GjenopprettetMedlem
Jeg må også innrømme at jeg reagerte veldig på ordlyden i dimis første innlegg. Jeg skjønner selvfølgelig hva du mener, men med de ordene du brukte, vil det virke sårende på medlemmer her som selv er syke, eller har syke pårørende. Men jeg syns heldigvis at Kari W, Kristin og Inger Lise har kommet med fine og konstruktive måter å få frem dette temaet.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"teleterkji":
Indianeren kjenner til ubalanse og lærer å gjenopprette denne for helbredelsen.
Ubalanse er årsak til sykdommer.
Ubalanse kan komme av å leve i utakt med seg selv og universet.
Dårlig kosthold og siden dårlig søvn baner veien for ubalanse.

Enig ,men man kan ha dårlig kosthold og dårlig søvn og fortsatt være på høyt energi frekvens så lenge man holder på de "universelle kodekser".Personlig kraft øker med det gode og minsker med det onde.Ubalanse oppstår så fort man begynner å tenke eller handle i strid med sin samvittighet.Enn større ugjerninger enn større åpning for sykdommen og sykdommens alvorlighet.
GjenopprettetMedlem
"Kira":
Hvor "ren" må man være?
Og ikke minst, HVA er man om man er så fullstendig fri for lyter at man er immun ovenfor disse åndene?
Når man finner og erkjenner den feil man gjorde som førte til sykdom,så oppstår det en utgangsåpning for sykdommen.Og da er det spørsmål om sykdommen vil gå ut eller ikke.Sjamanen kan hjelpe en til å finne og erkjenne de feilene og gjøre menneskene hele.Man må være mest mulig ren, men ingen er helt rene.

GjenopprettetMedlem
PERSONLIG KRAFT= RENHET.
GjenopprettetMedlem
Er man i ubalanse trekker man til seg ubalanserte krefter,eller skal vi si stress av den nedbrytende sorten.
Så en skal sørge for å ha kraft i møte med verden ellers kan vektskåla tippe og en blir psyk.

AdsBot [Google]
"dimi":
Barna kan ha det med seg fra tidligere liv for eksempel.Hvis man går ut ifra den tro. Jeg personlig har ikke erfart tidligere liv enda, slik som beskrives i bøker og fortelles av andre.
Når det gjelder ren sjel,er vi tilbake til det med samvittigheten.Ikke utifra kulturell påvirkning,men utifra sjelen,fra dypt inni oss.Det samme med rene tanker og handlinger.Så samvittigheten er en veileder til de høyere frekvensene.Det viktigeste går ut på å gjøre gode gjerninger og ikke onde.
Man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil..
Jeg må si at dette er en MEGET forenklet versjon av hva som kan føre til sykdom.. Mennesket har -heldigvis- et stort spekter av følelser, som også kan føre sykdom med seg, bl.a. er SORG en slik følelse. I en slik sammenheng handler det ikke om å gjøre onde gjerninger eller å ha dårlig samvittighet for noe. I boken
Kreft - gåten som ikke finnes av Dr. Ryke Geerd Hamer, skriver han om hvordan han utviklet kreft etter at barnet hans døde, utifra en sorgreaksjon. Dette fikk ham til å forske på kreftgåten, hvor han fant fram til
Den Nye Medisinen, som kort fortalt går ut på hvordan psyken henger sammen med det fysiske. Tapet ved en stor sorg fører ofte med seg at livet totalt raser sammen, framtidsdrømmen blir borte og livet må rekontrueres. Min teori er at det kan være en av grunnene til at kreftforskere opererer med en 5-års syklus for sykdomen. Det tar tid å bygge opp et nytt liv, og i den tid er man i faresonen.
Å kostantere at syke mennesker har mer uren sjel enn friske, synes jeg virker umodent og lite gjennomtenkt. Jeg møtt mange syke med englestøv i sjelen - og mange steinhjerter som fortsatt holder seg fysisk frisk. Alle blir ikke utsatt for like store utfordringer i livet, men av egen erfaring kan jeg ivertfall si at alvorlig sykdom ofte fører med seg åndelig vekst. Et perspektiv på livet, som jeg sjelden har funnet hos mennesker som ikke har hatt denne utfordringen.
Anonymous
Takk for kloke ord du kloke dame!
Godt å vestlandet lot deg reise tilbake igjen, Liljee. Godt nytt år forresten !!!
GjenopprettetMedlem
Her går det ut på å øke sin personlige kraft.Å holde seg ett skritt foran sykdom.Alle mister sine kjære og sørger.Men når sorgen fører til at smutthullet åpnes for sykdommen,så kan ikke vedkommende opprettholde en sterk personlig kraft.Og da mennesker ubevisst prøver å gjenopprette kraften og bli kvitt sykdommen enten ved å legge i vei til en terapeut eller til en sjaman.
Det er riktig at alvorlig sykdom fører til åndelig vekst,det er kanskje derfor de fikk sykdom.Nå vet jeg veldig lite om din erfaring men det kan hende at på et eller annet tidspunkt så var de menneskenes personlige kraft på lavt nivå slik at sykdommen kunne oppstå.Sykdommen gir dem mulighet til å øke sin personlige kraft nettopp ved at de får et annet perspektiv på livet.
Sjamaner ser på livet og døden på en annen måte enn de fleste av oss.Det finnes allslags død.Åndelig død kan være like grufull.Når man begynner å sørge over døden til en man har kjær,så kan det ikke være riktig, siden avdøde kjære kan vise seg for den sørgende med den beskjed at de har det bra, og antakeligvis hever vedkommendes personlige kraft slik at det fører til frigjørelse og ikke sykdom.
Hvorfor føler jeg meg slaktet for å fortelle om tradisjonell sjamanistisk healing

GjenopprettetMedlem
De onde sykdomsånder liker nok ikke at vi holder på å snakke slik åpent om dem.
Dem om det,vi er på sjaman veien og dette er vårt felt.
Jeg syns det har vært bra allikevel å lufte dette viktige "temaet".

Anonymous
Jeg synes du har en klok vinkling på dine synspunkter dimi..
Fordi når jeg gikk gjennom min livskrise,min sorg og måtte "bøte" for mine feile valg, mistet jeg og kraften og styrken i meg.
Men når jeg tok tak i sorgen smerten klarte og se på den fra flere enn en side, kom kraften og styrken tilbake.
Jeg skjønner utmerket godt hva du mener og prøver og si,men det er ikke lett og sette de rette orda på de uten at det kan bli noen negative reaksjoner. Og det er nettopp for disse tingene er så sårbar og det ligger mye sorg her.
I stedet for og sette ting i perspektiv prøve og forstå har vi mennesker så lett og la oss rive med følelsemessing, og spsielt om en bære på uoppgjorte ting i sjelen sin.
Jeg takker for sine innlegg de er kloke og fornuftige, du prøver og fortelle årsaken til at noen mennekser blir syke.. ser absolutt ikke på dette som et anngrep fra din side..
Godt nyttår til alle.

AdsBot [Google]
Kjære dimi. Jeg beklager hvis du føler at jeg vil slakte deg, det var ikke min mening. Jeg tror ikke vi er uenige om at psyken fører til fysiske sykdomer. Det jeg reagerte på er dine årsaker om rene ord og handlinger, som jeg synes er svært forenklet.
GjenopprettetMedlem
Et tema til besvær....
Tror det blir vanskelig for de fleste å forestille seg at fks. et nyfødt,uskyldig? småbarn som er kommet til verden med et alvorlig syndrom som du nevnte,har skyld i det selv eller pga urenhet eller andres gale gjerninger tidligere?
Vil en slik vinkling helpe den nybakte mor som har gjort alt rett i livet,som har levd sunt og tenkt rene tanker?
Eller vil det hjelpe oss uvitende noe særlig slik at vi kan "overse" at årsaken ligg i fks. Tsjernobyl og intet annet sted??
Begrepene renhet og uskyldighet er innpodet i de fleste av oss som har gått på søndagsskolen.
Og som Jesus sa: la de små komme til meg,for de er av mitt rike.(Rene og uskyldige.)
Det morsomme med Sjamansonen slik den er i dag,er at her virvles vi inn i en malstrøm av myter,religion,ulike kulturer og erfaringer,tro og tvil,vitenskap og kjærlighet,ånd og legeme,fortid,nåtid,alt og intet.
Jeg tror
det er sunt.
GjenopprettetMedlem
"Final Tribe":
Det morsomme med Sjamansonen slik den er i dag,er at her virvles vi inn i en malstrøm av myter,religion,ulike kulturer og erfaringer,tro og tvil,vitenskap og kjærlighet,ånd og legeme,fortid,nåtid,alt og intet.
Jeg tror det er sunt.
Underskriver her - det er både sundt og viktig... fordi vi alle her fra våre ulike ståsted og erfaringer har noe å bidra med...
hilsen kariw
Anonymous
Når det gjelder små barn som blir fødd med sykdom.. er det vel som regle arvelige sykdommer.
Tviler på at dime mener små barn er urene.
Mange har vi genfeiler som vi enten må slitemed fra barnsben av eller de blomstrer opp under en livskrise.
GjenopprettetMedlem
Vill natur har denne renheten,den kan man oppsøke og bli en del av.
Onde sykdomsånder hater den ville natur,der vil de ikke være lenge om de blir tvunget.
Etter en viss kamp gir de opp,og må gå inn i naturens renhets-filter.
De elsker innendørs tilværelse der naturen kan virke mindre inn på psyken vår.
De forteller oss at det er bedre å holde oss innendørs,lærer oss å dyrke det elektriske lyset,som de i all hemmelighet vet gjør oss langsomt sinn-syke.
Intelligente er de på samme nivå som oss selv,de elsker vår snar-rådighet og koser seg hver vinter,når vi med fuktige "koffein"sokker,huttrer oss til nedsatt immunsoldat.

Anonymous
God morgen

Jeg vil bare få poengtere at jeg ikke er ute etter å slakte deg Dimi. Jeg stilte en del spørsmål, og dette for å få vite nærmere hva du mener er en ren sjel, og eventuelt få andres synspunkter på det. Jeg er faktisk ikke sikker på hva det betyr og derfor spør jeg. Jeg synes du skriver gode innlegg, og jeg likte veldig godt innlegget ditt om intetheten.

Hilsen tullsjura
Anonymous
Jeg er enig med alle...i det medgjørlige hjørnet idag.

Just kidding...or...no,I`m not.
Joda, Dimi har mange gode poeng her og jeg forstår også hvor han vil med dette.
Men dette er jo et diskusjons-forum, så da så...
Kommer opp veldig mange viktige moment under en slik diskusjon
og så er det utrolig lærerikt.

GjenopprettetMedlem
ØNSKER DERE ALLE EN STERK PERSONLIG KRAFT

Det er vel det skal jeg si eller skrive på sendekortet fra nå av.For med en sterk personlig kraft kommer lykke,helse og alt godt.
GjenopprettetMedlem
Alt har en mening

Anonymous
"dimi":
ØNSKER DERE ALLE EN STERK PERSONLIG KRAFT 
Det er vel det skal jeg si eller skrive på sendekortet fra nå av.For med en sterk personlig kraft kommer lykke,helse og alt godt.
Hjertens enig

Anonymous
"ørnen":
Alt har en mening 
Alle har sin mening