Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Mine barn har bestandig vært veldig opptatt av alt jeg driver på med.
Etterhvert har de også fått øynene opp for mine alternative sysler og spør og graver stadig vekk. Og jeg forklarer så godt jeg kan, uten at det blir for vanskelig for dem og slik at de ikke tror dette er unaturlige ting.
Da jeg kjøpte meg en drømmefanger i fjor sommer og hengte opp over senga, lurte de fælt på hva dette var for noe. Da de fikk det forklart, kunne de fortelle at de BESTANDIG hadde slike fæle drømmer. Vel, sånn kunne de jo ikke ha det, så det ble jo selvfølgelig drømmefangere til dem også. Og nå sover de så godt, uten fæle drømmer...

De er veldig intressert i steiner og krystaller. Jeg har ved enkelte anledninger gitt dem healing og dette er noe de er serdeles opptatt av. Han nest yngste bruker å spørre om jeg kan gi ham litt healing for han føler seg ikke helt bra. Har forklart ham at han kan få healing selv om han ikke er syk. Og han storkoser seg når han ligger der. Han her har adhd og
har ellers vanskelig for å roe seg når han ikke bruker medisin. Så om kveldene ,når medisinen har sluttet å virke, synes han det er godt å få healing og han er helt rolig.
Men så, en dag jeg var irritabel og passelig nedstemt (pms), rett før jeg holdt på å eksplodere for et eller annet, kom den lille karen og la handa si bak på ryggen min, strøk forsiktig og fikk et litt fjernt utrykk i øynene. Og irritasjonen og nedstemtheten forsvant som dugg for sola. Dette har han fortsatt med og han har slike gode hender som utstråler noe som gir meg en slik utrolig god følelse.
For et par dager siden, etter en ganske så stressende periode, satt jeg ute i sola og slappet av. Jeg er litt plaget med stress-smerter...muskulaturen rundt hjertet strammer seg og det kjennes som kramper...er ganske vondt når det står på.
Min lille gutt la merke til at jeg plagdes med noe og spurte hva det var...jeg forklarte og han satte sykkelen fra seg og kom straks bort og la den lille handa si på brystet mitt.
Det gikk karnsje 3 - 4 minutter, så forsvant krampen og smerten. Jeg må innrømme at jeg ble ganske så forundret. Tenåringsgutten i huset, som hadde bivånet dette, flirte og mente dette var noe tull. Så ba jeg den lille om å legge handa si på ham og etter en stund ble han rar i ansiktet og passelig forfjamset...ja, har du kjent, utbrøt han, det var jo kjempedeilig.
Vi vet jo at barn er ekstra sensitive og åpne, men dette synes jeg er helt fantastisk.
Nå skal selvfølgelig ikke dette bli noe styr og ståk for ham, men jeg skal forsiktig oppmuntre han til å holde dette vedlike. Ser for meg at han kan bli en flott støttespiller innen det alternative når han blir voksen...

GjenopprettetMedlem
Synes du er flink som innvolverer de på en naturlig måte og støttespillere trenger vi alle, også barna.

GjenopprettetMedlem
Ta barna med,de vet mer en vi tror.

Anonymous
Barn er herlige

Det virker som du har en flott måte å formidle det du driver på med, til dine barn.
Det virker jo som at sønnen din har varme hender. Spennende dette. Nå ble jeg nyssjerrig på hvor gammel gutten din er?
Anonymous
Han er 7 år og har veldig mye omsorg for andre, både mennesker og dyr.
Og han har et avslappet forhold til dette at han kan hjelpe andre med hendene sine.
Det virker som om det er en naturlig del av ham (og det er det jo også) som han ikke ser noe spesielt ved. Det er liksom bare sånn det er...
GjenopprettetMedlem
Har faktisk opplevd noe av det samme. Femtenåringen tok bort smerten. Han er godt klar over kraften sin, men vi lager ikke noe oppstyr omkring det.
Det bare er sånn...
GjenopprettetMedlem
kjempe

Vi er jo læremestere og støttespillere for hverandre.Jeg gjør det samme med mine barn.Men en må ta det i deres tempo.
Lys og kjærlighet

Anonymous
hei
vil komme med en advasel med at barn healer.
syns det er kjempefint.
men snakk med dem om å forholde seg til dette. husk dær er mange som ikke forstår.
da æ som 15-16 åring å hela folk . ble jeg sett rart på å oplevde mye mobbing og uvitenhet. det gjorde at jeg trakk meg vekk fra det en lang tid. men det va tøft for mæ . selv om fedrene mine sa noe annet.
så forklar dem. norge er vel ikke helt klare for alt som skjer.
vi har honge etter hær på berget i alle år.
ser bare idag når jeg behandler folk. de som kommer å blir bra e ok men de som vil å ikke tør sitter dær å ser på dæ som om du va fra mars.
ha en fin kveld
namaste
Anonymous
Kira, det låter som om du gör detta på bästa sätt.
Att uppmuntra försiktigt,
i den nivå som de befinner sig är aldrig fel.
Men man måste också vara försiktig. Läser oakmann2's inlägg.
Jag träffar många ungdomar i (jobbar som lärare) och ser vad viktigt det är att barn och ungdomar får förklaringar, lite i taget och inte för mycket information, som de inte ännu är redo för. En del har fått för mycket och mår dåligt för att de inte klarar av att hantera och förhålla sig till det... och en del får för lite vuxenstöd och hamnar i negativa sällskap.
Jag har en vuxen dotter, som visade stort intresse som barn - upp till 13-års ålder. Sedan har hon lämnat intresset, men jag är övertygad om att det kommer tillbaka, när hon orkar se och uppleva. Hon har definitivt healing, i händerna sina.

GjenopprettetMedlem
Så godt å lese om, Kira! Mine barn er også nysgjerrige og jeg prøver også forklare og "leke" så godt jeg kan. Begge har "vind" i hendene uten at vi har merket så mye mer enda. Det er deilig men barnehender som forsøker seg uansett. Det er lek hos oss da.