Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
My brother uses antabus against his alcoholism.
GjenopprettetMedlem
It seems I have alot of friends with this problem. Another friend of mine went in to the hospital for depoisening and he was given antabus and sleeping pills to heal from his addiction.

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Hvis man ser på ordet Akoholisme, og deler det i to, får man Alko-holisme. Holisme går på helhet. Og kanskje er ikke antabus og avvenning nok for en alkoholiker. Kansje trenger de en mer helhetlig behandling. Det kan være slike ting som healing, sjelehenting, samtaleterapi, praktisk hjelp til å leve et vanlig liv og mye mer.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Alcoholism er en grusomt udyr !

Selv om meg klarte ikke å heale den.
psbot [Picsearch]
Da min sønn på 21 år innrømmet et for høy inntak av alkohol, ringte han til en klinikk i nærområdet sitt.
Det eneste han fikk derfra var beskjed om å dra til legen for å få antabus.
Heldigvis for oss alle, godtok han ikke det, å begynte å søke etter andre terapeuter.
Nu får han hjelp i Trønderlag. Samtale terapi e det eneste som hjelper, mener æ.
Man skal tross alt snu et tankemønster som har gått over år.
GjenopprettetMedlem
My friend is getting a lot of soul healing at the moment, however as we all know the only way out of this illness is to stop drinking alcohol.

Peace and love.
psbot [Picsearch]
selvfølgelig må man slutte å drikke
Det e vel det som e problemet for alkoholikere.
GjenopprettetMedlem
I mean one have to stop drinking forever. Not ever touch a drop. This is the problems with many alcoholics that they believe they can handle drinking in moderation. This I believe is like lying to oneself. An alcoholic should never ever touch a drop of alcohol (period).

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":

It seems I have alot of friends with this problem. Another friend of mine went in to the hospital for depoisening and he was given antabus and sleeping pills to heal from his addiction.

Peace and love.

Unnskyld meg, men er du seriøs??? Mener du at man kan helbrede avhengighet med antabus og sovepiller?!?

Når jeg skulle slutte med heroin fikk jeg av min lege og psykiater beskjed om at det ville være veldig lurt å sy inn noe lignende antabus i kroppen for å hindre meg fra å ta min "medisin". har snakka med andre som har gjort det, og noen ble så desperate at de skar den ut av sin egen kropp for å ta den "medisinen" de helst foretrakk. Nei fy faen! Det er ikke lett å stoppe et godstog med beina.

Når en er inne i avhengigheten skal det litt mer en en pille til for å bli helbreda. Jeg fikk subutex i ett års tid, men det hjalp ikke noen ting. Jeg mener det må, som Heididi sier, en total forandring av personligheten til. Jeg kom i behandling og for meg fungerte det. Jeg kjempa meg gjennom den første tiden. Fikk ikke mye hjelp av terapeutene der egentlig. Jeg hadde bare rett og slett fått nok. I den siste tiden har jeg brukt en del plantehjelpere og der snakker vi, for meg ihvertfall, om healing på virkelig dypt nivå. Vil ikke starte noen diskusjon om disse hjelperne, men for meg har de hjulpet utrolig mye med å bearbeide de årene som jeg levde i de dypeste avgrunner.
GjenopprettetMedlem
I believe it depends on the individual, some people are not open minded enough to believe in soul healing. My brother is such a man. The only thing that can keep him away from alcohol is by using antabus. He does not listen to healers.

This is his way of staying away from this drug.

Each soul is different and chooses their way away from this drug.

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
"Sangens Mann":

Når jeg skulle slutte med heroin fikk jeg av min lege og psykiater beskjed om at det ville være veldig lurt å sy inn noe lignende antabus i kroppen for å hindre meg fra å ta min "medisin". har snakka med andre som har gjort det, og noen ble så desperate at de skar den ut av sin egen kropp for å ta den "medisinen" de helst foretrakk. Nei fy faen! Det er ikke lett å stoppe et godstog med beina.

