Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Dette er noe jeg kunne tenke meg å lære mer om. Noen her inne som kan Reiki?
Har et hefte liggende, om Reiki 1, kjempe interessangt. Men lurer på dette med å heale seg selv, få kroppen, sinnet og chakraene i balanse. det står at Reiki-healing ikke kan skade deg. Stemmer dette?. Ettersom jeg er helt fersk, så blir man jo litt bekymret over å gjøre feil. Står veldig bra skrevet dette.
Tenkte å ta kurs nå til neste år. Men har veldig lyst å sette meg litt inn i det.
Anonymous
Har tatt Reiki. Nei det kan ikke skade deg. Du legger hendene på din egen kropp for å heale deg selv. Det er hva vi mennesker naturlig gjør når vi har vondt. Reiki er en utvidet bruk av dette, slik jeg tenker.

GjenopprettetMedlem
Gå til
http://piczo.com/fjell-mannen. Min hjemmeside,der har jeg skrevet om Reiki

GjenopprettetMedlem
Takk for svar. Da skal jeg sette i gang. Spennende......

Anonymous
Jeg tok et reiki-kurs for noen år siden, og det var da veldig spennende. Det var etter at jeg selv hadde fått noen timer med reiki-healing at jeg fant ut at jeg ville prøve dette. Joda, det er helt greit dette, men det eneste jeg ikke var helt fortrolig med, var "reglene". D.v.s. at man skulle gjøre alt på en spesiell måte, for at det skulle fungere. Kan jo være noe med vedkommende som hadde kurset.
Iallefall har jeg i ettertid funnet ut at jeg får det akkurat like godt til med å følge min intuisjon.
Men det er en fin erfaring å ta med seg, så jeg anbefaler deg å prøve. Det vil uansett være noe du vil kunne få bruk for av det du lærer.
Og vi er jo så forskjellige alle sammen...det som ikke funker for en, kan være en forutsetning for en annen.
Lykke til...klem!

GjenopprettetMedlem

GjenopprettetMedlem
...i tillegg til thetahealing så praktiserer jeg nesten daglig reikihealing. Har tatt reikikurs 1,2 og 3. Man kan gå på kurset/kursene og lære seg teknikkene. Deretter kan man arbeide intuitivt og f.eks blande reiki med andre teknikker for å forsterke dem. Man kan fjernheale, heale seg selv og andre, rense hus .ol. med reiki. Reiki har helt klart blitt en del av mitt liv sammen med mye annet "alternativt"...

GjenopprettetMedlem
Hvilke av disse healingmetoder er mest virkningsfull, reiki eller theta...?
GjenopprettetMedlem
Vil ikke si at en metode er bedre enn den andre - resultater er vel mer avhengig av personen som praktiserer metoden og hva denne foretrekker ...
hilsen kariw
GjenopprettetMedlem
Angret meg.....
GjenopprettetMedlem
...vel, jeg tok reiki først og synes selv at den rekkefølgen var rett for meg. Ved reiki berører man (må ikke) mer og jobber med energier og auraen...det liker jeg godt. Når jeg utfører reikihealing kan jeg utføre thetahealing samtidig. En del av "reiki-utdannelsen" er å bli innviet av en reikimaster. Det er ikke innvielse innen thetahealing. Den kan du lære deg ved å lese. Så hvis man må prioritere ville jeg ta reiki-kurs og lese boken om thetahealing til å begynne med...

GjenopprettetMedlem
Reiki er bare helt fantastisk,vil du lære om reiki,søk på Kari-Ann Lamøy,hun er bare helt fabelaktig å lære i fra seg.Har selv tatt reki kurs hos henne.

GjenopprettetMedlem
Reiki er en mer fysisk healingform, energien går inn gjennom ditt kronechakra og ut gjennom dine hender mens du holder på en person eller deg selv. Man kan også gjøre fjernhealing. Denne healinga ligger på en spesiell frekvens.
Du går igjennom en del initsieringer og ritualer. Og du bruker visualisering av symboler. Det blir en del teori å lære innenfor Reiki, men for meg var det en veldig fin ting å starte min åndelige utvikling med. 1 time selvhealing hver dag!
Reconnective healing påberober seg å ha en høyere mer bredspektra energi. Hvis den er som et alfabet så er Reiki som bokstaven R. Her trenger du ikke å holde i personen du healer.Det strømmer ut energi fra dine hender, og jo større avstand, jo bedre er det. Du jobber gjerne i auraen, og kjenner etter tilbakemelding i egne hender og egen kropp. Personen på benken har "tegn" som du ser etter i form av rykninger, endringer i pust osv, så du ser hvor det er mest effektivt å jobbe. Det knyttes opp mot energilinjer som går i hele universet, og kanalisert stoff som book of Enoch. Det er en som heter Eric Pearl som holder på med dette. Nettside:
www.reconnection.no
Men jeg syns dette er blitt en stor pengemaskin, og jeg har mistet litt interesse for dette, selv om det var sterkt mens jeg var på kurs.
Thetahealing er en mer sjamanistisk healingform. Du reiser opp til oververden, eller opp til Skaperen og alt som er. Du bruker ikke hendene. Du får en endra bevissthetstilstand, og du ber en bønn/kommando. Du samarbeider med Gud selv, hvis Gud vil. Du ser på at healingen blir gjort - det er ikke du som gjør det!Og du takker! Dette er for meg den mest spennende healingformen, og det ligner også på den artiklen Ailo har skrevet om "healing fra det høyeste". Det jobbes også med å fjerne uhensiktsmessige tankemønstre og erstatte dem med nye, og man kan laste ned Guds definisjon av følelser som lykke, kjærlighet osv - og det virker svært rensende.
Etter at jeg hadde vært på inka/Theta -kurs hadde jeg fysisk vondt i hodet i 3 uker etterpå, så jeg måtte oppsøke hjelp hos en sjaman for å få det fjerna. Det var vel litt mye krefter i sving for meg på en helg - det er veldig intenst.Så jeg har ikke holdt noe særlig på med dette i ettertid - enda.
Men i forbindelse med sjamanismen har jeg nå lært at en starter med seg selv, en såret healer lærer å hjelpe andre når man har healet seg selv, så jeg har ikke så dårlig samvittighet for at jeg ikke praktiserer det jeg har lært på andre. Det kommer kanskje på et annet tidspunkt.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
Thetahealing er en mer sjamanistisk healingform.
...wow...skjønner ikke at denne teknikken kan være noe mer "sjamanistisk" enn noe annet men...

