Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Å si: *Jeg er alternativ* har bidratt til å gjøre et menneske glad i dag!

Merkelig men sant! Jeg har healet i dag! Med munnen, med en setning, med et betydningsfullt ord!

Jeg er *alternativ!*

Hvordan kan dette heale? Jo..dette mennesket har selv søkt sin viten....alene!
Ingen å snakke med, ingen å dele med! Alene med opplevelsene.
Disse *litt skremmende* opplevelsene når man ikke vet selv hva man opplever!
Når man prøver å fortelle det til noen som blåser deg av!

Jeg hadde ingen forutsigelser om å fortelle dette mennesket *jeg er alternativ* i dag!
Skulle bare inn å levere noen skolebøker! Vanlig prat førte til dette! Et menneske på søken,
et menneske med stort behov for å treffe noen som *er alternativ*

Tilfeldigheter? Neppe! Tiden var inne. Et menneske jeg har snakket med i over et halvt år!
Siste dag på skolen, og et menneske ble glad! Glad for å bli konfrontert med dette ordet.
Glad for å få møte forståelse, bli hørt, bli forstått! Og bli møtt! Et menneske som mer enn gjerne
ønsker mer kontakt, for å få lov til å dele sine opplevelser, spørre dersom noe rart skulle dukke opp!

Et menneske som har møtt et annet menneske, med samme søken, samme glede, samme intensjon!
Å bli et bedre og helere menneske gjennom åndelige aktiviteter og søken! Et menneske som nå slipper
å være alene med sine spørsmål, frykten for hva man opplever og som man ikke har ord på!
Ene og alene fordi noen turte si denne lille setningen: *Jeg er alternativ*
Hvor mange til finnes det der ute? Alene med sin vei?

Jeg har healet med munn og ord! Og fått healing tilbake! Det skal ikke mere til!  :wub:
GjenopprettetMedlem
Flott..!!..  :w00t:  :w00t:  :respect:

jim..
GjenopprettetMedlem
Ordhealing er stor healing.Liker det du sier å skriver.

Jeg tenker også  at det er din selvtillit som ****alternativ*****

som smittet over og healet denne personen.

Det er mange alternative der ute blant oss,mange unge søkende,som kanskje tror de er alene.
Jeg er glad nettet har åpnet dørene for så mange. Jo flere jo sterkere mot verdens materiellt fikserte bevissthet.

Lys å fred over heimen.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Det skal ikke så mye til for å Heale et annet menneske kommer jeg fram til, og det er godt å vite. Men, som jeg tidligere har påpekt til deg Silva, så kan man "se" at du er alternativ. Akkurat som jeg kan se at det står "N" i panna til folk som er fra min landsdel her i sør, så står det "A" i panna di... ;)  Litt tull i det der siste, men det er faktisk slik føler jeg av og til. Man kan "se" andre på deres væremåte, og talemåte. Merkelig nok, så har de en ro og selvtillit over temaet alternativ, som nesten kan sees. Det er sikkert derfor dere kom i kontakt i dag. Det var nok meningen.

:wub:
GjenopprettetMedlem
Takk alle sammen!  :wub:

Det er det som er så kjekt med healing! Det koster ingenting å gi, en slik handling! Og masse glede får man ut av det selv også! Og denne Aèn i panna.... :lol: kanskje det, men mange får også litt sjokk når jeg forteller det! Det er vel kanskje de som ikke ser denne Aèn ennå da?  :P
GjenopprettetMedlem
"Silva":

men mange får også litt sjokk når jeg forteller det! Det er vel kanskje de som ikke ser denne Aèn ennå da?  :P

Du trenger ingen A i panna vennen, det holder at du er den du er :wub:  At mange får sjokk når du forteller det ser jeg som bare positivt. Du har overrasket dem, og det setter dem som regel ut litt, men deretter er det vel ingen som sier deg i mot heller når det gjelder temaet! :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
:)

Det var fint å lese akkurat nå!

Skulle ønske flere hadde turt å stå frem litt mer med sine alternative sider. Meg inkludert.
GjenopprettetMedlem
Det kommer etterhvert Alaika!  ;D Den dagen DU er klar for å stå frem!
Anonymous
Men hva ligger i dette ordet... alternativ?

Jeg kan godt si jeg lever en alternativ livsstil fordi jeg ikke følger alle samfunnets normer for verdensforståelse, men er det slik at alle som lever slik er de samme?
Tviler på dette, jeg har for eksempel vansker for å forstå egyptologer eller antroposofer som hever mennesket til et ytterst guddmmelig stadie, men er på god linje med folk som driver med kinesologi, noe som for den saks skyld er urtradisjonell kinesisk.

Jeg mener det er viktig når man skal være "alternativ" at man ser hvilke veier man går så man ikke tar feil i krysset og ender i "Lyckliga gatan" der alt er så harmonisk og lykkelig bare fordi man er så alternativ, for det som er alternativt i meg har brakt meg mye vansker også, misforståelser, runder med meg selv og tusen spørsmål som fjerner meg fra mange mennesker som sikkert kunne lært meg noe godt...

