Forum /
tilbake / Healing til hus med dårlig stemning? lurer
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Som dere ser av overskriften lurer jeg på om det går ann å heale stemningen i hus, slik at vi som bor der ikke blir så negativt påvirket. Har inntrykk av at det nesten er en ladet stemning her, og det fører til mye mer negativitet enn det som er nødvendig. Noe skal skje her i nærmeste framtid, og da er det viktig for alle parter at det ikke er noe mer negativitet og irritabelhet enn det som er nødvendig.

GjenopprettetMedlem
Hva tror du er årsaken til denne negative energien - er det negative energier i form av ånder som oppholder seg i huset, eller er det noe beboerne skaper ... eller kanskje begge deler?
hilsen kariw
Anonymous
Gå på Apoteket og kjøp en boks tørket salvie blader.. legg de i noe som tåler varme.
Så renser du alle rom med salvie røyken.. blås gjerne litt på glørne så det røyker litt ekstra. Da renser du bort gamle energier.. gjør dette noen ganger,,så skal du se at det blir en mye bedre atmosfære og lunhet i heimen.
Lykke til

GjenopprettetMedlem
Negativ energi i form av ånder har blitt renset ut, så det er ikke derfor. Det skapes dessverre av dårlige energier beboerne imellom. Mange anklagelser, krangler og direkte slossing har skjedd der spesielt det siste året, en merker at den negative energien nærmest tynger en når en kommer inn i huset.
Salvie har blitt prøvd, og det er bra helt til en person kommer hjem. Denne personen drar med seg en hel del negativitet, noe som påvirker også de andre som bor der, fører til at de også blir negative og irriterte. Det er ikke noe godt sted å være slik det er nå. Som jeg skrev tidligere; noe kommer til å skje der, og det som er viktig er at det blir så smertefritt som mulig for alle parter som er involvert. Men det er også viktig at det som skal skje får gå sin gang, det er også noe som er viktig for alle parter. Det har igrunnen gått alt for langt slik det er nå, når to voksne mennesker regelrett sloss med bare never.

GjenopprettetMedlem
Da har det nok ikke med selveste huset å gjøre, og da er det vanskelig å gi huset noe renselse..
Dere trenger å sette dere ned og snakke ut om alt, rense opp den bitterheten som ligger i dere selv.
Ha gjerne med en tredje person som ordstyrer, man må kunne sitte å snakke om alt som ligger
og gromser til forholdet dere imellom.. uten at noen blir sinte..
Det er vanskelig men det må gjøres.. Ellers må noen flytte ut, forstår det slik at det er et kollektiv dere bor i..?
Og da må det være rene forhold i mellom beboerne, ha ukentlige "opprenskings" husmøter der det er lov til å snakke om
alt.. uten at noen blir sint...
Lykke til
Samin

GjenopprettetMedlem
Det er ikke snakk om noe kollektiv nei, selv om det sikkert kan føles slik. Og det er en person som skal flytte ut, det er i den forbindelse jeg håper på at det ikke skal bli noe bråk, for det er virkelig ikke verdt det. Selv har jeg prøvd å gjøre det jeg kan, og det hjelper noe, men ikke på langt nær nok. Regelrett slossing har det ikke vært på en stund, men en merker godt at den negative stemningen er trykkende når en kommer inn dit. I og med at jeg er såpass nær med personene, har jeg følt det på kroppen mange ganger, selv om folk tilsynelatende har vært i humør. Det ligger alltid noe der og ulmer.

GjenopprettetMedlem
Hei!
Jeg vet ikke helt om det kan være til hjelp for deg, men mange mener at rosenkvart kan være med på å rense opp. Har selv fått tak i en stor en og etter det har det ikke vært noen krangling eller noe her i huset, men om det er tilfeldigheter eller om den faktisk virker skal jeg ikke tørre å påstå (jeg gir den iallefall æren

)
Håper iallefall at alt ordner seg for deg

GjenopprettetMedlem
Har rosenkvarts i mengder i huset, så det er ikke der det ligger. Heller negativitet mellom de voksne i huset, en negativitet som har utviklet seg gjennom de siste i alle fall seks årene. Nå har det vært flyttet innimellom, men stemningen har ikke blitt noe bedre. Kjefting, smelling, slossing, trøtthet, helseproblemer... Noen av resultatene av det som er her. Er så frustrert for tiden at jeg har mest lyst til å regelrett stange hodet i veggen, sitter med en kjempeklump i halsen og vet bare at jeg og ungen må ut snart, men er rett og slett redd for konsekvensene. Så nå har jeg innrømmet det, det var meg selv og min egen situasjon jeg skrev om.
Kunne ha skrevet side opp og side ned om ting som har skjedd her, men det kommer jeg ikke til å gjøre. Har prøvd å sende healing til situasjonen, sende kjærlige tanker til ham, rense med salvie... Hva har jeg vel ikke prøvd... Men uten resultat. Forsøker ikke å bli sint, men det ender opp med at jeg stenger alle følelser inne i meg selv i stedet og blir gående med en kjempeklump i halsen og høyt blodtrykk. Litt for ung til det når jeg er 31 år, men det spørres ikke så mye om det. Jeg vet at jeg er nødt til å holde ut her en stund til, fordi jeg først må finne et annet sted å bo for meg og jentungen, og jeg kan ikke bare ta første og beste.
Vel vel, nok klaging for i kveld. Sender varme tanker til alle her inne i alle fall, for neste år skal bli supert!

