Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/19/503945.html

Brann tapte 0-6 mot Lyn
les mer under lenka over.

Gormii
Anonymous
...
Anonymous
Hehe... Det var väl att slösa bort kraften på onödigt, va?  :P

Men Nebula då...
flere menn løper rundt etter en ball, mens mange andre menn står rundt og hoier og roper

:badgrin:  :badgrin:  :badgrin:

Nej tacka vet jag hockey!
Anonymous
"Lie":

Nej tacka vet jag hockey!

Denne setningen gir ingen mening på norsk, men den er unektelig morsom.
Jeg regner med at setningen oversatt til norsk ville lyde:

"Nei, takke meg til hockey"

Det er mange slike underlige forskjeller mellom norsk og svensk.
psbot [Picsearch]
æ tror på det.....
men om han vet ka han holde på med, e en annen sak....
Anonymous
Denne setningen gir ingen mening på norsk, men den er unektelig morsom.

Og jeg har ju ingen anelse om hva Nei, takke meg til hockey betyr... just nå... men jeg skal sjekke

Ja! Sånn der blir det när jeg skriver på svensk - jag har ju sagt det!  ;)

"Nej, tacka vet jag hockey" kanskje kan sies;
Nei (jeg bryr meg ikke om fotball) jeg velger heller hockey (jag takkar gud for hockey   :biggrin: )
Anonymous
He-he morsomt ! :badgrin: gikk først inn på denne lenka men fort ut igjen da jeg skjønte de var fotball ! Men så kom det intervju på radioen med denne Mikkel Sara eller hva han nå het - i samme sekund jeg gikk ut! Wow nå har samisk trolldomskunst nådd fotballen i norge  :badgrin:  :badgrin:  :badgrin: MORSOMT!
GjenopprettetMedlem
"ædni":

æ tror på det.....
men om han vet ka han holde på med, e en annen sak....

Enig..
Anonymous
For meg syns det som om det er noe unödvendig at bruke kraften på...
Anonymous
Unødvendig, ja. Men fotball er jo blitt den nye religionen, ser det ut som. :(
GjenopprettetMedlem
"Lie":

For meg syns det som om det er noe unödvendig at bruke kraften på...

Det synes nå jeg også.
GjenopprettetMedlem
"shamilla":

He-he morsomt ! :badgrin: gikk først inn på denne lenka men fort ut igjen da jeg skjønte de var fotball ! Men så kom det intervju på radioen med denne Mikkel Sara eller hva han nå het - i samme sekund jeg gikk ut! Wow nå har samisk trolldomskunst nådd fotballen i norge  :badgrin:  :badgrin:  :badgrin: MORSOMT!

...ettersom jeg er Brann-patriot ser jeg selvsagt ikke humoren i det i dette tilfellet  :exclaim:  ...men jeg ser helt klart muligheter til å gjøre en innsats selv mot lagene som blir en trussel mot at seriegullet går til Bergen for første gang på 44 år :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Ikke helt grei den der dommern,
han sett jo seg selv til dommer i en "divisjon" som ikke har mye med sport og fotball å gjøre.
Sånt kan ha en tendens til å komme i retur...
GjenopprettetMedlem
Alt e lov i fotball! Slikt set berre ein ekstra spiss på galskapen.
Tenk berre på alle fotballsjamanane til  fks. peruvianske,brazilianske og afrikanske lag.
GjenopprettetMedlem
Jeg har egentlig ikke noe imot fotball, selv om det ikke akkurat er min hovedinteresse mildt sagt. Jeg ser jo det at den rituelle utblåsningen av energi mannfolk (og noen kvinnfolk) får i forbindelse med fotball kan være svært sunn. I fotball er det lov å skrike, hoie og å gi seg hen i følelsenes vold. Ikke verst!

Det jeg har å kritisere fotballentusiaster for er at det synes som om mange av dem blindt tror fotballritualene er det eneste verdige alternativet for akkurat det å gi seg hen, skrike og hoie.

