Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har drevet litt med dette i det siste. Prøvd å endre på instillingen min, og sluttet med å drømme om ting. Isteden har jeg sendt ut oppriktige ønsker om det jeg mener jeg behøver, og forestilt meg følelsen av at jeg alt har mottatt ønskene mine. Jeg har vært fæl til å bare ønske-ønske-ønske og drømme om det jeg vil ha, jeg har aldri tatt tak i bildene jeg sender ut og faktisk visualisert at jeg alt har det.

Det har jeg gjort nå... Det er virkelig helt utrolig. Jeg blir så ydmyk av svarene jeg får tilbake at jeg har mest lyst å bare gråte over hvor fantastisk universet egentlig er. Taknemlighetsfølelsen og gleden følger meg hele dagen, jeg har virkelig fått svar på spørsmålene mine, og det er forhåpentligvis til flere enn meg sitt eget beste. Det er allikevel et stykke igjen... jeg må nemlig opp og ut som takk for den kunnskapen jeg får. Jeg er fæl til å utsette alt mulig til en "annen dag", men nå har jeg fått en psykisk fot i ræven som er så ubehagelig at jeg kan ikke sette meg ned og "late meg" uansett hvor mye jeg vil. Her kreves det handling som takk for hjelpen.

Egentlig har jeg ikke stort jeg vil med dette innlegget. Jeg vil bare si til dem som kanskje er litt sånn som meg at det funker! Man får alt man behøver om man bare tør stole på kreftene som er større enn en selv. Det er skikkelig stilig, og jeg føler meg virkelig på størrelse med en mygg for tiden. Men akk så lykkelig. 
:wub:
GjenopprettetMedlem
Inspirerende lesning, Vind!  :biggrin:
Dette er  et godt bevis på at ”Loven om Attraksjon” virker!
Jeg holder for tiden på med å lese boka ” Du får alltid det du ber om”….
Hvor det står…
- ”Grunnen til at du ikke allerede har fått det du ønsker deg, er at du holder deg fast i et
svingningsmønster som ikke stemmer overens med svingningene i i ønsket ditt”.

Kort resume’ om budskapet;
”Hvis du virkelig ønsker noe, føl det, se det, vær det, og kjenn den gleden
og oppfør deg som om du allerede har fått det inn i livet ditt! Da stiller du deg inn på de rette svingninger .
Og det er jo akkurat det du har gjort!  :eusa_clap:

Det er en kjempebok, som jeg vil anbefale på det varmeste....Men det holder nok ikke med å bare lese den...  :razz:
Du har nok kommet lengre enn meg....
Jeg trenger også en spark der bak..... og slutte med å utsette ting!
Hvem eller hva ga deg sparket...?  Noen her som vil sparke meg litt...?  :w00t:  :o  :icon_rolleyes:
GjenopprettetMedlem
Inspirerende ,vind !

:innocent2:
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Hvem eller hva ga deg sparket...?  Noen her som vil sparke meg litt...?  :w00t:  :o  :icon_rolleyes:

Jeg kan godt sparke deg litt Sjevenn  :innocent2:
Men jeg tror ærlig talt ikke det hjelper, dessverre.

Jeg vet ikke helt hva eller hvem som plasserte vernetåen opp i rattata, men jeg har mine tanker. Hva som fikk meg til å "se lyset" er ikke sikkert det samme som får deg til å få øynene opp, kanskje snarere tvert i mot. Mitt svar var at jeg sluttet å skylde på alle andre. Ikke at jeg vandrer rundt å plasserer skyld, men... hmm.. Okei, jeg skal forklare, men dette henger vel strengt tatt ikke sammen med det første innlegget mitt.

I november snakket jeg med en svensk dame, klarsynt. Hun sa en masse med ting som jeg ikke vil legge ut her, men én av tingene hun sa var ang kraftdyr. Hun spurte om jeg kjente dyret mitt, og jeg svarte at jada det gjorde jeg. Hun flirte litt og sa at det jeg mente var mitt dyr, det var nok på en måte kanskje litt feil. Jeg ble snurt og mente at hun ikke var klarsynt allikevel. Selvsagt hadde jeg rett i min påstand. Jeg hadde jo jobbet mye med dette dyret og jeg visste bedre enn henne, det var tross alt mitt dyr. Hun sa at jeg fint kunne ha flere, men "sjefsdyret" mitt var ihvertfall et annet enn hva jeg mente. Hun sa ikke hva det var, men ba meg studere medisinhjulet. Angivelig ville jeg forstå det med én gang da. Jada... me-di-sin-hjul. Jeg hadde hørt om det, men jeg ante ikke opp eller ned. Min søken på internett etter info brakte meg bl.a inn hit, men jeg ble ikke noe klokere på dette medisinhjulet gitt.

I løpet av vinteren drømte jeg masse om ett av dyrene som jeg nå vet finnes på medisinhjulet. Jeg skjønte ikke dette, fordi det dyret jeg pleier å drømme om (skumle drømmer sådan) er på medisinhjulet, men det var ikke det jeg drømte om nå. Jeg leitet og leitet, men jeg letet etter svaret på alle livets spørsmål på én gang, og var furten fordi det ikke kom en lysstråle fra himmelen med svar på alle mine spørsmål. Selv om jeg kan jobbe hardt, så vil jeg vite svaret på ting jeg lurer på med én gang og helst i går. "Noen" er blitt bedt om å jobbe med innstillingen sin gitt...

Ihvertfall, så dukket dette dyret opp igjen under trommereisen jeg snakket om i et annet innlegg (og slettet, hehe) på alternativmessen nå i mars. Jeg var mer forvirret en noensinne og regelrett forlangte at jeg fikk en lærer som kunne svare på alle disse spørsmålene mine. I det minste en som kunne sende meg i riktig retning. Jeg var skikkelig lost og var redd for at jeg skulle miste fotfestet hvert øyeblikk. Men så....

