Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En kjær ven av meg fik svær lungebetennelse etter en atlantisk flyreise.
Jeg fjernhealet henne - renset lungene.
Hun meldte tilbake at hun ville være noen dager i frisk skogsluft hos en ven, så de nye lungene kunne lære å puste i ren luft. Hendes lunger var som nye - ja alle celler i hele kroppen hennes var som nye. Rare greier hendte rundt henne. Elektrisk lys ble plutselig mega skarpt - mobil slo av - komputer lukket ned. Hun opplevde hun hadde fått healer-hender (har ikke jobbet med det før). Hun hadde fantastiske reiser - danset med ulve - fløy over kontinentet
Hun reagerte jo ikke på elektroniske meldinger utefra - og venner som visste hun var aleine og syk ble bekymret. En ven hadde nøkkel til huset hennes og låste seg inn - fannt henne foran komputeren som hun holdt på å heale med de nye hendene sine - etter å ha fikset lys og andre ting i hjemmet. Hun var nå opptatt av å heale den kristne kirken tilbake i historien siden Jesu korsfestelse.(er oppvokst i et ateistisk hjem)
Vennen ringte ambulanse med en gang. Hun ble innlagt på psykiatrisk i 2 uker! Hennes room mate presenterte seg som schizofren - alle på stedet hadde svære psykotiske diagnoser.
Som de andre ble hun medisinert selvom hun aldri har brukt noen form for medicin eller "innsovningspiller". Dessuten ble hun avskåret fra å fortsette de tiltak som hun holdt på med hjemme for å bli frisk.
Ingen vet om healingen og alt det hun opplever - bruker energi på å være "normal" og "bare bra".
Hun er ikke sint - hun har opplevd og reist en masse i denne tiden f.eks fløy hun under Atlanten (hun har ikke sjamanerf) Reisene forteller hun ikke andre om - men hun fortsetter å reise og hun fortsetter å bruke healerhendene sine.
Jeg er imponert! Samtidig er jeg arg over tvangen hun har vært utsatt for
Istedet for frisk og ren skogsluft måtte de nye lungene puste i innestengt og syntetisk sykehus"luft"
Ingen tvil: hun har hatt positiv effekt på de andre innesperrede.
Tør jeg heale en annen gang?
Ja det gjør jeg. Jeg beundrer hennes mot og åpenhet over for uventet forandring
Hilsen til dere
dette har vi skrevet sammen
Brobyg
GjenopprettetMedlem
Glede å kraft til deg
som er så god å grei

GjenopprettetMedlem
Så overvældende kraft og gaver I begge har. Tak for at I deler