GjenopprettetMedlem
Prøv!

GjenopprettetMedlem
"ørnen":
Prøv! 
...prøve hva ? ...nevnte jo at jeg praktiserer både reiki -og thetahealing...klarer bare ikke å fatte at noe er mer "sjamanistisk" enn noe annet. Usui som kom med reiki-healing mente at det var de samme teknikkene som Jesus kunne ha brukt...altså en eldgammel teknikk... samme som egentlig thetahealing også er..
"brukernavn":
Det er også mulig å visualisere personer som man kjenner, for å venne seg til å tenke vennlige tanker om andre mennesker. Dette kan sikkert være en god tilvenning, dersom man vil hjelpe andre.
...teknikk som også benyttes innen Silva-metoden...

GjenopprettetMedlem
Til Geronimo
Sjamanistisk - i den forstand at man endrer bevissthetstilstand, gjør en reise, ser noen andre fra over- eller underverden utføre det. Men det er bare min egen forståelsesmodell. Jeg skjønner hva du mener. Sjamanistisk fordi det kanskje også er noe av de eldste teknikkene.
Jeg mener ikke heller og si at det er noen kvalitetsforskjell, at noe er bedre enn det andre, som du ser stiller jeg meg litt kritisk til reconnective healing som påberoper seg å være det beste.
Men jeg må innrømme at jeg har stor interesse for sjamanisme - det er jo dette vi skriver mest om her.
Forøvrig bruker jeg alle tre teknikker om en annen. For eksempel kan det være fint å gjøre en rask thetahealing ved kort tid, eller å kose seg med Reiki i en time med vakker musikk i en annen situasjon. Klienter vil også ha ulike behov, som man intuitivt kan finne ut av.
Jeg har ellers stor respekt for de som har medfødte varme hender og andre healingevner! Jeg selv måtte lære det!
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Til brukernavn.
Er det mulig at det du hater i andre egentlig er sider i deg selv du hater? Det kan være verdt å sjekke ut.
Jeg syns ellers at du er svært menneskelig, dette har vi alle noe av. Men ditt sinne og din skitt og lort går bare ut over deg selv. Personen har antakelig ingen anelse om hva som foregår i ditt indre. Tilgi deg selv, tilgi dine egne egenskaper som du ser i andre. Da irriterer du deg kanskje mindre, Tror jeg...
Det sies også at din største fiende er din største læremester.
Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver - jobber med meg selv med lignende tema.
Håper jeg ikke er helt på jordet med dette, for man klarer ikke alltid å sette seg inn i andres synspunkt
GjenopprettetMedlem
Synes det er et interessant tema som Brukernavn kommer inn på og mine tanker omkring dette er å klare å se at andres sannheter er like viktige/riktige som mine egne. Innimellom så tar jeg meg i å irritere meg over en eller annen som seff ikke tenker som jeg, men er etterhvert blitt nokså bevisst og har respekt for de som tenker og er annerledes enn meg.
Det er deres liv og vi er alle på forskjellige nivå i forhold til det aller meste. Det å se andre for det de er og glede seg over at en faktisk ser og aksepterer disse menneskene, er en viktig faktor i ens egen utvikling.
Vi er alle ett og det betyr vel noe sånt som at, om vi skal klare å akseptere og elske alle sider av seg selv, må en også elske alle sider av andre, mennesker/dyr/moder jord/himmelen, eller motsatt.
Betingelsesløs kjærlighet er vanskelig, men ikke uoppnåelig

GjenopprettetMedlem
Stå på!
Anonymous
Hei brukernavn!
Du har et stort hjerte!

Selv om du ikke klarer å føle kjærlighet mot en person som hele tiden er ute etter deg og vil deg vondt,er det helt klart en kjærlighetserklæring ovenfor deg selv og livet, når du kan se på disse handlingene som en gave. Og du har brukt dette positivt og utviklet deg selv i en positiv retning. Du klarer å se denne mannen som en del av helheten og en erfaring som du vokser på. Det er kjærlighet til livet og hele vår eksistens...
Ønsker deg lykke til!
Klem fra Kira!