Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg bruker ikke navn her, rett og slett fordi denne historien er sann, og hva som egentlig har skjedd, eller hvordan- det hvet ikke jeg.

For mange år siden var det en kar fra finnmarken som hadde kjøpt seg en båt. Han var stolt over denne båten, og den gav grunnlag for familiens eksistens..
Som så ofte før så var enkelte vintre harde å komme gjennom, og havet var svart.
Ingen fisk ingen penger..
Og da kunne heller ikke banken få sitt..

Båten ble solgt på tvangsauksjon..
Den som kjøpte båten var fornøyd, han fikk en flott båt til billig penge, og skrøt veldig av det.
Etter noen månder ble han syk, alvorlig hjertesyk.
Etter legens råd solgte han båten- han kunne aldri komme seg ut i den igjen- og det var da min far kjøpte den.

Etter å hatt båten ett og ethalvt år ble min far syk, han kunne ikke ha den mer, alvorlig kreftsyk som han ble.

Han hadde hele tiden hatt kontakt med han som han kjøpte båten av.
Han var blitt så bra at han ville kjøpe båten tilbake, noe han så gjorde.
Han hadde båten ett halvt år så forsvant han på sjøen, og er aldri blitt funnet siden.

Båten ble solgt igjen, og det var en annen mann som fikk nyte "godt" av en billig båt.
Han hadde den nøyaktig ett år før han ble funnet død i båten.

Båten ble ikke solgt flere ganger, den lå ved kai, og begynte plutselig å brenne, uten at noen skjønte hvorfor..

Hele tiden fikk jeg høre om denne første mannens fortvilelse, og store sorg over båten.
Det sies også at han gannet den før den ble solgt..
Om jeg noen ganger får svar hvet jeg ikke, og det er heller ikke viktig lengre.
Jeg håper at alle de innvolverte har fått fred.
GjenopprettetMedlem
En historien som vekker oppmerksomhet.

Her ser jo man dumheten av å ikke tro ,at ganing eller ondeånder eksisterer.
Jeg vil tro ,at båts ånden har  blitt programert til et eller annet .
Etter å ha fandet en del,så gikk den til selvdestruksjon.
GjenopprettetMedlem
godt var det at den tok fyr av seg selv.
tankens kraft  er  nemlig stor

jeg tenker at gamle gjenstander eller hus er åndelig aktive
men det er personen som eier den i dag og dennes temperamang
som er selve utløser mekanismen for gammel spykisk energi
om den går i feil retning.
et stort åndelig ansvar hviler over den handling å overta et gammelt klenodium.

poltergeist fenomenet til dømes,der unge nervøsne mennesker kan sette i gang
gammle energier som begynner å få liv igjen,gjennom dissan.

så lenge en bevarer sinnsroen vil en ikke tiltrekke seg sinte spøkleser
har en først tiltrukket seg sinte spøklerser,må en isolere seg selv en perioden,et godt trikc
når disse energiene ikke får gjøre skade,går de i opplønsing*
de er blinde i utganspunktet og trenger sinte øyne å se med.

(*så når en mediterer å sjamaniserer balanseres energiene og marsjerer ut i universet som lydige soldater i hæren,og der slutter også marsjen)

kos å klem hilsen Sven å Lotta

GjenopprettetMedlem
Jeg vil tro ,at det er en viss forskjell på en poltergeis og en ondånd.
Har ikke hørt ,at en poltergeist har forårsaket sykdommer.
GjenopprettetMedlem
Litt av ein historie.Men ting kan balle på seg.
At ein båt kan ta fyr slik utan vidare,er gale nok,men kva når folk tek fyr spontant?
Kan årsaka ligge i noko av det same?  :idea:
Rart er det i allfall...
http://en.wikipedia.org/wiki/Spontaneous_human_combustion

http://theshadowlands.net/spon.htm
GjenopprettetMedlem
poltergeist er et tysk ord på en ånd som forårsaker stor uro med både personer og gjenstander.
den kan oppfattes som vond av de som plages av sånne.

Filmen Poltergeist er basert på en sann historie, men godt farget av Steven Spielbergs kunst.

S :wub:L
GjenopprettetMedlem
Uhm, ikke for å være kjip white flame, men den historien har jeg faktisk hørt før... Nord-norsk eventyr om jeg ikke tar feil, mulig med noen variasjoner jeg ikke kjenner.

For all del, at slike ting kan skje er mulig, og at det kan ha sammenheng med negativ energi e.l. knyttet til båten, er like mulig i mine øyne. Jeg har heller ikke lyst å si at du lyver, for det er jeg aldeles ikke sikker på. Men denne har jeg altså hørt før. :sad2:
Anonymous
Vel, det er vel mulig at flere kan høre samme historie!!!?
Men at det er mulig,...ja det er jeg sikker på.
Finnes nok mange slike "tilfeldigheter" rundt omkring.
GjenopprettetMedlem
Ja, men hun sier båten ble overdradd til hennes far. Det jeg har hørt var ikke en vandrehistorie eller en gjenfortelling av faktiske hendelser, men et eventyr. Jeg husker det såpass godt fordi jeg både ble fortalt det som liten, og fant det igjen senere i en samling av nord-norske eventyr. Fordi jeg så sjelden har hatt anledning til å besøke slekta der nord traff det en streng når jeg kjente eventyret igjen.

Formulerte meg uklart i sted, så vil gjerne rette opp: Det jeg mente å si, white flame, er at det kan hende en del av disse hendelsene relatert til båten før den kom i din fars eie faktisk ikke har skjedd. Det var ment mer som en trøst enn en anklage. Selv om vi alle erfarer paranormale hendelser, er det ikke sikkert alle hendelser som lukter av mystikk faktisk er paranormale  ;)

Håper faren din fikk helsa tilbake!
GjenopprettetMedlem
En sann historie viser seg å være usant?  :moreevil:
GjenopprettetMedlem
Historien er sann, navn etc er fremdeles å finne, fordi det ikke er så vanvittig lenge siden.
Faren min døde som de andre.
Jeg bruker ikke navnene her fordi den er sann..
Men jeg har også hørt endel lignende eventyr.. Det være med båter, biler og hus, men etter min opplevelse, lurer jeg ofte på om de er eventyr?