Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Varje gång, som jag är hos min svigerinne (en syster till min mann), får jag kontakt med deras döda mor. Hon har kommit med inlägg i diskussioner, som hon vill att jag ska formidle… men till en början – for en antal år sedan - ignorerade jag det hela. Jag hade vanskligt att tro, att
jag skulle agera "medium". Jag såg henne, jag hörde henne, men höll tyst.
Så uppstod ett problem, som 2 av hennes döttrar brottades med. Tillsammans. Med varandra. Och då var jag bara tvungen att formidle. Det kändes lite särt och ovant, att lyfta bladet från munnen och tala/aktivera mig, men jag tror att det just då, var till god hjälp for dem bägge.
Så en dag, när jag kör bil hem från mitt jobb, susar det i mitt huvud och hon tonar in. Jag får en sån enorm kärlekskänsla i kroppen och hon och flera andra döda släktingar kommunicerar lite med mig, trots att jag säger att det är inte ett bra tillfälle, när man kör bil.
Hon berättade också att en av mina hjälpare är en nordmann. En död släkting… han snacka också med meg Och även om jag vet att min mormors far, var från Norge, har jag inte tänkt så mycket på det. Jag fick också ett namn, men jag forstår inte riktigt… kanske det klarnar så småningom
Hon vill att jag ska aktivera det mediala...
Men bäst av allt var att känna kärleken, från person som jag aldrig träffat, men som jag hört mycket gott om:
Min svigermor. Hon finns med mig då och då och ger mig stöd i min tillvaro.
Härligt! :wub:
Man är aldrig ensam :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
<t>Spennende å høre om dine mediale evner.
Du sier hun vil du skal aktivere disse,kan det være det samme som at du aksepterer disse?
For dine evner virker aktiverte nok,du er en som vet og kan skape balanse med din viten.
Eg fekk beskjed frå både Farfar og Morfar når dei var kommet vel over på den andre sia
at dei fortsatt var der,og ville eg skulle vete at dei kan steppe inn om det trengs.
Eg hugsar for mange år sian jobba eg litt i kommunen,og fekk ein gong "gleda" over å få være med på lage til grava der ein lokal mannlig kjendis skulle liggje. det var en trist dag med døden på menyen for meg
Då eg kom heim og var på do,høyrte eg tydeleg denne mannen snakke til meg
akkurat som slik eg hugsar han,han sa: Eg er slett ikkje døe!,Eg er her ennå!
Det var ei slags opprømthet over stemmen hans,for han hadde snappet opp min sorg over døden
og ville ha det avklart at han ikkje hadde forsvunne.
Det same skjedde når ein annan lokal mannleg kjendis var lagt i jorda.
Ein eg såg meir en ofte.Eg høyrte også han på do,og han var også opprømt over fortsatt å være til
og denne beskjeden kom også då eg var i eit trist stemnings leie.
Han var ikkje trist lenger,og ville ikkje sjå eller kjenna sorg sjå meg,over han.</t>
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Du sier hun vil du skal aktivere disse,kan det være det samme som at du aksepterer disse?
Ja du... så kanske det är... Att det ÄR aktiverat, men något i mig håller emot.
Många talar om Jante-lagen och hur den har påverkat dem, att förminska sig själva. Jag har inte känt igen mig där och jag nog tagit plats och trott på mig själv... men kanske jag lever med lite Jante inom det andliga området. :eusa_doh:
...Inte ska väl jag...
Överhuvudtaget tycker jag det är vanskligt att veta, vad man ska göra med sina förmågor, för inte vill jag gå ut och börja jobba medialt. Men man kan ju faktiskt använda dem i vardagen, precis som Biernna skrev om i en annan tråd.
Jag kan fungera som "klan-völva" hehe
han hadde snappet om min sorg over døden og ville ha det avklart at han ikkje hadde forsvunne.
Ja det var ju bra, att du fick veta det! :biggrin:
Tack
GjenopprettetMedlem
<t>Eg har foreldre som ikkje vil høyre snakk om ånder,far min skræmde meg med at ein kunne få å vete for mykje og bli gal,men dette har bare vore med å trigge min fasinasjon for den usynlige virkeligheten.
Alt det far min skræmde meg med,har eg søkt opp for å lære mer av
for eg vill ikkje enda opp akkurat som han.
For ikkje så lenge sian trudde han at han såg ein lysande ufo rett ovenfor der eg bur
og fortalte det til meg.
Då fortalte eg han på same viset som han gjorde når eg var ung å nysgjerrig
at dette var ikkje noko me skulle eller kunne snakke om
at me kunne bli galne om me så gjorde.
den tenker eg satt.
Det var som å få satt flisa inn i trebiten igjen
etter det leie verk</t>
GjenopprettetMedlem
Ja... det var nog på samma sätt, i min barndom... Jag hade "livlig fantasi", jag.
Men min mamma har helt ändrat synsätt och är nu väldigt intresserad av vad jag sysslar med och mina erfarenheter. Hon vill också gärna ha healing och har vaknat och känt den, när jag sänt healing till henne om natten. Hon har också följt med på seans. Det känns bra... att HON får uppleva den här dimensionen av livet. Det ger ett rikare liv och en känsla för det oändliga. Min pappa är fortfarande skeptisk, men... inte lika mycket som förr i tiden.
GjenopprettetMedlem
<t>Skeptiske foreldre
kaller deg for djevelens bolig og sier du er syk og gal
sender deg til psykiater
tar deg med til kirken fordi du er besatt av demoner
men vil ikke gi slipp på deg
de kommer på besøk
ser på deg med nervøse blikk
og din mor sier hun er glad i deg
forvirrende
enda mer forvirrende
blir det når din far kommer ut av skapet som synsk og tankeleser
og din mor
kommer ut av skapet som medisinsk intuitiv healer
for i neste øyeblikk å fornekte alt
tilbake til det gamle
hva vil de?</t>
GjenopprettetMedlem
"Livlig fantasi" det høres kjent ut ja... legg til "forbanna tøv" også, så blir lista komplett