Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg gikk rund og lurte på....Hva med skytsenglene ?Hvor er de når sykdommen er nærestående?Hvorfor de kan ikke hindre sykdommen ,beskytte oss?
Ikveld var jeg vitne til at skytsengelen til en mann ikke kunne tre inn i hjerte hans,mannen skapte barriere mellom seg og skytsengelen .Barriere var ikke stor ,opptil kne høyde,stor nok for å hindre skytsengelen.
Barriere var skapt av bitterhet,nag og sorg.

Noen kommentar eller erfaring til dette tema?TAKK
Anonymous
Jeg tror det er med sykdommer som med annet...det inngår i alt vi må igjennom
for å lære, og å hente erfaringer. På lik linje med det å takle sorg,glede,tap, smerte
osv. Alt dette tror jeg vi må innom for å kunne bli "hel"og til slutt få lov å "pensjonere" oss.
GjenopprettetMedlem
Jeg opplevde min skytsengel da jeg var 6-7 år, bak min mormors hus så er det et høyt tre, jeg falt ned fra dette treet fra ca 8 meters høyde, rett ned mot en gammel kvernstein som ligger som pynt i hagen. Jeg husker at jeg falt, deretter at jeg ble løftet ned på silkemyke armer og lagt rolig og fredfult på bakken (2 meter ifra den store steinen) av en nydelig opplyst hvit engel. Var på besøk der i sommer og så på "åstedet", og husket tilbake for første gang på lenge lenge hva som hendte. Jeg har aldri sagt det til noen.
Ikke snakk om at at det der kunne gått bra og at jeg kom meg ned på helskinnet vis hvis ikke:
- Jeg hadde griseflaks
- At man hadde "gummikropp" som unger flest
- At autopiloten for overlevelse koblet inn, lik den som gjør at katter lander på bena.
- At det jeg så, var den eneste "logiske" forklaringen hjernen min skapte, fordi som tidligere nevnt; det der kunne aldri gått bra på normalt vis.
Jeg vet ikke. Det eneste jeg vet er min opplevelse av hva jeg så og følte der og da.
Og det var en følelse av godhet og trygghet, og ikke minst så føltes det 100% naturlig.
Har ikke hatt lignende opplevelser senere i livet, noen som vet om hvordan (hvis man skal gjøre det??) eller måter å etablere denne kontakten med skytsengeler?
Fikk plutselig lyst til å vite mer........

Varme tanker
Anonymous
En morgen, på tur hjem fra jobb, fikk jeg plutselig en "innskytelse" og svingte av i en busslomme og stoppet der. Sto der en liten stund før jeg tok løst og kjørte videre.
Veien videre er veldig svingete og etter de to første svingene møtte jeg skolebussen
og med det samme tenkte jeg..."å,så bra at jeg møtte den her". Litt lenger nede i veien,
fikk jeg skrens og kom over i venstre kjørebane. Omentrent på det stedet ville jeg ha
møtt bussen hvis jeg ikke hadde stoppet den lille stunden...
Jeg vet ikke, men...
GjenopprettetMedlem
Jeg har kansje uttrykket meg feil ,men denne hendelsen skjedde under en healing seremoni ,alt skjedde på det åndelige  plan.Skytsengelen hans også reddet ham fra døden ,men allikevel ble hindret i å ta full kontakt med vedkommende.Ut i fra den erfaringen fikk jeg svar på noen av mine spørsmål.
Ellers det er interessant å lese om deres opplevelser om skytsenglenes jobb utføring  :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :
Anonymous
digresjon
jeg datt også ned ifra et 6-7 meter høyt tre en gang, suste nedover, livet gikk i revy og bump. myk landing, rett på pompen som om det var en madrass jeg landa på ifra en halvmeters høyde. (Jeg var liten da dette skjedde så det kan hende at treet var 2 meter høyt men uansett!!) Husker at jeg satt på rumpa, så på himmelen og fikk trua :)
GjenopprettetMedlem
Dæ æ sånne barriera ayawaska kan ta tag i å løysa opp,jube healing av sår å smerte.
ayawaska-skytsenglane finkjemme kroppen å sjelå itte barriera så hindre en å oppleva dæ goa i universet.
Temmeligt smarte greie,en plante for å løysa opp barriera,å enn så jer visjona øve di høgare dimensjona.

Barriera æ ikkje bara et negativt lada ord! Æg ser vesen,sleibe typen.gammalt spindelvev uden eddarkopp.
Anonymous
ayawaska-skytsenglane ...? Kan du fortelle mer, teleterkji?
GjenopprettetMedlem
"Lie":

ayawaska-skytsenglane ...? Kan du fortelle mer, teleterkji?

Ayawaska = ayahuasca, tre fulle sider med treff ved søking her i sonen. Se ellers: http://en.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca

"ayahuasca" or "ayawaska" in Ecuador, Bolivia and Peru, also to a lesser extent in Brazil ("vine of the dead" or "vine of souls": in Quechua, aya means "spirit," "ancestor," or "dead person," while waska means "vine" or "rope"). The name is properly that of the plant B. caapi, one of the primary sources of beta-carbolines for the brew. ... "natem" amongst the indigenous Shuar people of Peru. It should be noted that the spelling ayahuasca is the hispanicized version of the name; many Quechua or Aymara speakers would prefer the spelling ayawaska. In the central andeans of Perú Ayacwasca means :"Ayac" (spirit or dead) and "Wasca" (vine, cord or rope)

Ja, fortell mer, T.
GjenopprettetMedlem
Jeg tror skytsengler ikke kan hjelpe ubegrenset. Hvis personen ikke ønsker healing på det ubevisste plan( selvfølgelig ).
Det er jo en grunn til at sykdommen oppstod. Noen ganger tar det lenger tid før personen er klar for å gi slipp på f.eks. sorg.
Disse negativt ladede følelsene blokkerer , som må løses opp i først før healingen kan fortsette.

Vi er jo her for å lære/utvikle oss. Hjelperne våre kan gripe inn ,men mye mer når vi ber om den hjelpen.
Husk at vi har fri vilje.
Anonymous
Hjelpere og guider rundt oss kan jo ikke leve livet for oss akkurat...de kan være med å støtte oss - gi oss litt healing og læring - men om man erfarer sykdommer og motgang i livet som er tøffe å erfare så er det vel meningen at en skal gå igjennom de prosessene for å lære og gå i dybden av det som jeg erfarer og tenker at det er. For meg er det naturlig. Men det finnes vel unntak - blant annet det som Teleterkij nevner ang møter med kraftplanter som Ayahuasca.

Angående Ayahuasca-hjelpere så er det jo planteånder som kalles for DOCTORCITOS i Amazonas - en hører mye om disse Doctorcitos i Ayahuasca-Icaroser(healing-kraft sanger) og de er med å hjelper under Ayahuasca-seremonier. Disse er små av vekst - disse planteånder - det samme med Psilocybin/fleinsopp(dem som har erfart det)  har også små planteånder, som hjelper til under seremonier - erfaringer med slike kraftplanter. Det er sikkert også lignende hjelpere/guider ang andre kraftplanter som Iboga,Peyote mm.