Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg har tatt reiki 1 og 2 nå i høst. Men jeg kunne gjerne tenke meg å lære sjamanhelaing også! Vet dere hvor man kan få kurs i det hen? Noen dere vet som er seriøse og som ikke er så langt unna oslo!
Kan noen forklare meg litt mer om sjamanhealing? Så jeg forstår hvorfor jeg ønsker å ta det...

GjenopprettetMedlem
Hva med å melde seg på Saivo?
RITA

Anonymous
Jeg går jo på kurs hos noaidi Eirik Myrhaug i Heggedal.
Vi har hatt en samling i september og skal ha oppfølgeren nå førstkommende helg.
En annen av deltagerne er reikimaster.
Det er spennende å komme i kontakt med healing-kraften og øve sammen med andre i gruppen.
http://www.sjamanhealing.com/GjenopprettetMedlem
Takker for svar dere!
Saivo har jeg veldig lyst å ta Rita, men lommebokji sier nei....

Men en dag....
Takk Susy, skal se nærmere på det!

Anonymous
Ellers så har Tilda laget en oversikt over noen som holder kurser her:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,6564.0Anonymous
Fant også en side som gir en kort innføring i sjaman healing:
http://www.soulrestore.com/shamanic_healing
Dette er typisk core sjamanistiske teknikker. Finnes en haug av andre forskjellige healing teknikker.
GjenopprettetMedlem
"Inger Lise":
Hva med dette da? 
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,6610.0
Jammen.....næææææ.......dette har jo ikke jeg sett da!

Og det er altså nå til helgen som passer ille dårlig!

Fasan assa!
Når tid neste gang holder du kurs mon tro Inger Lise?
GjenopprettetMedlem
Har ikke spikra det helt enda, muligens om en måneds tid...på hittil ukjent sted

Men følg med på "hendelser". Jeg pleier å legge det inn der

GjenopprettetMedlem
Ok, det skal jeg....Takker masse!

GjenopprettetMedlem
Ok, dette er ikke ment som kritikk, selv om det kanskje ser slik ut. Jeg spør fordi jeg ikke skjønner det helt.
Hvordan kan man ha kurs i "sjaman-healing"? Blir ikke det som å ha kurs i "preste-healing"? Eller "tannlege-healing" for den saks skyld?
Jeg henger ikke med her jeg....

Anonymous
jeg er vel ikke den rette til å svare her ang kurs i shaman healing,
men jeg regner med at det er å lære ang shamanske healing teknikker, medisinhjulet å trommen blir brukt.
det hadde vært det jeg hadde forventet meg av et shaman healing kurs, åpne seg for energien

