Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg bor for tiden i et stort gammelt studenthjem med tretten etasjer og seksten beboere på hver etasje. Det er ganske tung energier
der. Det må jo ha skjedd en del der på alle de årene flere tusen personer har flyttet ut og inn. For et par år siden skjedde det også et drap der.
Jeg har tenkt flere ganger på om jeg skulle forsøke å rense det. Noe som er intressant er at det nettopp har flyttet inn en ny jente på
min korridor med healerevner, og som fikk råd av sin healer igår om å rense huset. (Hmmm....ba jeg om hjelp tro?

)
Det er bra, for da er vi jo to om det

Rådet hun fikk, var å visualisere en søyle av lys som går fra høyt oppe i kosmos, gjennom huset og ned i jorda.
Er det noen her som har noen erfaring med det, eller som har flere råd?
GjenopprettetMedlem
En måte å gjøre det på er å ta en gjenstand (kan like gjerne være et vedtre) som representerer det huset dere bor i. Lag en seremoni der dere renser "huset" med salvie og visualiserer at tung energi tømmes ut og at ny, lett og lys energi fylles på. Tilslutt gjør dere som dere fikk tips om, visualiser at dere trekker ned lys fra Det Store Lyset og fyller hele huset med det.
Denne seremonien kan gjerne gjentas en til to ganger med tre-fire ukers mellomrom.
Lykke til

Anonymous
Mange takk Inger Lise!

Høres ut som en bra måte. Skal prøve det.
Anonymous
Nå har jeg i noen dager forsøkt å visualisere litt positive energier inn i huset. Her i helgen syntes jeg liksom at noe føltes litt bedre, men var
ikke sikker på om det var jeg som var bedre, eller om det var huset eller begge deler. Men da jeg snakket med vår nyinnflyttede her igår, var det
hennes healer som hadde gjort noe med det på fredag

Da fikk jeg ihvertfall bekreftelse på min økte følsomhet.
Men jeg har et spørsmål angående healerens uttalelser som ingen av oss helt forstår. Hun snakket om at huset var veldig dårlig jordet. Kjenner det jo på meg selv når jeg er dårlig jordet, men hvordan er et hus dårlig jordet? Er det rett og slett bare energiene til menneskene som bor inni det?
Anonymous
Litt usikker men et tips..

Sette bolter med passe avstand rundt huset som avleder eventuelt stråling,eller vannårer..slik at det får skikkelig jording..
Anonymous
Hva slags bolter er det? Har aldri hørt om det.
Anonymous
Kobber vet jeg er blitt brukt..vet jeg
Et hus jeg var i ble jeg skikkelig tappet for energier og slik at jeg fikk smerter i kroppen..Og når jeg spurte viste deg seg at nesten alle hadde et eller annet problem på grunn av dette "syke" huset...
Der var det en og sette ned bolter rundt huset..(vet ikke hvilket metall) og de skulle bankes på en gang i uka.. over tid ..
Jeg har forsøkt og komme i kontakt med denne personen, for og få litt mer info om prosessen..men det har ikke lykkes meg enda..
Et annet tips: Du kan sette et par uslipte krystaller som jobber mot hverandre på steder i huset der du føler at det er ille... pluss og brenne tørket salvie blader.
Lykke til
GjenopprettetMedlem
hei..
Jeg har litt erfaring med energier i hus, selv hadde jeg flere stedbundet energier i hjemmet mitt. Disse gjorde meg ikke noe annet en at jeg merket deres tilstedeværelse, og de tappet meg for energi selv. Jeg kontaktet en venn av meg, som har bred erfaring på dette området. Etter rensingen, var det en enorm tomhets-følelse og jeg følte meg ganske trist, men huset hadde en helt annen følelse i seg selv. Nå kunne jeg slå på ovnen og det ble faktisk varmt i huset, selv om den ikke sto på fullt

Den triste følelsen ga seg etter noen dager, og huset er fint og bo i. Og jeg må bare få anbefale og rense huset og la de som henger igjen få fred og gå over til den andre siden. Jeg har nettopp vært på et kurs selv og lært meg hva som skal gjøres,men har som sakt ikke mye erfaring med akkurat den biten helt enda.
Uansett, mitt råd er og la de vandre videre de som ikke har menneskekropp, og få ut andre energier (avtrykk) fra andre mennesker. Det kan påvirke oss mer en vi tror....
Masse hilsen Frøy

GjenopprettetMedlem
Konsentrer deg om å lage en lyssøyle midt i rommet,og be om att åndene går inn i søylen slik at de kan dra videre.
Anonymous
Takk skal dere ha

Jeg kan ikke så mye selv enda, og det er veldig bra og få noen råd som jeg kan jobbe videre med. Det faller meg lett å meditere på trær. Etter at damen fortalte at huset vårt er dårlig jordet, har jeg begynt å visualisere fire store grove trær som står ved hvert sitt hjørne på huset og jorder det.
På en reise en gang, så jeg meg selv inni en trestamme. Bildet skiftet og jeg så jordkloden utenfra med et tre på toppen. Det kom en lysstråle ovenfra som gikk igjennom midten av treet og som en akse ned og igjennom jorda. Jeg så meg selv i den ene halvdelen av trekrona og en gutt som var helt lik meg selv i den andre halvdelen.
Jeg kom på at dette er noe jeg kan bruke. Å visualisere et tre med røtter langt nedi jorda og en lysstråle som kommer ned igjennom det.
GjenopprettetMedlem
La jordfestelsen komme fra din egen kropp,da står du støtt
1

Anonymous
Ok, så du mener å la jordfestelsen komme fra min kropp først og deretter visualisere lyset gjennom huset?
GjenopprettetMedlem
Så enkelt tror jeg ikke det er.

GjenopprettetMedlem
Salt virker rensende på auraen også. Det går an å ha litt salt i lag med dusjsåpa og skrubbe kroppen med salt - man føler seg helt fantastisk etterpå!
Det kan derfor også ha en effekt med salt på husrens, tror jeg.
Mvh Stridshjelp
Anonymous
takk for tips til dusjen Stridshjelp.

GjenopprettetMedlem
Kan det med å "strø salt i sår" ha en dypere mening.. i en healende retning?
GjenopprettetMedlem
Takk, Perle, bare hyggelig - jeg lærte det for noen år siden av Reiki-læreren min!
Cenobit: Når man strør salt i såret, så begynner det å blø igjen - men det kan ha en rensende effekt hvis det er smuss der - men det gjør vanvittig vondt, da!

GjenopprettetMedlem
du bør få noen med erfaring i disse ting til å gjøre dette. det er sterke krefter i sving og du kan gjøre ting værre.
å være åndeutdriver å rense hus eller ting.
men husk du må kunne rense deg selv å. å lære å stenge av , ikke ta inn alt, det fins teknikker på dette,
hvor ligger huset
lykke til.