Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg satt ute i tenkeboksen min nå! Og grublet over hvordan forklare folk som ikke forstår, føler og vet om veien inn i sitt indre. Veien inn i vår åndelige liv!

Noen må gjerne arrestere meg når jeg sier at *veien til ditt indre går gjennom hjerte*! Og hvorfor har jeg kommet til den slutningen? Jo, det var noe som *datt ned* i hodet mitt igjen! Og jeg har lært meg å lytte etter disse ord som plutselig finner veien inn i meg! Det er som om noen tenner lampa!

Jeg har noen ganger et svare strev med å forklare folk hva den indre verden er! Folk som ikke tror, som er evige skeptikere og som skal ha håndfaste faktaer på bordet! Jeg kan ikke bevise de med håndfaste faktaer om reisene mine, om mine intuisjoner, ei heller med at jeg kjenner og enkelte ganger kommuniserer med mine åndelige hjelpere! Det går ikke å legge bevis på dette svart på hvitt! Hvordan da forklare at det faktisk eksisterer?

Men...det er da en kjekk forklaring detter ned i meg, ute i tenkeboksen....på hva jeg kan si!

Jeg hadde igjen en *indre samtale* med en helt ukjent og uforstående person...om dette....og denne gangen kom ordene som perler på snor!

Denne personen spør meg...*hvordan kan du VITE at det finnes en åndeverden?* Jeg svarer da....jeg kjenner det, jeg vet det fordi jeg ER der!
*Hvordan kjenner du det?* Jo, jeg kjenner energiene rundt meg. Det er da jeg spør.....*ser du luften?* Nei, svarer den andre personen. Men det er jo ganske logisk, fordi den er målbar! Jaha, sier jeg da. Men vet du egentlig at også vi er måleinstrumenter? Denne personen ser på meg med uforstående øyne. Vi måleinstrumenter? Ja, svarer jeg da.....vi vet når vi kommer inn i et rom med lite oksygen, fordi vi får vansker med å puste. Ergo, vi måler oksygenet. Kroppen vår forteller oss, gjennom at vi får pusteproblemer, at det er lite luft der.

Slik er det også med energiene rundt oss. Vi er måleinstrumenter der også. Men har vi ikke koblet dette instrumentet riktig, så måler den heller ikke riktig. Om pluggene har gått på dette måleinstrumentet, så viser den ingen reslultater. Våre plugger er chakraene. Det er gjennom de vi kjenner og føler energien. Men også gjennom våre sanser. Slik som hørselen, synet, intuisjonen osv. Er disse *kanalene* stengt, vel...da greier vi heller ikke måle noe rundt oss.

Denne personen fnyser og sier dette er sprøyt. Denne personen mener at alt vi trenger ligger i hjernen vår. Og hjernen er et instrument som bestandig lurer oss. Ting vi tror vi har opplevd, kommer fra hjernen som har oppfattet ting vi ikke husker.

Det er da jeg sier, greit....hjernen er et fantastisk instrument. Men den alene styrer ikke alt. Det er det hjertet vårt som gjør. Hjernen er som en harddisk på dataen. Alt vi tar til oss, blir lagret der. Men alt er ikke like bra. Det er når vi *laster* ned noe vi tror er bra, hvor det er virus....som hjernen lurer oss. Disse virusene kan kun fjernes av en ting. Og det er hjertet. (Virusprogram) ...Det er der vi finner de riktige svarene! Det er i hjertet de riktige opplysningene ligger. Det er i hjertet sannheten ligger lagret. Og med hjertet som redskap til å rydde i hjernen...så blir vi kvitt det som skaper løgner og shitt!

Denne personen er snart svar skyldig. Jeg sier da.....hvorfor spør du meg? Hvorfor viser du interesse? Kan du bedømme meg, kalle meg en løgner fordi du ikke opplever det samme? Har du tenkt over at jeg har husket å sette kontakten i veggen...(i hjertet)....og du ikke? At du prøver å starte dataen uten å sjekke om kontakten står i? Når datan ikke virker gir du opp, og kanselerer hele greine. Når du så forstå at du må plugge i kontakten, vel...da må du prøve deg frem, og se hvordan den funker. Når du ikke forstår, så kutter du ut!

Vi er alle energier. Vi er alle måleinstrumenter som kan, om vi er koblet riktig, kjenne energiene rundt oss. Ta i mot beskjeder. Vi må være koblet opp mot vår indre verden!

Vel, ris og ros taes hjertelig imot...over denne følelsen og ordene som dukket opp hos meg i dag!
GjenopprettetMedlem
Jeg synes alt du sier her er veldig bra, Silva. Du er virkelig inne i en sterk flyt nå! :biggrin:
Det er en nydelig energi som jeg bare suger rett inn.

Veien går gjennom hjertet, ja. I den 'heftige' fasen jeg er i nå, er det nettop det jeg erfarer. Skifte fokus fra hodet til hjertet, og TRENGE GJENNOM MATERIEN. Trenge igjennom den forstenete muren rundt hjertet, f.eks, slik jeg kjenner det. Gi seg selv tillatelse. Der inne gløder en kjerne, som i jordas indre, i bankende varm kjærlighet og takknemlighet.
Takknemlighet, for at du går inn dit, inn i ditt eget indre, der ånden lever.
Og gi tankene tillatelse til å slippe å finne svar på alle ting. La den hvile. Jeg opplever takknemlighet i det også.
For svarene ligger ikke der, i tankene. Svarene ligger i hjertet.

Fortsett å åpne opp kanalene Silva! Da strømmer ordene fra en annen kilde. Da er det en lek. Good work!
GjenopprettetMedlem
Du får sagt det så bra , Silva !!!
:wub:

:eusa_clap:

Vi er alle energi. Vi sender ut svingninger i form av tanker/ sinnstemning. Dette "speiler" seg på en måte i universet, og blir sendt tilbake til oss. Da er det viktig å tenke på hva vi tenker, hehe.

