Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Etter en dag med healing, der chakraene var blitt åpnet osv, satt jeg hjemme i stillhet.
Det var helt vindstille ute og midnatt. Med ett romsterer det i skapet. ved inngangsdøren. Jeg undersøker for løse gjenstander, halvåpne dører, men lydene fortsetter. Kommer igjen og igjen. Som om ting blir slengt omkring i skapet.
Da jeg endelig legger meg, opretter jeg et beskyttelsesrom og hilser på bråkmakeren:
Hei, der er du. Du har vel ikke tenkt å forstyrre nattesøvnen min?
Det fulgte et litte rykk, nærmest en hilsen tilbake, og deretter var det stille.
Jeg kaller ham Buldre.
Nylig ble jeg vekket av en kolerisk stemme: Komm deg opp og sett igang! Det var faktisk høyst betimelig.
Nu braker det løs.
Velkommen.
GjenopprettetMedlem
Er det skjelettene som vil ut...??
Spennende, Sweet Susy. Ånder kan "plutselig" dukke opp...når man er åpen for det.

GjenopprettetMedlem
Herlig muffens du opplever Susy.
Hvor gammelt er dit hus,om ejg får spørre?
(du trenge ikke svare,om du ikke vil)
GjenopprettetMedlem
det hørtes jo kjempe spennende ut

Bing [Bot]
noen vil deg noe....

Anonymous
I et skap ved inngangsdøren...fantastisk!
Er også skapet en inngangsdør?
Et skapende skap
"Drømmen om Narnia" av C S Lewis romstrerer i mitt hode nå
Anonymous
heya gro, inngangsdøren har vi jo vært borti før ..
tenker også på selve "inngangs"-symbolet.
siden du nevner skjelettene, Inger Lise: på nevnte dagen avsluttet jeg en healingøvelse da jeg hadde sett at sykdommen forlot mottagerens bryst i form av et svart skjelett. så i det indre "språk" kan mye være forbundet her.
tele, huset er kun 17 år gammelt. Selve STEDET er det noe ved, føler jeg. Vi bor jo rett ved et svaberg med et romslig plateau på toppen. Der skal det i følge kommunen være helleristninger, som jeg dessverre ikke har funnet. Fjellet var en øy i Vikingtiden, like ved gokstadhaugen, der høvdingen er nylig blitt utgravd. Hadde vært et fint sted for en trommesirkel der oppe på plateauet, det har jeg ofte tenkt.
Ordet "Blå" i gateadressen min stammer fra "blote", har jeg hørt fra lokalkyndige. Jeg bor altså i Blotesteinveien ... selve denne steinen ligger en ca. 300/400m unna.
GjenopprettetMedlem
du har ikke sjekket om det er noen "energiknuter" ca der da? energilinjer går jo på linje med vannlinjer over hele jorden, og der energilinjene møtes lages knuter med sterk energi. det sies at det er grunnen til at kirkene er bygd der de er bygd, for hedningene før hadde sine seremoniplasser på disse såkalte energiknutene fordi det var mye lettere å komme i kontakt med ånder der.. dette visste prestene så de drev dem vekk fra plassene og bygde kirkealteret der, og så selve kirken rundt.
noen flere som kanskje har hørt om det?
pointet er at kanskje skapet ditt er på en slik knute, kanskje prøve å meditere der og se hva som skjer

GjenopprettetMedlem
Så spennende. Fantasien kan yre mye i slike kraftfulle omgivelser!
Jo, jeg har og hørt om kryssende vannlinjer under bakken, og ofte kan slike bakkekrefter være en grunn til at enkelte hushjørner/-vegger eller steder i naturen kan virke nokså aktive. Susy Guts, om du er uvant med denne type krefter, prøv å rådføre deg først med folk som kan bedømme kreftene involvert. For, søk ikke kontakt dersom kreftene er upositive, gå heller inn for å få slikt forløst. Eller bare la være å menges unødvendig med det. Når tilknytteviljen til deg er brutt, prøv evt da å samtale med hva-det-nå-kan-være. Som hos livskreftene selv, finnes det ånde- og elementærkrefter som kan virke både gode og integrerende – og usunne og desintegrerende.
Forskere tipper at Olav Geirstad-Alv kan være haugmannen på Gokstad. Var det ikke Geirstad-Alv som vikingene tilla så enorm kraft, at Olav II den Hellige mangedoblet sin anseelse ved blott å påstå at han var inkarnasjonen av denne hedensk-legendariske småkongen? Hm, mektige Geirstad-Alv kan bli litt av en bekjentskap, hvis det er HAN som nå romsterer i skapet ditt!