Så jeg velger å ikke kalle meg alternativ for jeg ser ikke på det slik. Det er forskjellige måter å nå det man kan kalle Gud eller Den store ånd eller hva du vil kalle det, men det er også en haug med "alternative" som ikke nærmer seg dette, men shopper tanker fra forskjellige retninger så man til slutt finner noe som passer, og nå snakker jeg ut fra egen erfaring...

Men dette er ikke et angrep på de vakre menneskene her, dette er en påminnelse om å tenke seg om...
For store ord krever mye ryggrad...

Ha en  strålende dag
GjenopprettetMedlem
Enig med deg der Tourao!  ;D

Men alternativ er på en måte et *nøkkelord*!

Jeg må i forkant si at jeg pleier ikke å gå rundt å si dette ordet, hehe! Men de gangene jeg sier det, så får jeg også følelsen på at jeg skal si det! Å hver gang har det stemt, at da trengte det mennesket å høre/møte ordet alternativ!

Når jeg har sagt det, og møtt en glede og en nysgjerrighet i det mennesket, så forklarer jeg min vei innen sjamanismen! Men sier også at dette er min vei. Ofte har de menneskene som søker ORDET alternativ kanskje akkurat begynt på sin vei, har vært der en stund, men ikke turt å gripe tak i det fordi de ikke har hatt noen å snakke med! Osv...da er det ikke alltid de har greid å finne sin egen vei! Og her vil ikke jeg blande meg inn! Jeg har kommet dit jeg er i dag, etter masse prøving, feiling, snubling og lykke!

Så...alternativ er et begrep som de fleste mennesker kjenner igjen! Og bare ordet forløser masse hos de som ikke har begynt eller har akkurat begynt på sin *alternativ vei*  :)
GjenopprettetMedlem
Hei Silva! Flott å høre, og det er klart at det var meningen du skulle si det akkurat da  :) Når vi følger intuisjonen skjer det akkurat sånne flotte ting. Toppers! Hvordan skal folk vite at de møter en med felles grunn om vi ikke sier noe om det i det hele tatt?

Når det gjelder selve ordet så er det jo mange diskusjoner rundt det. Blant annet fordi det vi driver med jo egentlig er det originale ikke det alternative. Men, som du sier det er et ord folk gjenkjenner og er greit å bruke.

Stå på,det skjer visst mye med deg nå :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
:)

Jeg har erkjent at eneste måten jeg kan bli lykkelig med meg selv på er å komme ut av skapet. Men siden jeg fortsatt er på søken etter min vei, så føler jeg at alternativ er et godt beskrivende ord. Det er jo vanskelig å definere et ord for at andre skal forstå, når man ikke er riktig sikker selv..

Å møte mennesker som en kan identifisere seg med er iallefall en viktig del av menneskers utvikling, også på det åndelige planet. Så jeg er veldig takknemlig for de som går foran og gjør det enklere for oss andre å følge etter.

I sommer var jeg på fjellet og diskuterte nettopp dette. Da jeg kom ned, ble jeg møtt av avisoppslagene om Märtha og englene. Snakk om å bli "bønnhørt". Senere fikk vi en nyansatt på jobben som også tilsynelatende var "normal" men som var åpen om sine alternative sider fra første stund. (Jeg fant da raskt ut at jeg kjente henne fra internett)

Jeg føler at tiden virkelig er moden nå til å være ærlig og åpen og vise resten av verden hva man står inne for. And it feels good!! ;)
GjenopprettetMedlem
Ja, men da kan man sette spørsmålstegn ved ordet alternativ, for alternativ til hva da? Jeg kan forstå det hvis det er alternativ til A4-tilværelsen, men hva kan jeg si da, har aldri levd noe A4-liv... For meg er det min sannhet og mitt liv det er snakk om, ikke et alternativ som jeg tyr til  ;) Mulig at jeg kverulerer her, i såfall var det ikke meningen. Min mening med dette er å få folk til å tenke over ordet alternativ, og spesielt bruken av det.

Samtidig er jeg enig i at det kan ligge mye healing i velvalgte ord. Det er tydelig at den personen du traff på hadde behov for å høre disse ordene akkurat der og da. Slippe å føle seg så alene og annerledes i sin søken. Vet veldig godt hvordan det føles, for min del åpnet en helt ny verden for seg da jeg begynte å søke på internett og fant ut at det faktisk var flere som hadde det som meg, det var vel på den tiden jeg fant dette forumet  :wub:

Ja, jeg er såkalt alternativ, og jeg skammer meg ikke over å si det heller. Skjønner heller ikke hvorfor jeg skal gjøre det, men det er en annen sak  :razz: I hjemmet mitt vil det alltid henge drømmefangere fremme, gjemmer ikke vekk tromma og krystaller og krystallkuler får lov å stå framme. For det er i sånne omgivelser jeg trives. Andre får ha sine porselensdukker og annet nips, jeg har krystallene mine. Og får jeg negative reaksjoner sier jeg bare at jeg synes de er vakre og at de gir masse til omgivelsene. Bor på et veldig lite sted, og vet det snakkes en del om meg, men det er vel ofte sånn når det er noen som tør å stå fram. Forhåpentligvis vil flere etter hvert tørre å vise hvem de er :)

Nei, nå skal jeg stoppe å skrive før jeg roter meg alt for langt ut på viddene... Ha en flott helg folkens  :wub: