Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har et punkt på ryggen som kjennes iblant og som smerter iblant.
Punktet reagerer også ved berøring, hvis noen rører lett på punktet eller for eksempel kommer nær ved en klem så rykker jeg.
Dette punktet har jeg hatt lenge.
I tenårene og mange år deretter så hadde jeg en følelse av at, når jeg snudde meg for å sette meg ner på en buss, så fantes det en risiko for at noen bak meg ville skyte meg. Den personen skulle da treffe akkurat i punktet.
Så jeg trodde kansje dette var et minne fra et tidliger liv.

Forrige uken så smertet punktet en kveld.
Det var svårt å sovne.
Jeg bestemte meg for å prøve hoftrørelsene Ailo skrev om. Kansje kunne jeg finne ut hvad som er grunnen til at jeg har dette punktet.
Jeg visste ikke akkuret hvordan rørelsen var, jeg prøvde å bevege høftene litt,litt sidenlengs.
Da kom en varme i benen og i bekkenet og smerten forsvant.
Det var dog mørkt inni meg, ingen opplysning om hvad dette var.
Jeg ba om å få opplysning i drømmen.
Våknet igjen halv 4. Det jeg husket av drømmene var at de føltes beige, og at det var mye folk.
Ville sovne igjen og ba igjen om opplysende drøm. Samme sak igjen, diffus beige drøm og mye folk og mye som ble gjort.

Men...
Når jeg våknet siste gang så var smerten borte.
Og..
jeg var "løs" i ryggraden på stedet bredvid smertepunktet. jeg kjennte og hørte hvordan ryggvirvlene flyttet seg mot hverandre.
Jeg hang meg i døren for å dra ut ryggraden hvis det var det jeg trengte.

Kansje en det bare sånn at jeg er overrørlig på dette stedet og av den grunn kramper med musklene for å holde virvlene på plass.
Og at krampen gir smerten.

Jeg vil trolig se på dette igjen (når jeg er våken), men det føles faktisk som om jeg har fått et svar.
Og jeg vil si at de små hofterørelsene var kraftfulle.

gunilla

GjenopprettetMedlem
"gunilla":

Jeg bestemte meg for å prøve hoftrørelsene Ailo skrev om.  

Hvor har han skrevet om dette?

Dette var veldig interessant gunilla, og det er jo helt fantastisk hvis du virkelig har blitt kvitt dette smertepunktet.

Jeg har også et smertepunkt i ryggen, som vanligvis ikke plager meg i hverdagen.  Smerten kommer hvis jeg foreks strekker på meg i sengen, og da stråler smerten fra ryggen og til brystet. Det gjør veldig vondt i noen få minutter.
Pussig nok har min far akkurat det samme problemet.

Hm, kanskje jeg skulle prøve det samme.
GjenopprettetMedlem
I artikkelen "Den tørre tåken":
http://sjaman.com/content/view/341/1/

Gjennom noen forunderlige hofteøvelser, som kom til meg mens jeg underviste en gruppe, fikk jeg en nøkkel til å forsterke erfaringen av den elven som renner nedover. Elveløpet åpnet seg som en virvel i magen, en virvel som tok vannet med i et dypt leie, dypt ned i mørket. Spiralen dalte og dalte, og åpnet adgangen for vannet.

Plutselig skjedde noe forunderlig. Den motsatte reaksjonen oppsto av seg selv. Den stråle av varmt vann, som en geysir skjøt opp av hullet. Vannet spredde sin varme og sitt lys inn i kroppen. Flere ganger sprutet varmt vann opp fra dypet. Jeg kom til å forstå bevegelsenes betydning for å utløse disse erfaringene og psykiske mekanismene.

Jeg er ikke kvitt punktet. Det er der fremdeles, men jeg ble kvitt smerten.
Og hvis det er riktig at jeg er overrørlig så vil jeg trolig få leve med dette.