Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg hører til de som liker å bruke musikk i ulike situasjoner,- meditasjon, healing osv. noe som gir meg et stort utbytte.
Hele livet har jeg gått fast til fysikalsk behandling, men de siste årene har jeg hatt et mye større utbytte av behandlingen.
Hvorfor? Jeg har begynt å ha med meg IPod eller discman med meditasjonsmusikken min. Så når jeg ligger med varmepakninger får jeg en mye dypere avspenning og da skjer det ting = healing
For noen år siden fikk jeg opp et tidligere liv, og i dag hadde jeg besøk av den tibetanske munken som følger meg.
Musikken som virker for meg er enten Delfinsang+bølgeskvulp og klassisk musikk, eller Tibetanske boller, eller annen meditasjonsmusikk, men hver har jo sin favorittmusikk. Viktig at det er noe som gjør at en slapper av.
Anbefales!
GjenopprettetMedlem
Flott !
Jeg bruker også musikk som healing.
Det er noen vibrasjoner som setter igang energiene.
Kommer alltid i en spesiell stemning med forskjellig type musikk.
Har også begynt å bruke min egen stemme litt i healing til meg selv

GjenopprettetMedlem
Ja,det er utrolig hva musikk gjør
Får nok holde meg til IPoden mens jeg er hos fysioterapeuten,men har nå flyttet og der kan jeg synge i vilden sky uten at noen blir forstyrret. Deilig healing,det.
Hva slags musikk bruker du?
Jeg varierer mellom naturlyder (gjerne delfiner og bølgeskvulp), Tibetanske boller, Gregoriansk kirkesang, klassisk, eller "vanlig" meditasjonsmusikk.
Anonymous
liker også å bruke rolig musikk

men er veldig glad når jeg kan bruke spirit wolf den har vært favoritt i flere år går ikke lei

anbefales

GjenopprettetMedlem
Takk for anbefalingen bast
Jeg bruker lyder fra havet, hval eller delfin mye.
Mye etnisk, afrikansk, tibetansk , indiansk inspirert osv....
Men er ikke så nøye på akkurat hva det er, bare jeg får den rette stemningen
Noen ganger er det Foo Fighters (

).
musikk er mat for sjelen, hjelpemiddel til å komme gjennom ting
kan være forskjell på liv og død
glede eller smerte

GjenopprettetMedlem
"Malaika":
musikk er mat for sjelen, hjelpemiddel til å komme gjennom ting
kan være forskjell på liv og død
glede eller smerte

Helt enig, tror ikke jeg ville overlevd uten musikk

Er også enig i at type musikk er avhengig av stemning og situasjon. Foo Foghters er da vel ok??

Har notert meg Spirit Wolf, Bast.
GjenopprettetMedlem
Hva med denne...?
En skjønn forening av native indian og moderne elektronica...

Og nyyydelige bilder....
http://www.youtube.com/watch?v=kwi0vGND ... ed&search=GjenopprettetMedlem
Nydelig , Aventura.
Hva med denne ?
http://www.youtube.com/watch?v=-kj6nKcjZRw
Den er bare DREAMY

GjenopprettetMedlem
Skjønn!
He he... Mere DREAMY.... NYDELIG VIDEO....
http://www.youtube.com/watch?v=LtNFQ7RJ ... ed&search=GjenopprettetMedlem
Hei, det strømmer på med forslag,jo :eusa_dance:
Hadde selv en fin meditasjon idag med cd med tibetanske boller.
Nå skal jeg hjem og rense leiligheten med tibetanske klokker,-
det er nydelig lyd,det :respect:
GjenopprettetMedlem
Jeg fikk for få dager siden virkelig en god lydopplevelse da jeg fikk lydhealing av min sjamanlærer. Det var som å være i et eventyr av lyd. Jeg kjente en utrolig god tilstedeværelse og fikk vekket mange tinger og tanger i meg selv. Måten lyden skjerpet og virket som vekkere, for de steder som trengte det på, var fantastisk godt å oppleve.
Healeren senset meg og mitt til det fulle slik jeg opplevde det, og klarte gjennom lydvibrasjoner og perfekt tima overraskelsesmomenter å skape åpninger der det trengtes.
Jeg er helt enig i at musikk er superviktig og kan virke som katalysatorer og vekkere for ting i oss. Musikk er sjelens språk. Når en sjel treffer en annen får det betydning....vi vet at vi ikke er alene.
Jeg bruker selv trommer, fløyter, sang og litt annet for å sette i sving gode vibber i meg selv og det er vidunderlig å uttrykke seg gjennom musikk. Det blir noe magiskt i det som nettopp fikk et uttrykk aldri noen gang kommer igjen....og slik er det med hvert eneste magiske lydøyeblikk.
GjenopprettetMedlem
Takk UlveMor...det var vakkert beskrevet om lyd

GjenopprettetMedlem
Nydelig

Og sånn er det jo, det skjer mye når en bruker musikk. Det er nok ikke for ingen ting at Chris James er så populær. Jeg kjenner en sykepleier som gikk på utdanningen hans, hun startet med lydhealing i grupper etterpå.
Klemz