bast

GjenopprettetMedlem
"Vind":
Ok, dette er ikke ment som kritikk, selv om det kanskje ser slik ut. Jeg spør fordi jeg ikke skjønner det helt.
Hvordan kan man ha kurs i "sjaman-healing"? Blir ikke det som å ha kurs i "preste-healing"? Eller "tannlege-healing" for den saks skyld?
Jeg henger ikke med her jeg.... 
Godt spørsmål, Vind.
Når du utdanner deg til lege, prest eller lærer, finnes det regler og rammer for hva man skal og må kunne for å bestå utdanningen og ha det som et yrke.
Sånn er det som sådan ikke når man går sjamanveien. Den er i hovedsak en erfaringsvei, der du begynner med å praktisere de forskjellige teknikkene på deg selv. Etterhvert utvider du dette til familien og de nærmeste til du en dag har fått erfaring og innsikt nok til å heale alle som spør.
En lege eller prest følger boka, en sjaman følger intuisjonen.
GjenopprettetMedlem
...jeg skal ikke legge meg opp i hva som er sjamanhealing eller ikke men nevner her kurs som mange vil betegne som healingkurs i sjamanistisk retning. Jeg tar forøvrig med prisene her så man kan vite hvor mye kursene koster.
Jeg anbefaler følgende kurs :
1) Thetahealing hos
www.inkamedisin.no (Rune Heivangs kurs). Etter min mening er det eneste problemet med dette kurset er at flere som arrangerer det tar seg for mye betalt (3.700,- for 3 dager). Rune Heivangs grunnkurs er over 4 dager og kostet for 1,5 år siden 3.700,-. Den første dagen i kurset er kun "inkamedisin" - og det er flotte teknikker å få med seg. Tror bare det er Heivang som har denne første dagen med inkamedisin. I tillegg er Heivang veldig flink til å holde kurs - masse humor.
2) Jeg vil også anbefale deg workshop hos
www.back2nature.no . I april/mai i 2008 vil det bli avholdt workshop i Oslo og Bergen. Da kommer det Queros (paqos - "inka sjamaner") som holder 3-dagers workshop/kurs i healing og andre teknikker. Prisen i fjor var kr. 3.200,-...og er verdt hver krone. Jeg skal helt klart på den workshopen igjen i 2008. Det er forøvrig de samme Querosene som holder workshopen som er med på "drømmeveverskolen" til
www.inkamedisn.no som er blitt så kjent. Arrangør
www.back2nature.no er forresten dønn seriøse med det de driver med. De arrangerer også mange flotte turer i forbindelse med sjamanisme.
3) Selv skal jeg på grunnkurs i januar ved Gøteborg i Sverige. Se nettsiden
www.shamanism.se.
Det er et kurs der man gå videre og ta flere kurs. Er selvvedlig interessert i denne sjelehentingsbiten.
1 kurs : Grundkurs
2 kurs : (Sjamanistisk) healing
3 kurs : Sjelehenting 1
4 kurs : Sjelehenting 2
Prisen er ca. kr. 2.000,- NOK pr. kurs. Kursene går over 2 halve dager og to hele dager ("laaange dager").
Det er Staffan Ljung som arrangerer kursene og de er godkjent av "The foundation for Shamanic studies".
Håper at dette ga deg noe å tygge på Silva
...det store spørsmålet er kanskje "hvorfor trenger man å gå på (mange) kurs ?" Jeg gjør det fordi at det er som å dra på en fantastisk ferie. Man lærer seg alltid noe nytt, treffer likesinnede og får fantastiske (indre) reiser og man får satt av tid i hverdagen til det spirituelle...kan man da ønske seg noe mer a ?

