Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Noen som kjenner til denne healingen? (Jeg liker ikke alle navnene på healing siden jeg mener alt kommer fra samme kilde,men...)
Jeg har blitt anbefalt å ta en healing for å se + ta kurs for å hjelpe på healingen som av og til plopper opp hos meg

GjenopprettetMedlem
Jeg kan ikke noe...men fikk treff på 9380 sider når jeg goooooglet

GjenopprettetMedlem
Hei Inger Lise! Hehe,ja, jeg har sett det
Jeg håpet vel egentlig at noen her hadde prøvd det,men jeg får nok bare prøve selv og se hva det er. Blir spennende!
GjenopprettetMedlem
Noen kaller Reiki for Tibetansk Healing, se linken:
http://www.mahelse.no/reikihealing.html
(Jeg liker ikke alle navnene på healing siden jeg mener alt kommer fra samme kilde,men...)
Er helt enig med deg her, uansett hvilke healing vi driver...
Kraften kommer fra samme kilde
Samin

GjenopprettetMedlem
Hei Samin.
Jeg har hørt at Reiki kommer fra tibetansk healing. Tror at den er mer en blanding av Reiki og sjamanisme,men det får jeg jo se snart,da

Henne jeg skal til er godkjent av Tulku Lama Lobsang Thamcho Nima i Tsa Lung healing. Hun er instruktør i Tsa Lung (energihealing) og Lu Jong (healing yoga). Men, hun har også fått undervisning av Eirik Myrhaug.
Blir spennende!!!!!
GjenopprettetMedlem
e har også meningen om at alt stammer fra samme kilde, men mener også at sjamanismen kanskje er selve kilden og at alt er tatt ut i fra den, i mars skal jeg feks på theta healing kurs, og det e har fått forklart om det ligner det veldig på en slags sjamanistisk form for healing,. hvilke er bra for meg som sliter litt fremdeles med å komme igjennom
GjenopprettetMedlem
"tigerseye":
e har også meningen om at alt stammer fra samme kilde, men mener også at sjamanismen kanskje er selve kilden og at alt er tatt ut i fra den, i mars skal jeg feks på theta healing kurs, og det e har fått forklart om det ligner det veldig på en slags sjamanistisk form for healing,. hvilke er bra for meg som sliter litt fremdeles med å komme igjennom
Hei tigerseye! Enig med deg. Men det er noe av det jeg synes er så spennende med bl.a. tibetansk buddhisme, er at de bygger på de gamle Bön-religionene som jeg mener kan kalles sjamantradisjoner
Hei til deg óg Samin! Jeg håper ikke tibetansk healing er som Reiki

Jeg er nemlig negativ til Reiki,bl.a pga de hemmelige tegnene. Etter hva jeg har hørt er ritualene i tibetansk healing mer beregnet på at utøveren skal utvikle seg. Men,jeg har time 21.januar,så da får jeg jo sett hva som stemmer. Da kommer jeg tilbake hit med referat

Ha en fin kveld alle sammen

Anonymous
"arkadia":
Jeg håper ikke tibetansk healing er som Reiki
Jeg er nemlig negativ til Reiki,bl.a pga de hemmelige tegnene. Etter hva jeg har hørt er ritualene i tibetansk healing mer beregnet på at utøveren skal utvikle seg.
En del menar att Reikin sägs härstamma från buddhismen och de Japanska skapelsemyterna, men det finns också många som menar att Reiki just ÄR en gammal tibetansk healingmetod, som återupptäcktes av Mikao Usui. Somliga säger att han kanaliserade metoden, andra menar att den har en lång ihållande tradition.
Reiki är just en självutvecklande healingform - går man tillbaka till grundtankarna i Reiki, var den (och är) en metod att utveckla sig själv och när man gjort alla stegen, ser man det mycket tydligt. En av Takatas lärjungar - en nunna, som jag inte kommer ihåg namnet på - har enligt hörsägen, också sagt att det är "trevlig bieffekt" att man också kan hjälpa andra.
Hemlighetsmakeriet med symbolerna, är olika i olika reikilinjer.
Reiki Network är den gren är strängast i att inte föra symboler vidare, utanför nätverket. Fria masters gör mer eller mindre, som de vill.
Usui använde inte symboler i början, utan eleverna fick göra olika energiövningar m.m.. Symbolerna tog han fram för att eleverna lättare skulle kunna fokusera energin. Symbolerna var som mantran, (kotodama) som främst används i Aikido (japansk kampsport) för att fokusera ki-energi. Man kan tänka att det är rätt bra att lära sig grunden till en symbol, innan man börjar använda den, eller hur?
CITAT Erik Jögimar
http://www.reiki-sverige.be/
Reiki som systemet kan även delas upp i två grupper, beroende på vilken aspekt det är som man tittar på. Den första gruppen är Reiho (Andlig form/metod), vilket är var den andliga aspekten av Reiki läggs. Här ligger totalt fokus på den personliga utvecklingen, på att bearbete gångna händelser, hantera traumatiska upplevelser, för att frigöra sig ifrån gamla "bekymmer" som håller en tillbaka ifrån att sträcka sig efter nya höjder i livet. Det är i denna aspekt som man har till hjälp av Meditationerna, Principerna (Gokai), och filosofin som är en vägledande aspekt. Dom säger inte åt dig hur du måste leva, eller handla, men hur man bör handla och leva sitt liv för att nå ett inre välmående.
Healing börjar alltid på insidan, med hjärta och själ. Därefter kommer kroppen. Den andra aspekten som Reiki kan delas in i, är Ryoho vilket på japanska betyder healing/behandling/botning. Det är den faktiska healingen vi använder oss av. Som sagt, börjar den alltid med oss själva, men denna aspekt av Reiki inbgegriper Handpositioner, ovanebehandlingar, hela med ögon och andning, distans behandlingar och alla andra tekniker för att läka kropp och sinne.
Erik Jögimar
Håller absolut med dig arkadia, när du skriver:
jeg mener alt kommer fra samme kilde
GjenopprettetMedlem
Hei Lie! Takk for fin oversikt

Jeg har nok vært på kurs i den "network"-grenen, jeg. Vi skulle i hvert fall ikke fortelle om symbolene til andre. Jeg har hatt motvilje for Reiki i mange år, pga tegnene, men også pga kurssystemet. Liker ikke at det skal koste så mye når alle egentlig har det i seg. Jeg skjønner jo at noen må ha hjelp til å åpne opp,men det trengs det jo ikke en kursrekke for å gjøre.
En terapeut jeg var hos (som bl.a er sjaman) var også negativ til Reiki og hun mente at det var sjamanen i oss som protesterte. Blir i hvert fall spennende å se hva tibetansk healing går ut på

GjenopprettetMedlem
e går gjevnlig hos ei som praksiserer reiki og har ikke sett noe direkte negativt med det da, men ho går via det som kalles silva metoden og det kjenner e et par som ikke er helt begeistret over pga litt "omprogrammering" i topplokket. hehe

GjenopprettetMedlem
Har fått tips om en side med info nå,-gleder meg til å lese den!
www.nangtenmentang.org
Kanskje andre kan få tips her også?
GjenopprettetMedlem
"arkadia":
Har fått tips om en side med info nå,-gleder meg til å lese den!
www.nangtenmentang.org
Kanskje andre kan få tips her også?
Og da var den linken feilstavet. Riktig er:
http://www.nangtenmenlang.org/
Og der kan dere lese om herlighetene som det refereres til her:
"arkadia":
Henne jeg skal til er godkjent av Tulku Lama Lobsang Thamcho Nima i Tsa Lung healing. Hun er instruktør i Tsa Lung (energihealing) og Lu Jong (healing yoga).
GjenopprettetMedlem
Oops! sorry! Takk skal du ha Passopp,godt vi har deg som passer på

Anonymous
Sånn jeg ser det er det opp til oss selv hvordan vi ønsker å åpne oss for energien, jeg har erfaring fra reiki - silva - 13 urenergier - engler - andromeda - +
hva man velger er opp til seg selv å følge magefølelsen,kurset i reiki var det som satte igang mine healing evner, en fin måte å åpne opp tok et kurs på 2 dager å vips der var den helbredende kraft igang dette var et kurs i reiki 1 - 2 - 3 på en gang , alt går igjennom læreren som åpner for energien,av erfaring i kurs er det ingen som har vert hos meg som ikke har åpnet opp på 2 dager, egentlig vil jeg kalle det balanse istede for healing,overføring av energi som åpner oss som kanal for kraften, som er en gave alle er født med ,det jeg sier til de som ønsker kurs er alle som har empati kan bli healere,det er vel logisk sånn jeg ser det,uten empati ingen healing, en såret healer har som regel gode referanser til å hjelpe andre, forståelsen av livet,ingen fordømmelse bare kjærlighet.
silva er et kurs i programering - hjernefrekvens - meditasjon - healing
Det er også mange som har kommet jevnlig på healingsirklen de har ikke trengt kurs åpningen skjer av seg selv, noen har tatt kurs alikevel de sier de kjenner energiene blir sterkere vi er forskjelige ingenting er bedere eller dårligere når vi velger vår vei, de fleste føler seg fram litt her og der, sånn jeg ser det er ingen healere like, det kommer ann på hvem energi vi transformerer, sånn jeg ser det er det opp til kilden, vi er i kontakt med der å da, det er klart de som tror det kun er en kilde kommer i kontakt med den kilden de søker,et spørsmål hva når åndeverden er med på healing, kraftdyr - engler - andre galaxser , er alt på andre siden en å samme energi ?
GjenopprettetMedlem
Hei Bast! Jeg er helt enig med deg i at enhver finner sin egen vei. Jeg har også tatt Reiki,men hadde healingevnene før kurset. Har ikke sansen for Reiki (sorry!),men tror tibetansk healing har andre ting jeg kan ha nytte av. Bl.a fordi jeg er hekta på alt som har med Tibet å gjøre + at jeg har hatt noen av livene mine der. Tror nok munken jeg har i guidegruppen min har vært med på å vise meg at tibetansk healing finnes i Norge også
Silva har jeg også vært litt borti,men det er er ikke for meg.
Engler har jeg hatt besøk av.
Andre galakser tror jeg på,- særlig siden jeg har den troen jeg har om Atlantis(hvor,hvorfor og hvordan).
Jeg tror nok kilden er den samme for alle,men at vi allikevel kommer på den veien som er den rette for oss. Det blir litt på samme måte som når jeg tenker på Gud: Jeg mener at både kristne,jøder,muslimer++++ snakker om den samme men tolkning og tilnærming er forskjellig.
Vi er heldige som går denne veien,-og på denne planeten,- og i denne tiden

Ha en fin kveld alle sammen!
GjenopprettetMedlem

Hej!
For mig er Tibetansk Healing først og fremmest at følge buddhas lære bedst muligt!
Dernæst at med hjertet søge tilflugt hos Buddhaerne og Bodhisattvaerne, søge at etablere kontakt gennem gode ønsker for een selv samt andre - alle levende væsener!

GjenopprettetMedlem
"Superman":

Hej!
For mig er Tibetansk Healing først og fremmest at følge buddhas lære bedst muligt!
Dernæst at med hjertet søge tilflugt hos Buddhaerne og Bodhisattvaerne, søge at etablere kontakt gennem gode ønsker for een selv samt andre - alle levende væsener!

Helt enig med deg Superman,men tibetansk healing er også noe mer enn dette. Sånn jeg ser det ligger buddhismen i bånn og så er det mye spennende som bygger på den. Som f.eks tibetansk healing.
Nå skal jeg ha en time på mandag så da får jeg jo se. Skal komme med rapport etterpå

GjenopprettetMedlem
Her ein artikkel frå ein observatør som seier litt om at reiki
ikkje har noko med tibetansk healing eller Tibet å gjere:
http://www.cedarseed.com/air/reiki.html
Sikkert eit markedsføringstriks,som før nemt.
Meeen ,reiki virker jo for det,seiest det?
Klesser på ei skeptisk nettside si oppfatning av dette:
http://www.borgos.nndata.no/Reiki.htmAnonymous
hei Arkadia, du kan glede deg! Vært hos henne jeg. Sterk healing, veldig annerledes enn reiki følte jeg.
Mer sjamanistisk...
til alle dere i denne vakre dagen..bless

Anonymous
hei fant dette: TSA LUNG, Tibetansk energihealing, kalles også håndhealing, fordi healer berører punkter på kroppen hos klienten. Ved bestemte teknikker aktiviserer healeren livsenergien ("lung"), som virker helende på kropp og psyke, og setter i gang selvhelende prosesser hos klienten.
trykker altså på punkter:) for meg kjentes det som mer kraft, mer som når du trener qi gong enn reiki som er mer mykt og lett..veldig forskjellige frekvenser senset jeg...men det var jo bare min opplevelse av behandlingen...spennende..
gleder meg til å høre hva du synes:)
GjenopprettetMedlem
Hei Lykke!
Ser at jeg lovte å komme med tilbakemelding

Glemte det visst.
Det var en fin og spennende time,og jeg er nok enig med deg at den var mer mot sjamanisme enn Reiki. Nå hadde ikke jeg noen spesielle symptomer jeg ville heale,men det føltes absolutt godt for kroppen og psyken.
Har veldig lyst til å ta den utdannelsen hun gir. Blant annet fordi de som behandler med tibetansk healing også må jobbe med seg selv,-bl.a med tibetansk yoga.
Hun jeg var hos er jo et nydelig menneske også,-ikke sant? Det teller også inn når jeg går til behandling uansett hva slags. Jeg må få en kontakt med vedkommende. Føler meg heldig. Jeg har både lege,tannlege,fysioterapeut og henne med tib. healing som alle har samme type humor som meg
Hei Final Tribe! Sånn er det da med allting,ikke sant? Noen tviholder på at det er sånn eller sånn og om andre kommer med andre teorier eller viten,så er det bare humbug. Jeg tror på at det kommer fra Tibet,så kan andre tro det eller ikke. Ok?
Ha en fin kveld alle sammen!
Anonymous
Dette var ett flott forum.
Jeg har gått Reiki 1 kurs, gleder meg til neste.
De gamle symbolene er ikke så hemmelige lenger

Finner de enkelt på google i dag.
Anonymous
Hei Ronny Sebastian
sånn skal det låte, gleder meg til neste
det er å riktig at man finner mange av symbolene på nettet, selvfølgelig det er jo gamle symboler som brukes i reiki.
Sånn jeg ser det er ikke reiki noe man behøver og hemmeligholde noen ting egentlig, men det er et persjonelig kurs matriell som er laget til de som ønsker å gå denne veien.
samtidig som det er en utdannelses vei.
skritt for skritt som en utøver i ja si kampsport det er greit å ha det svarte belte, tar meg den frihet å fleiper litt.
Har kun positivt å si om Reiki Energien gleder meg sammen med deg på veien videre klem bast
Anonymous
Hei, Bast.
Ja, det er spennende å være nybegynner innen det spirituelle og spesielt innen healing metoder.
Har alltid vært veldig nysgjerrig på det samiske aspektet, men det virker ganske vanskelig å sette seg inn i for
en som er fullstendig outsider..
Hyggelig å "treffe" deg forresten
Mvh Ronny
GjenopprettetMedlem
Hei hei alle sammen!
Jeg har også tatt 1. kurs i Reiki og skal ta det andre om ikke så lenge.
Jeg har begynt å få noen kunder allerede. Blant annet ei eldre dame som er lammet i det ene benet. Hun har flydd inn og ut av sykehuset, men legene finner ikke ut hva det årsaken til lammelsen er. De har rett og slett gitt litt opp!
Nå har jeg hatt to behandlinger på henne og allerede etter første behandling greide hun å røre litt på benet, og enda mer etter neste behandling. Da begynte hun også å få følelse i benet igjen.
Jeg synes dette er kjempe spennende og har stor tro på at Reiki er en behandlingsform som kan hjelpe mange.
Klem til dere alle!