Anonymous
"Alias":
... Jeg vet at jeg er nødt til å holde ut her en stund til, fordi jeg først må finne et annet sted å bo for meg og jentungen, og jeg kan ikke bare ta første og beste...
Nå er jeg ingen ekspert på verken samliv eller noe annet her inne, men hvis jeg var deg ville jeg valgt å flytte ut. Trolig fortere enn svint.
Jeg hadde nok også tatt det første og beste og heller funnet meg noe bedre senere.
Dette rådet baserer jeg på opplysningene om at dere har "strevd" i seks år og at du har fått helseproblemer av samlivssituasjonen.
GjenopprettetMedlem
Godt at du innrømmer det, det blir lettere å hjelpe og er godt for deg å erkjenne.
Det virker som det er mye hemmeligholdelse rundt dette, hvem tjener på det?
Jeg ber om en lettere dag og fredelig fremtid for dere

GjenopprettetMedlem
Takker dere alle sammen for at dere bryr dere. Slik jeg erfarer det, så blir ting lettere bare av å få det ut. Men i og med at det, som dere har skjønt er en del hemmeligholdelse her, så er det faktisk ikke mange, om noen som vet hvordan ting egentlig henger sammen. Har det ikke med å snakke for høyt om sånne ting, holder det heller for meg selv. For meg er det egentlig litt av et nederlag at det ikke går, jeg er ikke den som gir opp. Men dette har jeg gitt opp, det er ingenting mer å hente. Verst er det at det er en unge med i bildet, ei skjønn lita jente som får med seg det meste. Hun skriker hun hvis hun er nødt til å være sammen med faren sin, hun er litt redd ham fordi han kjefter så mye. Han har aldri gjort henne noe da, det er tross alt bedre at det går ut over meg.
Takker igjen fordi dere lar meg få lov til å se saken fra flere sider, for jeg begynte ærlig talt å føle meg litt fastlåst i situasjonen. Vet verken fram eller tilbake hvis det er for ille. Må bare innrømme at i kveld så rømmer jeg fra hele greia og tar med meg tromma mi ut i skogen. Må bare få ting litt på avstand

GjenopprettetMedlem
Det ble tromming, men ikke i skogen, for været spilte meg et puss. Trommeskinn og regnvær er ikke noen god kombinasjon.
Får legge til at jeg tydeligvis har tatt inn andres frustrasjoner også i dag/kveld, og at jeg har vært så stresset her at jeg ikke har klart å skille tydelig mellom hva som var mitt og hva som var andres. Sånn er det bare av og til, synd å si det. Men straks jeg kom meg hjemmefra kom det fram, og ved hjelp av tromma fikk jeg sendt healing til den situasjonen. Så nå føler jeg meg bedre og sikrere på at jeg i grunnen har tatt riktig avgjørelse. Av og til må man bare komme seg ut for å kunne tenke, og hva er bedre redskap for å få klarhet i saker og ting enn min kjære tromme?

Den har gitt meg mang en fin stund, og mye mer er i vente, det føler jeg
Så takk nok en gang for innspill, av og til trenger man en tredjepart for å kunne se klart. Ser ikke skogen for bare trær osv
Varme tanker til dere alle fra meg

GjenopprettetMedlem
Nå har jeg tatt det første store skrittet, jeg har sagt fra til mannen i huset at jeg har tenkt å flytte ut. Reaksjonen ble ikke helt som jeg hadde ventet, men dog. Hadde ventet kjefting og smelling, men i stedet for ble han såret. Det virker ikke som han helt tror på meg, men nå har jeg bestemt meg, og det er ingen vei tilbake. Har sjekket internett etter ledige leiligheter, og har to ulike i kikkerten. Så får vi se hva tiden bringer. Nytt år, nye muligheter...
Godt nyttår!
Varme tanker fra meg

