Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Dette er historien om ei jente på ni år fra Tuva i Sibir.
Før hun ble født, hadde hennes far (jeg kaller ham Ivan) et forhold til en kvinne. Denne kvinnen ble gravid, men siden hun ikke var sikker på om det var Ivan eller en annen som var faren, tok hun abort. Hun gravde ned det lille fosteret og etterpå forbannet hun Ivan.
Senere traff Ivan en annen kvinne. De fikk først ett barn, så et til. En jente. Denne jenta ble født frisk og normal, men ved fire måneders alderen skjer det noe, og den lille friske jenta er slett ikke normal lenger. Hun slutter å utvikle seg, hun utvikler ikke noe språk og er generelt tilbakestående. Hun forblir på mange måter fire måneder.
Ivan treffer igjen en gammel barndomsvenn, Dimi, og begynner å fortelle sin, og jentas, historie i håp om å få hjelp.
Han forteller bl.a. om den tidligere kjæresten og om hennes forbannelse av ham. Han forteller også at jentas mor har blitt fortalt av en synsk dame at en kvinne som bor langt unna kan hjelpe datteren (Dimi tror denne kvinnen er undertegnede).
Dimi har også prøvd å hjelpe den lille jenta, og har fått beskjed om at hvis hun blir frisk, dør hun. Hun har tatt på seg forbannelsen til faren, det er derfor hun er syk. Han sier at dødsengelen vokter over henne og at man kanskje må forhandle med den for at hun skal bli fri.
Jeg har gjort et par trommereiser for henne. På den første traff jeg en veldig ensom og veldig redd liten jente. Jeg tok henne med på reisa og hentet bl.a. en stor sjelebit. Etter dette begynte hun å kose med folk, altså søke fysisk nærhet.
På den andre reisa traff jeg selv dødsengelen...og trodde jeg fikk til en deal med den...jeg er ikke sikker. Men etter den sluttet hun å lage de vanlige skrikelydene sine og begynte å lage noen slags brummelyder, som om hun forsøker å synge strupesang.
Åkke som. Denne jenta trenger hjelp. Så for de som føler seg kallet er det fint hvis dere kan være med å hjelpe.
Dessuten er det spørsmålet om hennes tilstand er et resultat av gand, eller om det kan ha sin årsak i noe annet. Dette er litt uklart for meg. Jeg føler det er ett eller annet jeg ikke får tak på. Derfor foreslo Dimi at jeg skulle skrive om henne her på sonen.
Anonymous
Hei Inger Lise,
Jeg blir med.
Vil du at jeg skal poste det som kommer opp her eller foretrekker du email?
Gro
GjenopprettetMedlem
Flott Gro
Ta det på epost, så kan man skrive mer generelt her inne om saken.
GjenopprettetMedlem
hei inger lise
hva med den jenta som ble nedgravd?
trenger ikke hun også å slippes fri?
dette kan jeg ta på meg
jeg elsker slike anarkistbarn. jeg syns at de burde ha krav på å få leve opp.
men ikke alle får det. Så jeg kan ta på meg å sørge over den stakkars sjelen som ble gravet ned i jorden på grunn av at hun hadde en kald far. Jeg kan forstå at hun hjemsøker søsknene sine. Det hadde jeg og gjort. Men hun burde kanskje trommes løs, slik at hun kan gå videre. Vekk fra dette skinnhellige bigotte konforme konservative krigerske og kalde stedet som er jorden vår. Egentlig er hun heldig, som slipper å være her.
hun andre som synger strupesang kan du ta deg av selv
jeg tror sikkert at du klarer det
Mvh Br
GjenopprettetMedlem
Hei Brukernavn.
Joda, har nok tenkt på det også, men ikke gjort noe enda. Flott at du tar oppgaven

GjenopprettetMedlem
Ja, jeg føler meg kallet, så jeg er med.
GjenopprettetMedlem
Jeg vil bare si at jeg oppfordrer alle som har mulighet til å hjelpe til her. Det er sterke krefter som må bekjempes.
Bruk de healingevnene dere har og del den kjærligheten dere har, så er det nok mulig å bekjempe disse kreftene.
GjenopprettetMedlem
Hei Inger Lise
Jeg føler meg kallet, er med. Sender deg mail på hva som kommer opp.
RITA

GjenopprettetMedlem
Hei Dere!
Bare et lite obs! fra meg..
Om man er på tankeparti med dette gandet (om det er eksisterende eller ikke) og aksepterer det som en sannhet,
da FORSTERKER man det og gjør det til en sannhet..
Så husk å skyve det bort og ikke aksepter det!
Om noen skulle føle for å gå nærmere innpå kan det være greit å vite at den lyse siden, the sacred, altid er den sterkeste, ha ingen kompromiss med det mørke og bruk elementene for å vaske/blåse/tørke/brenne
(vann/luft/jord/ild)
bort det evt. dårlige som kunne henge ved.
GjenopprettetMedlem
Takk til dere som har sendt healing og gode tanker til denne jenta og hennes familie.
Nå reiser jeg til Sibir, og jeg skal besøke henne mens jeg er der borte.
Takk Biernna, for at du minner oss på en viktig ting her.