. Og lykke til med de nye kræfter

.
Og velkommen til zonen, forresten

GjenopprettetMedlem
Litt av en historie

ja - det er veldig kort vei fra normalitet til crazy sjamanisme -
det har jeg selv erfart - forskjellen er at jeg ble ikke innlagt
Takk for at dere deler - og velkommen hit
Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Jag är Nybygs ven, som blev inlagd på psykiatrisk avdelning med lunginflammation.
En och en halv dag tidigare hade Nybyg skickat fjärrhealing. Energier i mig stimulerades. Det var fantastiskt!
Särskilt nätterna - en total koncentration och "märkliga" ting hände - även i min dator.
Jag rörde mig genom tiden - ända tillbaka till "tidernas begynnelse"...
Datorn rensades så effektivt, att den fick stängas med strömbrytare. Då släcktes även min telefon, och ingen kunde nå mig.
Vänner blev oroliga och ringde runt till varandra. Jag hade varit sjuk i flera veckor.
En vän som har nyckel låste in sig i mitt hus. Jag hörde allt, trots att jag var i en annan verklighet/tid. Jag kunde inte samtala.
Det jag sa uppfattades som fragment och osammanhängande, fast jag var helt "sammanhängande" inuti mig själv.
Vännen blev rädd och ringde snabbt efter ambulans.
Något i mig protesterade. Då ambulansen körde iväg åkte jag åt andra hållet! Alltså inte till sjukhuset - jag flög två gånger under Atlanten... !
Det är sant som Nybyg skriver, att jag varken var arg eller upprörd, strax efter sjukhusvistelsen.
Jag hade blivit "bortskämd" med många besök och mött intressanta medpatienter.
Men nu - en och en halv månad senare - vaknar ilskan!
Jag har läst mina journaler - herregud vilken smörja!
Jag störs av alla ord, som visar en total brist på insikt i "andra verkligheter".
Och jag är ilsken över, att läkare har befogenhet att "tvångsinskriva" d v s omyndigförklara en person (mig) i åtta dagar - andra mycket längre.
+ fem dagar ”utan tvång” - att ”tvånget” hade upphävts berättade ingen för mig!
Det är första gången, som jag är inlagd på sjukhus och min första egna upplevelse av svensk psykvård - jag är 60 år.
Undersökningarna visar inget annat än pneumokockinfektion d v s lunginflammation!
Men nu finns all denna andra "smörja" i sjukhusets datasystem - har det någon betydelse?
Kanske inte - men att det svenska samhället ger läkare denna makt över människor, stör mig.
Men det kommer att inte bromsas mig inför nya "resor"!
nybygs ven
GjenopprettetMedlem
Hej Nybygs ven
Tak for en levende beretning om din sygdom og din fantastiske helbredelse. Det er spændende læsning, omend trist med de overgreb du oplevede i sygehusets regi.
Jeg kan bare sige, at det er min erfaring, at også det danske psykiatriske system står temmeligt dårligt rustet til »virkelig« at hjælpe. Det er en trist erfaring, jeg har gjort mig som pårørende til både venner og familie, der har måtte tage imod hjælp der fra.
Jeg håber, du finder en god vej til din vrede – Det ville være flot, hvis sygehuset slettede, de data, du ikke mener, er rigtige. – Og gav dig en ordentlig undskyldning for den manglende information om de 5 dage!
Opløftende og livsbekræftende at høre din historie, og at det lykkedes dig at tage imod dine nye indsigter og evner med sådan en fart, som du har gjort

.
God rejse fremover …
Redigering af tjørn: Jeg har slettet formuleringen: "mennesker, der for en stund er i en anden virkelighed"
GjenopprettetMedlem
Hej Tjørn!
Godt at høre at du har erfaret noget lignende -
Jeg er født i Danmark, så nu skriver jeg på dansk!
I aften har jeg snakket med vennen som låste sig ind i mit hus og ringede efter ambulanse.
Han har fortalt hvordan han oplevede min tilstand. Det lyder som at jeg var meget "psykotisk" og ude af stand til at klare mig selv.
Måske var det sådan? Måske hade jeg ikke kommet tilbage til denne virkelighed/tid uden udefra "hjælp"?
Men selv oplever jeg, at det var min egen kraft som fik mig til at lande her igen - at det var mine "mantraer" og min koncentration som fik mig tilbage.
Udefra lød det som at jeg vrøvlede og gentog det samme om og om igen.
Der findes nok ikke noget sandt svar - kun indsigten at der findes flere virkeligheder - mange!
Jeg ved at mine virkeligheder er utroligt spændende, herlige og eventyrlige!
Det er synd for dem som kun oplevede fragment og blev forvirrede + urolige! Og de tror/siger at det var mig som var forvirret, når det var dem selv!
Eller nok rettere at de lever/er låste i en virkelighedstolkning.
Dette gælder både mine venner og sygehuspersonalen.
Det svære med sygehusvæsendet er, at det arbejder som en stor organisme efter regide regler og love. Det er som et "stafetløb", hvor den ene læge, sygeplejerske, plejer... afløser den anden og hvem er ansvarlig? De fleste var velvillige, søde og venlige. Alle underlagt de samme regide regler og love. Hvem skal gi undskyldning?
Det er befriende att blive vred!
Kærlig hilsen
Nybygs ven
som
"for en stund var i en anden virkelighed"
GjenopprettetMedlem
Hvis du oplevede, at det var din kraft, der fik dig tilbage, hvem kan så stille spørgsmålstegn ved det? Ikke jeg i hverfald.
PS: Hvis ikke du allerede har set den, så er der også en interessant tråd om emnet her: Galskap som innvielse,
http://sjaman.com/component/option,com_ ... pic,6662.0