GjenopprettetMedlem
Jeg er enig med deg i at du kanskje gjør klokt i å flytte ut. For de som er igjen har jeg en pekepinn som kanskje kan hjelpe dem. Ja det vil hjelpe å rense med salvie, smudge eller annet. Men får veldig sterkt inn at dette ligger i grunnen som huset står på. Så om de som skal bo der fremdeles ønsker å gjøre noe så kan dette være stedet å titte etter løsningen. Selvfølgelig er dette bare en del av problemet, men føler at kilden kan ligge der. ( I kjelleren, sannsynligvis under grunnmuren ligger en gammel tollekniv som burde vært fjernet, det er ett bilde som dukker opp.)
GjenopprettetMedlem
Kan være noe i det du skriver ja Whitecougar, for det jeg merket meg var at problemene ble større og kom oftere fram etter at vi flyttet inn i dette huset. Huset er gammelt, og det er en gammel skikk her å legge en tollekniv under/i grunnmuren for å holde onde ting borte. Men sånne ting har en tendens til ikke å virke hvis ikke tankene er med.. Hvis det allerede var ufred mellom dem som var her, og kniven ikke ble lagt ned med et rent hjerte, vil den etter det jeg forstår bare kunne virke mot sin hensikt. Uansett, jeg og jentungen er på vei ut, jeg føler ikke det blir riktig for oss å være igjen her. Så får vi heller bruke det nye året på å bygge en ny fremtid. Og sende healing og gode tanker til barnefaren slik at også han får det lettere, og kan begynne på nytt. For jeg ønsker virkelig ikke noen vondt her, jeg tror også han kan få det bedre uten meg, når han først forstår hvorfor jeg gjør det som jeg gjør. Dette er til det beste for alle parter, mitt håp er at selve flyttingen skal foregå så smertefritt som mulig for alle parter, ikke minst for jenta mi
Godt nyttår til alle sammen her inne, la det nye året bringe håp, kjærlighet og kraft til dere alle

GjenopprettetMedlem
Hmmm. Det var ganske så mektig at whithcougar kunne få inn dette med kniven...
Er sikker på at det kommer mye godt ut av dette!
Ønsker deg og jenta di lykke til med et nytt og godt liv... og en god start på det nye året!
Varme tanker...
Klem Sjelevenn!
Francis [Bot]
Hva med å få en som kan Reiki til å sende healing til forholdet mellom disse personene det er snakk om?
Det kan jo være som det skrives her at årsaken ligger i selve huset... At huset/grunnmuren sender ut negativ energi som skaper problemer for menneskene i mellom.
Har selv vært borti dette med at hus sender ut negativ energi som igjen påvirker forholdet menneskene imellom... Hvor årsaken lå i selvet huset og ikke blandt menneskene. Når årsaken ble fjernet ble alt straks bedre..
Ønsker deg lykke til i allefall! Håper det ordner seg!

GjenopprettetMedlem
Det har vært forsøkt gjentatte ganger å sende healing til forholdet, uten at det har hjulpet i det hele tatt. Når det er voldsbruk inne i bildet, og dette foregår over seks år og i to forskjellige hus, så har det en del med energiene personene imellom å gjøre ja. For å berge en siste bit av verdighet for både meg og han, ser jeg ikke noen annen utvei enn å flytte. Gi han også en mulighet til å finne noen som passer bedre for ham, som har mer å gi enn det jeg kan. Så jeg beklager, men nå er det ingen vei tilbake. Er lei av å skjule blåmerker og å gå som et pisket skinn, og ingen kan si at jeg ikke har forsøkt. Det blir nå snart ni år, og det har tatt noen år for meg å innse dette. Tiden har ikke vært moden, men nå er den det. Det er på tide å gå videre. Men healing... Ja, hvis det går ann kunne jeg tenke meg å få sendt healing til hjertet hans. For selv om jeg ikke har tenkt å være sammen med ham, så forstår jeg at dette er vondt for ham, like lite som det er enkelt for meg.

Men det blir bedre etterpå.

Livet har noe mer i vente, både for meg og ham. Hva som så skjer, får tiden vise.
Anonymous
Healing kan hjelpe og sette i gang en prosess med harmoniseringen hos et menneke , men jobben med og harmonisere sitt indre og finne ballansen og kjærlighets kilden alle har i seg , er det nok han og BARE han alene som kan gjøre.
Menneskets egen vilje og tanker er veldig sterke, det ikke mange som kan rokke ved de.
Lykke til.

GjenopprettetMedlem
Heia.
Jeg fikk en følelse av at tromme ånden kaller på deg,at du trenger viktig tid til kraft-henting for det nye året.
En stor healing prosess er igang hos deg og ditt,og den ber om din oppmerksomhet.
Ta steget og la universet forløse all smerten,for barnet ditt sin skyld.

GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Heia.
Jeg fikk en følelse av at tromme ånden kaller på deg,at du trenger viktig tid til kraft-henting for det nye året.
En stor healing prosess er igang hos deg og ditt,og den ber om din oppmerksomhet.
Ta steget og la universet forløse all smerten,for barnet ditt sin skyld.

