart magi hver eneste dag,det har jeg sett selv. derfor de bruker veldi mye "eeren" eller ande dokker. en annen grun til at de bruker eeren er de farer i de astrale projeksjoner ofte, astral projeksjon er som kjennt romer enorme mengder negativt energi,og der sitter pa lur en gand,fordi astral projeksjon er mest narmest denfyseske det vil si oss mennesker.
hilsen dimi.
GjenopprettetMedlem
personlig er jeg veldig lei av for at folk gander hverandre i hytt og pynne,om de kan ikke gi seg snart.
det er uhyre slitssom og fjerne gand eller onde ander,noen ganger man sitter og griner over de som gander. en god jobb for sjamaner a sloss med gand egentlig selv om en ble slitten.
jeg har vart sammen med en tuvinian sjaman som har drivet vekk onde ander fra et hus.(onde ander pleier a hjemme seg i hjorner i huset.)han hold pa med trommen sin i flerre timer foran et hjorne i huset. Etter at alt var over sa han til meg med en veldig trist blikk,at han ville gjernne vart en vaktmester i stedet. Og han er en tvilling sjaman ,det vil si to sjamaner i et,en veldig sterk en.
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Og han er en tvilling sjaman ,det vil si to sjamaner i et,en veldig sterk en.

Hei dimi, jeg ble veldig nysgjerrig på det du skriver der.  Dette er første gangen jeg hører om tvillingsjaman. Kunne du forklare litt mer rundt det, hvis du vil.  Jeg skjønner jo at det er to sjamaner i en, men hvordan går det seg til?

hilsen fønix, som ble til tullsjura
GjenopprettetMedlem
tvilinger fodes,en av dem dor den andre blir en sjaman. ingen andre sjamaner har lyst til a utove kampen mot en som har personlig kraft i dobbell utgave. saregen pregen dems at de gjor kamlanier med dobbellt sa stor kraft og hastighet.  :shock:
GjenopprettetMedlem
Interessant, takk for svar.
GjenopprettetMedlem
onde ånder setter seg som oftest i et hjørne i huset??
-merker nå at jeg ikke skal skrive så mye eller fokusere så mye på onde ånder og den slagt , har vel en misjon "de" også..

Vi var noskå plaget av ånder tidligere. Og noen var ikke av den enkle sorten for å si det slikt...  Vi var nærmest bombardert av ånder og gjenferder...          Vel, dette skulle vel kanskje egentlig vært i en ny tråd??       
Ber en bønn for fred, frihet og kjærlighet.
takk