Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Kom over dette på nettet! Og ble ganske fasinert av videoen.
Og skulle ikke hatt noe imot å ha en workshop med ham!  :w00t:
Noen her som vet noe om ham?

http://www.thereconnection.com/press_tv ... rnoon.html

Fant en bok han har gitt ut; Vekk din indre healer.
Noen her som har lest den?

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8242123365
Anonymous
Holder på å lese denne boka nå, og jeg synes den er veldig interessant. Jeg pleier ikke å kjøpe typiske "new-age" bøker, men bestemte meg en dag for å prøve å utvide horisonten. Dro på Lille Arkana og spurte rett og slett etter en bok om healing. Fikk den og den treffer meg veldig. Den handler om denne mannens vei som healer. Han oppdager gradvis at han kan stille seg inn for å være en kanal for healing kreftene. Det som er interessant er at han mener det er noen nye frekvenser for healing enn tidligere som han kommer i kontakt med. Han lærer å åpne seg opp og bare være ett redskap. Med en gang han begynner å blander seg inn, slutter healingene å skje. Denne mannen får noen ganske heftige resultater. Han mener også at denne type healing er med på å forberede folk flest for de nye frekvensene. Det er egentlig ikke nytt stoff han kommer med. Flere her inne kjenner seg sikkert igjen i dette, men det er veldig interessant å høre hans tanker om det som skjer.

En annen fin ting er at han ikke har noen veldig store tanker hvor dette kommer fra. Ingen Pleiade agenda, ingen oppstegne mestre eller lignende. Jeg oppfatter denne mannen som veldig ydmyk ovenfor det som skjer, og at han bare lar det skje. Min opplevelse er også at han klarer å beskrive den spennende tida vi er inne i nå, med endring av frekvenser og lignende, uten å bli for svevende. Veldig bra lesing for en jordnær Nordboer ;D
GjenopprettetMedlem
Takk Magnus!  :biggrin: Ja... Jeg fikk samme oppfattelse som deg; En svært jordnær, ydmyk og troverdig fyr...
GjenopprettetMedlem
Hmm..Kom på at jeg ble anbefalt denne boka en gang. Nå gir det meg ennå en grunn til å titte den nærmere i sømmane ja!  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
Hey  :wub:

Forelsket meg helt i Eric Pearl etter utgivelsen vekk din indre healer....
Han var også på tv-norges nyheter for en tid tilbake hvor han utførte
en healing direkte på nyhetene...

Han som oppsøkte han hadde vært til veldig mange typer behandlinger i en årrekke uten nytte...
Så bestemte han seg for å prøve denne healeren pga hans gode rykte =) Han hadde vært
flere år sykemeldt pga jobben, å hadde ett type arbeid han var nødt til å komme seg tilbake til....
Så da tok han like godt med tv-norge nyhetene for å se om det var noe i det folk sa...

Det var fantastisk å se denne healingen på direkten....
Etter jeg så dette ble jeg Eric Pearl frelst pga hans enorme utstråling =)

Mannen med vondt i ryggen gikk og haltet...EP tok noen små sirkel bevegelser bak han...
Kastet en penn på gulvet, å ba mannen om å plukke denne opp...Mannen så på EP med
undrende blikk, bøyde seg urolig...etterfulgt av en total normal bøy ned mot gulvet =)
Han var totalt sjokkert over dette pga denne bevegelsen hadde han ikke tatt på år....

Jeg må også si at EP åpnet opp mye for meg =)
Herlig bok & Healer er mitt syn  :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg har også lest boka,den var ok :)

Ganske mange som er utdannet innen hans "skole" her i Norge nå,og han er her av og til på workshops,så det er god anledning til å få prøve det :wub:
GjenopprettetMedlem
Eric Pearl er virkelig en av dem med bakkekontakt. Jeg liker ham ihvertfall kjempegodt  :wub:
Nesten litt dumt at du ikke "fant ham" før nå. Han hadde to foredrag på alternativmessen i Oslo nå i høst. Der hadde han også en tilsvarende demonstrasjon som den Prana forteller om. Det var en dame med frozen shoulder som fikk påfyll av litt tryll og magi  >:( Før healingen kunne hun løfte armene opp til ca "kl kvar over ni", etter et par minutter med healing sto hun med begge armene rett opp over hodet - uten problemer.
Utrolig stilig å se. Denne damen er på et annet forum jeg (og flere her fra tror jeg...) er på, og hun er fortsatt i fin form.
GjenopprettetMedlem
HEY.
Den boka har jeg jo.. hmmm, må lete litt.  Kanskje jeg får lest den også    :w00t:
GjenopprettetMedlem
Ja, den boka er veldig bra. Trur æ må spørre ho mor om å få låne den igjen. Er en stund siden æ har lest den.
GjenopprettetMedlem
Jeg har vært med på et seminar med Eric Pearl i 2004, tror jeg det var. Det var en sterk opplevelse. Man ble aktivert i hendene omtrent slik det vises i filmen. Og man så også store utslag av bevegelse hos enkelte som mottok healing.
Eric Pearl er en dyktig foredragsholder med både humor og intelligens. Jeg har også mottatt en initiering som kalles personal reconnection, og det skjedde mye rart i forbindelse med dette. Men det er lenge siden, har ikke holdt på med det på noen år.
Det var en egen norsk nettside som handla om reconnective healing før, men den er lagt ned. Men mange av de samme folka er på en nettside som heter www.iluna.no.