Noen sier at de ikke ser luft, men jeg vet om noen som faktisk ser luften. De kan se auraer, og sier at luften de ser mellom seg og en annen person ikke er "ren" , som de fleste ser den. Den er tykk , og uklar/tåkete.

Jeg kan si meg enig i at veien til mitt indre går gjennom hjertet. Hvorfor ?
Fordi der finner jeg kjærligheten. Til meg selv, til naturen til alle med-sjeler rundt meg.
Hjertet snakker åpent , uten filter.

Takk for intressant tråd, kjære venn

Klem til deg :wub:
GjenopprettetMedlem
Veien til ditt indre er helt klart gjennomm hjertet slik jeg ser d å... Det er jo der du kjenner det! Som en eksplosjon av energi.. Det er da man er seg selv nærmest, når man kjenner med hjertet. Bare det å gå ute i naturen og kjenne den sterke livsenergien som er der.. hvor treffer den deg? Jo i hjertet! Eller om man ser dyr som lever i sine riktige ellementer, eller barn som ler av hjertens lyst.. Er det ikke hjertet? Man vil gråte av lykksalighet over å være vitne til disse tingene. Det gjør det med meg. Og det samme når man møter mennesker som man har en god (sjelelig) forbindelse med. Man kjenner kjærligheten strømme i hele seg gjennom hjertet, er det ikke da vi er i kontakt med den vi egentlig er?

Det tror jeg. Og de som ikke tror på sånt, tror jeg vi ikke skal dytte på noe har jeg erfart, gi de noe å tenke på.. noen små tankevekkere..de kommer tilbake den dagen de opplever det samme. De må finne det på egen hånd, ingen kan fortelle dem at slik er det, de må oppleve det selv før de tror. Og tiden er ikke inne for alle uansett hvor frustrerende det er for oss. Ikke bruk unødvendig energi på å overbevise dem om at din sannhet er den riktige, vi har alle vår egen sannhet og ingen er mer sann enn den vi gjør det til selv.
Det er iallefall min erfaring, har brukt mye energi på å overbevise mennesker om åndelighet, helt til jeg innså at det er faktisk ikke noe vits hvis de ikke er der at de kan se det.. Det er deres egen vei å finne sin åndelighet og om man sår noen frø som ligger å ruger i underbevisteheten deres vil dette kanskje føre til at de finner sin sannhet.
GjenopprettetMedlem
Takker for svar!  :wub:

Jeg forstår hva du mener Angelica! Men det var ikke ment som å bruke dette til å overbevise andre. For alle må finne sin vei! Men når folk spør meg, og vil ha meg til å forklare dette, syns jeg det blir noe annet! Jeg forteller da bare min erfaring, men det var dette å sette ord på det. Noe som er forklarende! Og de må jo selv finne ut av det!

Men folk er nysgjerrige. Og om man kan vekke deres nysgjerrighet mer, ser ikke jeg på det som å skal overbevise dem!  :)
GjenopprettetMedlem
Det er veldig vanskelig å sette ord på det, ja. Men du har jo funnet noen fine forklaringsmodeller :respect:
Også spør man seg alltid, spør dette mennesket pga nysjerrighet eller pga hån? Min erfaring er at om noen spørr og jeg ber hjertet mitt snakke er det alltid noe som går hjem til den andre. Kan noen ganger føle at dette ikke er mine ord, glemmer ordene like fort som de er kommet gjennom min munn. Men hos de andre kan dette feste seg og gjøre at de faktisk gjør enorme omveltninger i sitt liv. Men ikke alltid, noen ganger føler jeg at folk spørr bare for å ha noe å prate om, da føler jeg at d egentlig ikke er noe vits å snakke om det..

Og det er flott Silva at du forteller om dine erfaringer til andre, som sikkert kommer til å ta dette innover seg med de energiene du besitter. Og klart man skal pirre nysjerrigheten til den andre. Det var ikke slik ment, det er bare det at jeg vet hvor mye energi man kan bruke, spesielt når folk er negative i utgangspunktet. Det jeg mente var at man ikke må bruke energi på slike som bare vil argumentere på alt du sier. De vil ikke ta det innover seg, bare stjele energien din.

Anonymous
Takk Silva
fra hjertet til hjertet som forbinner oss moder jord og universet ,øynene å hjernen er kun et instrumendt for det vi ser med et åpent hjertet.  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg synes det der var en veldig god beskrivelse av hvordan jeg også oppfatter det. Vi er koblet på universet via chakraene, og hjertet inneholder "sannhetsserumet".

Ailo har bl.a. skrevet en artikkel, "Samtaler med hjertet":

http://sjaman.com/Artikkelarkiv/Samtale ... ertet.html

Den viser hvor viktig det er å kunne koble ut hodet og lytte til hjertet.

Når du snakker om kroppen som måleinstrument, er det en ting som er interessant: kroppen vår består av masse vann (husker ikke prosentene i farta, men vi er faktisk MEST vann), og vann representerer følelser. Så da er det kanskje slik at når vi eksisterer i en kropp her på jorda, en kropp som er "skapt" av følelser, er det vel de vi registrerer best og hele tiden forholder oss til.

Ailo snakker jo om den våte veien og den tørre veien. Til å begynne med er de aller fleste på den våte veien, den som tar oss inn i følelsene og healer via dem. Og det er jo gjennom hjertet man jobber da. Åpne hjertet og sette det i arbeid med å rydde.

Siden kommer man til den tørre veien, den analytiske, da hjertet har fått ryddet opp såpass at hjernen kan begynne å virke noenlunde vettugt  ;D