Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Etter å ha grått en liten stund i mine armer , henter min eldste datter lekegitaren. Hun er fem år.
Hun øver seg på å plystre, mens hun spiller gitar.
Jeg har nettopp fortalt at hennes far har dratt tilbake til Afrika , og at hun kanskje ikke ser han igjen på mange år.
Der sitter hun og synger egenkomponerte sanger om opplevelser fra ferien.
Barn har en annen måte å takle smerte på. De lever i øyeblikket.
Der gråt hun en liten skvett, så bestemte hun seg for at det fikk være nok for i dag.
Hun tar med søsteren sin bort til trampolinen, og snart runger latteren helt inn på kjøkkenet.

Etter at barna har lagt seg, sitter jeg og ser bort på den tomme trampolinen.
Jeg går bort og hopper . Høyere og høyere. Jeg må smile. Så kjenner jeg latteren bobler opp, snart ler jeg høyt og nyter at det kiler i magen.
Jeg klatrer anpusten ned og føler meg helt på topp. Jeg som nettopp var litt nedfor..haha.
Hvorfor ,husker jeg ikke engang !
Jeg bestemmer meg for å være mer barnslig , det er den beste healingen jeg har gjort for meg selv på lenge.

:biggrin:
GjenopprettetMedlem
fantastisk ar du deler dette.
Vrikelig bra lesing dette her.

Takk for at du deler dine erfaringer. :) :) :)

dette kommer jeg til å ta til meg :icon_biggrin:

fra nå av skal jeg bli enda barnsligere :razz:

hehe....  av og til i det minste ;D
GjenopprettetMedlem
Så flott Malaika. Vi burde kanskje lære litt av barna
-og leke litt mer. Godt at det hjalp.

Tenker på deg og vi sees snart

Klem fra RITA :wub:
Anonymous
:biggrin: Vad härligt!

Fortsätt hoppa!  http://www.crazypics.de/smilies/froehlich/0677.gif[/img]
GjenopprettetMedlem
Heyheyhey! ! ! ! ! !

Ikke barnslig å hoppe på trampoline! ! ! ! ! ! !
En liten forskjell her som egentlig er ganske stor:
Barnslig: "Min pappa er sterkere enn din", og "hvis du ikke gjør som jeg vil så.....",.....................
Barnlig: Hoppe på trampoline og ......................  ;)

Litt viktig å få fram, slik at ikke noen skal gå rundt å tro at det er helt ok å være barnslig......., da blir det mye krig her i Verden........

Barnlig healing!

Keep on jumping!

JUMP!
Anonymous
Nydelig å lese, Malaika

Når en tenker etter, hvor ofte hopper vi egentlig vi voksne?
Hoppe over derimot, er vi mye flinkere til....

gro
GjenopprettetMedlem
Fin historie dette... å være litt barnslig, og leke litt er god medisin. :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Flott healing-historie.

Dattern din healet seg selv også....og deg. Gjennom å uttrykke sine følelser gjennom plystring og gitarspilling, så fikk hun ut litt av de vonde følelsene.

Ja, vi har mye å lære av barna.!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Gratulerer med Trampoline Magicca

Snabla fin gymnastikk.

Keep up the gudd work.

:P
GjenopprettetMedlem
Trampolinehopping er sundt for kropp og sjel. 10 minutter på den skal visst tilsvare 30 minutter jogging, og rene lymfedrenasjen!
Og gøy er det! Det vokser jeg aldri ifra...  :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
...tusen takk for at du deler Malaika. Vi har masse å lære av barn. Dette er et av mange eksempler. Frem til for noen dager siden lå min datter på 6 år på Rigshospitalet i København med forholdsvis store brannskader. Etter den første natten på sykehuset fortalte hun meg at på natten hun sov på sykehuset at hun ble løftet opp av en stor engel. Og hun fortalte meg hvordan jeg kunne treffe mennesker som var døde og var blitt til engler."Man skal bare tenke på dem man vil ha kontakt med, deretter ta dem inn i hjertet sitt og så ønske seg at de kommer - og så kommer de"...det er fantastisk med barn og vi må lære masse av dem og ikke bare omvendt... :)
Anonymous
Måtte smile da jeg leste dette Malaika. Så flott for deg  :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
En nydelig opplevelse :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
takk for ein rørande historie om å ta vanskelege ting med det gode. :wub:
(Kanskje eg må ha meg trampoline sjølv??)
Trur også det er umåteleg healing for barnet å oppleve foreldre som ikkje resignerer,grublar eller lager eit for stort drama ut av ting som ikkje er noko å gjere med.
Barn tek ting gjerne på strak arm,men likevel skal ein ikkje undervurdere sorgen deira.
Alle er forskjellige. :wub:
GjenopprettetMedlem
Takk!
Anonymous
Hei Malaika og Geronimo dere har barn rundt samme alder  :biggrin: som viser oss ikke glem barnesinnet  :wub:
Barna på denne aldren er mest i thetanivå i hjernefrekvens ingen tid å rom en ikke-fysisk verden vi kan vel kalle dem Shamaner.
hjernen utvikler seg til eldre de blir går inn i raskere frekvenser å  da tar som regel venstre hjernehalvdel over mesteparten av tiden i våken tilstand vår fysiske verden  :w00t: er det rart vi begynner å meditere for å nå barns frekvenser igjen  :lol:
sånn jeg ser det har datteren din helt rett i det hun sier om englene så enkelt er det  :respect: til alle  :wub:
📎 268662-55098328.jpg
GjenopprettetMedlem
Ja, det ligger veldig mye healing i å tørre å leke seg. Selv bruker jeg å ta med ungen på en lekeplass i nærheten, men jeg er ingen passiv tilskuer akkurat. Jeg sitter på husken sammen med henne, sklir ned sklia og har det faktisk kjempegøy. Men du verden så sliten jeg blir, det er nok fin trening for kroppen også. For ikke å snakke om hvor blid jentungen blir når mamman faktis leker sammen med henne  :wub: Forløsende herlig :wub:
GjenopprettetMedlem
Ja, barn er hærlige! Vi har mye å lære av dem. Tenk hvor sorgløs de er og hvor lett de finner gleden igjen. Og hvor lett de er på tå.. Tenk å hatt deres energi! Mine barn er så store at de har begynt å glemme selv å være barnslige, husker hvor morsomt det er å kunne sette seg inn i deres barnesinn og leke slik de gjør. Syntes det var kjempemorsomt å lese deres innlegg, fikk selv lyst til å hoppe på trampolina og springe opp i lekestativet.

Men det får bli en annen kveld... Kansje i morgen

Hilser dere alle med barnesinn en fin natt :respect:
GjenopprettetMedlem
Malaika, det er noe hærlig i det å lese om andres sårbarhet, som din, ærligheten "treffer meg" og når så veldig fram da.
Kan nesten høre din datters latter når jeg skriver :lol:

Det jeg finner av essens her er følgende:
I vår oppstykkede og lineære verden oppfatter vi fenomener som f.eks. healing som tidsavgrenset,
dvs. påbegynnt og avsluttet -og færdi med det!
Sannheten er annerledes, vi kan velge å stå i og leve i "den gode energien", som barn gjør det...
Det er den beste healing!
Men det er lettere sagt enn gjort, desverre.
Lettere er det å uttale eller skrive kloke ord enn å leve etter dem...