GjenopprettetMedlem

Takk Geronimo...her ga du meg virkelig noe å tygge på ja!
Dette må jeg undersøke nærmere.
Til Inger_lise....fint svar du hadde på sjaman-healing!
Anonymous
Ja, vil bare understreke det Inger-Lise sier med ett eksempel fra eget liv. Hadde min første heling med en pasient her om dagen. Jeg var helt uforberedt på det som skulle skje. Vi gjorde noen trommereiser og under den ene fikk jeg en beskjed om at jeg skulle spørre om min venn ville ha heling. Jeg spurte og det ville han. Jeg hadde reist for å spørre hvordan helingen skulle skje og visste sånn nogenlunde hva jeg skulle gjøre. Jeg gjorde de forberedelsene jeg følte var riktig og satt igang. Jeg la tre runer på forskjellige steder på kroppen hans og sang dem inn i kroppsdelene hvor de skulle jobbe. De tre runene var forresten ur, thurs og eoh.
Etter dette satt jeg meg bak han. Han lå foran meg. Jeg la hendene mine på hodet hans og sang min nyoppdagede helings sang for han. Etterhvert så jeg at det kravlet edderkopper på kroppen hans. Intuitivt visste jeg at sangen kunne få de vekk. Jeg fokuserte sangen til de stedene på kroppen hvor edderkoppene var og de forduftet. Jeg fokuserte igjen på sangen. Kroppen min begynte etterhvert å scanne kroppen til min venn og så hvor det var blokkeringer. Plutselig kommeren liten sverm av møll ut av munnen hans. Intuitivt, nok en gang, skjønner jeg at jeg skal ta møllene i munnen og blåse de inn i lyset. Jeg gjør dette til det ikke er flere møll igjen. jeg går tilbake til scanne modus. Jeg ser at det velter svart gjørme ut av navelen hans, nesten som en liten vulkan. Mens jeg synger tar jeg frem raslen og går ned til magen hans. Der begynner jeg å hale ut den svarte gørra. Til slutt gir det etter. Ikke mer igjen. Jeg tar raslen med til lyset og kaster all gørra inn i det.
Nå kjenner jeg at det er flyt i kroppen hans. Jeg ser en stor, hvit og lysende skive vokse seg stor fra magen hans. Den vokser og pulserer slik at den fyller hele hans kropp. Tilslutt skjønner jeg at det er over. Jeg avslutter mde å vifte over kroppen hans med en Ørnefjær, tørke bort det som kan ha blitt igjen og rense lyskroppen med røyk.
Det som ble erfaringene mine er, at man bør ha beskyttelse under en sånn heling. Noen av møllene kom ned i min kropp og jeg måtte jobbe med meg selv for å få de ut. en annen viktig lærdom var at kroppen min visste hele tiden hva den skulle gjøre i enhver situasjon. Følg intuisjonen!!!
GjenopprettetMedlem
Wow Magus....for en flott opplevelse det var å lese dette. Du har nok rett i at man må passe på å beskytte seg selv før man jobber med andre. Og er helt enig i at man bør følge intuisjonen!
Jeg syns det var så spennende å lese om disse eddekoppene og møllene. Samt den sorte gøra. Er det da sykdom? Dårlige energier? Eller kan det like gjerne være negative handle/tankemønstre?
Anonymous
Flott eksempel du gir, Magus, takk for det!
Hos meg satte det seg også noe igjen engang, men et av mine kraftdyr fikk rense det bort.
"Inger Lise":
En lege eller prest følger boka, en sjaman følger intuisjonen.
En god lege eller prest trenger jo også intuisjonen - og erfaringen ;-) og evnen til å skue utover horisonten ... ;-)
GjenopprettetMedlem
Hmm...det har du da jammen rett i Susy.
Og det er vel slik med både prest, lege og sjaman at man har oppskrifter, rettesnorer, regler.
Men jeg føler at der også ligger grunnleggende forskjeller der i hvordan man tar i bruk kunnskapen.
Der en prest må følge kjøreregler i sin åndelighet, har sjamanen en grunnleggende frihet.
Legen lærer å fokusere på legmet og dets skrøpeligheter, sjamanen ser på sjelen og healer kroppen gjennom den.
Og er det ikke en kjensgjerning at legen og presten må følge "boka".
En sånn allvitende bok finnes ikke i sjamanismen.
GjenopprettetMedlem
"Magus":
Det som ble erfaringene mine er, at man bør ha beskyttelse under en sånn heling.
...Dette er helt klart veldig viktig med beskyttelse under slikt arbeid. Du kan f.eks. åpne himmelretningene (med hjelp av rasle) for å få beskyttelse til å lage "et hellig medisinrom" for ditt healingarbeid. Først åpner du og tilkaller "hjelpere/kraft/kraftdyr/forfedre e.l." fra hver himmelretning. Deretter fra Moder Jord og deretter mot universet. Husk å lukke igjen dette rommet etter bruk. Da takker man alle himmelretningene igjen.
Man kan kan bruke bønner man har laget selv til dette arbeidet. Hvis dere er interessert i litteratur om akkurat dette temaet anbefaler jeg boken "Sjaman, healer , vismann" av Alberto Villoldo.

GjenopprettetMedlem
wow!

kurs innen healing, skulle ønske jeg kunne være med, har lust til å hjelpe

folk for jeg har selv hatt problemer

, men jeg er kun 14 år så det e sykt irriteranes arg

kor gammel må en vær kos mye vil det ca koste, å kos lenge vare det? sorry litt mange spørsmål xd
Anonymous
Hei K.H
sånn jeg ser det har aldren ingen ting å si, ang healing kurs, det som betyr noe er hvor du er i dine tanker - modenhet. for 3 år siden møtte jeg på 2 gutter den ene heter Anders som holder samlinger å som ikke var mere enn 17 år, de var klarsynte å har jobbet med å meditere, har hjelpere som styrer healingen på den måten at hjelperne dems tar over styringen, fysiske medium, jeg mener å huske å ha lest at du mediterer ?
er dette fakta er du godt i gang på din vei.
har vært på trommereiser som det har vært med ungdom i din alder.
healigsirkel sammen med foreldre.
Silva Metoden
har en sønn på 13 år, som kommer til å ta dette kurset skulle det bli et ungdomskurs i drammen, dette er en fin måte å starte, har du ikke lest om Silva Metoden så ta en titt på nettet håper dette kunne passe for deg her er healig en del av kurset. klem bast