Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kanskje skulle det vært en egen bolk for metoder; for dette hører egentlig ikke til under healing:
Har vanligvis ingen problemer med å få sove når jeg trenger det, men jeg har lært denne enkle metoden som jeg gjerne lærer videre:
Mens du ligger behagelig i senga, ta kontroll over pusten din, pust rolig ut og inn: Ta så et skikkelig djupt innpust helt ned i magen og hold den mens du teller til rolig 25. Slipp pusten og ta noen rolige inn og utpust.
Gjenta djupt innpust - hold mens du teller rolig til 25. Gjenta i alt tre ganger ... Etter siste runde vil du garantert gjespe og nokså sikkert sovne rolig ...
kariw
Francis [Bot]
Takk for den kariw!

Den må jeg prøve ut! Har jevnlige perioder hvor jeg er søvnløst, så denne kan kanskje funke...

GjenopprettetMedlem
Hei
En annen enkel metode er å legge en ametyst (hvis man har) under hodeputa om natta. Spør den først om den vil være sovesteinen din, du kjenner på energien den gir fra seg om den vil det (har aldri hørt om noen som har fått nei). Virker veldig bra på de aller fleste
Hilsen alabast

Snappy [Bot]
"alabast":
Hei 
En annen enkel metode er å legge en ametyst (hvis man har) under hodeputa om natta. Spør den først om den vil være sovesteinen din, du kjenner på energien den gir fra seg om den vil det (har aldri hørt om noen som har fått nei). Virker veldig bra på de aller fleste 
Hilsen alabast 
Hm, jeg skal jammen spørre steinene min om hvem som vil være min sovestein! Har STOOORE problemer i disse midtnattsol-tider!
Anonymous
Annars virker en stadig whisky...
Eller ett tränat, stilla, roligt sinne.
Mvh,
ThomasamohT
GjenopprettetMedlem
"kariw":
Mens du ligger behagelig i senga, ta kontroll over pusten din, pust rolig ut og inn: Ta så et skikkelig djupt innpust helt ned i magen og hold den mens du teller til rolig 25. Slipp pusten og ta noen rolige inn og utpust.
Gjenta djupt innpust - hold mens du teller rolig til 25. Gjenta i alt tre ganger ... Etter siste runde vil du garantert gjespe og nokså sikkert sovne rolig ...
Denne metoden skal visstnok komme fra Marcello Haugen, såvidt jeg husker ...
go'natta
fra kariw
GjenopprettetMedlem
Tørket lavendel under hodepute sies og gi en rolig søvn,

Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle
En kop varm cacao (chokolade) inden man lægger sig er også et godt middel
Hilsen Shamanen

Anonymous
Andra ideer är ett gott workoutpass, sex, eller att stiga upp en timme tidigare på morgonen.
Anonymous
Jeg sover som regel som en stein natten etter pga yogaøvelser dagen før

Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle
FRISK LUFT er en god medicin for at at sove..... Så gå en lang tur i naturen og du bliver træt på en dejlig naturlig måe
Hilsen Shamanen