Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Fjernhealing? Hva er det? Hvordan fungerer det? Hva skal jeg gjøre?
Har du flere spørsmål, spør Mor Hubro som stikker innom.
Ja, jeg vil så gjerne være flink og få det til - det å fjernheale, mener jeg.
Er det ikke nok at du vet at du kan gjøre det? spør kraftdyret meg.
Du skjønner - at i dag fikk jeg en henvendelse på tlf. kan du heale mine ryggsmerter. Også jeg som healer ved å fysisk ta på, men her er det ingen rygg å ta på. Hva skal jeg da gjøre?
Bruk innsikten din, humret Hubroen og drar sin veg.
Så her står jeg da, forlatt - alene, men likevel ikke alene, med en oppgave - en ny oppgave for meg: fjernhealing!

moskus
GjenopprettetMedlem
Jeg tror at du bør ha tillit til universet, og bare utføre det som du har blitt bedt om. Der fins krefter i universet som vi ikke kjenner eller ser fullt ut, men bare aner. Det er disse kreftene du blir en kanal for, når du fjernhealer. Det er ikke dine egne krefter du skal bruke, men kraften fra noe stort og evig, som du ber om å få sende videre til "pasienten". Hvis det er meningen at denne skal bli frisk, så vil dette arbeidet bli gjort lettere ved at du står imellom. Kjør på!

GjenopprettetMedlem
Det syndromet kjenner jeg

Grrrrrrrrrrrrrrrrr
Jeg har nettopp begynt å fjernheale, og det er så utrolig morsomt

Jeg får flotte tilbakemeldinger,og tror jo på dem,men......
Hos meg utviklet det seg et rituale etterhvert og det virker som om resultatene blir enda bedre om jeg gjør disse. Jeg har også fått beskjed om hvordan jeg kan stole på at healingen når fram (vet jo at den gjør det uansett,men så var det det syndromet,da.....).
Stå på! Du klarer det! Og som brukernavn skriver:dersom det er meningen vedkommende skal bli frisk eller bedre så skjer det.
Lykke til!
GjenopprettetMedlem
Har ikke noen "oppskrift" til deg sånn alla nummerert liste med 1,2,3 dette skal du gjøre, men kan forklare litt hva jeg gjør. Eller, det varierer litt. Skal jeg sende generell healing til en person, så "kobler" jeg meg på på vanlig måte, og ber om at det blir sendt til den det gjelder. Hvis det er spesifikke plager, så gjør jeg det samme, bare at jeg da lukker øynene og fokuserer sterkt på den personen det gjelder og plagen det skal heales mot. Det er i sånne tilfeller, hvis personen er åpen, at de kan merke mine energier i rommet, kjenne hendene mine osv. I andre tilfeller tar jeg fram tromma og bruker den som "verktøy", enten ved at jeg trommer eller tar en reise for personen.
Alt i alt, fjernhealing er ikke noe "hokus-pokus"

GjenopprettetMedlem
"brukernavn":
Jeg tror at du bør ha tillit til universet, og bare utføre det som du har blitt bedt om. Der fins krefter i universet som vi ikke kjenner eller ser fullt ut, men bare aner. Det er disse kreftene du blir en kanal for, når du fjernhealer. Det er ikke dine egne krefter du skal bruke, men kraften fra noe stort og evig, som du ber om å få sende videre til "pasienten". Hvis det er meningen at denne skal bli frisk, så vil dette arbeidet bli gjort lettere ved at du står imellom. Kjør på! 
hva er dette ?
Hvis det er meningen at denne skal bli frisk.
En beklagelse for ,at man klarte ikke å heale?
Bedre å si "hvis det er menningen på ,at du skal utføre healing.
GjenopprettetMedlem
Jeg skjønner godt hva du mener. Når man ikke har noen å ta på fysisk...kan det kjenns vanskelig ut!
Et lite tips fra meg....du kan bruke en bamse! Det lærte jeg av min lærer...å det funker. Da har jeg noe fysisk å ta på, å konsentrere meg bedre da.
Men jeg er selv personlig ikke så glad i å fjernheale, jeg liker bedre å arbeide fysisk...men det er vel kanksje en treningssak!
Uansett...lykke til!

GjenopprettetMedlem
Takk for tipsene!
Mens jeg ventet på dere, gjorde jeg det My Way.
Jeg hentet et rødt silkesjal og la det litt under midten på min massasjebenk. så tente jeg et lys - og ba det lyse for vedkommende, brenne opp smerten, samtidig som jeg la en stor rød jaspis på midten av sjalen. Jeg kalte på erkeengelen Raphael, som er healer av fysiske smerter, og ba han sende sin helbredelse til den navngitte personen.
Jeg sendte mine tanker og gode ønsker til vedkommende, hadde lukkede øyne og ba en bønn om at hun/han skulle bli bra i korsryggen, samtidig som jeg raslet.
Jeg lot lyset brenne ca. 1 time, og fortsatt ligger Jaspis'n på silketørklet oppå massasjebenken.
I ettertid har jeg kjent på ro, og har tillit til Universets helende engergier.

moskus
GjenopprettetMedlem
Jeg tipper Your Way er like bra som My Way, eller som Any Way...
Heia Moskus, du lot kreativiteten og innsikten din seire, og tok dermed grepet

GjenopprettetMedlem
"moskus":
Takk for tipsene!
Mens jeg ventet på dere, gjorde jeg det My Way.
Jeg hentet et rødt silkesjal og la det litt under midten på min massasjebenk. så tente jeg et lys - og ba det lyse for vedkommende, brenne opp smerten, samtidig som jeg la en stor rød jaspis på midten av sjalen. Jeg kalte på erkeengelen Raphael, som er healer av fysiske smerter, og ba han sende sin helbredelse til den navngitte personen.
Jeg sendte mine tanker og gode ønsker til vedkommende, hadde lukkede øyne og ba en bønn om at hun/han skulle bli bra i korsryggen, samtidig som jeg raslet.
Jeg lot lyset brenne ca. 1 time, og fortsatt ligger Jaspis'n på silketørklet oppå massasjebenken.
I ettertid har jeg kjent på ro, og har tillit til Universets helende engergier.

moskus

Så flott! Tror det er viktig at vi finner våre egne ritualer. Vet du at rød jaspis blir kalt sjaman-stein?
Lykke til videre,tydelig at du er på rett vei

GjenopprettetMedlem
Så flott Moskus.
Heia for Your Way
RITA