Kanskje du tvert imot får besøk av haugmannens fylgjedyr? Det ble funnet f.eks et påfuglskjelett, og et så eksotisk og kraftsterkt dyr var neppe nedgravd for å være nistemat.
Jeg ville selv først prøve å linke bankeåndfenomen til mer vanlige typer forfedreopplevelser. Kan noen forfedre/formødre ha tatt veien dit du bor, for å gjøre deg oppmerksom på slektssaker? De kan ha ting å fortelle.
Jeg ville og selv prøvd å ha andre (helst folk med psykiske evner) tilstede, for å vite om buldrelydene kan pågå og høres også av flere.
GjenopprettetMedlem
"tilda":
Forskere tipper at Olav Geirstad-Alv kan være haugmannen på Gokstad. Var det ikke Geirstad-Alv som vikingene tilla så enorm kraft, at Olav II den Hellige mangedoblet sin anseelse ved blott å påstå at han var inkarnasjonen av denne hedensk-legendariske småkongen? Hm, mektige Geirstad-Alv kan bli litt av en bekjentskap, hvis det er HAN som nå romsterer i skapet ditt!
Kanskje du tvert imot får besøk av haugmannens fylgjedyr? Det ble funnet f.eks et påfuglskjelett, og et så eksotisk og kraftsterkt dyr var neppe nedgravd for å være nistemat.
Spørsmålet ditt her kan jeg ikke svare på. Opererte vikingene med begrepet "inkarnasjon"?? Om den eldste Olav'en er det en del interessant på nettet, ikke mer enn at jeg gjengir søkesvaret mitt:
http://www.alltheweb.com/search?cat=web ... b_lang=any
Hvis den første linken har rett, så var mora hans samisk, nemlig den berømte Snøfrid eller Snefrid! (Jeg tror jeg må få ta meg en tur til B-steinveien ...) Men i en mer pålitelig kilde er det en annen som oppgis som hans mor, nemlig Alvhild *sensurert*insdotter:
http://lind.no/nor/index.asp?lang=gb&em ... eirstadalf
Det blir i det hele tatt en del andre treff hvis man bytter ut '
v' i både fornavnet og etternavnet med '
f' ...
GjenopprettetMedlem
"Passopp":
Men i en mer pålitelig kilde er det en annen som oppgis som hans mor, nemlig Alvhild *sensurert*insdotter:
http://lind.no/nor/index.asp?lang=gb&em ... eirstadalf
Bokmål: Hva hvis en nynorsking vil skrive om alver?
Nynorsk: Kva om ein nynorsking vil skrive om *sensurert*?
P.S. Henviser dette alve-problemet til Teknikken:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... topic,6952GjenopprettetMedlem
Jeg prøver å finne boka hvor dette ble omtalt, men den er nok blitt stuvet bort. Jeg mener opplysninger kan finnes i Vera Henriksens fagbok om Hellige Olav. Jeg tror at det finnes en tått om Olav Geirstad-Alv hvor Olav den hellige framstilles som den gjenfødte Olav på Geirstad.
Anonymous
Det føles for meg at du har besøk av en ung ånd. (en plass i 20-årene).
hm... hva betyr kolerisk?

(et fremmendord for meg)
Anonymous
Som en skeptisk venn antydet, er det kanskje en mus som søker ly om høsten i skapet mitt? Har hatt mus i veggen i et annet hus. Lydene er annerledes. ( Er ikke sannsynlig med henhold til materialet og lokasjonen heller) Eg skal holde meg åpen lell!
Anonymous
Fønix: takk at du tunet deg inn.
Kolerisk er igrunnen buldrete. En som blir lett irritert og tordner løs. A-personlighet.
Anonymous
Aha, takk for det.

GjenopprettetMedlem
Så bor du ved et-på et kraftsted der det har vært utført magiske seremonier,oi-oj!
Hvordan er humøret,stemningen i denne kraften Susy?
Begynner disse fenomenen når du tenker i åndelige baner,eller før du i det hele tatt var ferdig med avisen.
Jeg syns du er heldig,men da er jeg kanskje litt naiv.
K r a f t kan være større en forestiller seg på forhånd,har jeg lært.
Lys og fred over åndene der.
(Kanskje kan du formilde dem ved et lille blot,om det trenges til,komme ennu mer på lag med dem.)
Cousy!

Anonymous
"teleterkji":
Begynner disse fenomenen når du tenker i åndelige baner,eller før du i det hele tatt var ferdig med avisen.
Både og. Mest tydelig når jeg er åpen.
"teleterkji":
Jeg syns du er heldig,men da er jeg kanskje litt naiv.
Jeg synes at jeg er heldig, men da er jeg kanskje litt naiv, jeg med.
"teleterkji":
Lys og fred over åndene der.
(Kanskje kan du formilde dem ved et lille blot,om det trenges til,komme ennu mer på lag med dem.)
Jeg har på følelsen at de kan være nokså selvforsynte når det gjelder blote ...
Sitter her og skuer over hendelser i de ti husholdningene i nærområdet...
Tenker at det er nok stoff til en serieroman.
susy-cozy