Jeg leste en gang i avisen at en familie hadde anmeldt en fyr som gikk i skogen for å skrike og hyle, for ordensforstyrrelse  :o Det kunne visst skremme barna, mente de som anmeldte. Kanskje denne fyren burde bli fotballfan istedet for å bruke skogen til å få løst ut overskuddsenergi? Eller så burde folk flest skjønne at det å få ut energi er noe alle mennesker burde ha anledning til å gjøre innenfor arenaer der det ikke er til skade for noen. De barna hadde sikkert ikke hatt noe imot hoiingen i skogen om foreldrene deres hadde sagt: "Å det er bare en som bruker skogen til å få jordet energi." Da hadde de vel barna godtatt det og kanskje også selv fått tilgang til en arena der slikt burde være lov. Jeg går ut fra at anmelderne i dette tilfellet er fotballentusiaster  >:(

Jeg får konkludere med at hvis ikke engang skogen er et fritt sted for å løpe fri fra stress, mas og regelbundet adferd.. så får vi vel alle begynne å like fotball?

Heia Brann!
GjenopprettetMedlem
Fotball i dag tilsvarer fortidens gladiatorkampar.
Gud veit kva romarane hadde gjort vis dei ikkje gjekk på Colosseum og fekk ut litt bøll der...
Trur det er sunt,sjølv om eg berre ser VM for herrar..
GjenopprettetMedlem
Jeg har aldri hatt noen sans for fotball, men jeg har mindre sans for misbruk av krefter som er ment til det gode, og jeg har veldig lite sans for usportslig opptreden. Om denne mannen vet hva han gjør eller ikke, vet jeg ikke, men likevel har jeg i dag brukt de krefter jeg har til å beskytte Brann mot ondsinnet ganding. Jeg har for såvidt ingenting i mot at Brann taper, men det bør være fair play.

Og for at ingen skal bruke det mot andre fotballag, foreslår jeg at alle på sonen bidrar til å bruke sine krefter på å beskytte alle lag i Eliteserien mot ondsinnet ganding, på den måten blir det likt for alle.

PS! Om mine krefter er nok til å besytte vites ikke.
GjenopprettetMedlem
Jeg registrerer at Vålerenga tapte 1-3 hjemme for Viking i går....

Tror de må finne seg en ny hus-sjaman :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Visstnok gand på gang,denne gong for å hjelpe Norge mot Tyrkia !
Dette vil nok røyne meir på!  :innocent2:
http://www.abcnyheter.no/node/55618
GjenopprettetMedlem
Ja.. jeg leste den gandinga for norge..  Og bør man bruke ganding og sjamankunster i sport og annet for å vinne.. det er jo et spill der den ene vinner å andre taper..

Og som jeg så lenger fram i lenken,  Kan ikke ganding slå tilbake, Og egentlig er farlig og leke seg med...
Jeg er ikke for det her..

Har også en sann historie :

Jeg hørte en historie om gand fra gården til besteforeldra til forloveden min. Der var så utrolig mye hoggorm, nesten ikke mulig og oppholde seg der, å det er jo vanskelig når man driver gårdsbruk. Dette er for 50 år siden. De fikk tak i en sjaman som laget en gand, sjaman brukte en stor stein som fundament for ganden slik jeg forsto, og hoggormen ble borte etterpå.. Etterpå sa sjamanen at om noen skader/flytter denne steinen(det var en stoor stein) så ville det føre ulykke over plassen.. På 90-tallet så ble det laget ny vei der, og veivesenet sprengte vekk steinen, en eldre kar advarte, men ble ikke hørt. 1 mann omkom umidelbart i sprengningen og 1 ble skadet. Og en av de fastboende ble syk og døde etterhvert.. Dette er en sann historie som besteforeldra til dama fortalte ho, som ho fortalte meg igjen..

Så man skal vel ikke leke med gand egentlig.. og det er vel litt lek den "sjaman"dommeren driv med. Vet ikke, hva vet vel lille jeg :-)
GjenopprettetMedlem
"Hans og Monica":

Ja.. jeg leste den gandinga for norge..  Og bør man bruke ganding og sjamankunster i sport og annet for å vinne..

Mer her:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... topic,7160