Så ikke dette innlegget før i dag dessverre, så jeg er nok litt sen med å svare. Jeg kan bare bekrefte det du sier om trommeånden, den virket i alle fall sterkt på meg i går. Ikke kom jeg på at det var fullmåne heller, lurte på hvorfor det var så sterke energier i sving.

Kom på det til slutt, og dro ut for å tromme i titida. Hadde en trommereise som bare var helt fantastisk, får nesten klump i halsen her jeg sitter. Fikk hentet kraft til alle mine chakre, gjennomlyst av regnbuen. Jeg ble også bokstavelig talt truffet av lynet, og jeg kjente energien fylte hele meg på en slik måte at jeg merket at jeg satt og ristet mens jeg tromma. Så jeg fikk hentet det jeg trengte der og da, og merker at det går mye lettere å sende healing til folk etter det. Men føler at jeg trenger å fylle meg med kraft med jevne mellomrom for å klare dette her, føler at mannen i huset og situasjonen (ingen kjærlighet igjen) tapper meg for krefter, at jeg er nødt ut for å få lov til å være meg selv. Det samme gjelder jenta mi, er hun borte er hun blid som ei sol, men er hun hjemme er hun sur, irritabel og sint, mest på faren.
Straks jeg finner en noenlunde leilighet (som også har internett...) så kommer jeg til å ta med meg jenta mi og flytte. Det er det beste for alle parter her.
Varme tanker fra Laila

GjenopprettetMedlem
I kveld har det skjedd ting her, ting som gjør at jeg nok en gang sitter her på en tidlig morgen og skriver. Har ennå ikke gått og lagt meg... Det som nå skjer er at i morgen den dag tar jeg med meg jenta mi og flytter ut, han ville egentlig kaste meg ut i kveld.

Men jeg drar ingen steder uten jenta mi.

Han har indirekte truet meg med å gjøre noe dumt med seg selv, men jeg har sagt klart fra at det er hans valg og hans ansvar om han gjør det, jeg kan ikke ta ansvar for hva en voksen mann gjør med livet sitt.
Har nå så og si rensket huset for alle mine alternative ting, fordi jeg vet at det vil bli brukt mot meg senere. Jeg er den som svikter her, og mine venner og den "gjengen" har skylden. I følge han har det alternative gått meg til hodet... Vel, han vet ingenting om hvor mye spørsmål jeg egentlig stiller ved ting, at ingen er mer kritisk til meg og min åndelighet enn meg selv. Han har selv fått seg noen vekkere etter hvert når jeg har fortalt ham ting han aldri har sagt til noen.
Så det kommer nå til å bli noen harde dager for meg og jenta mi, men vi står steil som to lyspåler i mørket. Ingen knekker oss, slik er det, og slik må det være. Frustrasjonen over hvordan ting har vært her har vokst seg over hodet på oss over mange år, og nå rant begeret over. Har forsøkt å si ting på en skikkelig måte, forsøkt å si at han fortjener noe bedre enn det jeg kan tilby, men det preller av. Vet at han er såret, men han kommer over det. For det er ikke meningen at dette skal vare noe lenger. Jeg har gått her og vært nærmest selvutslettende i snart ni år, og nok er nok. Så får en bare håpe og tro på at det finnes noe bedre for oss. For tross dette, jeg gir aldri opp troen på kjærligheten

Så imens jeg venter på det store, så får jeg ta ansvar for meg selv og jenta mi, og gjøre det eneste rette. Er smertelig klar over at dette skulle ha vært gjort for mange år siden, men jeg innrømmer at jeg har vært alt for feig.
Til slutt nå når klokka har passert 4 på morgenen vil jeg rette en stor takk til alle her inne som har vært med og støttet meg i denne prosessen, jeg er glad i dere alle sammen

Det har vært godt å kunne få ut en del av frustrasjonen sin en plass. Ikke meningen å bruke noen her inne som søppelbøtte, bare så det er sagt.
Har sett dette komme en stund nå, men at det skulle skje akkurat i kveld var ikke planlagt. Men ting skjer vel i den rekkefølge det er meningen at det skal skje.
Varme tanker fra Laila

GjenopprettetMedlem
Da får vi ønske deg lykke til - ut i verden på nye eventyr! Gratulerer med en ny fase i livet!

Måtte du ha med deg lys, velsignelse og kjærlighet.
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Lykke til..

Livet er som en labyrint ..man vet ikke helt hvilken vei man bør velge..for og komme ut til lyset.
*Skapheksa*Inger Lise
GjenopprettetMedlem
-Godt for dæ!
Supert!
Æ blir rett å slett stolt av dæ!

Du e et eksempel te etterfølgelse!!

STÅ PÅ!!