Jeg resignerte. Jeg la rett og slett inn årene og sluttet med skattejakten. Jeg hadde ikke lyst mer. Det var vanskelig, jeg fikk ingen lærer (jeg har ønsket meg det siden jeg var 12 eller noe sånt) og jeg forsto rett og slett ingenting av noe som helst. Da begynte det plutselig å skje ting. "Tilfeldigvis" ble jeg bedt med for å treffe mennesker jeg egentlig ikke hadde noe lyst å være med, men sa ja fordi jeg hadde bestemt meg for å slippe taket. "Plutselig" ringer flere av kundene mine for å spørre meg til råds om ånder og gud vet. Altså, en vanlig A4 person som ikke har begrep (trodde jeg) om at jeg i det hele tatt har interesser innen "alternative ting", ringer en annen A4 person for å få hjelp til ting. Jeg sto som et stort spørsmålstegn...

Jeg ba igjen om å få en lærer, men denne gangen ønsket jeg meg det ikke. Jeg inbilte meg selv at vedkommende alt var i livet mitt og hvor uendelig glad jeg var for det. Samme dagen leter jeg igjen etter medisinhjulet. Jeg fant en side der retningene er klikkbare linker. Jeg visste ikke om dyret jeg drømte om og så på trommereisen var på medisinhjulet, og jeg visste heller ikke i hvilken retning. Jeg klikket på den retningen dyret hadde vist seg fra hver gang - og der var det!!! Vedkommendet som eier den nettsiden har rett og slett ikke begrep om hva hans/hennes ord gjorde. Det var rett og slett svar på samtlige spørsmål jeg hadde gnurt på siden før jul. Jeg kan bare ikke beskrive den følelsen. Det er helt fantastisk å ikke bare få svar, men samtidig oppdage at det faktisk ikke er drømmer og tankespinn, men reelle ting jeg driver og ser for meg.

Ihvertfall så bare fortsatte det. Jeg landet og var bare glad, glad, glad. Og ikke minst taknemmelig. Jeg vet at læreren min er på vei, jeg tror på hva "sjefshjelperen" min sier (selv om han er teit og har dårlig humor) - og jeg øver meg så godt jeg kan på å tro på at det ikke har klikket totalt for meg. Den siste der er ikke så enkel gitt... Men uansett, det jeg skulle si. Jeg leser en bok, om Peru. "Plutselig" oppdager jeg at jeg faktisk har mulighet til å bli med på kurs med prester (tror jeg, jeg er ikke helt inne i terminologien) fra presis den byen handlingen i boken er fra. De menneskene jeg egentlig ikke hadde lyst å møte viser seg å være en gruppe "naturbarn" som jeg virkelig har lyst å møte. Kurset jeg nevnte har jeg ikke råd til å dra på - "plutselig" samme dag får jeg tilbud om å jobbe ekstra i et firma jeg har jobbet i tidligere. Voila` - så hadde jeg penger til det allikevel. Etterhvert som jeg bare tør å følge magefølelsen og ikke analysere alt ihjel, så åpner veien seg lett som bare det. Men jeg skal ærlig inrømme det, det føltes som å stå på et stupebrett med bind for øynene uten å vite om det var vann eller ikke i bassenget. For meg er det skummelt å skulle stole mer enn 99% på andre. Når jeg da skal stole 100% på noe jeg ikke en gang kan se, og som jeg ikke er sikker på om jeg produserer oppe i mitt eget hode... Dét er lettere sagt enn gjort gitt.

Jeg vet ikke om jeg svarte deg på det du spurte om Sjelevenn. Jeg håper det. Hvis ikke så har jeg nå skrevet en veldig lang personlig utlevering nok en gang  :P
Anonymous
fortsett det gode arbeidet klem bast  8)
GjenopprettetMedlem
Takk for flott innlegg, Vind, og takk for at du deler  :eusa_pray:

Hovedtrekkene i din historie kjenner jeg godt igjen. Den er ikke så personlig som du tror, for det er nok mange som har opplevd lignenede.

Om det er loven om tiltrekning eller åndene som hjelper en når en er på rett vei...uansett så får vi det vi trenger. Og som din historie viser, det vi trenger er ikke alltid det samme som vi går og ønsker oss.
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":

Takk for flott innlegg, Vind, og takk for at du deler  :eusa_pray:
Om det er loven om tiltrekning eller åndene som hjelper en når en er på rett vei...uansett så får vi det vi trenger. Og som din historie viser, det vi trenger er ikke alltid det samme som vi går og ønsker oss.

Gleder meg på dine vegne, Vind.  :respect:
GjenopprettetMedlem
Og som din historie viser, det vi trenger er ikke alltid det samme som vi går og ønsker oss.

Nei, det kan vi vel alle være enige i. Men det er utrolig hvor bestemt man (les: jeg) blir på at "jo, det er dette jeg trenger - nå!". Øvelse gjør mester osv.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger  :icon_biggrin:
Anonymous
...
Anonymous
Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden för???  :w00t:

Antagelig for at jeg trenger å se den idag  :lol:

Takk Vind!  :eusa_dance:
Anonymous
For de som ønsker lesestoff til temaet kan jeg henvise til Esther Hicks: Du får alltid det du ber om, 2006.
Finnes i nettbutikken tanum.no under "alternativ". Har nettopp funnet det, kan ikke uttale meg om henne ellers.

Hicks er også omtalt på wikipedia.
Hun var med i den opprinnelige versjonen av filmen "The Secret" om "the law of attraction" (jamfør den berømte tråden "Dette må dere se" under Tips og info...)