Enig. Jeg vet for eksempel at jeg ikke kan slutte å røyke med nicotinell. Glem det. Det er røyken jeg vil ha.
Det er alltid en årsak til avhengigheten. Får man healet årsaken, er man også kvitt avhengigheten. Tror også
at samtaleterapi og andre ting kan hjelpe. Men det å putte andre erstatninger inn i kroppen, gjør ingenting med
avhengigheten.
Det er generelt mye avhengighet i samfunnet som sikkert er en erstatning for en mangel på noe annet. Kanskje mangel på
en indre trygghet, tillitt eller selvverdi. Kanksje også en følelse av meningsløshet som kommer av at det ikke har vært
nok rom for å finne seg selv.
GjenopprettetMedlem
I agree, but some people are not willing to be healed because they dont believe in it. I know my brother very well and he is such a man that dont want to be healed.

Do you want to force these people to come to you so that you can heal them?

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":

Peace and love.

Da synes jeg det blir feil å bruke ordet healing her. For meg så virker det som de hjelper han til å være avholden. For meg er det to vidt forskjellige ting.
GjenopprettetMedlem
I believe it depends on the situation and the person you are talking to. Im just happy that my brother are able to stay away from drinking alcohol even if he has to use antabus. He, my brother, will tell you that antabus has healed him from drinking alcohol.

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
I know many alcoholics who does not believe in healing.
GjenopprettetMedlem
"Vakker Forvandling":

I agree, but some people are not willing to be healed because they dont believe in it. I know my brother very well and he is such a man that dont want to be healed.

Do you want to force these people to come to you so that you can heal them?

Peace and love.

Nei, jeg snakker heller aldri om healing til folk som ikke er intresserte. Jeg gir bare healing til folk som ønsker det.
Det å gi healing til folk som ikke ønsker det, ser jeg på som sløsing og misbruk av energi. Det er å tråkke over andres
personlige grenser og deres rett til å bestemme over seg selv. Det blir egentlig er form for ganding.

Medisinen han bruker kan tross alt være bedre enn å være alkoholiker, men det er ikke det samme som helbredelse.
GjenopprettetMedlem
I suggest you speak to all the people who use antabus as medicin against their alcoholism if it works for them.

If it causes them not to drink then I define it as some sort of healing. It seems as we differ in opinion on this issue and hope you can live with that.

Peace and love.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror ikke noen kan heales om det ikke er "rett".
Om det påvirker erfaringer som de og deres omgangskrets skal gjøre så vil det ikke virke eller bare virke ubetydelig sett i en større sammenheng.

Men om tiden er inne for at noe skal heales så kan man bli frisk av det meste.

Glad for å høre at antabus hjalp for din bror VF!  :respect:
GjenopprettetMedlem
"Lolita":

Jeg tror ikke noen kan heales om det ikke er "rett".
Om det påvirker erfaringer som de og deres omgangskrets skal gjøre så vil det ikke virke eller bare virke ubetydelig sett i en større sammenheng.

Men om tiden er inne for at noe skal heales så kan man bli frisk av det meste.

Glad for å høre at antabus hjalp for din bror VF!  :respect:

Fullstendig enig!
GjenopprettetMedlem
Thanks for your aswers.

I know as a soul healer that anabus is a quick fix but if it works for people who dont believe in soul healing. I believe its one way of staying away from drinking alcohol and I would define is a part of a healing process, especially for people who do not believe in soul healing.

My brother needs to do major changes in his life in order to be healed. He need to get divorced, move and change job. This is something he is not willing to do in order to take care of his children.

Peace and love.
AdsBot [Google]
Jeg har hørt fra flere hold at planten Iboga, kan kurere mange former for avhengighet.

Fant også denne artikkelen på narkoman.net:
Det er ganske utrolig at det siden 60 tallet har vært kjent at en naturlig substans kan kurere alle former for substans avhengighet, men alikevel vet ikke ansatte innenfor rusbehandling (f.eks. LARiNord som jeg er tilknyttet) om Ibogaine (Tabernanthe Iboga).

http://narkoman.net/modules.php?op=modl ... le&sid=421