GjenopprettetMedlem
Tirsdag er en stor dag for forhandlinger å gjøremål,da er du styrt av Mars,en stor dag for Krig i de gamle dager:Tirsdagens engel heter Camael.
Sjekket nettop Wiki,der stod det at Camael er Ren Kjærlighet,så du har ekstra kjærlighetskraft denne dagen,vil jeg mene.
Onsdag har du Merkur,Odins dag,en god sjamandag for påkallelse av Guden,maskuline energier,for de som trenger dette.
I tillegg er den under innflytelse av Rafael,guds store healer i Øst.
Vær så go Tullsjura.

GjenopprettetMedlem
takk for info teleterkjii
Jeg skulle akkurat til å spørre om onsdagen, der kom du meg i forkjøpet

GjenopprettetMedlem
Morsom info om dagene, tele...
Rart... er født på en mandag i fullmåne... og med månen i vann... i tegnet skorpion... Ellers har jeg mest sans for fredager...

GjenopprettetMedlem
Sitat fra Hexedoktor fra tråden "Hellig rom?":
Arketypene Villoldo bruker i sin "eksempelbønn" i boken er Slangen fra sør (det bindende prinsipp) - jaguaren fra vest (den fornyende kraft) - kolibrien fra nord (representerer utviklingens og vekstens episke reise) og ørnen/kondoren fra øst (som står for det selvoverskridende prinsipp) Himmelen er den kreative kraften, jorden den mottagelige. Når du påkaller dem aktiviserer du de kreftene som besjeler alt liv."
Hmmmm... foreslår for nordmenn å bruke det som er mest naturlig og nærmest oss, sånn gjør man det til sitt eget, eller...?
GjenopprettetMedlem
Om du ikke allerede har læst den, Storm, så har whitecougar også nogle fine ting om de 4 verdenshjørner i tråden:
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,1162.0
Tak for god tråd og lærerige svar

GjenopprettetMedlem
"STORM Haler":
Vet at dette kanskje høres teit ut..hehe, men når jeg foreksempel åpner/påkaller SØR og "vokteren" her er slangen(for meg da).. Hvilke "element" ligger her? Ild eller?? I vest er vind kanskje, nord er det jord og øst vann...
For hver av retningene er det et dyr som symboliserer "kraften". Som øst der ørna er.
I nord og vest bruker jeg den hvite reinen og isbjørnen som voktere... Bruker er muligens et feilt ord, men de er der.
Dette er sikkert elementært, men jeg er så jævli pirkete på enkelte ting bare 
Magnus Vandremann - det skal jeg gjøre:) Når jeg har åpnet et hellig rom har jeg før ikke hatt elementene i tankene i det hele tatt....
Det finnes standardsvar og det finnes dine svar....
Reis i hver retning og finn ut hva som er der for DEG.
Hvilket element, hva slags dyr, kanskje finnes en sang eller et instument der. Kanskje en plante.
Utforsk.
Lag gjerne en tegning av medisinhjulet ditt og heng det opp, slik at du kan se det hver dag.
Forresten er det å tegne sine kraftdyr og henge opp slik at du ser dem, enda en fin måte å bli kjent med deres kraft på..
GjenopprettetMedlem
En fin tråd med mye god info. Inger Lise, de tipsene dine var flotte, de ga meg en impuls. Takk for det.
Masse fine råd her.

Anonymous
ja dette er virkelig av høy kvalitet,viktige ting dere tar opp (kunskap), til dere alle tusen takk for at shaman
sonen viser at her finnes det virkelig kvalitet å erfaringer, jeg kan ikke si det på noen bedre måte
lys og kjærlighet Klem bast.
GjenopprettetMedlem
Takk for tips og råd alle..

Føler jeg forstår mer nå.
takk
-er trøtt i dag, må ha mer kaffe.......
KORR E DEN KAFFEN DA?!!!
GjenopprettetMedlem
Ah, en rykende varm morgenkaffe

GjenopprettetMedlem
Mmmm, der var den

Olala

GjenopprettetMedlem
Jepp

GjenopprettetMedlem
ELEMENTENE= ild, vann, jord og luft, dette er de fire elementene i den vestlige alkymien.
Men i østen har de et femte element, vet lite om det men det er noe som ikke er av matrielle, en slaks enegi, chi / ki som noen kjener til. for den vestlige alkymien var dette litt rotete for det skule jo være logik ild - varmt og tørt. jord - tørt og kaldt. vann - kaldt og vått. luft, vått og varmt.
Slik ser det ut, hva med det femte element? ...
GjenopprettetMedlem
"K.H":
ELEMENTENE= ild, vann, jord og luft, dette er de fire elementene i den vestlige alkymien.
Men i østen har de et femte element, vet lite om det ....
Innenfor akupunktur mener man visstnok at alt er oppbygd av følgende fem elementer: Tre, ild, jord, metall, og vann.
Her serveres altså ytterligere to elementer: metall og tre (lufta svever muligens innimellom alle elementene).
GjenopprettetMedlem
Innenfor akupunktur mener man visstnok at alt er oppbygd av følgende fem elementer: Tre, ild, jord, metall, og vann.
Her serveres altså ytterligere to elementer: metall og tre (lufta svever muligens innimellom alle elementene).
Ja dette er da kinesisk teori vis jeg ikke tar helt feil

GjenopprettetMedlem
Og så har vi eter, som også kan være ånd. Det er det mest vanlige femte element i vestlig filosofi. Det har tilknytting til pentagrammet.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"NNy":
"K.H":
Men i østen har de et femte element, vet lite om det ....
"K.H":
Ja dette er da kinesisk teori vis jeg ikke tar helt feil
Glimrende! Det dere skriver om akupunktur og "kinesisk teori" kjenner jeg ikke til, men dere har her kommet med en meget interessant opplysning, som viser at forskjellige kulturer kan ha helt andre tradisjoner om hva som er grunnelementene. Det dere skriver stemmer f.eks. forbløffende med burjatiske tradisjoner og kultur:
http://www.buryatia.ru/buryats/index.html (artiklene er både på engelsk og russisk.)
Alment om Burjatia her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Buryatia Det er et naboland til Tuva, som Dimi skriver om.
GjenopprettetMedlem
Innenfor Taoismen (kinesisk energilære og filosofi) er chi/qi utelukket fra elementene, da chi er i alt.
Chi er umulig å definere, men er litt lignende vårt "kraft" begrep....
(Tao te ching, av Lao Tzu)
GjenopprettetMedlem
Chi er energi ja

. man kan oppnå chi kontrol gjennom meditasjon, som blir lært av mestre som har lært tradisjonelle metoder som går gjennom famile. det skal finnes mange typer chi også slik det kan brukes til forskjellige ting som helbreding(da er vi litt inne på akupuntur og qigong) eg må gå komme snart hjem så skrive eg mer