Så over til noen mulige baksider. Kanalisering er nevnt innen for dette. Det henvises mye til noe som kalles Book of Enoch. Og de har tallmagi, universets tall 333. Men dette er nevnt i liten grad, det er mest fokus på selve healingen, altså en relativt jordnær tilnærming.
En av grunnenen til at dette ikke slo helt an i norge er at det er en pengemaskin, og har sin rot i Hollywood. Seminarene koster ganske mye. Personal reconnection er også ganske dyrt, 333 euro. Og i tillegg må man betale veldig mye for å få lov til å praktisere som healer, når man har gått gjennom en serie med kurs.

En av Erics nærmeste kolleger, Jason Vinci, har hoppa av hele karusellen og har fått en mer sjamanistisk tilnærmingsmåte! Han reiser litt rundt og er av og til  her i Tromsø, med det han kaller for Interactive healing.

Jeg vil egentlig ikke direkte advare mot dette,  for det er veldig bra, men det kan være greit å vite om disse andre tingene som f.eks dette med pengene.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Veldig bra info, Stridshjelp. Kritisk på en nøytral, saklig måte. :respect:
GjenopprettetMedlem
Bra du er våken  :) jeg blir automatisk veldig skepisk når det er mye penger innvolvert..har hørt om flere rundt han som har hoppet av pga pengene og statusen har tatt overhånd,nå kan ikke han forsvasre seg her mot dette men,penger er et skremmende maktmiddel..håper ikke det er drivkraften.....
GjenopprettetMedlem
Takk for saklig info, Stridshjelp!
Prøvde å gå inn på linken du la inn, men der er det helt dødt!

Og i tillegg må man betale veldig mye for å få lov til å praktisere som healer, når man har gått gjennom en serie med kurs.

Dette hørtes da suspekt ut!  :w00t: Kommer ikke healingen fra det universet? Kan man ta betalt for disse universielle energier? Og hvordan holde rede på når healeren bruker Reconnection, og når en bruker annen metode. Da skjønner jeg at flere her i landet kaller det for noe annet.

Men er fortsatt interessert i selve healingmetoden... Hvordan man stiller seg inn.
Boken  koster ikke mye... får nøye meg med den... Noen skal visst få egenskapene av å bare lese den...
GjenopprettetMedlem
"Aventura":

Dette hørtes da suspekt ut!  :w00t: Kommer ikke healingen fra det universet? Kan man ta betalt for disse universielle energier?

Noen skal visst få egenskapene av å bare lese den...

Jeg er veldig skeptisk til Pearl. Har lest boka og som sagt synes jeg den er ok,men at noen skal få healingegenskaper bare av å lese den????? :shyone:

Er også veldig skeptisk pga økonomien i det. Selvsagt skal folk tjene penger så de kan leve,men sånn som dette systemet høres ut er jo helt sprøtt!

Healingen skal jo komme fra universet (han selv skal jo også komme derfra,har visstnok flere DNA-strenger,tror jeg),men sånn jeg ser det kommer all healing fra universet,så det er jo ikke så spesielt,det da.......... Og kommer vi ikke fra universet alle sammen,tro?
GjenopprettetMedlem
Aventura:
Den linken, det går an å gå videre til et forum der, i hvertfall.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
helt klart en mann med sterk healingkraft  :respect:
dette er ting som skjer ofte under healing, det er bare å jobbe,  :wub:
helt klart en mann som har god jording.  :respect: for healing kraften  :wub:
Anonymous
Jeg vil si at boka har gitt meg mye. Jeg får stadig noen aha opplevelser av å lese den. Man trenger for f..n ikke å møte denne mannen, noe han selv skriver i boka, for å åpne opp for disse healing energiene. jeg tar det som gir gjenklang, resten er det jo bare å drite i, som med alt mulig annet man ikke trenger.

Jeg har lyst til å legge til at det faktisk skjer noe etter å ha lest denne boka. Har hatt noen netter hvor jeg våkner opp og skjønner at jeg har lært healing metoder. Når jeg våkner, husker jeg ikke hva jeg har drømt, bare noen vage syn og sterke følelser. jeg VEIT jeg har fått noe kunnskap. Det kommer vel frem når det skal. Det er vel som med den boka her som med mange andre ting man lærer av. Det åpnes opp for ting, og underbevisstheten jobber med informasjonen. Slik blir man jo mottagelig for nye å åpne opp for ny lærdom. Jeg ser at disse metodene helt klart går an å bruke med en mer sjamanistisk tilnærming, noe som blir min måte å gjøre det på.

varme hilsener, magnus
GjenopprettetMedlem
Det var forresten på dette kurset jeg ble introdusert for begrepet Pleiadene. Etter som jeg har forstått har "Book of Enoch" noe med å "stamme" fra pleiadene å gjøre.

Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"Sjelevenn":

Kom over dette på nettet! Og ble ganske fasinert av videoen.
Og skulle ikke hatt noe imot å ha en workshop med ham!  :w00t:
Noen her som vet noe om ham?

http://www.thereconnection.com/press_tv ... rnoon.html

Fant en bok han har gitt ut; Vekk din indre healer.
Noen her som har lest den?

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8242123365
Den første alternative boka jeg leste var denne,veldig fin bok ,møtte også Erik Pearl i Oslo november  Spiritualist kirken :biggrin: