Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har gått til healing. Det har gitt meren del erfaringer om dette. I begynnelsen var jeg ganske naiv, fordi temaet var nytt og jeg en grønnskolleng. Men så opplevde jeg dette.

Jeg lå på benken og kjente plutselig at energistrømmen ble snudd. Den gikk fra meg og inn i hennes hender og inn i healeren. Da opplevde jeg plutselig atg jeg ble healet av en person som var ganske sliten og som sto og tenkte på egne problemer mens hun holdt hendene på magen min og lot som om hun healet meg. Seinere opplevde jeg noe lignenede med en mannlig healer. han satt og spiste salat mens han healet meg. han var ikke til stede i healingen, men tyggingen. Og uten bevissthet i handlingen har healingen ingen åndelig virkning i alle fall.

Jweg har funnet ut atdet er mange healere som ikke se så sunne og balanserte. Og noen kan ikke klare seg uten klientene. Men folk går til dem like vel. Grunnene er mange til det. Noen går dit med håp, andre med falske håp. Mange fordi de er så sultne etter trøst. Det finnes jo nok av dem som ikke har hatt en god pappa eller mamma og søker etter erstatninger. Og healerne kan også vokse på å ha klienter. De gir healerne en mening i livet. Et fokus. En oppgave, så de kan føle seg importante.

Er virkelig healing mulig gjennom en annen?

Jeg tror det er mulig, men få kan klare det.

Og virkelig healing er noe annet enn å bli holdt på eller å bli lyttet til i tre kvarter. Det må være noe annet. For det har jeg prøvd. Det har ikke virkelig virket. Javisst er det godt å bli holdt på en halvtime, eller å få snakke ut. Men healing er noe annet.

Vi er inndoktrinert av legemiddelindustrien til å tro at det finnes en kvikk fix for alt.  De lurer oss. De fører oss bak lyset. For kort tid siden kom det for dagen at lykkepoiller skaper selvmord. Nå har uavhengig forskning vist at vanlig smertestillende som Ibux kan ha dødelige bivirkninger. Det er sykt det.

Men de har gitt oss håpet om kvikk fix. Det er også urealistisk.

Det er mange som går til healere, inklusiv meg før i tiden, med håp om en åndelig eller mirakuløs kvikk fix for all smerte, alle forvirring og alle vanskeligheter av mer eller mindre diffus art. Det skjer bare ikke, når alt kommer til alt, for nissen har den evnen at han følger med på lasset videre.

Er det ikke så at man skal kunne lære noe av sine vanskeligheter? Er ikke vanskeligheter og smerte livets virkelige lærere? De kan gi den indre healeren en oppgave. Bruker vi for liten tid til å komme i kontakt med den indre healeren. Avskjærer vi oss fra vedkommendes visdom og virke i oss.

I blant tor jeg at det det største man kan lære er å ta vare på seg selv og på gleden. For går man til en healer kan galt bli verre. Så hvordan kommer man i kontakt med den indre healeren?

Hilsen Reven med godt immunforsvar
Anonymous

Vi er inndoktrinert av legemiddelindustrien til å tro at det finnes en kvikk fix for alt.  De lurer oss. De fører oss bak lyset. For kort tid siden kom det for dagen at lykkepoiller skaper selvmord. Nå har uavhengig forskning vist at vanlig smertestillende som Ibux kan ha dødelige bivirkninger. Det er sykt det.

Huff ja..mye som ikke er bra der sånn. Men har du link eller kilde til dette her ang at lykkepiller også skaper selvmord? Og at Ibux kan ha dødelige bivirkninger.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej reven  :icon_biggrin:

Mange anser også healere som "cirkusklovne", det har jeg oplevet mere end en gang, - folk skal lige checke hvad man kan :whatthef:

De fejler ikke en s... men påstår at de lide af en sygdom eller en sorg, som slet ikke passer.... Så bliver min tålmodighed sat på en hård prøve for ikke at give dem et los i r... og smide dem ud.

Har du fået gaven til at heale, eller har du gået på et kursus for at få nogle værktøjer, jeg personlig tror der er stor forskel på healingen. Men der skal være plads til alle og hvis de mennesker der kan hjælpe andre (også selv når de spiser) så er der brug for de mennesker. Jeg tror en rigtig healer,  - healer ikke for at blive impotant, men for at hjælpe mennesker.

Healer du selv? Hvis du gør, hvordan healer du så?
Du spørger om det kan lade sig gøre at heale gennem en anden, - Jeg healer i en menneskekrop, men er kun et værktøj... :eusa_pray:

Hilsen shamanen  :icon_biggrin:
W3C [Linkcheck]
Hei reven.  Et interessant tema du tok opp. 
Jeg har også lest om at antidepressive medisiner kan gjøre så folk tar selvmord.  Min venninne som jobber innenfor psykiatrien bekreftet det også da jeg spurte henne etter å lest om det i avisen.

Det er mange måter å gi healing på, men jeg kan bare snakke ut fra den måten jeg gjør det på. Jeg har ikke utført "mirakler", men de som kommer til meg må regne med å gå en prosess hvor de må kjenne på følelser som skaper blokkeringer og vi finner ut av årsaken (tilbake i tid) til hvorfor de har problemene. Er enig med deg at det er gjennom våre prøvelser vi lærer og erfarer og kanskje nettopp det med å få hjelp f.eks. fra en sjaman til å virkelig ville se på problemene og gjøre noe med det gir en fantastisk mulighet til indre vekst, bevisstgjøring og helbredelse.
Klienten selv må gå veien mens jeg som healer/sjaman er med på å åpne opp blokkeringer, hente sjelebiter osv og er en hjelper på vegen, eller et verktøy om du vil.
GjenopprettetMedlem
Har du en link eller kilde...[

Om Ibux: Aftenposten på fredag. Viser til ny forskning i USA.

Om lykkepillen: Det var nylig et program på TV, der de refererte til undersøkelser som viste overhyppighet av selvmord blant lykkepillebrukere.

Reven
psbot [Picsearch]
healeren hjelper deg på vei til den indre healeren.
GjenopprettetMedlem
Takk Ædni, jeg aner du er inne på noe viktig, vet ikke helt hva det er du har fattet.

Den indre healeren er vel visdommen det. Visdommen tilhører Gud og ekstasen gis til de med rene hjerter, inn dit hvor den indre healer bor. Gleder meg til det møtet.

Vi er på godt og vondt, men sjelden oss selv.

Reven tilbake fra skogen
Anonymous
,
Anonymous
,
Anonymous
Kor flott at du deler din erfaring med oss Reven.

Jeg er enig med deg at vi alle har en indre healer. en indre visdom som ligger som en kilde og bare venter på og bli oppdaget. Men det er akkurat det og bli oppdaget. I dagens samfunn lever vi alle en sammfunnets drøm. eller mareritt for og si det slik. Vi har alle disse normene og måter og måle oss selv med. Vi sitter alle med et falskt bilde av oss selv, ikke for at vi vil det eller for at vi vet det, men fordi at dette bildet er skapt av det settet med lover og regler vi har satt oss selv gjennom oppveksten og livet. hvordan andre ser på oss har vært det eneste bilde vi har hatt. spesielt rundt 3 - 4 års alderen. Dette har desverre ført til at 99% av verdens befolkning har mistet kontakt med sin indre visdom og sin indre healings fontene. Når dette skjer så blir man ute av stand til og heale seg selv, da er det godt og ha en fantastisk healer som man kan ta kontakt med og få bukt med de fysiske sykdommene (som er etter min mening egentlig et resultat av det falske selv bildet vi har av oss selv.) slik at vi kan få et pusterom og samtidig få en åndelig opplevelse. Det er svært mange som har fått motatt en mirakuløs healing av en annen kanal enn dems egen. og av den grunn begynt sin egen åndelige reise

Jeg synes det er forferdelig synd at du støtte på disse to healerne som ikke tok det de drev med seriøst, Men vist du ikke hadde hatt disse to erfaringene ville du da funnet din egen indre healings fontene?? jeg trur at livet gaider oss på mange rare måter, vi får visdom og nye veier og gå gjennom erfaringer og opplevelser. Så kanskje den måten du skulle finne veien inn til din indre healingsfontene var gjennom og få disse to erfaringene. Så egentlig så skal du takke dem  :wub: Kan jo også hende at til vanlig så healer dem ganske så bra, bare akkurat da trengte de og være dine læremestre for og gaide deg inn til din indre visdomskilde.

Jeg selv har opplevd ting som virket veldig destruktivt, var redselsfult og dødelig, men i dag når jeg ser tilbake på disse opplevelsene så ser jeg at nettopp de opplevelsene ga meg den veien jeg går no. dem ledet meg inn på denne veien. Greit veien kan være tøff og kronglete men jeg ville ikke ha byttet den bort for noe.
Francis [Bot]
Jeg tror healing er mulig for hvem som helst. At vi har kraften i oss, bare vi oppdager den. En som healer healer ikke av seg selv, men av en høyere makt, den som healer er bare et redskap.
Det som er så synd er at mange tar til seg navnet healer uten å kunne heale. Ødelegger/misbruker "healer" navnet, og dermed ødelegger for healere som kan heale.
Anonymous
Men hvis alle har healingevnen i seg, hvordan kan man misbruke det da?
Når er healingen bra nok? Hvordan vet vi om healingen virker?
Jeg har fått healing av healere som har ord på seg for å være flinke, uten å merke noen spesiell virkning. Var de da likevel falske?
Kan healingen gi andre resultater enn de vi forventet?
Jeg har også opplevd folk som sier at de ikke ble noe bedre, men som jeg likevel kan merke en endring på i oppførsel/tankemåte/utstråling (men de har kanskje fremdeles ondt ett eller annet sted)
Hvorfor er det så mange healere som sier de ikke kan behandle seg selv, hvis det er i oss selv evnen ligger?
Yahoo Slurp [Bot]
Hej WhiteOwl  :icon_biggrin:

Jeg tror mange misforstår ordet "healer" han/hun skal bare gøre en syg person rask.... NEJ en healer gør en person HEL, det kan være ved at gøre dem raske eller ved at gøre dem hel til at forsætte deres rejse.... men stadig de gør personen HEL. Man kan hjælpe på mange måder som healer... Det er ikke kun at gøre folk raske.
Vi har det i os alle, - men den er ikke fuldbyrdet før vi har fået"velsigelsen" til at gøre det. Og man kan sagtens misbruge sin Healing.. For når vi healer åbner vi den person på en måde, så hvis vi ikke følger op kan den person gå i en drepresion f.eks. og det er bestemt misbrug at et menneske ikke bliver HEL men går i stykker indvendig. Healer vi med chakrarensning, - skal man være meget opmærksom på kundulini rejsning,  -det bliver folk indlagt på... er det ikke misbrug? Jeg MÅ ikke heale mig selv, for så mister jeg evnen til at heale andre, og det har jeg sagt ja til...

Hilsen Shamanen  :icon_biggrin:
Francis [Bot]
Selv om vi alle har healerevnen i oss, har ikke alle oppdaget den.. Noen gir seg ut for å kunne heale uten å kunne det, tror det kan kalles misbruk når noen begir seg ut for å heale uten å kunne det. En må liksom oppdage evnene sine først...
Jeg vet egentlig ikke, er ingen healer jeg... bare noen tanker jeg hadde...

Kanskje healing evnen er til for å brukes for å hjelpe andre, og ikke for å hjelpe seg selv...???
Yahoo Slurp [Bot]
hej Ulva  :icon_biggrin:

Du har ret med hensyn til din beskrivelse af healerevnen.  :eusa_clap:
Ærgeligt vi bor så langt fra hinanden, - jeg kunne have vist dig nogle måder hvorpå du vil vide hvor og hvordan du healer andre.
men kontakt mig på min msn så kan vi snakke om det der.

Anonymous
Øh.. Hvis noen gir seg ut for å være healer, så må de vel i hvert fall mene at de har oppdaget evnen i seg? Hvem er det som bestemmer hvem som har de riktige evnene?

Shamanen: Hvorfor skal du ikke heale deg selv? Var det et krav til deg for at du skulle kunne heale andre? Og hva er i så fall poenget med det, hvis du kan gå til andre for å få healing?
Yahoo Slurp [Bot]
Hej WhiteOwl  :icon_biggrin:

Resultatet, er nok det der bestemmer om du har de rigtige evner..
Jeg har lavet en aftale med Gud om at jeg ikke må tage penge for at hjælpe andre eller heale mig selv, og det har jeg sagt ja til....
Sidste uge prøvede jeg at gå til en healer... og hvad skete.... Jeg forlod simmelthen kroppen hver gang healeren prøvede at heale mig (3 gange) så det fik jeg intet ud af... Men jeg forlod nok kroppen for at beskytte mine evner, for de vil åbenbart blive ødelagt hvis healeren kunne heale mig  :w00t: Så nok derfor må jeg ikke heale mig selv.

Så jeg har stadig min dårlige arm.. :whatthef:
Anonymous
"WhiteOwl":
Hvis noen gir seg ut for å være healer, så må de vel i hvert fall mene at de har oppdaget evnen i seg? Hvem er det som bestemmer hvem som har de riktige evnene?

De kan gott mene det, men ofta äger de nog ingen som helst kunskap till å göra något riktigt, påtagligt arbete tyvärr. Det finns många bluffmakare. Det leder dock till svaret på din andra fråga, om hvem det är som bestemmer hvem som har de riktiga förmågorna: Den som blir helad & botat! skulle jag säga. Endast de som fått en lyckad behandling kan bekräfta för andra att healern kan vad h*n säger hon kan, tycker jag.

Därför håller jag med om det där med att det är bara andra som kan kalla någon shaman - och att det inte borde vara något man kallar sig själv för hur som helst.

Mvh,
Thomas