Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Sist sommer satt jeg i hagen hos en venninne. Tilfeldigvis kommer Andreas kjørende - uanmeldt (en healer vi kjenner). Jeg ble sittende å tenke på hva som nå kom til å skje - fordi det finnes ikke tilfeldigheter. Mens vi sitter der med kaffen og praten går, hører jeg meg selv fortelle til Andreas at hjernen min er altfor aktiv - den tar over for intuisjonen - og dette er plagsomt for meg (noen år tidligere hadde han fortalt at hjernen var en datamaskin - med avknapp - og jeg har siden "lurt" på hvor den knappen er).  ;D

Han svarte med å fortelle meg om en øvelse jeg kunne gjøre - med å tegne åttetall med armen. Så at jeg skulle tegne åttetall - først en uke med høyre arm - så en uke med begge armene - denne gangen synkront foran brystet. Jeg forlot selskapet et stakket stund - da jeg kom tilbake hørte jeg min venninne spørre - hva med henne - skulle hun og gjøre det kanskje? Han svarte nei - det skulle hun ikke fordi hennes kronechakra var lukket. Snudde seg mot meg og sa : "det kan du åpne når du er ferdig med dine åttetall. Og du skal gjøre dette 3 ganger etter hverandre - med 3 dagers mellomrom - og 15 min hver gang". Og så gikk han. Så tilfeldighetene gjorde at det var det vi skulle lære den dagen. ;D

Så jeg brukte de neste to ukene på å tegne åttetall. Jeg føler meg egentlig altfor uerfaren til at jeg healer særlig mye - litt blir det jo, men det er sjelden - føler jeg må lære mer. På bakgrunn av det spurte jeg hjelperne mine den kvelden - etter at siste åttetall var tegnet ( fordi det å heale er alvorlig og det å åpne noens kronechakra enda mer alvorlig). Jeg sa: " hvis dette virkelig er riktig - gi meg et tegn". Neste morgen våknet jeg med bilde av henne på netthinnen - hun var kledd i sølv - og siden sølv for meg er en "åndelig farge" så tok jeg det som et tegn på at dette skulle jeg gjøre. ;D

Så den ettermiddagen satte vi igang. Visste ikke helt hvordan jeg skulle gå frem, men la bare hånden på hodet hennes - og ba som jeg pleier. Underveis kjente jeg et veldig trykk under hånda - så stort at den løftet på seg - og jeg forestilte meg at all "dritten" hennes bare fosset ut av kronechakra med stor kraft. I samme øyeblikk som jeg var ferdig - og tok hånda vekk fra henne - ble jeg dårlig. Veldig dårlig. Kaldsvettet over hele kroppen - var kokende varm i neste øyeblikk - det kjentes ut som jeg både måtte spy og drite på meg samtidig. Jeg var svimmel - føltes som jeg skulle besvime. Alt jeg klarte å si til min venninne var "vann" - "jeg må ha vann". Hun ble kjempe forskrekket - så jo at jeg var dårlig - og løp inn for å hente vann (vi satt ute i hagen). I samme øyeblikk sank jeg på kne og "spøy som en gris". Voldsomt!

Har aldri opplevd noe lignende før - har hørt og lest om at man kan kaste opp, men aldri opplevd det selv - før nå. Jeg kvittet meg med all drittem hennes rett og slett - og godt var det. Så fort det var over var jeg i fin form igjen - drakk takknemlig vannet hun kom med. De to neste gangene jeg healet henne for å avslutte prossessen gikk alt rolig for seg.

Og nu går alt så meget bedre - både for henne - og meg.  ;D

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Jeg synes det er litt ugrei måte å gjøre det for deg.Det sier meg bare ,at du er ikke nok beskyttet til å utføre slike healinger.All dritten kom jo rett inn i deg og din reaksjon viser jo ,at du er ikke nok beskyttet.Skal du fortsette på denne måten ,så holder du ikke ut lenger.
Min syns punkt er ut i fra min ståsted.

Men på en annen side ,man vet ikke før en har prøvd ,ike sant?
GjenopprettetMedlem
Men det er da digg å spy!

Bli kvitt alt!

Søylespy og rennebæsj!

Hva er så gæærnt med en deilig fysisk reaksjon av og til? Kroppen fikser seg hvis ånden er balansert!

Ja til fysiske reaksjoner!

-Fysisk grasrotbevegelse
GjenopprettetMedlem
"Bjørnebloddanser":

Bli kvitt alt!

Søylespy og rennebæsj!

Hva er så gæærnt med en deilig fysisk reaksjon av og til? Kroppen fikser seg hvis ånden er balansert!

-Fysisk grasrotbevegelse

Jeg tviler på om spying er en deilig fysisk reaksjon.

Om en er ikke nok beskyttet,så kan fanden feste seg i og ops,har du den selv.
Merker du ikke det med en gang,så bruker den tid til å venne seg i sin nye hjemm.
Når den først venner seg og fester seg god da kreves det litt til å fjerne den.

Riktig,den får nok problemer til å feste seg når ånden er ballansert,men fanden skal vente til den riktige tidspunktet.
Tidspunktet blir når vedkommende går ut av ballanse og det tidspunktet kommer...
Utilstrekkelig beskyttelse gir fare for uballanse ,fordig fanden kan påvirke omgivelser slik  ,at hendelser i daglig livet kan påvirke ballansen.

Om en har en uoppmerksom holdning til krefter,så lar det seg straffe på en eller annen måte,nå eller seinere.

Jeg forbyr jo ikke, en kan alltid prøve seg på det ene eller det andre,men da må man samtidig være forberedt på konsekvenser.
GjenopprettetMedlem
"dimi":

Jeg tviler på om spying er en deilig fysisk reaksjon.

Dimi, du blir bare bedre og bedre! Jeg er i alle fall helt og fullstendig enig med deg.

Jeg har måttet lære meg å stole på kroppens forsvars-reaksjoner. Og jeg er så primitiv at jeg mener at hvis man må kaste opp, ja da har man inntatt noe (gjennom munnen) som man aldri noensinne skulle puttet deri. Derfor har jeg aldri vært fristet til å delta i noe som helst som ligner på alle disse "plantelærer"-seremoniene som er så grundig beskrevet i dette forumet. Disse beskrivelsene ligner til forveksling på alt messe-pratet og skrytet jeg hørte de fem årene jeg var til sjøs, om diverse fester og hvem som var mest full, spydde mest, og husket minst.

Det at deltakerne mener at de oppnår så høye religiøse innsikter tar jeg med en klype salt, så lenge de ikke klarer å formidle dette på en for meg troverdig måte. Hvilket ikke forhindrer at jeg har lest hundrevis av religionshistoriske og kulturantropologiske artikler og bøker om enteogener, og synes det er interessant lesning. Men det betyr ikke at jeg har noen lyst til å prøve. Urbefolkninger synes jo å ha drevet med diverse annet også, som er interessant å lese om, men som jeg ikke ser noen grunn til at vi skal gjenopplive i det moderne samfunn. F. eks. hodejakt, skalpering, kannibalisme ...
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Sist sommer satt jeg i hagen hos en venninne. Tilfeldigvis kommer Andreas kjørende - uanmeldt (en healer vi kjenner). Jeg ble sittende å tenke på hva som nå kom til å skje - fordi det finnes ikke tilfeldigheter. Mens vi sitter der med kaffen og praten går, hører jeg meg selv fortelle til Andreas at hjernen min er altfor aktiv - den tar over for intuisjonen - og dette er plagsomt for meg (noen år tidligere hadde han fortalt at hjernen var en datamaskin - med avknapp - og jeg har siden "lurt" på hvor den knappen er).  ;D

Han svarte med å fortelle meg om en øvelse jeg kunne gjøre - med å tegne åttetall med armen. Så at jeg skulle tegne åttetall - først en uke med høyre arm - så en uke med begge armene - denne gangen synkront foran brystet. Jeg forlot selskapet et stakket stund - da jeg kom tilbake hørte jeg min venninne spørre - hva med henne - skulle hun og gjøre det kanskje? Han svarte nei - det skulle hun ikke fordi hennes kronechakra var lukket. Snudde seg mot meg og sa : "det kan du åpne når du er ferdig med dine åttetall. Og du skal gjøre dette 3 ganger etter hverandre - med 3 dagers mellomrom - og 15 min hver gang". Og så gikk han. Så tilfeldighetene gjorde at det var det vi skulle lære den dagen. ;D

Så jeg brukte de neste to ukene på å tegne åttetall. Jeg føler meg egentlig altfor uerfaren til at jeg healer særlig mye - litt blir det jo, men det er sjelden - føler jeg må lære mer. På bakgrunn av det spurte jeg hjelperne mine den kvelden - etter at siste åttetall var tegnet ( fordi det å heale er alvorlig og det å åpne noens kronechakra enda mer alvorlig). Jeg sa: " hvis dette virkelig er riktig - gi meg et tegn". Neste morgen våknet jeg med bilde av henne på netthinnen - hun var kledd i sølv - og siden sølv for meg er en "åndelig farge" så tok jeg det som et tegn på at dette skulle jeg gjøre. ;D

Så den ettermiddagen satte vi igang. Visste ikke helt hvordan jeg skulle gå frem, men la bare hånden på hodet hennes - og ba som jeg pleier. Underveis kjente jeg et veldig trykk under hånda - så stort at den løftet på seg - og jeg forestilte meg at all "dritten" hennes bare fosset ut av kronechakra med stor kraft. I samme øyeblikk som jeg var ferdig - og tok hånda vekk fra henne - ble jeg dårlig. Veldig dårlig. Kaldsvettet over hele kroppen - var kokende varm i neste øyeblikk - det kjentes ut som jeg både måtte spy og drite på meg samtidig. Jeg var svimmel - føltes som jeg skulle besvime. Alt jeg klarte å si til min venninne var "vann" - "jeg må ha vann". Hun ble kjempe forskrekket - så jo at jeg var dårlig - og løp inn for å hente vann (vi satt ute i hagen). I samme øyeblikk sank jeg på kne og "spøy som en gris". Voldsomt!

Har aldri opplevd noe lignende før - har hørt og lest om at man kan kaste opp, men aldri opplevd det selv - før nå. Jeg kvittet meg med all drittem hennes rett og slett - og godt var det. Så fort det var over var jeg i fin form igjen - drakk takknemlig vannet hun kom med. De to neste gangene jeg healet henne for å avslutte prossessen gikk alt rolig for seg.

Og nu går alt så meget bedre - både for henne - og meg.  ;D

Hexedoktor'n

når jeg hører dette:  Og du skal gjøre dette 3 ganger etter hverandre - med 3 dagers mellomrom - og 15 min hver gang". Og så gikk han. Så tilfeldighetene gjorde at det var det vi skulle lære den dagen. ;D

Lurer jeg på ,slike andreaser,hvor får de alt dette i fra?
GjenopprettetMedlem
Hexdoktor, tak for en interessant beretning om din erfaring med healing.

Dimi: Når du taler om beskyttelse under healing, hvad mener du så kunne være beskyttende, konkret? At lade kraftdyrene udføre healingen, eller have kraftdyret ved sin side, tobak i lommen eller hvad :o?
GjenopprettetMedlem
Der må jeg nok krangle med deg passopp  :lol: og si at jeg kan underskrive på Bjørnedanser`s opplevelse.

Jeg har selv opplevd dette. Men jeg ser ikke dette som en sammenheng med høye religiøse innsikter.

Jeg har opplevd dette ved å være tvunget til å gjennoppleve mye dritt jeg trodde jeg hadde lagt bak meg. Når de så har dukket opp igjen, kom de som et sjokk. De gangene jeg har opplevd denne typen *oppkast*...er fordi jeg da ble nødt til å ta et valg. Når det rette valget ble tatt...opplevde jeg en voldsom oppkast som ikke ligner grisen. Ikke hadde jeg spist dårlig mat, da ville resten av familien blitt syke. Ikke gikk det omgangssyke heller.

Det var et resultat på å kvitte seg med gammel skitt. En opprensning i kroppen. For dette oppkastet var så illeluktende at jeg omtrent besvimte i bøtta.

Jeg har tro på at når man får ryddet opp i *gamle fastlåste minner/traumer*...kommer kroppen i en slags renselsesprosess.

:)
GjenopprettetMedlem
Åsså er jeg enig med Dimi! Hvor får de dette fra?

Jeg er ikke i mim rett til å betvile noens lære, men jeg ser min rett til å stille spørsmål.

Jeg har middels greie på chakraer...vet litt, men ikke nok! Derfor ville jeg heller aldri jobbe...spesielt med kronechakraet...dersom jeg ikke visste hva jeg drev med. Ei heller ville jeg lært bort dette til noen med mindre jeg visste de kunne dette med chakraene og åpning.

Jeg sier ikke med disse ord at du Hexedoktor ikke kan noe om chakraer...missforstå meg rett...men som en opplysning til at dette chakraet...krone...skal man være forsiktig med. Jeg mener at dette kronechakraet skal åpne seg når man er klar for det...dvs...en naturlig åpning. Ikke noe man skal drive frem!
GjenopprettetMedlem
"Silva":

Der må jeg nok krangle med deg passopp  :lol: og si at jeg kan underskrive på Bjørnedanser`s opplevelse.

Jeg har selv opplevd dette. Men jeg ser ikke dette som en sammenheng med høye religiøse innsikter.

Ja, jeg var noe unyansert her. Det er nok nødvendig å skille mellom oppkasting p. g. a. noe som er inntatt gjennom munnen, og oppkasting av psykiske årsaker. Jeg for min del ble jo ganske så kvalm for få uker siden, da jeg begynte å lese meg igjennom de linkene som ble lagt inn av det nå førtidspensjonerte forum-medlem som jeg uelegant tillot meg å kalle "Møl-i-sekk" ... (Ref. kakerlakk-skjit-tråden, som jeg i ettertid ser burde hett kakerlakk-spy-tråden):

http://no.wikipedia.org/wiki/Kakerlakker

Blir de angrepet kan enkelte utskille en illeluktende væske. De gulper også opp ufordøyet mat fra magen, noe det blir en spesiell ubehagelig lukt av.

Dette har jeg opplevd, og trodde det var kakerlakk-skjit de etterlot seg, men det er altså snakk om oppkast (spy).
GjenopprettetMedlem
"tjørn":

Dimi: Når du taler om beskyttelse under healing, hvad mener du så kunne være beskyttende, konkret? At lade kraftdyrene udføre healingen, eller have kraftdyret ved sin side, tobak i lommen eller hvad :o?

Det er individuelt for hver sjaman eller healer.

For hexedoktor kunne hvert nok beskyttende å høre mindre på slike andreaser som dukker opp både her og der.

Sjamaner har mengder av beskyttere eller hjelpere slike som eerener,kraftdyret,diverse ånder som tjener som alarm eller rådgiver.

Jeg skal ikke snakke for andre sjamaner eller healere,men om min erfaring.

Da jeg skulle til å sugge ut et alvorlig sykdom som var forårsaket av gand, for første gang ,tok jeg ingen sjanser,tilkalte alle ånder jeg har kontakt med og gjorde alle forbeholds regler.Det var enten meg eller sykdommen,pasienten gikk på andre plan til og med. Det er som å være på en virkelig slagmark der det står om liv og døden.I slike ritualler konsentrasjoner spiller en stor rolle,fordi alt annet går på andre plan.
Det viktigste av meg som trengtes er: å vare oppmerksom på alt som er rund meg,som innkommer og utkommer en konsentrasjon med andre ord.
                                                   Oppmerksomt på konsekvenser,oppmerksom på ,at jeg er ikke redd for,men oppmerksom på om noe går galt.
                                                   Oppmerksom på ,at jeg gikk til dette frivillig og dermed har ingen og klandre etter på.
                                                   Oppmerksom på ,at jeg stoler på åndene uansett hvor ille det kunne se ut for meg.
                                                    osv,i den tempoen omtrent.
Ha en oppmerksomt holdning til krefter i samsvær med sine ånder.

Nå sugger jeg ut ting og tang uten en slik forberedning som i første gang,men beholder oppmerksomheten og konsentrasjonen hver gang.
Åndene også har jeg tillit for,fordi jeg så dem i handling,og gud også har jeg tillit til,han blander seg inn hver gang jeg ber om det.  :eusa_pray:

:respect:
GjenopprettetMedlem
"dimi":

"tjørn":

Det er individuelt for hver sjaman eller healer.

For hexedoktor kunne hvert nok beskyttende å høre mindre på slike andreaser som dukker opp både her og der.

Sjamaner har mengder av beskyttere eller hjelpere slike som eerener,kraftdyret,diverse ånder som tjener som alarm eller rådgiver.

Jeg skal ikke snakke for andre sjamaner eller healere,men om min erfaring.

Da jeg skulle til å sugge ut et alvorlig sykdom som var forårsaket av gand, for første gang ,tok jeg ingen sjanser,tilkalte alle ånder jeg har kontakt med og gjorde alle forbeholds regler.Det var enten meg eller sykdommen,pasienten gikk på andre plan til og med. Det er som å være på en virkelig slagmark der det står om liv og døden.I slike ritualler konsentrasjoner spiller en stor rolle,fordi alt annet går på andre plan.
Det viktigste av meg som trengtes er: å vare oppmerksom på alt som er rund meg,som innkommer og utkommer en konsentrasjon med andre ord.
                                                   Oppmerksomt på konsekvenser,oppmerksom på ,at jeg er ikke redd for,men oppmerksom på om noe går galt.
                                                   Oppmerksom på ,at jeg gikk til dette frivillig og dermed har ingen og klandre etter på.
                                                   Oppmerksom på ,at jeg stoler på åndene uansett hvor ille det kunne se ut for meg.
                                                    osv,i den tempoen omtrent.
Ha en oppmerksomt holdning til krefter i samsvær med sine ånder.

Nå sugger jeg ut ting og tang uten en slik forberedning som i første gang,men beholder oppmerksomheten og konsentrasjonen hver gang.
Åndene også har jeg tillit for,fordi jeg så dem i handling,og gud også har jeg tillit til,han blander seg inn hver gang jeg ber om det.  :eusa_pray:

:respect:

Tusind tak for flot svar :respect:. Din alvor i arbejdet er beundringsværdig, og en god lektie for mig som et par gange har slået mig halvt fordærvet på kraft, jeg ikke har forstået. Som du skriver i tråden om Respekt*, er det jo også nødvendigt at forstå kraften, for rent faktisk at kunne vise den respekt. Og indtil jeg forstår, må jeg gå med livrem og seler, have så fuld opmærksomhed som jeg nu evner, og så eventuelt slå mig igen, indtil jeg forstår. – Og nu taler jeg virkelig KUN for mig selv og ikke om det arbejde, du fortæller om i tråden her, Hexdoktor :respect:.

*
"dimi":

Sjamanen respekterer kraft fordi han vet hva kraft er for nå og ikke TROR.Hvis jeg sier til deg: "der er krefter respekter dem,kan du virkelig respektere dem da?,du vet jo ikke en gang hva de står for,hvilken krefter der er?.Du kan bare tro ,at du respekterer dem.I en slik situasjon respekter du kunn sin egen frykt eller ærbødighet eller han som sa det.

"Silva":

Åsså er jeg enig med Dimi! Hvor får de dette fra?

Jeg er ikke i mim rett til å betvile noens lære, men jeg ser min rett til å stille spørsmål.

Jeg har middels greie på chakraer...vet litt, men ikke nok! Derfor ville jeg heller aldri jobbe...spesielt med kronechakraet...dersom jeg ikke visste hva jeg drev med. Ei heller ville jeg lært bort dette til noen med mindre jeg visste de kunne dette med chakraene og åpning.

Jeg sier ikke med disse ord at du Hexedoktor ikke kan noe om chakraer...missforstå meg rett...men som en opplysning til at dette chakraet...krone...skal man være forsiktig med. Jeg mener at dette kronechakraet skal åpne seg når man er klar for det...dvs...en naturlig åpning. Ikke noe man skal drive frem!

Enig i dette, Silva. Chakra og kundalinikræfter er ikke legetøj – dér har jeg også slået mig :razz:. Men jeg har heller ikke nogen videre forstand på dét heller. At healeren friskt videregiver så stærke værktøjer til dig og din ven, Hexdoktor, synes jeg også, lyder risikabelt. Men det blev jo heldigvis en fin erfaring alligevel. Godt klaret, Hexdoktor :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Godaften alle sammen - og hjertelig takk for alle tilbakemeldingene. ;D
Interessant lesning.  ;D

Jeg kan jo fortelle at selvfølgelig hadde jeg bedt om beskyttelse - og jeg hadde forberedt meg. Nettopp fordi også jeg kjente på alvoret i at dette var kronechakra til min "søster". Jeg har kjent henne i over 30 år - og jeg visste noe om hva som hadde forårsaket at chakraet var lukket. Og jeg var veldig bevisst på at ikke noe av det skulle feste seg ved meg. Jeg brukte de 14 dagene på å fokusere på dette - og jeg brukte selve dagen til å øke konsentrasjonen - meditere over hva jeg nå skulle gjøre og jeg hadde hjelperne mine med meg - og Passopp - det var ingen enteogener inne i bildet  ;D

Fordi jeg kjenner henne så godt - og fordi tilfeldighetene gjorde at det skjedde det som skjedde - så føler vel jeg at tiden var kommet til at chakraet skulle åpnes - og jeg så det som en ære at det var jeg som skulle få lov til å være en kanal for dette. Og jeg var takknemlig for at jeg fikk lov til å spy opp hennes dritt.

Som deg Dimi så har jeg tillit til åndene - til hjelperne mine - og til Gud  ;D og spør du meg så var han der - sammen med oss. ;D
I.f.t. at jeg "ikke" burde høre på "Andreaser" - så kan jeg jo fortelle deg at jo - jeg hører på han - for jeg vet noe om han og det han driver med  ;D han er en gammel sjel, men han driver ikke med sjamanisme i den forstand - han går sin egen vei - med veldig gode resultater  ;D
og i.f.t. til 3 x 3 - så er jo akkurat det en ganske kjent "magisk formel" som fler enn han bruker.

Og Passopp - vet du hva? Jeg angrer på at jeg startet "kakkerlakkskjit tråden". Det var aldri min mening at det skulle bli slik en vendetta som den utviklet seg til. Jeg falt for "ordet" - og hadde morro av å starte en tråd jeg trodde kunne bli en drittbøtte i all uskyldighet  ;D

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
Beskyttelse er beskyttelse, og om denne beskyttelsesmekanismen sitter i kroppen er den minst like effektiv som den som sitter i hjernen mener nå jeg.

Passopp: Jeg setter stor pris på deg, men setter lite pris på å bli blandett inn i din kritikk av opphøyd inntak av plantelærere, akkurat der må jeg si at det grøvste jeg inntar er en pils i ny og ne og kaffe i bibliotekarmengder. Har drukket en biblioteksjef under kaffibordet.

Dette med fanden som skal festes i deg, Hvis jeg i mitt legeme kan være så full av kjærlighet og godhet, kan ingen djevel festes i meg.
All denne frykten for mørket må man gå inn i og tenne sin egen lykt. For hvem fanden ønsker å være der det kun er kjærlighet og ingen skam og svik å spise på.

Angående det å spy: Spyinge er en fysisk reaksjon på en tilstand i kroppen, en del av det totale forsvar.
Og jo, det kan være godt, som når man spyr slik at alt gammelt slagg man har hatt i kroppen forsvinner ut og man kan gå ut i verden og fylle seg opp med positive energier. Som trær og blomster, hvis man liker den slags.
GjenopprettetMedlem
"Bjørnebloddanser":

Beskyttelse er beskyttelse, og om denne beskyttelsesmekanismen sitter i kroppen er den minst like effektiv som den som sitter i hjernen mener nå jeg.

Passopp: Jeg setter stor pris på deg, men setter lite pris på å bli blandett inn i din kritikk av opphøyd inntak av plantelærere, akkurat der må jeg si at det grøvste jeg inntar er en pils i ny og ne og kaffe i bibliotekarmengder. Har drukket en biblioteksjef under kaffibordet.

Dette med fanden som skal festes i deg, Hvis jeg i mitt legeme kan være så full av kjærlighet og godhet, kan ingen djevel festes i meg.
All denne frykten for mørket må man gå inn i og tenne sin egen lykt. For hvem fanden ønsker å være der det kun er kjærlighet og ingen skam og svik å spise på.

Angående det å spy: Spyinge er en fysisk reaksjon på en tilstand i kroppen, en del av det totale forsvar.
Og jo, det kan være godt, som når man spyr slik at alt gammelt slagg man har hatt i kroppen forsvinner ut og man kan gå ut i verden og fylle seg opp med positive energier. Som trær og blomster, hvis man liker den slags.

Hvis jeg i mitt legeme kan være så full av kjærlighet og godhet, kan ingen djevel festes i meg

Hvis, kan være, slike ord er uakseptable for sjamanen når det gjelder "fanden"
GjenopprettetMedlem
Hvorfor er slikt uakseptabelt for sjamanen?

Og jeg forstår ditt begrep om "Fanden", men det betyr ikke at jeg har tenkt ti å invitere ham inn i kroppen min...

Fanden heller......
Anonymous
Er ikke dette også individuelt for hver sjaman eller healer, Dimi?
Liksom forskjellige beskyttelses-metoder er det?
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Og Passopp - vet du hva? Jeg angrer på at jeg startet "kakkerlakkskjit tråden". Det var aldri min mening at det skulle bli slik en vendetta som den utviklet seg til. Jeg falt for "ordet" - og hadde morro av å starte en tråd jeg trodde kunne bli en drittbøtte i all uskyldighet  ;D 

Synes ikke vendetta (blodhevn) er rette ordet. Snarere var det en slags eksorsisme som foregikk. Og jeg er glad det gikk som det gikk. Det er likevel ingen fornøyelse å spille rollen som eksorsist. Å kalle demonene (linkene jeg analyserte og dissekerte) ved deres rette navn er, bokstavelig talt, en drittjobb. Oftere og oftere angrer jeg sterkt på at jeg noensinne begynte å skrive i dette forumet.

P.S. Som nylig nevnt i mitt forrige innlegg ville kakerlakk-spy vært et rettere navn enn kakerlakk-skjit.
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

- og Passopp - det var ingen enteogener inne i bildet  ;

"Bjørnebloddanser":

[...]
Passopp: Jeg setter stor pris på deg, men setter lite pris på å bli blandet inn i din kritikk av opphøyd inntak av plantelærere, akkurat der må jeg si at det grøvste jeg inntar er en pils i ny og ne og kaffe i bibliotekarmengder. Har drukket en biblioteksjef under kaffibordet.
[....]
Angående det å spy: Spying er en fysisk reaksjon på en tilstand i kroppen, en del av det totale forsvar.

Jeg har allerede svart Silva at jeg nyanserer med å skjelne mellom spying av henholdsvis fysiske pg psykiske årsaker. Og jeg tenkte ikke i det hele tatt at du Hexedoktor drev med hallusinogener. Unnskyld meg også du Bjørnebloddanser for at jeg blandet slikt inn i denne tråden.

Den utløsende faktor var det jeg siterer deg på nederst her. Det er som å høre kvintessensen og apoteosen, selveste den røde tråd i ayahuasca-turistenes reiseberetninger. Illustrert tidligere i dette forumet med autentiske fotografier av spybøtter på rekke og rad i jungelen. Og med intime detaljer fra samme informant om at man ved visse "seremonier" må ha hjelp med dopapiret når man diarerer. Kommentert slik av meg i en av de mange stengte tråder som denne "veldig rene kanal" startet:

http://sjaman.com/component/option,com_ ... 3#msg57453

Beklager igjen, at jeg falt for fristelsen til, for første gang, å erklære min persons standpunkt til forherligelsen av alle slags former for indusert oppkast som det så iherdig har vært misjonert for i dette forumet opp gjennom årene. Den sjølmeldinga burde jeg lagt inn annet sted. — Men her er da de ord som trigget meg:

"Bjørnebloddanser":

Bli kvitt alt!
Søylespy og rennebæsj!
-Fysisk grasrotbevegelse
GjenopprettetMedlem
Godmorgen kjære Passopp  :wub:

Nå er det min tur til å beklage - det var ikke min mening å kritisere deg og din fremgangsmåte på no' vis med ordene jeg skrev.
Helt klart at det er en drittjobb å være eksorsist. Alle ære til deg for at du satte lys på - og var med på å utføre den jobben - det begynte å bli veldig slitsomt - også for meg - med alle disse ordene som strømmet ut fra denne "ordenen".  :biggrin:

Jeg ble lei meg når jeg nå leste at du har begynt å angre på at du er en av beboerne her på sonen. Jeg har fra første stund hatt stor glede av å høste av din kunnskap og visdom - og jeg har sett frem imot å lese dine innlegg. Vi trenger deg her - noen som kan holde litt styr på oss - som kan holde den røde tråden. :biggrin:

At du faller for fristelser og lar deg trigge - hvem gjør ikke det her inne? Trodde aldri at du trodde at jeg drev med hallusinogener.

Du må bli her Passopp - vi trenger deg. :wub:

Ønsker deg en strålende dag hvorenn du er, og jeg har fremdeles et ønske om en kaffekopp en dag. :biggrin:

Hexedoktor'n
GjenopprettetMedlem
"Hexedoktor":

Skriver under på den  :icon_biggrin:

RITA
GjenopprettetMedlem
"RITA":

"Hexedoktor":

Skriver under på den  :icon_biggrin:

RITA